O starych butach

Data: 2010-03-29 09:47:19
Autor: Lerithiel
O starych butach

Ciekaw jestem czy któreś ze współczesnych butów renomowanych producentów będą
mogły pochwalić się taką długą żywotnością?

Jeżeli nie używasz butów do chodzenia na co dzień po asfalcie i betonie, który jest z natury ;) chropowaty i mocno ściera podeszwy to prawdopodobnie buty wytrzymają długo. Czy trzydzieści lat? Szczerze mówiąc wydaje mi się, że nawet buty nigdy nie używane zapakowane w pudełeczko przetrzymane 30 lat były by bezużyteczne: skóra się rozeschnie, guma w podeszwach zwietrzeje czy bóg wie co jeszcze.

Ja przyjąłbym, że but do chodzenia po górach wytrzyma 5 do 7 sezonów intensywnego wykorzystywania.

ale to tylko moje zdanie ;)

Piotr

Data: 2010-03-29 14:43:54
Autor: Marian Janaś
O starych butach
Lerithiel napisał
Ja przyjąłbym, że but do chodzenia po górach wytrzyma 5 do 7 sezonów intensywnego wykorzystywania.

Wspomniane Zawraty wytrzymały mi około 7 sezonów i mimo, że miałem zapasowe
wibramy to góra buta już się nie nadawała na podklejanie nowych spodów
wibramowych. W gronie znajomych już po około 7 sezonach wcale nie intensywnego
chodzenia po górach ludzie wspominają o potrzebie zakupu nowych butów.

Pozdrawiam Marian Janaś

Data: 2010-03-30 11:57:23
Autor: Lerithiel
O starych butach

[...]

Trzeba uwzględnić czynniki typowo ludzkie - buty sie nam nudzą, wychodzą nowe modele. teraz "świat" nie da ci uzywac jedenj rzeczy 30 lat bo jak tylko ruszysz sie z domu zalewa cie fala reklam i promocji sugerujaca ze to czym dysponujesz jest juz stare i nie modne.

Do tego dochodzą wszystkie czynniki indywidualne - ja na przyklad przez dawną kontuzję kostki lekko koślawie prawego buta, nie kuleję oczywiscie, ale przez to zcieram piętę podeszwy z prawej strony.
Nie wyobrazam sobie zebym wymienial podeszwy w butach (nawet nie wiem gdzie kupic podeszwy i kto by je wymienił). Gdy sie zuzywają - wyrzucam buty.

Piotr

O starych butach