O tym jakimi baranami są niektórzy kredytobiorcy w Polsce kupujący mieszkanie za 200 000 zł

Data: 2011-01-07 09:28:52
Autor: Jan Werbinski
O tym jakimi baranami są niektórzy kredytobiorcy w Polsce kupujący mieszkanie za 200 000 zł
Naiwnych którzy w szczycie bańki spekulacyjnej nieruchomości kupili mieszkania płacąc 3000, 5000 a nawet 9000 zł za metr kwadratowy w Polsce nie brakuje. Wzięli kredyty we franku, który już poszedł 50% w górę i dalej rośnie, a zarabiają w złotówkach. Niby nie grali na giełdzie z powodu ryzyka, ale w komplecie połączyli kilka czynników ryzyka: opcję walutową, duży lewar, zakład o to że przez 30 lat będzie zdrowie i praca i załozenie wzrostu cen nieruchomości.

Głupio się ożenić, drogo kupić i tanio sprzedać każdy głupi potrafi.

Różne historie ludzie opowiadają, ale najlepiej rozmawia sie o konkretach.
No to teraz konkretny przykład nieruchomości, którą miałem okazję wczoraj poznać organoleptycznie.
Wejdź na stronę http://maps.google.pl/
Wpisz w wyszukiwarkę: Delmestraße 96, Bremen, Deutschland
Kliknij zdjęcie po lewej stronie aby zobaczyć nieruchomość w Street View.

Kamienica jak widać w centrum miasta. Po południowej stronie jest niewidoczny z tej ulicy taras na 1 piętrze. Jest gotowa do zamieszkania, ale nowi właściciele zdecydowali się wypruć zupełnie zdrową instalację elektryczną, zerwać podwieszane sufity, wewnętrzne futryny, płytki i wykładziny. Ja bym stolarkę i instalacje zostawił, bo one i tak są zrobione porządniej niż w nowych budynkach w Polsce. Okna zespolone drewniane w stanie idealnym. Zero wilgoci. Dach zdrowy.
Koszt utrzymania to 320 euro podatków na rok. Żadnych czynszów, żadnych funduszów remontowych, ani dopłat do części wspólnej bo nie ma części wspólnej. Do tego koszt śmieci, prądu i wody. Ewentualne remonty raz na kilkadziesiąt lat jak u wszystkich. Piwnica, parter, piętro i drugie piętro. Chyba też strych, ale nie oglądałem. W sumie 300 metrów kwadratowych.

I teraz najlepsze.
Została zakupiona za 75 000 euro. 1000 zł za metr kwadratowy. Za dwuletnie lub trzyletnie dochody, a o pracę tam łatwiej niż u nas.

U nas idioci kupili zapleśniałe klitki za i płacą na remonty cieknących dachów, dojazdy z przedmieścia. W dodatku są niewolnikami rosnącego franka i kredytów na 30 lat. Durnie. Jeszcze tylko im solarów brakuje.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

Data: 2011-01-07 09:51:02
Autor: Pan Piskorz
W dniu 2011-01-07 09:28, Jan Werbinski pisze:
idioci kupili zapleśniałe klitki

I w dodatku nie trzymają tam hektolitrów wody gazowanej w zgrzewkach,
no ja pierdzielę, co za idioci, naprawdę idioci, słów mi brak, tacy idioci.
P.

Data: 2011-01-07 09:52:24
Autor: bans
O tym jakimi baranami są niektórzy kredyt obiorcy w Polsce kupujący mieszkanie za 200 00 0 zł
W dniu 2011-01-07 09:28, Jan Werbinski pisze:

Durnie. Jeszcze tylko im solarĂłw brakuje.

I zapasu wody mineralnej!

--
bans

Data: 2011-01-07 10:34:24
Autor: Jasnie
O tym jakimi baranami są niektórzy kredyt obiorcy w Polsce kupujący mieszkanie za 200 00 0 zł
to wyglada na jakas meliniarska okolice

Data: 2011-01-07 13:24:31
Autor: =Marcos=
[...]

Warto zauważyć, że dla przykładu w takim Hamburgu woda kosztuje 151,25E (586,85zł) miesięcznie (przy zużyciu 18m3). We Wrocławiu za taką samą ilość płaci się 119,97zł.

--
Marcos
marek [AT] microstock . pl

Data: 2011-01-07 13:47:05
Autor: Jan Werbinski
Użytkownik "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info> napisał w wiadomości news:ig70jr$7bc$1inews.gazeta.pl...
[...]

Czyli 33 zł za m3. U nas bez oszczędzania idzie 4m3/miesiąc/osobę czyli 28 zł. Gdyby była droższa, to byśmy oszczędzali i zeszli do 2m3 dzięki wykorzystaniu deszczówki, perlatorów itp.

Płacą 4 razy drożej za wodę, taniej za mieszkania, zarabiają 6-8 razy więcej.

Data: 2011-01-07 14:08:21
Autor: Pan Piskorz
W dniu 2011-01-07 13:47, Jan Werbinski pisze:
bez oszczędzania idzie 4m3/miesiąc/osobę

Weź pod uwagę, że większość ludzi często się kąpie i trudno im z tego zrezygnować.
P.

Data: 2011-01-07 14:58:48
Autor: Anna Izabela

Użytkownik "Pan Piskorz" <piskorz1@buziaczek.pl> napisał w wiadomości news:ig7386$evp$1inews.gazeta.pl...
W dniu 2011-01-07 13:47, Jan Werbinski pisze:
bez oszczędzania idzie 4m3/miesiąc/osobę

Weź pod uwagę, że większość ludzi często się kąpie i trudno im z tego zrezygnować.

To nie jest argument dla Werbińskiego. Werbiński jest zawsze wykąpany.
;)

AI

Data: 2011-01-07 15:01:18
Autor: Panslavista

"Anna Izabela" <annaizabela11@gazeta.pl> wrote in message news:ig766u$o5s$1inews.gazeta.pl...

[...]

Hm, nowy nick?  Po co?

Data: 2011-01-07 15:01:34
Autor: Roman Stachowiak
W dniu 2011-01-07 14:58, Anna Izabela pisze:

[...]

Na zapas.
Przynajmniej tygodniowy.

--
RomanS
___________________

Data: 2011-01-07 16:12:17
Autor: Jan Werbinski
Użytkownik "Anna Izabela" <annaizabela11@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ig766u$o5s$1inews.gazeta.pl...

[...]

A Ty jesteś zawsze niedopchnięta.

Data: 2011-01-07 16:11:40
Autor: Jan Werbinski
[...]

Większość bierze prysznic. Kąpiel 2-3 razy dziennie to 2 godziny, a prysznic to 20 minut.

Data: 2011-01-07 14:52:39
Autor: jasiek
[...]

-- Jan Werbiński       O0oo....._[:]) bul, bul, bul
Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

No fakt okazja nie lada, jest tam chyba tylko jeden minus:

po jaką cholerę mi mieszkanie w Bremen, Paryżu czy innym Londynie?
kupować tylko po to żeby się przed sąsiadami pochwalić, że okazyjnie się kupiło?
przecież te "barany" o których pisałeś mieszkają w Polsce, a nie w DE. Jakby mieszkali w DE to by sobie kupili okazyjną kamienicę w Bremen, a tak płacą takie ceny jakie są w PL. Oni też chętnie zarabialiby kilka razy więcej  i płacili po 1000PLN za m2, tylko jakoś nikt u nas nie chce w takiej cenie sprzedawać - nie wiedzieć czemu.

jasiek

Data: 2011-01-07 16:14:10
Autor: Jan Werbinski
Użytkownik "jasiek" <jasiekabc@poczta.fm> napisał w wiadomości news:ig75r6$n4i$1inews.gazeta.pl...

[...]

To jest przykład. Analogicznie po cholerę mi mieszkanie w Warszawie?

[...]

Nie wiedzieć czemu ludzie płacą drożej za m2 w niedorozwiniętym kraju bez autostrad, na skraju zapaści gospodarczej (deficyt), gdzie zarabiają kilka razy mniej.
Ja też nie wiem.

Data: 2011-01-07 16:32:04
Autor: KRZYZAK
Dnia Fri, 7 Jan 2011 16:14:10 +0100, Jan Werbinski napisał(a):

Nie wiedzieć czemu ludzie płacą drożej za m2 w niedorozwiniętym kraju bez autostrad, na skraju zapaści gospodarczej (deficyt), gdzie zarabiają kilka razy mniej.
Ja też nie wiem.

Samo frajerstwo kupujacych nie wystarcza. Potrzeban jest wspolpraca bankow.
Dlatego wlasnie jestem zwolennikiem obciazenia ich dodatkowym podatkiem.

--
Premier Donald tusk ostrzega Polaków
http://www.youtube.com/watch?v=JrnhFZilEeg

Data: 2011-01-07 16:40:50
Autor: Jan Werbinski
Użytkownik "KRZYZAK" <krzyzak@krzyzak.pl> napisał w wiadomości news:11ocun4c54gi9.16y6r2s49bisk$.dlg40tude.net...
[...]

Ten podatek zapłacimy właśnie my, czyli klienci. Zauważ że ostatnio wiele bezpłatnych produktów stało się płatnymi (Inteligo karta, Polbank, Getin i inne). Oni już przerzucili na klientów podatek, którego jeszcze nie ma.

Frajerzy są i będą goleni. Muszą myśleć. Zabronisz bankom, to znajdą się inni. Lepszym sposobem byłoby nauczanie podstaw finansów już w szkole podstawowej. Jak by szczeniak umiał obliczyć procent składany od pożyczania truskawek, to by nie podpisywał głupich umów kredytowych. Albo gdyby musiał policzyć ile jabłek musi odłożyć jeż przez 80 dni, żeby potem zimować przez 40, to by nie głosował na kurwy polityczne podczas wyborów.

Data: 2011-01-07 16:53:31
Autor: KRZYZAK
Dnia Fri, 7 Jan 2011 16:40:50 +0100, Jan Werbinski napisał(a):

Ten podatek zapłacimy właśnie my, czyli klienci.

Zaplaca do spoly ci, ktorzy generuja takie banieczki. Czyli dobrze.

Zauważ że ostatnio wiele bezpłatnych produktów stało się płatnymi (Inteligo karta, Polbank, Getin i inne). Oni już przerzucili na klientów podatek, którego jeszcze nie ma.

No i dobrze. Zawsze uwazalem, ze takie produkty powinny byc platne. Wtedy
placa za nie ci, ktorzy je wykorzystuja, a nie wszyscy.

Frajerzy są i będą goleni. Muszą myśleć. Zabronisz bankom, to znajdą się inni. Lepszym sposobem byłoby nauczanie podstaw finansów już w szkole podstawowej.

Gowno da nauczanie finansow, bo gdzies trzeba mieszkac. Developer nie
frajer i wie, ze jak jest latwy kredyt, to chetny sie zawsze znajdzie.
Ostatnio okazalo sie, ze oplaca sie budowac 40% tansze mieszkania:)

Data: 2011-01-07 17:07:14
Autor: Jan Werbinski
Użytkownik "KRZYZAK" <krzyzak@krzyzak.pl> napisał w wiadomości news:it17xg9q2b7t$.x3vst2llwg6e$.dlg40tude.net...
Dnia Fri, 7 Jan 2011 16:40:50 +0100, Jan Werbinski napisał(a):

Ten podatek zapłacimy właśnie my, czyli klienci.

Zaplaca do spoly ci, ktorzy generuja takie banieczki. Czyli dobrze.

Czyli ci, którzy mają jakieś pieniądze. A pośrednio także ci, którzy ich nie mają. I dobrze.

[...]

Na szczęście nie ma obowiązku ich używać i są jeszcze banki bezpłatne.

[...]

Jak pokazuje przykład krajów trzeciego świata oraz historia PRL mylisz się.

Data: 2011-01-07 17:44:18
Autor: Bydlę
Jan Werbinski wrote:
> są jeszcze banki bezpłatne.

Banki?
Z pewnością nie.
--
Bydlę

Data: 2011-01-07 18:07:13
Autor: Jan Werbinski
Użytkownik "Bydlę" <bydle@bydle.com> napisał w wiadomości news:ig7ft2$g5j$3cougar.axelspringer.pl...
Jan Werbinski wrote:
> są jeszcze banki bezpłatne.

Banki?
Z pewnością nie.

mBank chyba jest darmowy jeśli nie brać płatnych usług

Data: 2011-01-07 18:36:00
Autor: Yakhub
Dnia Fri, 7 Jan 2011 18:07:13 +0100, Jan Werbinski napisał(a):

są jeszcze banki bezpłatne.

Banki?
Z pewnością nie.

mBank chyba jest darmowy jeśli nie brać płatnych usług

"Autobus jest darmowy, jeśli do niego nie wsiadać".

--
Yakhub

Data: 2011-01-07 19:10:41
Autor: Bydlę
Jan Werbinski wrote:
> Użytkownik "Bydlę" <bydle@bydle.com> napisał w wiadomości

> mBank chyba jest darmowy

Nieprawda.

> jeśli nie brać płatnych usług

???
Czytałeś to przed wysłaniem?

--
Bydlę

Data: 2011-01-07 19:34:22
Autor: Jan Werbinski
Użytkownik "Bydlę" <bydle@bydle.com> napisał w wiadomości news:ig7kv0$ors$3cougar.axelspringer.pl...
Jan Werbinski wrote:
> Użytkownik "Bydlę" <bydle@bydle.com> napisał w wiadomości

> mBank chyba jest darmowy

Nieprawda.

> jeśli nie brać płatnych usług

???
Czytałeś to przed wysłaniem?

Mam mBank od lat i nie płacę za nic. Ale podobno coś tam mają płatnego, więc trzeba uważać.

Data: 2011-01-07 19:34:04
Autor: Yakhub
Dnia Fri, 7 Jan 2011 19:34:22 +0100, Jan Werbinski napisał(a):

> są jeszcze banki bezpłatne.

Banki?
Z pewnością nie.

mBank chyba jest darmowy

Nieprawda.

jeśli nie brać płatnych usług

???
Czytałeś to przed wysłaniem?

Mam mBank od lat

A nazywasz się BRE ?

--
Yakhub

Data: 2011-01-08 10:19:21
Autor: Jan Werbinski
Użytkownik "Yakhub" <yakhub@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:1sxbd1on4hgib.dlgwazzenon.pl...
Dnia Fri, 7 Jan 2011 19:34:22 +0100, Jan Werbinski napisał(a):

> są jeszcze banki bezpłatne.

Banki?
Z pewnością nie.

mBank chyba jest darmowy

Nieprawda.

jeśli nie brać płatnych usług

???
Czytałeś to przed wysłaniem?

Mam mBank od lat

A nazywasz się BRE ?

Nie, a jednak mam.
BRE też kiedyś miałem.

Data: 2011-01-08 14:30:53
Autor: Bydlę
Jan Werbinski wrote:

> Mam mBank od lat i nie płacę za nic.

Ale napisałeś, że jeśli nie liczyć usług płatnych, to coś tam jest bezpłatne.
To się kupy nie trzyma.

(i dalej nie odróżniasz banku od konta czy usługi)

--
Bydlę

Data: 2011-01-09 05:53:34
Autor: Jan Werbinski
Użytkownik "Bydlę" <bydle@bydle.com> napisał w wiadomości news:ig9oud$3a6$1cougar.axelspringer.pl...
Jan Werbinski wrote:

> Mam mBank od lat i nie płacę za nic.

Ale napisałeś, że jeśli nie liczyć usług płatnych, to coś tam jest bezpłatne.
To się kupy nie trzyma.

(i dalej nie odróżniasz banku od konta czy usługi)

Odróżniam. I dalej uparcie używam potocznego rozumienia tego słowa.
Mam bank, niedaleko mam sklep, supermarket, urząd, a trochę dalej mam rząd, sejm.

Data: 2011-01-08 17:18:23
Autor: masti
O tym jakimi baranami są niektórzy kredytobiorcy w Polsce kupujący mieszkanie za 200 000 zł
Dnia pięknego Fri, 07 Jan 2011 19:34:22 +0100 osobnik zwany Jan Werbinski
wystukał:

Jan Werbinski wrote:
> Użytkownik "Bydlę" <bydle@bydle.com> napisał w wiadomości

> mBank chyba jest darmowy

Nieprawda.

> jeśli nie brać płatnych usług

???
Czytałeś to przed wysłaniem?

Mam mBank od lat i nie płacę za nic. Ale podobno coś tam mają płatnego,
więc trzeba uważać.

płacisz, tylko woda z wanny zaćmiła ci umysł i nie zauważasz.

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2011-01-09 06:01:32
Autor: Jan Werbinski

Jan Werbinski wrote:
> Użytkownik "Bydlę" <bydle@bydle.com> napisał w wiadomości

> mBank chyba jest darmowy

Nieprawda.

> [...]

więc trzeba uważać.

płacisz, tylko woda z wanny zaćmiła ci umysł i nie zauważasz.

Pan płaci, Pani płaci, społeczeństwo.
O to Ci chodziło?

Data: 2011-01-09 12:29:59
Autor: masti
O tym jakimi baranami są niektórzy kredytobiorcy w Polsce kupujący mieszkanie za 200 000 zł
Dnia pięknego Sun, 09 Jan 2011 06:01:32 +0100 osobnik zwany Jan Werbinski
wystukał:

płacisz, tylko woda z wanny zaćmiła ci umysł i nie zauważasz.

Pan płaci, Pani płaci, społeczeństwo. O to Ci chodziło?

nie, to Ty płacisz, ja z gównianymi bankami nie gadam

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2011-01-09 21:33:48
Autor: Jan Werbinski
Użytkownik "masti" <gone@to.hell> napisał w wiadomości news:igc9o7$mdj$2news.onet.pl...
[...]

Podziel się wiedzą o niegównianych bankach. Jak się nazywa i ile kosztuje kredyt?

Data: 2011-01-08 22:20:27
Autor: Marek Dyjor
Jan Werbinski wrote:
Mam mBank od lat i nie płacę za nic. Ale podobno coś tam mają
płatnego, więc trzeba uważać.

tanie gówno...

Data: 2011-01-08 15:11:23
Autor: Feahisim
Użytkownik "Jan Werbinski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4d273403$0$2440$65785112@news.neostrada.pl...

Albo gdyby musiał policzyć ile jabłek musi odłożyć jeż przez 80 dni, żeby potem zimować przez
40, to by nie głosował na kurwy polityczne podczas wyborów.

Jeż obłożony tonami jabłek zdechłby bo jabłek nie jada.
Na kogo głosuje ktoś kto w bajki o jeżu i jabłkach jeszcze wierzy :-)

Feah

Data: 2011-01-08 20:08:46
Autor: Marek Dyjor
KRZYZAK wrote:
[...]

a ja sądzę że najlepiej znacjonalizować a pieniądze rozdać biedny :)

Data: 2011-01-07 19:11:41
Autor: emarcin
[...]

Co Ty jeszcze robisz w tym niedorozwiniętym kraju.
Ja też nie wiem.

emarcin

PS. Bremen czeka.

Data: 2011-01-07 19:34:58
Autor: Jan Werbinski
Użytkownik "emarcin" <emarcin@tlen.pl> napisał w wiadomości news:4d27575c$0$2445$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Delektuję się patrząc na niewolników.

emarcin

PS. Bremen czeka.

Przecież byłem wczoraj.

Data: 2011-01-07 20:30:24
Autor: Ghost

Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości news:4d275cd4$0$2453$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Sam jestes niewolnik, racjonalizujacy swoje nedzne zycie w przytulkach, bo sie nie oplaca.

Data: 2011-01-07 20:36:50
Autor: wiktor [wiki] matlakiewicz
O tym jakimi baranami są niektórzy kredytobiorcy w Polsce kupujący mieszkanie za 200 000 zł
czeŚĆ,
 ... a dzień taki sam u nas jak u Was,
 napisał emarcin na pl.pregierz do nas:

> Ja też nie wiem.
Co Ty jeszcze robisz w tym niedorozwiniętym kraju.

Troluje :o)

emarcin

pozdrawiam
Wiki

--
                                            wiktor [wiki] matlakiewicz
(> - - ^.^_,                                     http://wiki.smutek.pl

Data: 2011-01-07 17:02:20
Autor: Diabełson
[...]

franka i kredytĂłw na 30 lat. Durnie. Jeszcze tylko im solarĂłw brakuje.

dobre rady dawać po fakcie, to każdy gupi potrafi :]
--
zimo wypierdalaj, bo chcemy budować boiska!

Data: 2011-01-07 17:14:13
Autor: Jan Werbinski
Użytkownik "Diabełson" <hellboy@satan.org> napisał w wiadomości news:7OGVo.1658$NG3.884newsfe22.ams2...
[...]

Moja rada na dziś. Czekać z zakupem domów. Nie zadłużać się na dłużej, niż kilka lat. Nie kupować solarów jeżeli mają się zwrócić dłużej, niż po 5 latach. Nie kupować pompy ciepła, jeżeli jej wyższa do alternatywy cena zwróci się na różnicy kosztów dłużej niż 5 lat. Podpisz intercyzę. Ocieplić dom, ale koszt ocieplenia ma się zwrócić w mniejszych rachunkach za energię nie dłużej niż przez 10 lat. Nie licz na ZUS i państwo. Miej zapas wody pitnej i jedzenia na minimum tydzień. Bądź przygotowany na przetrwanie tygodnia bez ogrzewania i prądu.

Wystarczy?
:)

Data: 2011-01-07 17:22:09
Autor: KRZYZAK
Dnia Fri, 7 Jan 2011 17:14:13 +0100, Jan Werbinski napisał(a):

Miej zapas wody pitnej i jedzenia na minimum tydzień. Bądź przygotowany na przetrwanie tygodnia bez ogrzewania i prądu.

Kupowac zlote krugerandy. To bezpieczniejsza inwestycja niz nieruchomosci.
Sa podstawy przypuszczac, ze liberalny rzad PO przed niczym sie nie cofnie

Data: 2011-01-07 18:02:48
Autor: Jan Werbinski
Użytkownik "KRZYZAK" <krzyzak@krzyzak.pl> napisał w wiadomości news:1dm5c3li65m6h$.mokl22u383t1.dlg40tude.net...
[...]

Może one podrożeją, a może nie. Złoto już sporo podrożało i ja osobiście go nie lubię w tej cenie.

Data: 2011-01-07 17:40:26
Autor: Jacek_P
W Jan Werbinski napisal:
Może one podrożeją, a może nie. Złoto już sporo podrożało i ja osobiście go nie lubię w tej cenie.

Polubisz. W zeszłym roku natknąłem się na oszacowanie, że po ruchac emisyjnych
FED z roku 2008 i 2009 deprecjacja dolara wyniesie ok. 70%, znaczy się: spadnie
do 1/3 wartości.

Wzrost cen złota w USD za ostatie lata wynosił (r/r):
2005 17,9%
2006 23,1%
2007 30,3%
2008 5%
2009 12%
2010 30%

I tak sobie rosnie od 11 lat, a działania Bernanke i FED-u walnie się do tego przyczyniają.

--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2011-01-07 19:32:47
Autor: Jan Werbinski
Użytkownik "Jacek_P" <Lato-i-Upal@cyf-kr.edu.pl> napisał w wiadomości news:ig7j6a$b01$1srv.cyf-kr.edu.pl...
W Jan Werbinski napisal:
[...]

Naganiają na złoto coraz bardziej. Kiedyś naganiali na nieruchomości.

[...]

Ale przedtem kilkanaście lat taniało. Dopiero odrobiło straty. Widzę lepsze inwestycje. Nie twierdzę, że złoto nie podrożeje jeszcze z dziesięć razy przez dwa lata, ale ja po prostu nie wchodzę do tego pociągu.

Data: 2011-01-07 19:09:22
Autor: Bydlę
Jan Werbinski wrote:
> Złoto już sporo podrożało i ja osobiście
> go nie lubię w tej cenie.

A nieosobiście uwielbiasz?
Jak?

--
Bydlę

Data: 2011-01-07 19:33:30
Autor: Jan Werbinski
Użytkownik "Bydlę" <bydle@bydle.com> napisał w wiadomości news:ig7ksh$ors$2cougar.axelspringer.pl...
Jan Werbinski wrote:
> Złoto już sporo podrożało i ja osobiście
> go nie lubię w tej cenie.

A nieosobiście uwielbiasz?
Jak?

Nieosobiście? Spytaj nie moją osobę.

Data: 2011-01-08 14:32:34
Autor: Bydlę
Jan Werbinski wrote:
> Użytkownik "Bydlę" <bydle@bydle.com> napisał w wiadomości

> Nieosobiście? Spytaj nie moją osobę.

Czyli nie wyszedłbyś na nieuka, gdybyś napisał, że nie lubisz złota w danej cenie?
To "osobiście" miało coś zamaskowć?
Jakieś braki?
Kompleksy?
Po co to (całkowicie zbędne) "osobiście"?

--
Bydlę

Data: 2011-01-08 13:58:11
Autor: Jacek_P
W Bydlę napisal:
To "osobiście" miało coś zamaskowć?
Jakieś braki? Kompleksy?
Po co to (całkowicie zbędne) "osobiście"?

Może jest maklerem? Osobiście nie lubi,
a zawodowo musi tym handlować? ;)

--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2011-01-08 15:56:14
Autor: Bydlę
Jacek_P wrote:

> Może jest maklerem? Osobiście nie lubi,

OK, zatrzymajmy się nad tym.

Osobiście, czyli będąc na miejscu i czyniąc co czynił.
Nie przez umyślnego, pełnomocnika, tylko osobiście.

> a zawodowo musi tym handlować? ;)

Myslisz, zdaje się, prywatne zdanie, od osobistego udziału w czymś.

Osobiście można komuś pomagać w nauce - np. robiąc mu korektę czy tłumacząc wzór, a nieosobiście, np. wysyłając pieniądze na tutora.

Nie można czegoś lubić (czy nie lubić) osobiście.

--
Bydlę

Data: 2011-01-08 14:44:28
Autor: Jacek_P
W Bydlę napisal:
Myslisz, zdaje się, prywatne zdanie, od osobistego udziału w czymś.
(...) Nie można czegoś lubić (czy nie lubić) osobiście.

Myślisz potocznie, a ja niestety mam zbyt często kontakty z US.
Tam jest BARDZO istotne rozróżnienie 'osobiście' i 'na cele DG'.
I to skarbowe 'osobiście' jest dalekie znaczeniowo od twojego
'osobiście' rozumianego jako 'bezpośrednio'.

--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2011-01-08 17:27:16
Autor: Bydlę
Jacek_P wrote:
W Bydlę napisal:

[...]

Dawaj ten przepis o tym, że w języku polskim można coś lubić osobiście.

--
Bydlę

Data: 2011-01-08 20:17:05
Autor: Jacek_P
W Bydlę napisal:
Dawaj ten przepis o tym, że w języku polskim można coś lubić osobiście.

He, he, jeżeli US wykaże mu, że lubiąc osobiście dostawał takiej ekstazy,
jak po płatnej usłudze, to ani chybi będzie musiał odprowadzić zaległy PIT
i VAT :D

--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2011-01-09 05:54:22
Autor: Jan Werbinski
Użytkownik "Bydlę" <bydle@bydle.com> napisał w wiadomości news:ig9p1i$3a6$2cougar.axelspringer.pl...
Jan Werbinski wrote:
> [...]
Jakieś braki?
Kompleksy?
Po co to (całkowicie zbędne) "osobiście"?

Rzuciłem Ci na przynętę. Żebyś się pastwił. Dla odwrócenia uwagi.

Data: 2011-01-09 16:28:18
Autor: Wiesiaczek
Jan Werbinski wrote:
> [...]
Kompleksy?
Po co to (całkowicie zbędne) "osobiście"?

Rzuciłem Ci na przynętę. Żebyś się pastwił. Dla odwrócenia uwagi.

Jakieś to takie śliskie z Twojej strony. Zresztą wielu takich teraz jest w sieci.
Żadnego charakteru, odpowiedzialnośći, godności tylko wymigiwanie się i próby maskowania swoich ułomności.
Nie stać Cię, żeby przyznać się do błędu i podziękować?

I tak dobrze, że nie zjebałeś go za zwróconą uwagę, bo i takich jest wielu :)

--
Pozdrawiam - Wiesiaczek

"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
Gdy są ogórki i gdy ich nie ma"

Data: 2011-01-09 13:35:31
Autor: ąćęłńóśźż
O tym jakimi baranami są niektórzy kredytobiorcy w Polsce kupujący mieszkanie za 200 000 zł
Łatwiej dostać przez łeb.

-- -- -

Data: 2011-01-11 12:37:20
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 7 Jan 2011, KRZYZAK wrote:

Kupowac zlote krugerandy. To bezpieczniejsza inwestycja niz nieruchomosci.
Sa podstawy przypuszczac, ze liberalny rzad PO przed niczym sie nie cofnie

  Masz na myśli podatek katastr(of)alny czy nakaz sprzedaży złota
państwu, ostatnio ćwiczony w zeszłym wieku w USA?
(ale to ostatnie oznaczałoby konieczność kupienia złota na "szarym rynku",
żeby papierów nie było).

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-01-07 17:22:42
Autor: Diabełson
W dniu 2011-01-07 17:14, Jan Werbinski pisze:
[...]

dobry Ĺźart tynfa...znaczy tak
a tak na poważnie, to się zgadzam z tym powyżej, no może niekoniecznie z tą wodą. Powiedz, Ty jakiś Jańcio Wodnik jesteś cy co?

--
zimo wypierdalaj, bo chcemy budować boiska!

Data: 2011-01-07 18:06:38
Autor: Jan Werbinski
Użytkownik "Diabełson" <hellboy@satan.org> napisał w wiadomości news:d5HVo.1661$NG3.676newsfe22.ams2...
[...]

Woda pitna u mnie. Parę zgrzewek gazowanej, co ją i tak kupuję w Makro (3 zł za 6x1,5l). 80 litrów w bojlerze CW. Wino w balonach (nie woda, ale też da się wypić).
W czym widzisz problem? Widzisz tu jakiś koszt poza 6 zł za dodatkowe dwie zgrzewki, które i tak się zwraca dzięki robieniu większych zakupów rzadziej, co daje oszczędność czasu i paliwa.

Data: 2011-01-07 20:22:08
Autor: Ikselka
Dnia Fri, 7 Jan 2011 09:28:52 +0100, Jan Werbinski napisał(a):

[...]

Ale najciekawsze będzie to, kiedy się ujawni ten SĘK :-)

Data: 2011-01-07 20:40:42
Autor: Yakhub
Dnia Fri, 7 Jan 2011 20:22:08 +0100, Ikselka napisał(a):

[...]

Oczywiście, jeżeli Rozencwajgowa jeszcze dziś się przeniesie na łono
Abrahama...

--
Yakhub

Data: 2011-01-08 13:00:07
Autor: jp
W dniu 2011-01-07 20:40, Yakhub pisze:
Oczywiście, jeżeli Rozencwajgowa jeszcze dziś się przeniesie na łono
Abrahama...

A co jej jest?

--
jp

Data: 2011-01-08 13:23:10
Autor: Anna Izabela

Użytkownik "jp" <jp@gmail.com> napisał w wiadomości news:ig9jk7$r0o$1node1.news.atman.pl...
W dniu 2011-01-07 20:40, Yakhub pisze:
Oczywiście, jeżeli Rozencwajgowa jeszcze dziś się przeniesie na łono
Abrahama...

A co jej jest?

- Co by i nie było, to my dziedziczymy dwadzieścia procent, tylko Lutmann musi mieć pewność, że Honigmann go wypuści, oczywiście, jeżeli Rozencwajgowa jeszcze dziś się przeniesie na łono Abrahama, to Malwina Fajnsztajn nie ma nic przeciwko, tylko Lipszyc musi mieć pięćset dolary...

AI

Data: 2011-01-08 19:32:07
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Sat, 8 Jan 2011 13:23:10 +0100, Anna Izabela napisał(a):

[...]

....nie gotówką! ;)

--
     ___________ (R)
 _______/ /_     GG: 3524356

Data: 2011-01-08 13:26:09
Autor: Yakhub
Dnia Sat, 08 Jan 2011 13:00:07 +0100, jp napisał(a):

W dniu 2011-01-07 20:40, Yakhub pisze:
Oczywiście, jeżeli Rozencwajgowa jeszcze dziś się przeniesie na łono
Abrahama...

A co jej jest?

Co by jej nie było, to my dziedziczymy 20%, tylko Lutman musi mieć pięćset
dolary... --
Yakhub

Data: 2011-01-08 13:33:04
Autor: Anna Izabela

Użytkownik "Yakhub" <yakhub@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:oyjjxeyuz5yj.dlgwazzenon.pl...
[...]

Lipszyc. Lipszyc musi mieć pięćset dolary, Lutmann  to musi mieć pewność, że Honigmann go wypuści.

;)

AI

Data: 2011-01-08 14:08:24
Autor: Yakhub
Dnia Sat, 8 Jan 2011 13:33:04 +0100, Anna Izabela napisał(a):

[...]

No tak. Ale nie gotówką, tylko połowę. Na resztę zwolnienie od protestu.

--
Yakhub

Data: 2011-01-08 14:14:51
Autor: Anna Izabela

Użytkownik "Yakhub" <yakhub@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:141cwyvenon85$.dlgwazzenon.pl...
[...]

Tylko skąd pewność, że Rozencwajgowa by wyzionęła ducha?

AI

Data: 2011-01-08 14:18:46
Autor: Panslavista

"Anna Izabela" <annaizabela11@gazeta.pl> wrote in message news:ig9o0i$kk6$1inews.gazeta.pl...

[...]

Same parchate łyżwy i pundelki... Oraz Pferdek, kóry bebla...

Data: 2011-01-08 14:29:50
Autor: Anna Izabela

Użytkownik "Anna Izabela" <annaizabela11@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ig9o0i$kk6$1inews.gazeta.pl...

[...]

Tak przy okazji smutna refleksja, która mi się często nasuwa przy studiowaniu dziejów Żydów polskich, a zwłaszcza przy wizytach na cmentarzu żydowskim w Łodzi gdy patrzę na setki ponad stuletnich macew obrośniętych bluszczem, a również gdy słucham Dudka...
Cały ten ogromny świat, wspaniały przecież, chociaż i w wielkiej częsci biedny, brudny i prymitywny, caly ten ogromny świat ludzki, świat, którego wkladu w literaturę, sztukę, naukę polską nikt przy zdrowych zmysłach nie podważy, cały ten fascynujący świat bezpowrotnie zaginął, znikł, wyparował. Nie ma. Żaden z moich znajomych pochodzący z podłódzkich miateczek, Aleksandrowa, Strykowa, Lutomierska, Głowna i innych, nie tylko nie zna żadnego Żyda, ale i nie ma zielonego pojęcia jak te miejscowości wygladały zaledwie sto lat temu. Ta nieobecność, to zniknięcie, niemalże bez śladu, są dla mnie uderzające, fakt - dla mnie, bo ja się interesuję tym żywo, co obchodzi zwykłego człowieka, że naprawdę jakiś Rappaport dzwonił w interesie do jakiegoś Goldberga, a jakaś Rozencwajgowa unosząc się na łokciu w łóżku zażywała gorzkie lekarstwo podawane przez jakiegoś żydowskiego lekarza w nadziei na wyzdrowienie?

Mnie jest żal.
Tęsknię za Tobą, Żydzie. (nie moje)

AI

Data: 2011-01-08 13:56:02
Autor: Jacek_P
O tym jakimi baranami są niektórzy kredytobiorcy w Polsce kupujący mieszkanie za 200 000 zł
W Anna Izabela napisal:
Mnie jest Ĺźal.

W stylu 'żal mi wystrzelanych amerykańskich Indian'?

Tęsknię za Tobą, Żydzie. (nie moje)

Niespecjalnie tęsknię. Może dlatego, że mam z nimi bezpośredni kontakt,
na Ukrainie i w Izraelu. Normalni ludzi za wyjątkiem ortodoksów, podobnie jak przeciętni Polacy też są normalni poza grupą nawiedzonych moherów. Przypisujesz im jakieś nadnaturalne cechy, indywidualne i grupowe, mitologizujesz in plus, podobnie jak mkarwan - in minus. Ich obecność w polskim społeczeństwie
nie była neutralna, a w pamięci zapisali się zarówno fabrykanci-filantropi,
fundujący stypendia, budujący domy dla robotników (vide twoja Łódź),
jak i cwani lichwiarze bezwzględnie niszczący zadłużone rodziny, czy sklepikarze
w rasistowskim stylu wycinający polską konkurencję. Zgadnij, kto mocniej zapisze się w pamięci: filantrop czy lichwiarz?

--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2011-01-08 15:28:57
Autor: Anna Izabela

Użytkownik "Jacek_P" <Lato-i-Upal@cyf-kr.edu.pl> napisał w wiadomości news:ig9qdi$8j4$1srv.cyf-kr.edu.pl...
W Anna Izabela napisal:
[...]

Nic podobnego. Nigdzie o tym nie pisałam, że są wyjątkowo lepsi.

[...]

Usiłujesz mi objaśnic rzeczy, które od lat są mi wiadome. :-D

Zgadnij, kto mocniej zapisze
się w pamięci: filantrop czy lichwiarz?

Proszę, nie zadawaj mi dziecinnych pytań.

AI

Data: 2011-01-08 14:18:17
Autor: Jacek_P
W Anna Izabela napisal:
Proszę, nie zadawaj mi dziecinnych pytań.

Zadaję 'dziecinne' pytania, bo wyjeżdżasz z infantylnie
emocjonalnym 'Tęsknię za tobą, Żydzie'.

A jak się potem dziwić, że filo- i antysemici są nierozerwalnie
związani i nie mogą bez siebie żyć.

--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2011-01-08 15:42:23
Autor: Anna Izabela

Użytkownik "Jacek_P" <Lato-i-Upal@cyf-kr.edu.pl> napisał w wiadomości news:ig9rn9$9bc$1srv.cyf-kr.edu.pl...
W Anna Izabela napisal:
Proszę, nie zadawaj mi dziecinnych pytań.

Zadaję 'dziecinne' pytania, bo wyjeżdżasz z infantylnie
emocjonalnym 'Tęsknię za tobą, Żydzie'.

hmmm...
http://www.tesknie.com/

Infantylne, powiadasz?...
Może masz rację, przeniosę sie do wątku o wyższości swietlówek naz zwyczajnymi żarówkami...

AI

Data: 2011-01-08 17:49:58
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Sat, 8 Jan 2011 15:42:23 +0100, Anna Izabela napisał(a):

Może masz rację, przeniosę sie do wątku o wyższości swietlówek naz zwyczajnymi żarówkami...

 Za późno, na tym etapie wątku już musisz się doktoryzować z toksykologii
rtęci ;)

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2011-01-08 17:53:21
Autor: Anna Izabela

Użytkownik "Borys Pogoreło" <borys@pl.edu.leszno> napisał w wiadomości news:zxyvzxixnkr2$.1tbzs9go2yiyi$.dlg40tude.net...
[...]

Ja w ogóle nie rozumiem o co chodzi?? Po uj komus długie godziny udowadniać wyższość tej nad tamtą, koncząc dyspute w iście pręgierzowy sposób:
- ty kretynie!
- ty idioto!!!
;-O)))
A temat mnie nic a nic nie interesuje! ;-P

AI

Data: 2011-01-08 18:06:53
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Sat, 8 Jan 2011 17:53:21 +0100, Anna Izabela napisał(a):

[...]

 A ile przy tym zabawy!

A temat mnie nic a nic nie interesuje! ;-P

 To w czymś tutaj przeszkadza? ;)

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2011-01-08 18:08:14
Autor: Anna Izabela

Użytkownik "Borys Pogoreło" <borys@pl.edu.leszno> napisał w wiadomości news:m4merpg41g9u$.1qkpjugi7cise.dlg40tude.net...
[...]

Co kto lubi... ;-P)
A temat mnie nic a nic nie interesuje! ;-P

To w czymś tutaj przeszkadza? ;)

Fakt, zupełnie nie!
;-)

AI

Data: 2011-01-08 20:25:24
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Sat, 8 Jan 2011 18:08:14 +0100, Anna Izabela napisał(a):

[...]

 No fakt, ze Staniaka taka rozrywka jak z Koziołka pisarz sonetów ;)

A temat mnie nic a nic nie interesuje! ;-P

To w czymś tutaj przeszkadza? ;)

Fakt, zupełnie nie!
;-)

 To wbijaj na moje miejsce, bo mnie się już wątek znudził :)

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2011-01-08 20:56:34
Autor: Anna Izabela

Użytkownik "Borys Pogoreło" <borys@pl.edu.leszno> napisał w wiadomości news:wd1vstclp671.1lkoi5jk23ffy$.dlg40tude.net...
[...]

Eeee, nie,. dzięki, wątek o żarówkach jest po prostu nudny!
;)

AI

Data: 2011-01-08 15:07:52
Autor: Anna Izabela

Użytkownik "Anna Izabela" <annaizabela11@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ig9osl$n3k$1inews.gazeta.pl...
[...]

Na parterze pod Baracami mieszkała stara Cymerowa z córka Sabiną. Cymerowa była rozlazła i krępa i wyglądała jak ropucha. Na liście lokatorów w bramie figurowała jako ,,Cymer Ruchla - z funduszów własnych". Co to były za fundusze, wiedzieli tylko niektórzy. Antosia mówiła., że do Sabiny ,,przychodzili Panowie" Mieli to być zresztą panowie ,,nie byle jakie", co to według jej relacji "parokonkami zajeżdżają na Pańską, stają koło blacharza i jak nikt nie widzi, buch do bramy, a potem myk przez podwórko i do sieni. Stara Cymerowa miała na ten czas wychodzić z domu i tak długo stać i czekać w bramie, dopokąd gość nie wyjdzie". Antosia mówiła jeszcze, że Cymerową nie boli głowa skąd brać na życie, bo Sabina ,,bierze dziesięć rubli za kurs", i że stara tuczy Sabinę na rosołkach i kurzych kotlecikach, "żeby panom było miękko spać". Sabina leżała po całych dniach rozwalona w oknie. Nosiła japońskie kimona, a w uszach dyndały jej złote kolce. Miała zawsze mnóstwo słodyczy i kiedy była w humorze, rzucała je dzieciom przez okno, jak rzuca się okruszyny wróblom. Mama zabraniała nam przyjmować czegokolwiek od Sabiny czy Cymerowej. W piątki Cymerowa robiła nieopisany harmider w swojej kuchni. Waliła tasakiem, hukała i dzwoniła w moździerz hałasowała fajerkami. Z kuchni na parterze szedł smakowity zapach pieczonych chał i ostry korzenny faszerowanej ryby. Kiedyś Cymerowa poczęstowała nas przez okno jakimś zawijanym, cynamonowym ciastem. Maks powiedział, że to się nazywa ,,umentasz" i że to jest "bycze". Sam wziął, a myśmy odmówili na co obrażona Cymerowa z trzaskiem zamknęła okno i rzuciła pod naszym adresem - Paliaczki!

 "Łódzkie pory roku" Irena Tuwim

Data: 2011-01-08 16:23:51
Autor: jp
W dniu 2011-01-08 14:14, Anna Izabela pisze:
Tylko skąd pewność, że Rozencwajgowa by wyzionęła ducha?
I w tym jest sęk ;-)

--
jp

Data: 2011-01-08 16:36:36
Autor: Anna Izabela

Użytkownik "jp" <jp@gmail.com> napisał w wiadomości news:ig9vi7$sv6$1node1.news.atman.pl...
W dniu 2011-01-08 14:14, Anna Izabela pisze:
Tylko skąd pewność, że Rozencwajgowa by wyzionęła ducha?
I w tym jest sęk ;-)

Ja cofam ten sęk. Ja cofam wszystkie sęki na świecie!

AI

Data: 2011-01-08 22:02:06
Autor: jp
W dniu 2011-01-08 16:36, Anna Izabela pisze:
Ja cofam ten sęk. Ja cofam wszystkie sęki na świecie!
AI

Słuchaj, tylko ten tartak to ja bym zatrzymał dla siebie...

--
jp

Data: 2011-01-08 15:34:51
Autor: Jumal
W dniu 2011-01-07 08:28, Jan Werbinski pisze:

[...]

Ale wiesz, że nadal płacą mniej od tych którzy wzięli kredyty w złotówkach? Myślisz że branie kredytu w walucie w której zarabiasz coś Ci gwarantuje?

Tzw. ryzyko kursowe, którym modne było i jest straszyć to ściema w przypadku kredytów hipotecznych, gdy _oprocentowanie_ się zmienia. W skrócie - nawet jeśli masz kredyt w złotówkach, to przy skoku walut (czyli spadku wartości złotego) zaczniesz płacić większe raty. A różnica w oprocentowaniu dobije "złotówkowiczów" do końca. Aktualne oprocentowanie kredytu w CHF dla np. Millenium to 1,42 %.

W skrócie - osoby które w 2006 roku wzięły kredyt w CHF (gdy frank był po 2 z groszami) płaciły i nadal płacą ratę o kilka stów niższą, niż ci którzy wzięli kredyt w złotówkach. I będą płacić aż do magicznej granicy (o ile dobrze pamiętam z wyliczeń) za którą frank będzie kosztować ok. 5 PLN. Z tym że gdy coś takiego nastąpi to kredyt dla osób żyjących w Polsce będzie już tylko jednym z poważnych problemów :)

Jumal

Data: 2011-01-08 18:09:40
Autor: Delfino Delphis
Jumal wrote:

[...]

Coś mi tu nie gra. Jeśli jedna waluta ulega mniejszej inflacji niż inna, to naturalnym jest, że będzie się względem niej umacniać tak, aby zneutralizować różnicę. Gdyby było inaczej to pojawiłaby się możliwość arbitrażu (np. biorę kredyt we frankach i pakuję w obligacje złotówkowe).

Oczywiście niewielkie odchyłki są możliwe, bo ważny jest też np. bilans handlowy, ale generalnie nie powinno być większej różnicy w której walucie biorę kredyt.

Rozjaśni mi to ktoś?

Data: 2011-01-08 18:55:27
Autor: Jaszyn
O tym jakimi baranami są niektórzy kredytobiorcy w Polsce kupujący mieszkanie za 200 000 zł
"Jumal" <jumal@vp.pl> сообщил/сообщила в новостях следующее: news:iga06u$tp2$1news.onet.pl...

[...]

Moze to i wszystko prawda, ale wiekszosc tych, co brala w frankach (smiem twierdzic, ze z 99% hipotecznych), brala dlatego, ze przy owczesnym kursie franka mogli wziac _wiekszy_ kredyt za te sama rate, ktora placiliby w zlotowkowym kredycie. Dzieki temu mogli kupic albo wieksze mieszkanie, albo skrocic czas placenia. I wraz z oslabieniem zlotowki ich wyliczenia poszly sie czochrac, a kredyt z taniego zrobil sie _dla nich_ drogi i niewielkim pocieszeniem dla nich jest, ze jakby wzieli taki kredyt w zlotowkach, placiliby wiecej.

--
Jaszyn

Data: 2011-01-08 20:14:34
Autor: Marek Dyjor
Jaszyn wrote:
[...]

powaĹźnych problemĂłw :)

[...]
ze jakby wzieli taki kredyt w zlotowkach, placiliby więcej.

a to Ĺźe ktoś jest baranem  i funduje sobie na kredyt rezydencje zamiast domu do mieszkania to jest skończona głupota. Ja wybudowałem dom w sam raz, wziąłem trochę kredytu zwykłego komercyjnego (100 000) na pięć lat... i tak zapłacę sporo mniej do banku niĹź hipopłatnicy.

Stwierdziłem ze wolę płacić sporo miesięcznie ale krótko niż założyć sobie na szyję homonto na resztę życia.

Data: 2011-01-09 10:25:54
Autor: Jaszyn
O tym jakimi baranami są niektórzy kredytobiorcy w Polsce kupujący mieszkanie za 200 000 zł
"Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl> сообщил/сообщила в новостях следующее: news:igad34$b5k$1news.onet.pl...

Ja wybudowałem dom w sam raz, wziąłem trochę kredytu zwykłego komercyjnego (100 000) na pięć lat... i tak zapłacę sporo mniej do banku niż hipopłatnicy.

I krocej. Co jest wazne, gdyz ciezko zaplanowac prace i zdrowie na najblizszych 30 lat. :)

Stwierdziłem ze wolę płacić sporo miesięcznie ale krótko niż założyć sobie na szyję homonto na resztę życia.

Ano wlasnie. Ja rozumiem jeszcze rozsadne ceny mieszkan i niska rate, nie wieksza niz te, ktore ludzie placa na telewizor. Ale zarzynanie sie przez 20-30 lat, aby splacac "swoje" mieszkanie (BTW, strasznie lubilem dziwne miny hipoteciarzy, gdy im tlumaczylem, ze to mieszkanie bedzie ich wlasnoscia dopiero wtedy, gdy go splaca bankowi) to idiotyzm.

--
Jaszyn

Data: 2011-01-09 12:06:10
Autor: emarcin
[...]

A nie lepiej płacić długo - małą ratę, a gdy "wpadną" pieniądze spłacić część kredytu.

To, że trudno zaplanować pracę i zdrowie na najbliższe 30 lat, jest tak samo trudne
jak plany nawet na kilka (kilkanaście) lat.

[...]

W/g mnie alternatywą zakupu jest wynajem mieszkania.
Ratę kredytu należy więc odnosić do tej wielkości.
Wolę myślenie - zamiast wynajmować, wolę kupować powoli coś dla siebie.

BTW, strasznie lubilem dziwne miny hipoteciarzy, gdy im tlumaczylem,
ze to mieszkanie bedzie ich wlasnoscia dopiero wtedy,
 gdy go splaca bankowi.

To znaczy, że moja księga wieczysta kłamie ;)

W tym kraju to już nikomu nie można ufać

Pozdrawiam emarcin

Data: 2011-01-09 12:11:12
Autor: Jan Werbinski
Użytkownik "emarcin" <emarcin@tlen.pl> napisał w wiadomości news:4d2996a1$0$2505$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Lepiej dopóki nieruchomości nie spadają z powodu krachu jak w USA, albo gwałtownie rosną stopy procentowe jak wkrótce w Polsce.
Długi kredyt zamienia wysokość raty na ryzyko.

To, że trudno zaplanować pracę i zdrowie na najbliższe 30 lat, jest tak samo trudne
jak plany nawet na kilka (kilkanaście) lat.

Nie. Tak samo jak przewidywanie pogody na 1 dzień jest dużo łatwiejsze niż na tydzień.

[...]

Tylko że tak trzeba robić kiedy ceny są niskie, a nie na szczycie spekulacji nieruchomościami.

[...]

Wiesz jak łatwo bank może zapis w Twojej księdze zmienić? O tak: pstryk. I już Cię nie ma.

Data: 2011-01-09 12:45:32
Autor: Yakhub
Dnia Sun, 9 Jan 2011 12:11:12 +0100, Jan Werbinski napisał(a):

[...]

Widzisz, sęk w tym, że ludzie nie kupują mieszkania wtedy, kiedy ceny
nieruchomości spadają, a wtedy, kiedy mieszkanie jest im potrzebne.

Alternatywą często jest mieszkanie u rodziców do czterdziestki, albo
ukatrupienie babci...

--
Yakhub

Data: 2011-01-09 21:33:02
Autor: Jan Werbinski
Użytkownik "Yakhub" <yakhub@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:bdwhxjp0tw4m.dlgwazzenon.pl...
[...]

Jeżeli mieszkanie jest potrzebne, to się je wynajmuje. Z zakupem wtedy nie trzeba się śpieszyć i robić to na górce jak stado baranów.

Data: 2011-01-09 23:04:09
Autor: Marek Dyjor
Jan Werbinski wrote:
[...]

Wynajem mieszkania w PL jest często bardzo drogim interesem...

Jeśli masz zamiar mieszkać dłużej to zwykle musisz zrobić jakiś remont, większy lub mniejszy ale kosztujący sporo pieniędzy :) Wtapiasz forsę w cudze mieszkanie.

To wszystko jest tylko teoretycznie bardzo proste, w praktyce ludzie chcą sobie zapewnić jakieś warunki normalnego życia, chcą mieć dzieci i chcą aby te dzieci miały gdzie mieszkać. Nie mają oszczędności i nie mają za co kupić mieszkania czy domu, są w dupie.

Pozostaje im tylko kredyt na 40 lat i nadzieja że będą w stanie spłacać ten kredyt.

My wszyscy którym sie jakoś tam udało powinniśmy sie tylko cieszyć.

Oczywiście branie kredytu na ponad stan to skrajna głupota, Szczególnie, że dzieci sie wyniosą z domu i zostanie im wielki dom którego nie będą mieli za co utrzymać. Należy zawsze postępować racjonalnie.

Domy typu rezydencja to sobie można budować jak sie ma dochody pokrywające budowę takiego domu w okresie roku czy dwóch :)

Data: 2011-01-10 21:24:02
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Sun, 9 Jan 2011 23:04:09 +0100, Marek Dyjor napisał(a):

Jeśli masz zamiar mieszkać dłużej to zwykle musisz zrobić jakiś remont, większy lub mniejszy ale kosztujący sporo pieniędzy :) Wtapiasz forsę w cudze mieszkanie.

Że co? Owszem, mogę remont zrobić, ale tylko wtedy, kiedy koszt tego
remontu odliczę od czynszu.

--
     ___________ (R)
 _______/ /_     GG: 3524356

Data: 2011-01-10 22:13:41
Autor: Yakhub
Dnia Mon, 10 Jan 2011 21:24:02 +0100, Adam Płaszczyca napisał(a):

[...]

Właściciel mieszkania może się na taki układ zgodzić, albo i nie.

Jak się nie zgodzi, to masz wybór: mieszkać w syfie, albo wtapiać kasę.

--
Yakhub

Data: 2011-01-12 20:45:40
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Mon, 10 Jan 2011 22:13:41 +0100, Yakhub napisał(a):

[...]

Ależ skąd, mam wybór - mieszkac w syfie, albo mieszkać gdzie indziej. --
     ___________ (R)
 _______/ /_     GG: 3524356

Data: 2011-01-11 14:19:22
Autor: Marek Dyjor
Adam Płaszczyca wrote:
[...]

ho ho ...

czasem jeszcze będziesz musiał doprowadzić mieszkanie do poprzedniego stanu na końcu :)

Data: 2011-01-12 20:46:03
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Tue, 11 Jan 2011 14:19:22 +0100, Marek Dyjor napisał(a):

czasem jeszcze będziesz musiał doprowadzić mieszkanie do poprzedniego stanu na końcu :)

Na końcu, to sobie może wynajmujący stanąć :P

--
     ___________ (R)
 _______/ /_     GG: 3524356

Data: 2011-01-14 21:36:21
Autor: Marek Dyjor
Adam Płaszczyca wrote:
Dnia Tue, 11 Jan 2011 14:19:22 +0100, Marek Dyjor napisał(a):

czasem jeszcze będziesz musiał doprowadzić mieszkanie do
poprzedniego stanu na końcu :)

Na końcu, to sobie może wynajmujący stanąć :P

racja, najwyżej nie dostanie kaucji :)

Data: 2011-01-17 18:41:33
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Fri, 14 Jan 2011 21:36:21 +0100, Marek Dyjor napisał(a):

Na końcu, to sobie może wynajmujący stanąć :P

racja, najwyżej nie dostanie kaucji :)

Wynajmujący, czy najemca? Odróżniasz?

--
     ___________ (R)
 _______/ /_     GG: 3524356

Data: 2011-01-09 12:30:45
Autor: Marek Dyjor
emarcin wrote:
[...]

jak wpadną pieniądze to je wydasz na remont tego mieszkania, lub domu:)

Genralnie ja byłem w tej dobrej sytuacji że miałem środki na sfinansowanie budowy, i potrzebowałem tylko dołożyć. Faktem jest że jak ktoś niema nic to jest w czarnej dupie.

poczytaj sobei cała księgę :)

Data: 2011-01-09 05:59:49
Autor: Jan Werbinski
Użytkownik "Jumal" <jumal@vp.pl> napisał w wiadomości news:iga06u$tp2$1news.onet.pl...
[...]

Tak jest, ale nie zawsze. Są kredyty w złotówkach, których rata jest tańsza od CHF.

[...]

Kumpel wziął kredyt złotówkowy oprocentowany na WIBOR + ułamek procenta. Aktualnie jego oprocentowanie wynosi poniżej 6%, praktycznie tyle, co lokaty bankowe dające 5,6%

W skrócie - osoby które w 2006 roku wzięły kredyt w CHF (gdy frank był po 2 z groszami) płaciły i nadal płacą ratę o kilka stów niższą, niż ci którzy wzięli kredyt w złotówkach. I będą płacić aż do magicznej granicy

Poprawka. Niż ci, którzy wzięli drogi kredyt w złotówkach, ale dużo więcej niż ci którzy wzięli tani kredyt w złotówkach.

(o ile dobrze pamiętam z wyliczeń) za którą frank będzie kosztować ok. 5 PLN. Z tym że gdy coś takiego nastąpi to kredyt dla osób żyjących w Polsce będzie już tylko jednym z poważnych problemów :)

Niekoniecznie. Zauważ że w najbliższych latach będziemu musieli kupić bardzo dużo franków. Tymczasem szwajcarzy nie będą musieli kupować złotówek. Może pójść w górę.

Data: 2011-01-10 10:32:05
Autor: ąćęłńóśźż
O tym jakimi baranami są niektórzy kredytobiorcy w Polsce kupujący mieszkanie za 200 000 zł
To wg ciebie mało, czy dużo procentów?
Bo większość "starych" kredytów denominowanych w CHF wypada na dziś mocno poniżej 1,5% (wliczając stałe marże 0,5%-0,95% plus Libor
3M na dziś niemal śladowy).

-- -- -

Data: 2011-01-10 13:03:42
Autor: Jan Werbinski
Użytkownik "ąćęłńóśźż" <antyspam@interia.pl> napisał w wiadomości news:igejl4$152$1news.net.icm.edu.pl...
To wg ciebie mało, czy dużo procentów?
Bo większość "starych" kredytów denominowanych w CHF wypada na dziś mocno poniżej 1,5% (wliczając stałe marże 0,5%-0,95% plus Libor
3M na dziś niemal śladowy).

Zapomniałeś o wzroście kursu.

Data: 2011-01-10 16:37:38
Autor: ąćęłńóśźż
O tym jakimi baranami są niektórzy kredytobiorcy w Polsce kupujący mieszkanie za 200 000 zł
Już Ci tłumaczono jak pastuszkowi przy krowach, o ile musiałby wzrosnąć kurs walut, żeby przestał się opłacać niemal zerowy dziś
Libor (w porĂłwnaniu do Wiboru).

A kurs jak to kurs - raz wzrośnie, raz spadnie.
Za to marża jest stała wg umowy.
Ryzyko:  ewentualny wzrost Liboru (oj bywało, bywało w historii).
Pytanie natomiast, czy i tak kiedykolwiek Wibor będzie niższy, niż Libor??

-- -- -

Data: 2011-01-12 14:26:34
Autor: Jan Werbinski
Użytkownik "ąćęłńóśźż" <antyspam@interia.pl> napisał w wiadomości news:igf92g$cbu$1news.net.icm.edu.pl...
[...]

Kredyt w złotówkach oprocentowany na 5,8% kiedy zarabia się w złotówkach, jest lepszy od walutowego.

Data: 2011-01-13 12:58:38
Autor: Kris

Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości news:4d2dac27$0$2436$65785112news.neostrada.pl...
> Kredyt w złotówkach oprocentowany na 5,8% kiedy zarabia się w > złotówkach,
jest lepszy od walutowego.

Kredyt 200tys na 20lat
Rata kredytu CHF(2%)- 1011zł
Rata kredytu PLN(5,8%)-1410zł
Rata kredytu USD(5.6%)-1390zł

Krzysiek

Data: 2011-01-16 23:25:21
Autor: Jan Werbinski
Użytkownik "Kris" <kszysztofcWYWAL@wp.pl> napisał w wiadomości news:igmpde$5gb$1news.onet.pl...

> [...]
> Kredyt w złotówkach oprocentowany na 5,8% kiedy zarabia się w > złotówkach,

Dane chwilowe nie uwzględniają ryzyka kursowego.

Gdyby tak jak piszesz było w długim terminie i ryzyko kursowe nie miałoby znaczenia, to dlaczego nie wziąć maksymalnego kredytu we frankach i nie włożyć go na lokatę? Obecnie lokaty są już na 5-6%.

Data: 2011-01-17 08:43:34
Autor: Kris
Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości news:4d337084$0$2486>> >Kredyt 200tys na 20lat
Dane chwilowe nie uwzględniają ryzyka kursowego.

Przez ostatnie min 5lat(a pewnie i dłużej) wychodziło jeszcze lepiej na korzyść chf chociazby.

Gdyby tak jak piszesz było w długim terminie i ryzyko kursowe nie miałoby znaczenia, to dlaczego nie wziąć maksymalnego kredytu we frankach i nie włożyć go na lokatę? Obecnie lokaty są już na 5-6%.

Bo nie dostaniesz "gotĂłwki" na takich zasadach. Sa to kredyty na cele mieszkaniowe- budowe, rozbudowe, kupno itp.

Data: 2011-01-17 10:26:07
Autor: Jan Werbinski
Użytkownik "Kris" <kszysztofcWYWAL@wp.pl> napisał w wiadomości news:ih0rv6$4hm$1news.onet.pl...
[...]

Dostaniesz. Do otrzymania kredytu hipotecznego możesz zastawić posiadaną już nieruchomość i zarabiać. Przecież to takie proste.

Kredytobiorcy CHF uparcie nie zauważają, że w ich racie wogóle nie ma ODSETEK. Kiedy stopy procentowe w Szwajcarii ruszą do góry, a przecież muszą ruszyć, to rata się znacząco zwiększy. Dodatkowo wtedy wzrośnie apetyt na szwajcarską walutę ze strony inwestorów szukających bezpiecznego pieniądza z przyzwoitymi odsetkami.

Mamy dwa powaĹźne czynniki ryzyka. Moim zdaniem obecna niska rata CHF jest chwilowa.
Dla tych, co brali kredyt na kilka lat jest oczywiście lepsza od PLN, ale dla wieloletnich kredytów jest odwrotnie.

Data: 2011-01-17 11:54:41
Autor: Kris

Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości news:4d340b65$0$2454$65785112news.neostrada.pl...

Dostaniesz. Do otrzymania kredytu hipotecznego możesz zastawić posiadaną już nieruchomość i zarabiać. Przecież to takie proste.

Co Ty za bzdury piszesz
Po otrzymaniu kredytu hipotecznego masz juz z reguły wpis na hipotece kredytowanej nieruchomości więc juz jej w praktyce zastawić nie możesz. A nawet jak jakiś bank zgodzi się wpisac na drugim miejscu to aby dostac gotówke dostaniesz ew. pożyczke hipoteczną a nie kredyt i ta pożyczka będzie miał sporo wyższe oprocentowanie niz kredyt.

[...]

Szwajcaria na razie nie planuje podwyĹźek stĂłp.
Stopy w Polsce raczej w tym roku wzrosną

Mamy dwa powaĹźne czynniki ryzyka. Moim zdaniem obecna niska rata CHF jest chwilowa.
Dla tych, co brali kredyt na kilka lat jest oczywiście lepsza od PLN, ale dla wieloletnich kredytów jest odwrotnie.

A co będzie ze stopami w PLN wg Twoich wieloletnich prognoz?

Krzysiek

Data: 2011-01-17 18:38:57
Autor: Jan Werbinski
Użytkownik "Kris" <kszysztofcWYWAL@wp.pl> napisał w wiadomości news:ih175i$a13$1news.onet.pl...

[...]

Masz nieruchomość, to możesz ustanowić na niej hipotekę.
Musisz ją oczywiście mieć. Nigdy bym na to nie wpadł, że przyjdzie Ci do głowy zabezpieczanie kredytu czymś, co nie jest Twoją własnością. :)

[...]

Na razie to rok lub dwa. Kredyty ludzie biorą na 30 lat.

[...]

Spekuluję, że wzrosną w tym roku i przyszłym, a później to nie wiem.

Data: 2011-01-17 21:45:34
Autor: Kris

Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości news:4d347ef1$0$2453$65785112news.neostrada.pl...
Masz nieruchomość, to możesz ustanowić na niej hipotekę.
Musisz ją oczywiście mieć. Nigdy bym na to nie wpadł, że przyjdzie Ci do głowy zabezpieczanie kredytu czymś, co nie jest Twoją własnością. :)

I znowu bzdury. co z tego że mogę ustanowic hipoteke na nieruchomosci skoro żaden bank nie zechce wpisac sie na drugim miejscu.

Na razie to rok lub dwa. Kredyty ludzie biorą na 30 lat.

I w ostatnich latach nienajgorzej wyszli na walutowych

Kris

Data: 2011-01-18 04:54:58
Autor: Jan Werbinski
Użytkownik "Kris" <kszysztofcWYWAL@wp.pl> napisał w wiadomości news:ih29pj$49t$1news.onet.pl...

[...]

I pewnie nienajgorzej wyjdą ci co biorą teraz. Problem w tym, że niskie stopy i wysoki kurs złotówki sprawia złudzenie większej zdolności kredytowej.

Data: 2011-01-19 10:16:23
Autor: ąćęłńóśźż
O tym jakimi baranami są niektórzy kredytobiorcy w Polsce kupujący mieszkanie za 200 000 zł
Ciekawe jaki będzie wtedy Wibor.

-- -- -

Data: 2011-01-17 18:16:21
Autor: Ikselka
O tym jakimi baranami są niektórzy kredytobiorcy w Polsce kupujący mieszkanie za 200 000 zł
Dnia Thu, 13 Jan 2011 12:58:38 +0100, Kris napisał(a):

Kredyt 200tys na 20lat
Rata kredytu CHF(2%)- 1011zł

Płatna w złotówkach, oczywiście.
Bo umowa polega na tym, ze płacisz w złotówkach i za nie kupujesz franki od
banku, po kursie aktualnym, czyli zmiennym.
Dodatkowo wnosisz opłatę dla banku za przeliczenie po kursie, ze złotówek
na franki, od każdego kupionego u nich franka.

Data: 2011-01-17 21:36:27
Autor: Kris

Użytkownik "Ikselka" <ikselk@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:65xihezdrdk9$.230121heix8f.dlg40tude.net...
Dnia Thu, 13 Jan 2011 12:58:38 +0100, Kris napisał(a):

Kredyt 200tys na 20lat
Rata kredytu CHF(2%)- 1011zł

Płatna w złotówkach, oczywiście.

W złotówkach, przecierz napisałem  "zł"

Bo umowa polega na tym, ze płacisz w złotówkach i za nie kupujesz franki od
banku, po kursie aktualnym, czyli zmiennym.

Czyli czasami po 3zł a czasami po 2zł, a bywało po 1,8zł
Dodatkowo wnosisz opłatę dla banku za przeliczenie po kursie, ze złotówek
na franki, od każdego kupionego u nich franka.

Spread

Kris

Data: 2011-01-13 16:24:45
Autor: ąćęłńóśźż
O tym jakimi baranami są niektórzy kredytobiorcy w Polsce kupujący mieszkanie za 200 000 zł
Ustal sobie oprocentowanie kredytu w złotówkach na 10,8% i nadal twierdź, że rzekomo kredyt w złotówkach kiedy zarabia się w
złotówkach, jest lepszy od walutowego.
Lub na 20,8%.
Albo na 30,8%.
I podaj nam przy ilu %% zmieniasz zdanie.
Otrzymamy punkt "zero Werbińskiego" ;-))

-- -- -

Data: 2011-01-16 23:28:00
Autor: Jan Werbinski
żytkownik "ąćęłńóśźż" <antyspam@interia.pl> napisał w wiadomości news:ign5e8$41a$1news.net.icm.edu.pl...
[...]

Zaciągnij maksymalny możliwy kredyt we franku na 1-2%, włóż na lokatę w PLN 5-6% i żyj z odsetek. Przecież to takie proste.

Jak masz dom, to zastaw go pod hipotekę za 100 000 franków i zarabiaj 750 zł miesięcznie. Czysty zysk.

Data: 2011-01-19 10:14:57
Autor: ąćęłńóśźż
O tym jakimi baranami są niektórzy kredytobiorcy w Polsce kupujący mieszkanie za 200 000 zł
Ależ przecież wielu tak zrobiło czy pomnożyło miliardowe majątki.
Oczywiście mieli swoich ludzi w minfinie i wiedzeili o zmianach kursu w tej samej chwili, co Balcerek ( lub chwilę wcześniej ;))
Proceder trwa do dzisiaj, tylko centrum decyzyjne się nieco przeniosło.

Dodatkowo nie rozumiesz niestety jednej waĹźnej rzeczy:
Długoterminowo należy przyjąć, że nieruchomość nie traci (i z ostrożności nie zyskuje) wraz z inflacją.
A lokata pieniężna traci.

-- -- -

Data: 2011-01-08 20:07:41
Autor: Marek Dyjor
Jan Werbinski wrote:
[...]

to teraz poszukaj dlaczego tam te nieruchomości są za takie śmieszne pieniądze :)

jak dobrze poszukasz to w Bieszczadach kupisz tano dom z hektarami, tylko powstaje pytanie co będziesz tam robił.

Swego czasu był link do super apartamentpowców z basenami i obsługa gdzieś w Singapurze czy w innyej Azji, ceny były bardzo atrakcyjne 100 000 za 70 m2:)

O tym jakimi baranami są niektórzy kredytobiorcy w Polsce kupujący mieszkanie za 200 000 zł