O tym jakimi baranami są niektórzy kredytobiorcy w Polsce kupujący mieszkanie za 200 000 zł

Data: 2011-01-11 22:12:57
Autor: Technolog
O tym jakimi baranami są niektórzy kredytobiorcy w Polsce kupujący mieszkanie za 200 000 zł
Dnia Fri, 7 Jan 2011 09:28:54 +0100, Jan Werbinski napisał(a):

Wzięli kredyty we franku, który już poszedł 50% w górę i dalej rośnie, a zarabiają w złotówkach. Niby nie grali na giełdzie z powodu ryzyka, ale w komplecie połączyli kilka czynników ryzyka: opcję walutową, duży lewar, zakład o to że przez 30 lat będzie zdrowie i praca i załozenie wzrostu cen nieruchomości.

Głupio się ożenić, drogo kupić i tanio sprzedać każdy głupi potrafi.

Różne historie ludzie opowiadają, ale najlepiej rozmawia sie o konkretach.

W podobnej sytuacji jestem ja, ALE: 1) mam ubezpieczenie od utraty
zdolności od pracy 2) rata wciąż jest niższa niż byłaby w złotówkach 3 lata
temu (ale to element wciąż ryzykowny, zgadzam się). 3) Wartość
nieruchomości (dom z drugiej ręki) wzrosła zgodnie z aktualnym operatem o
50% w czasie tych trzech lat (akurat teraz była robiona wycena w związku z
ubezpieczeniem kredytów z niskim wkładem po trzech latach), rzeczoznawca
ocenił, że realnie możnaby znaleźć klienta za cenę 30% wyższą niż cena
zakupu. Fakt, że zakup był okazyjny, ale bez szaleństw. W każdym razie ja cieszę
się z podjętej 3 lata temu decyzji, mimo spełnienia większości warunków, o
których pisałeś. Więc nie jest tak, że każdy wtopił na hossie połączonej z frankiem i teraz
garbi się od obciążeń.

O tym jakimi baranami są niektórzy kredytobiorcy w Polsce kupujący mieszkanie za 200 000 zł