O ulubienicy POwców i lewicowców wydano książkę

Data: 2010-09-01 15:56:08
Autor: mkarwan
O ulubienicy POwców i lewicowców wydano książkę
Wstęp napisała Kazimiera Szczuka
(...)Ta sama dziwna i niepokorna część mojej istoty, która każe mi mówić
głośno, że jestem feministką, czasem zmusza mnie do powiedzenia, że jestem
Żydówką.
(...)Moja mama jest Żydówką.
Źródło http://www.wysokieobcasy.pl/wysokie-obcasy/1,53662,837803.html

Książkę wydało Wydawnictwo Krytyka Polityczna.
http://www.krytykapolityczna.pl/SeriaPublicystyczna/DuzaSolidarnoscmalasolidarnoscBiografiaHenrykiKrzywonos/menuid-115.html

Krytyka Polityczna - lewicowe pismo społeczno-polityczne ukazujące się od
2002. Założycielem i redaktorem naczelnym pisma jest Sławomir Sierakowski.
Nazwa pisma nawiązuje do młodopolskiej "Krytyki" Wilhelma Feldmana (na
łamach której publikował m.in. Stanisław Brzozowski) i drugoobiegowej
"Krytyki" publikującej teksty opozycyjnych pisarzy i publicystów.
(...)"Krytyka Polityczna", zdaniem jej założycieli, ma służyć budowaniu
nowego środowiska lewicowego w Polsce.
źródło http://pl.wikipedia.org/wiki/Krytyka_Polityczna

(...)Feldman pochodził z rodziny żydowskiej
źródło  http://pl.wikipedia.org/wiki/Wilhelm_Feldman

(...)W grudniu 2006 roku środowisko związane z lewicowym pismem
społeczno-politycznym Krytyka Polityczna we współpracy z Korporacją Ha!art,
rozpoczęło wydawanie nowej serii książkowej - Seria Krytyki Politycznej.
We wrześniu 2007 roku środowisko związane z pismem stworzyło nową,
niezależną oficynę wydawniczą - Wydawnictwo Krytyki Politycznej. Redaktorami
i tłumaczami wydawnictwa są członkowie zespołu KP.
źródło http://pl.wikipedia.org/wiki/Wydawnictwo_Krytyki_Politycznej

Patronem wydawnictwa jest Stanisław Brzozowski.
(...)Za działalność niepodległościową trafił do carskiego więzienia. Tam
zachorował na gruźlicę, z którą zmagał się do końca życia. W 1908 oskarżony
o współpracę z ochraną.
(...) Filozofia Brzozowskiego czerpała z myśli Fichtego, Marksa,
Nietzschego, Sorela i Kanta.
(...)Zafascynowany Marksem przyjął materialistyczny sposób widzenia
rzeczywistości,

O ulubienicy POwców i lewicowców wydano książkę