Data: 2009-11-21 01:25:18 | |
Autor: Maciej | |
O wa�ku by�o, to teraz kolej na pasek :) | |
A jeĹşdziĹ� ktoĹ� z Was moĹźe na rowerze z napÄ�dem przenoszonym paskiem Faktycznie - pasek klinowy bedzie się ślizgać - np. gdy spadnie deszcz. Dodatkowe napinanie takiego paska przyniesie straty - np. jeździł kto ze zbyt napiętym łaańcuchem (np. BMX) to wie o co chodzi. Ale zębaty pasek - nie powinien sprawiać problemu: http://www.youtube.com/watch?v=-k80ibA-fyw Rama musi być "rozszczepialna" żeby przełożyć pasek (albo muszą być wysoko poprowadzone tylne widełki żeby nie trzeba było przekładać paska przez ramę). Np. (przepraszam że to rower poziomy) Flevoracer umozliwia zlożenie paska zębatego bez spinki. Są też ... paski które dają się "rozłączyć" i spiąć z powrotem spinką. Taki pasek pasowlby do każdj ramy. Najlepiej jest sprawdzić samemu w katalogach części przemysłowych. Np. tu: http://www.optibelt.com/index.php?id=450&L=14 Ceny to: około 60-80 zł pasek, 120 -160 zł za dwa koła zębate (koła w standardzie maszynowym - czyli trzeba by dorobić/ przyspawać uchwyty/ adapter żeby dało się to zamontować w rowerze. Ceny podałem ze sklepu w Rzeszowie. To kombinowane ale najtańsze rozwiązanie (dorobienie uchwytów wyjdzie może 150 -200 zł). "Sklejacze" (specjalnie nie ma używam słowa "producenci" gdyż producenci to nieliczne firmy jak np. odważna firma Cannondale) rowerów nie są zbyt ochoczo nastawieni na te paski, bo trzeba dorabiać koła zębate specjalnie pod rowery ... a nałatwiej wykorzystuje się gotowe elementy napędu. Są firmy które oferują "adaptacje" pasków przemysłowych dostosowane dla rowerzystów (paski są każdej maści tylko brakuje masowo produkowanych kół zębatych z mocowaniem pod rowery) , albo ceny tych "adaptacji" są po prostu chore: http://www.g-boxx.com/e-carbondrive.html pasek plus dwie zębatki = 200 EUR Jestem maniakiem ale waham się czy to kupić aż za 200 EUR. Teraz pytanie: ile można kupić zębatek i łańcuchów za 200 EUR? Tylko proszę policzyć zębatkę do piasty wielobiegowej - np. tylna zębatka do Nexusa to 10 zł, przedni blat to może 70 zł, łańcuch 60 zł. Pasek wymusza stosowanie przekładni planetarnych w piaście, a nie każdy producent/ ani klient lubi na nich jeździć. Potem są już zalety. Ja w swoim projekcie roweru poziomego zakładam użycie paska zębatego. I nawet teraz założyłbym pasek zębaty ale naszło mnie załozyć silnik elektryczny i dupa. Wolę założyć silnik niż pasek. Silnik tóry planuję założyć nie jest w piaście - i będą dwa łańcuchy! -- |
|