Data: 2009-11-17 15:37:19 | |
Autor: Chuck | |
O wałku było, to teraz kolej na pase k :) | |
2009-11-17 15:27, Tomasz Minkiewicz napisał(a):
.... Kumpel z pokoju obok sprawił sobie składaczka Strida i przywiózł go do Z tego co widzę na zdjęciach ze strony producenta, to tam jest pasek zębaty, a nie klinowy - zupełnie inny sposób działania. Pasek zębaty z powodzeniem wykorzystywany jest w motocyklach, więc tym bardziej w rowerach powinien się sprawdzać. Co prawda nie wiem jak by wyglądała np 9-rzędowa kaseta na pasek zębaty ;) ale pewnie jest to wykonalne (przy założeniu, że taki pasek można wystarczająco odchudzić) -- CZAK |
|
Data: 2009-11-17 06:49:05 | |
Autor: frank.castle0407@googlemail.com | |
O wałku było, to teraz kolej na pasek :) | |
Z tego co widzę na zdjęciach ze strony producenta, to tam jest pasek jak to zupelnie inny? chyba wlasnie bardzo podobny, imho? |
|
Data: 2009-11-17 16:03:56 | |
Autor: Chuck | |
O wałku było, to teraz kolej na pasek :) | |
2009-11-17 15:49, frank.castle0407@googlemail.com napisał(a):
Z tego co widzę na zdjęciach ze strony producenta, to tam jest pasek pasek klinowy, jak sama nazwa wskazuje ma kształt klina i od strony wewnętrznej jest gładki (s± wyj±tki ale nie wpływa to na zasadę działania). Nie ¶lizga się dzięki zaklinowaniu paska między tarcze koła. pasek zębaty nie ma kształtu klina a od strony wewnętrznej ma zęby, które współdziałaj± z zębami na kołach. czyli poza tym, że oba s± paskami, zasada działania zupełnie inna. -- CZAK |
|
Data: 2009-11-17 07:31:10 | |
Autor: frank.castle0407@googlemail.com | |
O wałku było, to teraz kolej na pasek :) | |
pasek klinowy, jak sama nazwa wskazuje ma kształt klina i od strony No ale jak to - zasada dzialania jest taka sama - poprzez nie przesuwanie sie paska wzgledem kola, pasek przekazuje naped. Wydaje mi sie ze tak jest wlasnie zasada dzialania, a fakt ze jeden sie klinuje klinem, a drugi ma zeby to juz jest szczegol konstrukcyjny nie wplywajacy na zasade dzialania. No i pasek klinowy lubi sie slizgac :) |
|
Data: 2009-11-17 16:36:06 | |
Autor: MadMan | |
O wałku było, to teraz kolej na pasek :) | |
Dnia Tue, 17 Nov 2009 07:31:10 -0800 (PST),
frank.castle0407@googlemail.com napisał(a): Wydaje mi No to wła¶nie dosyć istotna różnica. To tak jakby¶ powiedział że pasek klinowy i łańcuch to w zasadzie to samo... -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl ICQ: 398539334, Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|
Data: 2009-11-17 07:42:33 | |
Autor: frank.castle0407@googlemail.com | |
O wałku było, to teraz kolej na pasek :) | |
On Nov 17, 3:36 pm, MadMan <madma...@nie-spamo-wac.wp.pl> wrote:
Dnia Tue, 17 Nov 2009 07:31:10 -0800 (PST), No kurwa, dlaczego tak swobodnie przeskakujesz od "takiej samej zasady dzialania" do "w zasadzie to to samo" ? Jeszcze zwlaszcza, ze paski (klinowy i zebaty) sa elastycznymi produktami z elastomerow/kewlaru/czegos tam, a lancuch jest ciagiem nieelastycznych, lozyskowanych ogniw? Wciaz utrzymuje, ze jest to bardzo podobny sposob dzialania Marcepan |
|
Data: 2009-11-17 07:50:11 | |
Autor: frank.castle0407@googlemail.com | |
O wałku było, to teraz kolej na pasek :) | |
On Nov 17, 3:42 pm, "frank.castle0...@googlemail.com"
<frank.castle0...@googlemail.com> wrote: On Nov 17, 3:36 pm, MadMan <madma...@nie-spamo-wac.wp.pl> wrote: wybacz wulgaryzmy, zapomnialem ze nie probujemy sie rzeczowo przekonac, a jedynie w dowolny sposob dowiesc ze to akurat ja mam racje :) |
|
Data: 2009-11-17 20:32:18 | |
Autor: Coaster | |
O wałku było, to teraz kolej na pasek :) | |
frank.castle0407@googlemail.com wrote:
On Nov 17, 3:42 pm, "frank.castle0...@googlemail.com" Pocwicz sobe: http://www.youtube.com/watch?v=63uWYzou3nM&feature=player_embedded -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "If you find yourself standing to accelerate, on level ground, it is a sign that your gear is too high or that your saddle is too low." Sheldon Brown: 1944 - 2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2009-11-17 16:52:27 | |
Autor: MadMan | |
O wałku było, to teraz kolej na pasek :) | |
Dnia Tue, 17 Nov 2009 07:42:33 -0800 (PST),
frank.castle0407@googlemail.com napisał(a): Jeszcze zwlaszcza, ze paski (klinowy i zebaty) sa elastycznymi Ten ci±g ogniw jak z praktyki wiadomo jest elastyczny :) A co do zasady - jeden działa przez tarcie na boku paska, drugi działa analogicznie jak łańcuch - tarcie na dole zęba paska. A utrzymywać możesz sobie co chcesz, racja i tak będzie po naszej stronie! -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl ICQ: 398539334, Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|
Data: 2009-11-17 17:20:43 | |
Autor: Coaster | |
O wałku było, to teraz kolej na pasek :) | |
frank.castle0407@googlemail.com wrote:
On Nov 17, 3:36 pm, MadMan <madma...@nie-spamo-wac.wp.pl> wrote: Zbyt przywiazujesz sie do materialu. Dzialajacy lancuch mozna tez zrobic z tworzywa sztucznego czy drewna. Mozna tez zrobic lancuch z twardych gomowych oczek beda dzialac, zasada dzialania bedzie inna niz w przypadku paska klinowego.
W sesie ogolnym, tak. Ale jezeli juz sie zaglebiamy w szczegoly napedu to nie. -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "Speed comes from fitness, not hard & skinny tires." Grant Petersen Rivendell Bicycle Works ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2009-11-17 17:04:16 | |
Autor: Coaster | |
O wałku było, to teraz kolej na pasek :) | |
frank.castle0407@googlemail.com wrote:
pasek klinowy, jak sama nazwa wskazuje ma kształt klina i od strony Jezeli przyjmiesz 'zasade nieprzesuwania sie elementu napedzajacego wobec napedzanego kola', to ta zasada nie dotyczy tylko paska ale w ogole wszelkich paskow napedowych, pasow transmisyjnych czy lancuchow. W ten sposob mozna wrzucic do jednego wora plaski pas transmisyjny, pasek klinowy, zebaty, lancuch rozrzadu, lancuch rowerowy, okragly pasek napedowy taniego gramofonu czy walkamna. W kazdej z tych konstrukcji chodzi o nieprzesuwanie sie elementu napedzajacego wobec elementu napedzanego i vice versa. Wydaje mi IMHO taki szczegol konstrukcyjny to np. material pasa - guma, skora, kevlar. Pasek klinowy przekazuje naped dzieki tarciu a pasek zebaty dzieki zazebianiu sie elementow paska i kola zebatego. Blizszy jest lancuchowi niz paskowi klinowemu. No i pasek klinowy lubi sie slizgac :) Tylko wtedy, jak sie nie dba o jego naciag ;-P -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "Speed comes from fitness, not hard & skinny tires." Grant Petersen Rivendell Bicycle Works ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2009-11-17 22:48:45 | |
Autor: Faja | |
O wałku było, to teraz kolej na pasek :) | |
Dnia Tue, 17 Nov 2009 16:03:56 +0100, Chuck <chuck@chuck.org>
napisał(a): 2009-11-17 15:49, frank.castle0407@googlemail.com napisał(a): Jednak są paski klinowe zębate i napędzają gładkie koła zęby są po to a by był bardziej elastyczny na małych kołach. Po zdrówka Wiesiek. -- Faja (Wiesiek) GG: 3645067 |
|
Data: 2009-11-18 00:35:09 | |
Autor: Coaster | |
O wa������������ ���������������� �������� | |
Faja wrote:
Dnia Tue, 17 Nov 2009 16:03:56 +0100, Chuck <chuck@chuck.org> Te, o ktorych piszesz to tylko 'zabkowane' *paski klinowe* nie zebate. -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "If you find yourself standing to accelerate, on level ground, it is a sign that your gear is too high or that your saddle is too low." Sheldon Brown: 1944 - 2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2009-11-17 16:17:19 | |
Autor: Coaster | |
O wałku było, to teraz kolej na pasek :) | |
frank.castle0407@googlemail.com wrote:
Z tego co widzę na zdjęciach ze strony producenta, to tam jest pasek Klinowy sie klinuje a zebaty zazebia. Kiedys klinowe stosowane w autach (np. pasek pradnicy) byly jednorodne o przekroju klina. Potem zaczeto produkowac klinowe zabkowane tez o przekroju klina ale te zabki mialy na celu tylko lepsze ukladanie sie paska na kolach pasowych. W takich paskach naciag mozna przeprwadzic przez przybilzanie kol pasowych do siebie (odejmowanie podkladek regulacyjnych - zwiekszanie 'pracujacej' srednicy kola). Natomiast pasek zebaty wspolpracujacy z kolem zebatym, to inna bajka. Stosowane sa np. w autach do napedu rozrzadu a H-D stosuje je od lat 80-tych do napedu swoich motocykli. -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "Speed comes from fitness, not hard & skinny tires." Grant Petersen Rivendell Bicycle Works ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2009-11-17 15:58:34 | |
Autor: live_evil | |
O wałku było, to teraz kolej na pase k :) | |
Chuck pisze:
Z tego co widzę na zdjęciach ze strony producenta, to tam jest pasek zębaty, a nie klinowy - zupełnie inny sposób działania. Tego typu napęd używa się z piastami wielobiegowymi: http://bzaborow.no-ip.org/galer/pg/photo/31159 http://bzaborow.no-ip.org/galer/pg/photo/31188 -- live_evil |
|
Data: 2009-11-17 07:04:55 | |
Autor: Saurus | |
O wa?ku by?o, to teraz kolej na pasek :) | |
On 17 Lis, 16:00, Tomasz Tarchala <Tomasz_at_Tarchala_dot_...@spam-me-
not.com> wrote: Twórca Stridy opracował już wersję z dwubiegow± przerzutk± w suporcie, Mozna za to dostać Truvativa Hammerschmidt albo Schlumpf Drive :P |
|
Data: 2009-11-17 16:07:28 | |
Autor: Tomasz Tarchala | |
O walku bylo, to teraz kolej na pasek :) | |
Saurus <saurus8@gmail.com> wrote:
Twórca Stridy opracował już wersję z dwubiegow± przerzutk± w suporcie, W tej stridzie (Strida MAS) to jest wła¶nie Schlumpf. //NoOffenc |
|
Data: 2009-11-17 07:14:45 | |
Autor: Saurus | |
O walku bylo, to teraz kolej na pasek :) | |
On 17 Lis, 16:07, Tomasz Tarchala <Tomasz_at_Tarchala_dot_...@spam-me-
not.com> wrote: W tej stridzie (Strida MAS) to jest wła¶nie Schlumpf. To Ľle zrozumiałem że tej przerzutki jeszcze nie można dostać komercyjnie a nie Stridy. |
|
Data: 2009-11-17 16:01:03 | |
Autor: Tomasz Tarchala | |
O walku bylo, to teraz kolej na pasek :) | |
live_evil <padd_niechcespamu_@o2.pl> wrote:
Pasek zębaty z powodzeniem wykorzystywany jest w motocyklach, więc tym bardziej w rowerach powinien się sprawdzać. Twórca Stridy opracował już wersję z dwubiegow± przerzutk± w suporcie, operowan± przez uderzenie pięt± (lewa-prawa). O ile mi wiadomo, nie można jej jeszcze dostać komercyjnie. //NoOffenc |
|
Data: 2009-11-17 18:43:46 | |
Autor: AL | |
O wałku było, to teraz kolej na pase k :) | |
Chuck pisze:
Co prawda nie wiem jak by wyglądała np 9-rzędowa kaseta na pasek zębaty ;) ale pewnie jest to wykonalne (przy założeniu, że taki pasek można wystarczająco odchudzić)eeee - pewnie przelozenia wowczas bylyby bezstopniowe - dodatkowo pojawilyby sie wersje z 'automatyczna skrzynia' ;) czyli pasek bylby automatycznie przesuwany po stozkowym kole w zaleznosci od obciazenia (jazda z gorki/pod gorke) :-D -- pozdr Adam (AL) TG |