Data: 2009-11-17 15:27:36 | |
Autor: Tomasz Minkiewicz | |
O wałku było, to teraz kolej na pasek :) | |
A jeździł ktoś z Was może na rowerze z napędem przenoszonym paskiem
klinowym? Albo choćby wie coś o takim napędzie (czy da się wziąć normalną korbę i piastę, w normalnym rowerze zamienić blat i koronkę, założyć pasek zamiast łańcucha i odjechać w siną dal)? Kumpel z pokoju obok sprawił sobie składaczka Strida i przywiózł go do pokazania parę dni temu. Bardzo śmieszna maszynka. Jeździć, to bym raczej na tym nie chciał (to wybitnie antykoncepcyjna konstrukcja ;)), ale jego napęd daje do myślenia. Zwłaszcza informacja, zamieszczona gdzieśtam na stronie Stridy, że taki pasek się wymienia co 50 tys. km. Poza tym nie trzeba go smarować, nie hałasuje… Same zalety, tylko dlaczego to nadal taki egzot. Co jest nie tak z paskiem klinowym? -- Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> |
|
Data: 2009-11-17 15:37:19 | |
Autor: Chuck | |
O wałku było, to teraz kolej na pase k :) | |
2009-11-17 15:27, Tomasz Minkiewicz napisał(a):
.... Kumpel z pokoju obok sprawił sobie składaczka Strida i przywiózł go do Z tego co widzę na zdjęciach ze strony producenta, to tam jest pasek zębaty, a nie klinowy - zupełnie inny sposób działania. Pasek zębaty z powodzeniem wykorzystywany jest w motocyklach, więc tym bardziej w rowerach powinien się sprawdzać. Co prawda nie wiem jak by wyglądała np 9-rzędowa kaseta na pasek zębaty ;) ale pewnie jest to wykonalne (przy założeniu, że taki pasek można wystarczająco odchudzić) -- CZAK |
|
Data: 2009-11-17 06:49:05 | |
Autor: frank.castle0407@googlemail.com | |
O wałku było, to teraz kolej na pasek :) | |
Z tego co widzę na zdjęciach ze strony producenta, to tam jest pasek jak to zupelnie inny? chyba wlasnie bardzo podobny, imho? |
|
Data: 2009-11-17 16:03:56 | |
Autor: Chuck | |
O wałku było, to teraz kolej na pasek :) | |
2009-11-17 15:49, frank.castle0407@googlemail.com napisał(a):
Z tego co widzę na zdjęciach ze strony producenta, to tam jest pasek pasek klinowy, jak sama nazwa wskazuje ma kształt klina i od strony wewnętrznej jest gładki (s± wyj±tki ale nie wpływa to na zasadę działania). Nie ¶lizga się dzięki zaklinowaniu paska między tarcze koła. pasek zębaty nie ma kształtu klina a od strony wewnętrznej ma zęby, które współdziałaj± z zębami na kołach. czyli poza tym, że oba s± paskami, zasada działania zupełnie inna. -- CZAK |
|
Data: 2009-11-17 07:31:10 | |
Autor: frank.castle0407@googlemail.com | |
O wałku było, to teraz kolej na pasek :) | |
pasek klinowy, jak sama nazwa wskazuje ma kształt klina i od strony No ale jak to - zasada dzialania jest taka sama - poprzez nie przesuwanie sie paska wzgledem kola, pasek przekazuje naped. Wydaje mi sie ze tak jest wlasnie zasada dzialania, a fakt ze jeden sie klinuje klinem, a drugi ma zeby to juz jest szczegol konstrukcyjny nie wplywajacy na zasade dzialania. No i pasek klinowy lubi sie slizgac :) |
|
Data: 2009-11-17 16:36:06 | |
Autor: MadMan | |
O wałku było, to teraz kolej na pasek :) | |
Dnia Tue, 17 Nov 2009 07:31:10 -0800 (PST),
frank.castle0407@googlemail.com napisał(a): Wydaje mi No to wła¶nie dosyć istotna różnica. To tak jakby¶ powiedział że pasek klinowy i łańcuch to w zasadzie to samo... -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl ICQ: 398539334, Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|
Data: 2009-11-17 07:42:33 | |
Autor: frank.castle0407@googlemail.com | |
O wałku było, to teraz kolej na pasek :) | |
On Nov 17, 3:36 pm, MadMan <madma...@nie-spamo-wac.wp.pl> wrote:
Dnia Tue, 17 Nov 2009 07:31:10 -0800 (PST), No kurwa, dlaczego tak swobodnie przeskakujesz od "takiej samej zasady dzialania" do "w zasadzie to to samo" ? Jeszcze zwlaszcza, ze paski (klinowy i zebaty) sa elastycznymi produktami z elastomerow/kewlaru/czegos tam, a lancuch jest ciagiem nieelastycznych, lozyskowanych ogniw? Wciaz utrzymuje, ze jest to bardzo podobny sposob dzialania Marcepan |
|
Data: 2009-11-17 07:50:11 | |
Autor: frank.castle0407@googlemail.com | |
O wałku było, to teraz kolej na pasek :) | |
On Nov 17, 3:42 pm, "frank.castle0...@googlemail.com"
<frank.castle0...@googlemail.com> wrote: On Nov 17, 3:36 pm, MadMan <madma...@nie-spamo-wac.wp.pl> wrote: wybacz wulgaryzmy, zapomnialem ze nie probujemy sie rzeczowo przekonac, a jedynie w dowolny sposob dowiesc ze to akurat ja mam racje :) |
|
Data: 2009-11-17 20:32:18 | |
Autor: Coaster | |
O wałku było, to teraz kolej na pasek :) | |
frank.castle0407@googlemail.com wrote:
On Nov 17, 3:42 pm, "frank.castle0...@googlemail.com" Pocwicz sobe: http://www.youtube.com/watch?v=63uWYzou3nM&feature=player_embedded -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "If you find yourself standing to accelerate, on level ground, it is a sign that your gear is too high or that your saddle is too low." Sheldon Brown: 1944 - 2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2009-11-17 16:52:27 | |
Autor: MadMan | |
O wałku było, to teraz kolej na pasek :) | |
Dnia Tue, 17 Nov 2009 07:42:33 -0800 (PST),
frank.castle0407@googlemail.com napisał(a): Jeszcze zwlaszcza, ze paski (klinowy i zebaty) sa elastycznymi Ten ci±g ogniw jak z praktyki wiadomo jest elastyczny :) A co do zasady - jeden działa przez tarcie na boku paska, drugi działa analogicznie jak łańcuch - tarcie na dole zęba paska. A utrzymywać możesz sobie co chcesz, racja i tak będzie po naszej stronie! -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl ICQ: 398539334, Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|
Data: 2009-11-17 17:20:43 | |
Autor: Coaster | |
O wałku było, to teraz kolej na pasek :) | |
frank.castle0407@googlemail.com wrote:
On Nov 17, 3:36 pm, MadMan <madma...@nie-spamo-wac.wp.pl> wrote: Zbyt przywiazujesz sie do materialu. Dzialajacy lancuch mozna tez zrobic z tworzywa sztucznego czy drewna. Mozna tez zrobic lancuch z twardych gomowych oczek beda dzialac, zasada dzialania bedzie inna niz w przypadku paska klinowego.
W sesie ogolnym, tak. Ale jezeli juz sie zaglebiamy w szczegoly napedu to nie. -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "Speed comes from fitness, not hard & skinny tires." Grant Petersen Rivendell Bicycle Works ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2009-11-17 17:04:16 | |
Autor: Coaster | |
O wałku było, to teraz kolej na pasek :) | |
frank.castle0407@googlemail.com wrote:
pasek klinowy, jak sama nazwa wskazuje ma kształt klina i od strony Jezeli przyjmiesz 'zasade nieprzesuwania sie elementu napedzajacego wobec napedzanego kola', to ta zasada nie dotyczy tylko paska ale w ogole wszelkich paskow napedowych, pasow transmisyjnych czy lancuchow. W ten sposob mozna wrzucic do jednego wora plaski pas transmisyjny, pasek klinowy, zebaty, lancuch rozrzadu, lancuch rowerowy, okragly pasek napedowy taniego gramofonu czy walkamna. W kazdej z tych konstrukcji chodzi o nieprzesuwanie sie elementu napedzajacego wobec elementu napedzanego i vice versa. Wydaje mi IMHO taki szczegol konstrukcyjny to np. material pasa - guma, skora, kevlar. Pasek klinowy przekazuje naped dzieki tarciu a pasek zebaty dzieki zazebianiu sie elementow paska i kola zebatego. Blizszy jest lancuchowi niz paskowi klinowemu. No i pasek klinowy lubi sie slizgac :) Tylko wtedy, jak sie nie dba o jego naciag ;-P -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "Speed comes from fitness, not hard & skinny tires." Grant Petersen Rivendell Bicycle Works ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2009-11-17 22:48:45 | |
Autor: Faja | |
O wałku było, to teraz kolej na pasek :) | |
Dnia Tue, 17 Nov 2009 16:03:56 +0100, Chuck <chuck@chuck.org>
napisał(a): 2009-11-17 15:49, frank.castle0407@googlemail.com napisał(a): Jednak są paski klinowe zębate i napędzają gładkie koła zęby są po to a by był bardziej elastyczny na małych kołach. Po zdrówka Wiesiek. -- Faja (Wiesiek) GG: 3645067 |
|
Data: 2009-11-18 00:35:09 | |
Autor: Coaster | |
O wa������������ ���������������� �������� | |
Faja wrote:
Dnia Tue, 17 Nov 2009 16:03:56 +0100, Chuck <chuck@chuck.org> Te, o ktorych piszesz to tylko 'zabkowane' *paski klinowe* nie zebate. -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "If you find yourself standing to accelerate, on level ground, it is a sign that your gear is too high or that your saddle is too low." Sheldon Brown: 1944 - 2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2009-11-17 16:17:19 | |
Autor: Coaster | |
O wałku było, to teraz kolej na pasek :) | |
frank.castle0407@googlemail.com wrote:
Z tego co widzę na zdjęciach ze strony producenta, to tam jest pasek Klinowy sie klinuje a zebaty zazebia. Kiedys klinowe stosowane w autach (np. pasek pradnicy) byly jednorodne o przekroju klina. Potem zaczeto produkowac klinowe zabkowane tez o przekroju klina ale te zabki mialy na celu tylko lepsze ukladanie sie paska na kolach pasowych. W takich paskach naciag mozna przeprwadzic przez przybilzanie kol pasowych do siebie (odejmowanie podkladek regulacyjnych - zwiekszanie 'pracujacej' srednicy kola). Natomiast pasek zebaty wspolpracujacy z kolem zebatym, to inna bajka. Stosowane sa np. w autach do napedu rozrzadu a H-D stosuje je od lat 80-tych do napedu swoich motocykli. -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "Speed comes from fitness, not hard & skinny tires." Grant Petersen Rivendell Bicycle Works ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2009-11-17 15:58:34 | |
Autor: live_evil | |
O wałku było, to teraz kolej na pase k :) | |
Chuck pisze:
Z tego co widzę na zdjęciach ze strony producenta, to tam jest pasek zębaty, a nie klinowy - zupełnie inny sposób działania. Tego typu napęd używa się z piastami wielobiegowymi: http://bzaborow.no-ip.org/galer/pg/photo/31159 http://bzaborow.no-ip.org/galer/pg/photo/31188 -- live_evil |
|
Data: 2009-11-17 07:04:55 | |
Autor: Saurus | |
O wa?ku by?o, to teraz kolej na pasek :) | |
On 17 Lis, 16:00, Tomasz Tarchala <Tomasz_at_Tarchala_dot_...@spam-me-
not.com> wrote: Twórca Stridy opracował już wersję z dwubiegow± przerzutk± w suporcie, Mozna za to dostać Truvativa Hammerschmidt albo Schlumpf Drive :P |
|
Data: 2009-11-17 16:07:28 | |
Autor: Tomasz Tarchala | |
O walku bylo, to teraz kolej na pasek :) | |
Saurus <saurus8@gmail.com> wrote:
Twórca Stridy opracował już wersję z dwubiegow± przerzutk± w suporcie, W tej stridzie (Strida MAS) to jest wła¶nie Schlumpf. //NoOffenc |
|
Data: 2009-11-17 07:14:45 | |
Autor: Saurus | |
O walku bylo, to teraz kolej na pasek :) | |
On 17 Lis, 16:07, Tomasz Tarchala <Tomasz_at_Tarchala_dot_...@spam-me-
not.com> wrote: W tej stridzie (Strida MAS) to jest wła¶nie Schlumpf. To Ľle zrozumiałem że tej przerzutki jeszcze nie można dostać komercyjnie a nie Stridy. |
|
Data: 2009-11-17 16:01:03 | |
Autor: Tomasz Tarchala | |
O walku bylo, to teraz kolej na pasek :) | |
live_evil <padd_niechcespamu_@o2.pl> wrote:
Pasek zębaty z powodzeniem wykorzystywany jest w motocyklach, więc tym bardziej w rowerach powinien się sprawdzać. Twórca Stridy opracował już wersję z dwubiegow± przerzutk± w suporcie, operowan± przez uderzenie pięt± (lewa-prawa). O ile mi wiadomo, nie można jej jeszcze dostać komercyjnie. //NoOffenc |
|
Data: 2009-11-17 18:43:46 | |
Autor: AL | |
O wałku było, to teraz kolej na pase k :) | |
Chuck pisze:
Co prawda nie wiem jak by wyglądała np 9-rzędowa kaseta na pasek zębaty ;) ale pewnie jest to wykonalne (przy założeniu, że taki pasek można wystarczająco odchudzić)eeee - pewnie przelozenia wowczas bylyby bezstopniowe - dodatkowo pojawilyby sie wersje z 'automatyczna skrzynia' ;) czyli pasek bylby automatycznie przesuwany po stozkowym kole w zaleznosci od obciazenia (jazda z gorki/pod gorke) :-D -- pozdr Adam (AL) TG |
|
Data: 2009-11-17 15:55:36 | |
Autor: Tomasz Tarchala | |
O walku bylo, to teraz kolej na pasek :) | |
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> wrote:
A jeździł ktoś z Was może na rowerze z napędem przenoszonym paskiem Ja mam Stridę i jeżdżę na niej już ponad rok. Pasek klinowy, przynajmniej ten Stridy, ma jedną wadę, o której producent wspomina półgębkiem - przeskakuje przy mocniejszym naciśnięciu. Objawia się to problemami z podjazdem pod górki o większym niż umiarkowane nachyleniu. Można sobie z tym poradzić dociskając specjalny bolec, przybliżający go do zębatki z tyłu, ale jest to kosztem efektywności pracy napędu - jeździ się wtedy troszkę ciężej. Z punktu widzenia jazdy od/do przystanku w mieście takim jak Warszawa nie jest to jednak duża wada. Poza tym faktycznie napęd ma dużo zalet. Dla mnie najważniejsze jest to, że nie brudzi, dzięki czemu spokojnie mogę z rowerem wejść w największy tłok w tramwaju czy metrze bez obawy, że komuś czy sobie coś uświnię. Z tą antykoncepcyjnością bym nie przesadzał. Rower ma bardzo nisko suport i bardzo blisko koła, dzięki czemu łatwiej z niego zeskoczyć niż spaść. Nawet w razie najgorszego (niespodziewane OTB w przypadku nagłej pomroczności jasnej) to, co ci zagraża to nie jest ostry kant mostka, tylko delikatnie nachylona, okrągła rurka. //NoOffenc |
|
Data: 2009-11-17 16:52:57 | |
Autor: Tomasz Minkiewicz | |
O walku bylo, to teraz kolej na pasek :) | |
On Tue, 17 Nov 2009 15:55:36 +0100
Tomasz Tarchala <Tomasz_at_Tarchala_dot_com@spam-me-not.com> wrote: Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> wrote: Z tym przeskakiwaniem chyba można sobie poradzić – na youtubie jest filmik pokazujący ostre z takim napędem (i bez hamulców). Tylko jak to sobie zwizualizowałem, to dotarło do mnie, czemu Strida ma na obu końcach ma pojedyncze rurki. Czy istnieją rozpinalne paski klinowe (albo zębate, czy jeszcze jakieś inne)? Bo jeśli nie, to jak takiego paska przełożyć jednocześnie przez blat i koronkę? Z tą antykoncepcyjnością bym nie przesadzał. Rower ma bardzo nisko Ona nie jest delikatnie nachylona, ona jest prawie pionowa! A przy całkiem lekkim hamowaniu (tzn. jak na Stridę całkiem ostrym, bo jej mała odległość między siodłem a kierownicą sprawia, że się kryteria zmieniają) dojeżdża się do tej rury i… i co dalej to nie wiem, bo na szczęście udało mi się nie sprawdzić. :) -- Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> |
|
Data: 2009-11-17 17:02:42 | |
Autor: Tomasz Tarchala | |
O walku bylo, to teraz kolej na pasek :) | |
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> wrote:
Pasek klinowy, przynajmniej ten Stridy, ma jedną wadę, o której Z drugiej strony istnienie specjalnego anty-ficzeru (regulacji docisku, o którym wspomniałem) świadczy o tym, że jest to jednak jakiś problem konstrukcyjny. Tylko jak to sobie zwizualizowałem, to dotarło do mnie, czemu Strida ? Czy istnieją rozpinalne paski klinowe (albo zębate, czy jeszcze jakieś Chyba wystarczy po prostu wyjąć koło. Z tą antykoncepcyjnością bym nie przesadzał. Rower ma bardzo nisko Nie przesadzajmy, jakieś 60-70%. I jest zaoblona. A przy Mnie się tego nie udało sprawdzić przez rok, czyli pewnie jakieś niskie paręset kilometrów. Żeby było śmieszniej, dokładnie na tym newralgicznym odcinku rury jest nalepka "noś kask", nie zaś, nie wiedzieć czemu, "noś ochraniacze na genitalia". //NoOffenc |
|
Data: 2009-11-17 16:05:19 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
O walku bylo, to teraz kolej na pasek :) | |
On 2009-11-17, Tomasz Tarchala wrote:
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> wrote: Nie wsiadłbym na rower, który mi mów "noś kask". To może być zaraźliwe. :/ -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2009-11-17 18:57:33 | |
Autor: Tomasz Tarchala | |
O walku bylo, to teraz kolej na pasek :) | |
Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot_pl@nowhere.invalid> wrote:
Żeby było ¶mieszniej, dokładnie na tym newralgicznym odcinku rury jest Przekonujesz przekonanego. //NoOffenc |
|
Data: 2009-11-17 17:15:08 | |
Autor: Tomasz Minkiewicz | |
O walku bylo, to teraz kolej na pasek :) | |
On Tue, 17 Nov 2009 17:02:42 +0100
Tomasz Tarchala <Tomasz_at_Tarchala_dot_com@spam-me-not.com> wrote: >Tylko jak to sobie zwizualizowałem, to dotarło do mnie, czemu Strida Obie osie ma zawieszone tylko po jednej stronie. >Czy istnieją rozpinalne paski klinowe (albo zębate, czy jeszcze jakieś No właśnie nie wystarczy. Jak zrzucisz łańcuch z obu zębatek, to on wisi na dolnej rurce tylnego trójkąta, bo koronka jest w jego środku, a blat – na zewnątrz. Żeby założyć łańcuch, trzeba go rozpiąć. Żeby było śmieszniej, dokładnie na tym newralgicznym odcinku rury jest Pewnie jak się tam wjedzie kroczem, to się z bólu spada z roweru, a wtedy kask może życie uratować. -- Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> |
|
Data: 2009-11-17 18:44:40 | |
Autor: Tomasz Tarchala | |
O walku bylo, to teraz kolej na pasek :) | |
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> wrote:
>Tylko jak to sobie zwizualizowałem, to dotarło do mnie, czemu Strida Ja bym przyczyny upatrywał raczej w tym, że taka konstrukcja jest lżejsza/sztywniejsza przy tej samej masie, to zresztą stary patent Cannondale Lefty. No i ładnie się składa dzięki temu. >Czy istnieją rozpinalne paski klinowe (albo zębate, czy jeszcze jakieś Aż sprawdzę jak dojadę do domu - dziś akurat jestem w mieście bez roweru. Żeby było śmieszniej, dokładnie na tym newralgicznym odcinku rury jest Jak niepoczęte, to jeszcze nie życie. //NoOffenc |
|
Data: 2009-11-18 08:44:21 | |
Autor: Mariusz Kruk | |
O walku bylo, to teraz kolej na pasek :) | |
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Tomasz Tarchala"
Ja bym przyczyny upatrywał raczej w tym, że taka konstrukcja jest>Tylko jak to sobie zwizualizowałem, to dotarło do mnie, czemu StridaObie osie ma zawieszone tylko po jednej stronie. Sugerujesz, że zawieszenie osi z jednej strony jest lżejsze i sztywniejsze niż pełny trójk±t? Oj, byłbym ostrożny z takimi twierdzeniami. (A Lefty to IMHO głównie lans faktor). -- \.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ ..\.Kruk@epsilon.eu.org.\.\. \.http://epsilon.eu.org/\.\ ..\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\. |
|
Data: 2009-11-18 11:37:51 | |
Autor: Tomasz Tarchala | |
O walku bylo, to teraz kolej na pasek :) | |
Mariusz Kruk <Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org> wrote:
Ja bym przyczyny upatrywał raczej w tym, że taka konstrukcja jest>Tylko jak to sobie zwizualizowałem, to dotarło do mnie, czemu StridaObie osie ma zawieszone tylko po jednej stronie. Ostrożno¶ć jest poż±dana, ale s± przesłanki, żeby wła¶nie tak my¶leć. Przy tej samej masie zużytej na rurki, mocniejsza i sztywniejsza będzie jedna rura o tej samej ¶rednicy niż dwie rury o ¶rednicach mniejszych. Dotyczy to oczywi¶cie przede wszystkim widelca, na którym można najwięcej zaoszczędzić - a dzięki tym oszczędno¶ciom przewymiarować mocowanie koła tak, aby i ono było mocniejsze i sztywniejsze niż mocowanie z dwu stron. Samo mocowanie może wymagać więcej materiału, a zatem i ważyć więcej, ale sumarycznie jednak oszczędza się na wadze. To jest wła¶nie argument, oraz OIMW patent (sensu stricto) Cannondale oraz każdego innego producenta np. motocyklowych widelców. (A Lefty to IMHO głównie lans faktor). IMHO nie tylko, z przyczyn powyżej. //NoOffenc |
|
Data: 2009-11-18 13:27:29 | |
Autor: Mariusz Kruk | |
O walku bylo, to teraz kolej na pasek :) | |
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Tomasz Tarchala"
Ostrożno¶ć jest poż±dana, ale s± przesłanki, żeby wła¶nie tak my¶leć.Sugerujesz, że zawieszenie osi z jednej strony jest lżejsze iJa bym przyczyny upatrywał raczej w tym, że taka konstrukcja jest>Tylko jak to sobie zwizualizowałem, to dotarło do mnie, czemu StridaObie osie ma zawieszone tylko po jednej stronie. Zwróć jednak uwagę, że dwie rurki pracuj± głównie na ¶ciskanie, pojedyncza natomiast pracuje na zginanie. -- /\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ \ Kruk@epsilon.eu.org / / http://epsilon.eu.org/ \ \/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/ |
|
Data: 2009-11-18 15:58:10 | |
Autor: Tomasz Tarchala | |
O walku bylo, to teraz kolej na pasek :) | |
Mariusz Kruk <Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org> wrote:
Ostrożno¶ć jest poż±dana, ale s± przesłanki, żeby wła¶nie tak my¶leć.Sugerujesz, że zawieszenie osi z jednej strony jest lżejsze iObie osie ma zawieszone tylko po jednej stronie.Ja bym przyczyny upatrywał raczej w tym, że taka konstrukcja jest Je¶li dobrze rozumiem, chodzi o to, że je¶li jest tylko jedna rura widelca, to ponieważ jest z boku, to działa również na ni± siła zginaj±ca? No działa, ale k±t przyłożenia tej siły jest bardzo ostry, więc w praktyce nie ma to dużego znaczenia. //NoOffenc |
|
Data: 2009-11-18 16:34:25 | |
Autor: Mariusz Kruk | |
O walku bylo, to teraz kolej na pasek :) | |
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Tomasz Tarchala"
Je¶li dobrze rozumiem, chodzi o to, że je¶li jest tylko jedna ruraZwróć jednak uwagę, że dwie rurki pracuj± głównie na ¶ciskanie,Ostrożno¶ć jest poż±dana, ale s± przesłanki, żeby wła¶nie tak my¶leć.Sugerujesz, że zawieszenie osi z jednej strony jest lżejsze iObie osie ma zawieszone tylko po jednej stronie.Ja bym przyczyny upatrywał raczej w tym, że taka konstrukcja jest Rze co? Spróbuj utrzymać w zwisaj±cej ręce pięciokilogramowy odważnik. A następnie przywi±ż go do pręta i spróbuj utrzymać ten pręt w poziomie. Innemi słowy - zważ, że poł±czenie o¶-goleń jest sztywne (a przynajmniej powinno takie być) i moment się pięknie przenosi na resztę konstrukcji. -- /\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ \ Kruk@epsilon.eu.org / / http://epsilon.eu.org/ \ \/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/ |
|
Data: 2009-11-18 16:48:37 | |
Autor: Tomasz Tarchala | |
O walku bylo, to teraz kolej na pasek :) | |
Mariusz Kruk <Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org> wrote:
Je¶li dobrze rozumiem, chodzi o to, że je¶li jest tylko jedna ruraZwróć jednak uwagę, że dwie rurki pracuj± głównie na ¶ciskanie,Ostrożno¶ć jest poż±dana, ale s± przesłanki, żeby wła¶nie tak my¶leć.Sugerujesz, że zawieszenie osi z jednej strony jest lżejsze iObie osie ma zawieszone tylko po jednej stronie.Ja bym przyczyny upatrywał raczej w tym, że taka konstrukcja jest W sumie to ja się pytam, rze co, bo muszę się domy¶lać, o jak± siłę zginaj±c± ci chodzi. W którym miejscu i w którym kierunku przyłożon±? Spróbuj utrzymać w zwisaj±cej ręce pięciokilogramowy odważnik. Bez problemu, bo trzymaj±c się tej analogii, ręka dalej zwisa, a "pręt" ma tylko kilka centymetrów długo¶ci. //NoOffenc |
|
Data: 2009-11-18 21:14:13 | |
Autor: Mariusz Kruk | |
O walku bylo, to teraz kolej na pasek :) | |
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Tomasz Tarchala"
W sumie to ja się pytam, rze co, bo muszę się domy¶lać, o jak± siłęRze co?Je¶li dobrze rozumiem, chodzi o to, że je¶li jest tylko jedna ruraZwróć jednak uwagę, że dwie rurki pracuj± głównie na ¶ciskanie,Ostrożno¶ć jest poż±dana, ale s± przesłanki, żeby wła¶nie tak my¶leć.Sugerujesz, że zawieszenie osi z jednej strony jest lżejsze iObie osie ma zawieszone tylko po jednej stronie.Ja bym przyczyny upatrywał raczej w tym, że taka konstrukcja jest Siła oczywi¶cie przyłożona jest do osi, ale generuje moment, który działa na cał± goleń. Spróbuj utrzymać w zwisaj±cej ręce pięciokilogramowy odważnik.Bez problemu, bo trzymaj±c się tej analogii, ręka dalej zwisa, a "pręt" I nie widzisz róznicy pomiędzy trzymaniem odważnika w ręce, a na pręcie? -- \-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- / | Kruk@epsilon.eu.org | | http://epsilon.eu.org/ | /-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \ |
|
Data: 2009-11-19 10:34:23 | |
Autor: Tomasz Tarchala | |
O walku bylo, to teraz kolej na pasek :) | |
Mariusz Kruk <Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org> wrote:
W sumie to ja się pytam, rze co, bo muszę się domy¶lać, o jak± siłęRze co?Je¶li dobrze rozumiem, chodzi o to, że je¶li jest tylko jedna ruraZwróć jednak uwagę, że dwie rurki pracuj± głównie na ¶ciskanie,Ostrożno¶ć jest poż±dana, ale s± przesłanki, żeby wła¶nie tak my¶leć.Sugerujesz, że zawieszenie osi z jednej strony jest lżejsze iObie osie ma zawieszone tylko po jednej stronie.Ja bym przyczyny upatrywał raczej w tym, że taka konstrukcja jest No i dzięki krótko¶ci ramienia siły, jest to względnie mały moment w stosunku do wytrzymało¶ci i sztywno¶ci widelca. Spróbuj utrzymać w zwisaj±cej ręce pięciokilogramowy odważnik.Bez problemu, bo trzymaj±c się tej analogii, ręka dalej zwisa, a "pręt" No wła¶nie ta różnica, je¶li pręt ma tylko kilka centymetrów, jest bardzo mała. //NoOffenc |
|
Data: 2009-11-19 10:37:55 | |
Autor: Mariusz Kruk | |
O walku bylo, to teraz kolej na pasek :) | |
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Tomasz Tarchala"
No i dzięki krótko¶ci ramienia siły, jest to względnie mały moment wSiła oczywi¶cie przyłożona jest do osi, ale generuje moment, któryW sumie to ja się pytam, rze co, bo muszę się domy¶lać, o jak± siłęRze co?Je¶li dobrze rozumiem, chodzi o to, że je¶li jest tylko jedna ruraZwróć jednak uwagę, że dwie rurki pracuj± głównie na ¶ciskanie,Ostrożno¶ć jest poż±dana, ale s± przesłanki, żeby wła¶nie tak my¶leć.Sugerujesz, że zawieszenie osi z jednej strony jest lżejsze iObie osie ma zawieszone tylko po jednej stronie.Ja bym przyczyny upatrywał raczej w tym, że taka konstrukcja jest Niestety, ale się mylisz. Zwłaszcza dodawszy kwestię momentu przenoszonego z samego koła. No wła¶nie ta różnica, je¶li pręt ma tylko kilka centymetrów, jestI nie widzisz róznicy pomiędzy trzymaniem odważnika w ręce, a na pręcie?Spróbuj utrzymać w zwisaj±cej ręce pięciokilogramowy odważnik.Bez problemu, bo trzymaj±c się tej analogii, ręka dalej zwisa, a "pręt" To jakim¶ cyborgiem jeste¶ chyba. -- Kruk@ -\ | }-> epsilon.eu.org | http:// -/ | | |
|
Data: 2009-11-19 10:49:47 | |
Autor: Tomasz Tarchala | |
O walku bylo, to teraz kolej na pasek :) | |
Mariusz Kruk <Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org> wrote:
No i dzięki krótko¶ci ramienia siły, jest to względnie mały moment wSiła oczywi¶cie przyłożona jest do osi, ale generuje moment, któryW sumie to ja się pytam, rze co, bo muszę się domy¶lać, o jak± siłęRze co?Je¶li dobrze rozumiem, chodzi o to, że je¶li jest tylko jedna ruraZwróć jednak uwagę, że dwie rurki pracuj± głównie na ¶ciskanie,Ostrożno¶ć jest poż±dana, ale s± przesłanki, żeby wła¶nie tak my¶leć.Sugerujesz, że zawieszenie osi z jednej strony jest lżejsze iObie osie ma zawieszone tylko po jednej stronie.Ja bym przyczyny upatrywał raczej w tym, że taka konstrukcja jest To jest dobry moment na to, żeby¶ zaprezentował odpowiedni model, może być w AutoCAD-zie, w którym te momenty s± wyrysowane. Możesz też zaprezentować np. na wideo na Youtube, jak łatwo Cannondale Lefty gnie się w Twoich mocarnych rękach jak makaron. //NoOffenc |
|
Data: 2009-11-19 10:54:41 | |
Autor: Mariusz Kruk | |
O walku bylo, to teraz kolej na pasek :) | |
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Tomasz Tarchala"
[...]Ja bym przyczyny upatrywał raczej w tym, że taka konstrukcja jest To jest dobry moment na to, żeby¶ zaprezentował odpowiedni model, może Kupisz mi? Możesz też zaprezentować np. na wideo na Youtube, jak łatwo Cannondale Ale zdajesz sobie sprawę z tego, że to, co napisałe¶ pierwotnie (zostawiłem cytat) to zupełnie co¶ innego niż to, co piszesz teraz? -- \.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ ..\.Kruk@epsilon.eu.org.\.\. \.http://epsilon.eu.org/\.\ ..\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\. |
|
Data: 2009-11-19 11:23:45 | |
Autor: Tomasz Tarchala | |
O walku bylo, to teraz kolej na pasek :) | |
Mariusz Kruk <Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org> wrote:
[...]Ja bym przyczyny upatrywał raczej w tym, że taka konstrukcja jest Możesz też narysować na kartce i zapostować zeskanowane. Wszystko jedno.
Pewnie dlatego, że to co piszę teraz jest odpowiedzi± na co¶ innego niż to, co pisałem wtedy. //NoOffenc |
|
Data: 2009-11-19 11:27:23 | |
Autor: Mariusz Kruk | |
O walku bylo, to teraz kolej na pasek :) | |
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Tomasz Tarchala"
Możesz też narysować na kartce i zapostować zeskanowane. Wszystko jedno.[...]Ja bym przyczyny upatrywał raczej w tym, że taka konstrukcja jest Dzieeeeeęki. Pewnie dlatego, że to co piszę teraz jest odpowiedzi± na co¶ innego niżMożesz też zaprezentować np. na wideo na Youtube, jak łatwo CannondaleAle zdajesz sobie sprawę z tego, że to, co napisałe¶ pierwotnie Matko, ależ ja od pocz±tku piszę o tym samym - o wiotko¶ci konstrukcji z pojedyncz± goleni±. Jak my¶lisz, dlaczego nie stosuje się go np. w szosówkach, skoro tam każdy gram się liczy? Albo w wy¶cigowych motocyklach? -- /\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ \ Kruk@epsilon.eu.org / / http://epsilon.eu.org/ \ \/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/ |
|
Data: 2009-11-19 11:46:10 | |
Autor: Tomasz Tarchala | |
O walku bylo, to teraz kolej na pasek :) | |
Mariusz Kruk <Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org> wrote:
Możesz też narysować na kartce i zapostować zeskanowane. Wszystko jedno. No to sam wymy¶l sposób na przekazanie tego, czego słowami Ci się nie udaje przekazać - tych wielkich momentów działaj±cych na widelec.
Cannondale chwali się wła¶nie sztywno¶ci± Lefty'ego większ± nie tylko od innych amortyzatorów dwugoleniowych, ale wręcz od widelców sztywnych. Z drugiej strony inne widelce dwugoleniowe o zbliżonych masach, np. RockShox SID, sk±din±d cenione przez ¶cigantów, krytykowane s± wła¶nie za wiotko¶ć. Jak my¶lisz, dlaczego nie stosuje się go np. w szosówkach, skoro tam Uh, może dlatego, że trzeba by wtedy zastosować w nich hamulce tarczowe? I w ogóle przewalić połowę komponentów na zupełnie nowy standard? To się może udać na rynku górali, gdzie ludzie s± dużo bardziej skłonni do eksperymentów, ale na szosie to znacznie bardziej ryzykowna propozycja biznesowa. Zreszt± w szosówkach cieniować bardziej już trochę nie ma sensu - już parę lat temu Cannondale wła¶nie miało akcję PR-ow±, w której na TdF kolarze jeżdż±cy na ich rowerach specjalnie dokładali sobie ciężarki, żeby rower mie¶cił się w minimalnymi limicie wagowym. Albo w wy¶cigowych motocyklach? HGW, nie znam się na motocyklach. //NoOffenc |
|
Data: 2009-11-19 12:01:46 | |
Autor: Mariusz Kruk | |
O walku bylo, to teraz kolej na pasek :) | |
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Tomasz Tarchala"
No to sam wymy¶l sposób na przekazanie tego, czego słowami Ci się nieMożesz też narysować na kartce i zapostować zeskanowane. Wszystko jedno.Dzieeeeeęki. Wielkich, jak wielkich. Cannondale chwali się wła¶nie sztywno¶ci± Lefty'ego większ± nie tylko odMatko, ależ ja od pocz±tku piszę o tym samym - o wiotko¶ci konstrukcjiPewnie dlatego, że to co piszę teraz jest odpowiedzi± na co¶ innego niżMożesz też zaprezentować np. na wideo na Youtube, jak łatwo CannondaleAle zdajesz sobie sprawę z tego, że to, co napisałe¶ pierwotnie Och, czym się producent chwali, to zupełnie inna kwestia. Ta konstrukcja ma duży marketoidalny potencjał. Albo w wy¶cigowych motocyklach?HGW, nie znam się na motocyklach. Odczep się od pani prezydent Warszawy. Pomy¶l - skoro to taka genialna konstrukcja, dlaczego nie jest powszechniej używana? Zwłaszcza w motocyklach, gdzie na sztywno¶ć ci±gle wszyscy narzekaj±. -- \-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- / | Kruk@epsilon.eu.org | | http://epsilon.eu.org/ | /-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \ |
|
Data: 2009-11-19 12:09:45 | |
Autor: Tomasz Tarchala | |
O walku bylo, to teraz kolej na pasek :) | |
Mariusz Kruk <Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org> wrote:
No to sam wymy¶l sposób na przekazanie tego, czego słowami Ci się nieMożesz też narysować na kartce i zapostować zeskanowane. Wszystko jedno.Dzieeeeeęki. No to jak niewielkich, to w czym problem? Matko, ależ ja od pocz±tku piszę o tym samym - o wiotko¶ci konstrukcjiCannondale chwali się wła¶nie sztywno¶ci± Lefty'ego większ± nie tylko od Je¶li jeden producent chwali się, a inni nie kontruj±, to dla mnie jest wskazówka, że ten producent faktycznie ma się czym chwalić. Pomy¶l - skoro to taka genialna konstrukcja, dlaczego nie jest Ale ja naprawdę nie znam się na motocyklach, więc dlaczego każesz mi wymy¶lać argumenty z głowy? Wymy¶lić dlaczego nie, to mogę parę od razu, ale umówmy się - to będzie ssanie z palca. //NoOffenc |
|
Data: 2009-11-19 12:16:13 | |
Autor: Mariusz Kruk | |
O walku bylo, to teraz kolej na pasek :) | |
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Tomasz Tarchala"
No to jak niewielkich, to w czym problem?Wielkich, jak wielkich.No to sam wymy¶l sposób na przekazanie tego, czego słowami Ci się nieMożesz też narysować na kartce i zapostować zeskanowane. Wszystko jedno.Dzieeeeeęki. Stań na puszce po napoju. A teraz delikatnie naci¶nij jedn± ze ¶cianek. Je¶li jeden producent chwali się, a inni nie kontruj±, to dla mnie jestOch, czym się producent chwali, to zupełnie inna kwestia. Ta konstrukcjaMatko, ależ ja od pocz±tku piszę o tym samym - o wiotko¶ci konstrukcjiCannondale chwali się wła¶nie sztywno¶ci± Lefty'ego większ± nie tylko od Ach, te proszki do prania z aktywnym tlenem i jeszcze bielsz± biel±. Pomy¶l - skoro to taka genialna konstrukcja, dlaczego nie jestAle ja naprawdę nie znam się na motocyklach, więc dlaczego każesz mi OK, inaczej - nie s±dzisz, że gdyby to rozwi±zanie miało większ± sztywno¶ć przy tej samej masie, nie byłoby powszechniejsze? Raczej my¶lę, że w±tpię. -- [-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- ] [ Kruk@epsilon.eu.org ] [ http://epsilon.eu.org/ ] [-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- ] |
|
Data: 2009-11-19 12:21:42 | |
Autor: Tomasz Tarchala | |
O walku bylo, to teraz kolej na pasek :) | |
Mariusz Kruk <Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org> wrote:
Stań na puszce po napoju. A teraz delikatnie naci¶nij jedn± ze ¶cianek. Stań między puszkami po napojach. A teraz delikatnie naci¶nij ¶cianki obu z nich. Zła analogia jest zła. Je¶li jeden producent chwali się, a inni nie kontruj±, to dla mnie jest To jest wła¶nie sytuacja, gdy inni kontruj±. Pomy¶l - skoro to taka genialna konstrukcja, dlaczego nie jestAle ja naprawdę nie znam się na motocyklach, więc dlaczego każesz mi S±dzę, że w motocyklach wady tego rozwi±zania (które też przecież jakie¶ s±) mog± przeważać nad zaletami. Np. asymetria w motocyklach musiałaby być dużo większa. //NoOffenc |
|
Data: 2009-11-19 12:46:02 | |
Autor: Mariusz Kruk | |
O walku bylo, to teraz kolej na pasek :) | |
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Tomasz Tarchala"
Stań na puszce po napoju. A teraz delikatnie naci¶nij jedn± ze ¶cianek.Stań między puszkami po napojach. A teraz delikatnie naci¶nij ¶cianki Nie, po prostu analogie maj± swoje granice. Pokazywałem Ci dlaczego momenty zginaj±ce/skręcaj±ce/whatever maj± znaczenie. To jest wła¶nie sytuacja, gdy inni kontruj±.wskazówka, że ten producent faktycznie ma się czym chwalić.Ach, te proszki do prania z aktywnym tlenem i jeszcze bielsz± biel±. Że co? Kto¶ pisze, że to bzdura, że jest aktywny tlen? Nie zauważyłem. Inni pisz± po prostu większe brednie. ATSD, mam wrażenie, że o innych sztywno¶ciach piszemy :-) Sztywno¶ć przód-tył faktycznie pojedyncza goleń może mieć lepsz±. Sztywno¶ć skrętn± - tu, podejrzewam, więcej zależy od konstrukcji niż od liczby goleni. Sztywno¶ć boczna - a tu jednak s±dzę, że dwie golenie lepiej wypadn±. -- \-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- / | Kruk@epsilon.eu.org | | http://epsilon.eu.org/ | /-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \ |
|
Data: 2009-11-20 21:24:31 | |
Autor: Faja | |
O walku bylo, to teraz kolej na pasek :) | |
Dnia Thu, 19 Nov 2009 12:21:42 +0100, Tomasz Tarchala
<Tomasz_at_Tarchala_dot_com@spam-me-not.com> napisał(a): Mariusz Kruk <Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org> wrote: Uważam że ten rowerek jest dla leniuchów którym nie chce się przejść z parkingu do marketu i spowrotem a nie do jazdy po mieście. W tej instrukcji ostatnie obrazki zakazują jazdy po schodach i jazdy na jednym kole o czym to świadczy. Myślę że Kruk ma rację. Po zdrówka Wiesiek. -- Faja (Wiesiek) GG: 3645067 |
|
Data: 2009-11-22 13:55:38 | |
Autor: Tomasz Tarchala | |
O walku bylo, to teraz kolej na pasek :) | |
Faja <faja@aster.pl> wrote:
Stań na puszce po napoju. A teraz delikatnie naci¶nij jedna ze ¶cianek. To Ľle uważasz. Ten rowerek ma ¶ci¶le okre¶lone przeznaczenie dla ludzi, którzy potrzebuj± dojechać pomiędzy przystankiem komunikacji masowej a domem i prac±. Na pewno nie jest przeznaczony do jazdy po mie¶cie tak, jak to uskuteczniaj± kurierzy, "urban freeride"-owcy czy ktokolwiek tam jeszcze się poczuwa do "jazdy po mie¶cie". W tej instrukcji ostatnie obrazki zakazuj± jazdy po schodach i jazdy Spróbuj może w takim razie na jakim¶ innym składaku pojechać po schodach albo na jednym kole. //NoOffenc |
|
Data: 2009-11-22 21:45:16 | |
Autor: Faja | |
O walku bylo, to teraz kolej na pasek :) | |
Dnia Sun, 22 Nov 2009 13:55:38 +0100, Tomasz Tarchala
<Tomasz_at_Tarchala_dot_com@spam-me-not.com> napisał(a): Mój błąd przy tej wypowiedzi powinienem postawić uśmieszek.Uważam że ten rowerek jest dla leniuchów którym nie chce się przej¶ć z Tak całkowicie zgadzam z Tobą . Myślę że to jest ostrzeżenie przed zjezdzaniem z wysokichW tej instrukcji ostatnie obrazki zakazuj± jazdy po schodach i jazdy krawężników. Po zdrówka Wiesiek. -- Faja (Wiesiek) GG: 3645067 |
|
Data: 2009-11-18 11:43:03 | |
Autor: Tomasz Tarchala | |
O walku bylo, to teraz kolej na pasek :) | |
Tomasz Tarchala <Tomasz_at_Tarchala_dot_com@spam-me-not.com> wrote:
>inne)? Bo jeśli nie, to jak takiego paska przełożyć jednocześnie przez Otóż faktycznie tak na szybko, to nie jestem w stanie dojść jak ten pasek zdjąć z koronek. Ale może pomoże Ci następująca instrukcja - rozkład tylnego koła blisko końca: http://strida.us/files/5-MiniManual.pdf Nawiasem mówiąc, widać, że mamy do czynienia z naprawdę dopracowanym produktem - któremu innemu producentowi rowerów chce się dołączać tak szczegółowe i staranne instrukcje... //NoOffenc |
|
Data: 2009-11-18 12:11:28 | |
Autor: Alfer_z_pracy | |
O walku bylo, to teraz kolej na pasek :) | |
Tomasz Tarchala napisał:
Nawiasem mówiąc, widać, że mamy do czynienia z naprawdę dopracowanym Heh, to mi się podoba :) http://yfrog.com/2mstridaj (link do zrzutu z tego manuala na imageshacku / yfrogu) A. |
|
Data: 2009-11-18 12:38:31 | |
Autor: Tomasz Minkiewicz | |
O walku bylo, to teraz kolej na pasek :) | |
On Wed, 18 Nov 2009 11:43:03 +0100
Tomasz Tarchala <Tomasz_at_Tarchala_dot_com@spam-me-not.com> wrote: Tomasz Tarchala <Tomasz_at_Tarchala_dot_com@spam-me-not.com> wrote: Wygląda, że wystarczy zdjąć tylne koło, rozpiąć dolną rurkę ramy i już można pasek zdjąć. Może nawet uda się bez zdejmowania koła. (ATSD na żywo nawet nie zwróciłem uwagi, że Strida ma tarczę hamulca i zębatkę po tej samej stronie, dopiero na obrazku mi się to w oczy rzuciło) Ale moje zastrzeżenia dotyczyły zwykłego roweru – jeśli paska nie da się rozpiąć, to nie ma go jak założyć. -- Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> |
|
Data: 2009-11-18 22:02:43 | |
Autor: Faja | |
O walku bylo, to teraz kolej na pasek :) | |
Dnia Wed, 18 Nov 2009 12:38:31 +0100, Tomasz Minkiewicz
<tommink@gmail.com> napisał(a): po tej samej stronie, dopiero na obrazku mi się to w oczy rzuciło) Jest Dolna rurka widelca jest rozkręcana. Po zdrówka Wiesiek. -- Faja (Wiesiek) GG: 3645067 |
|
Data: 2009-11-21 01:25:18 | |
Autor: Maciej | |
O wa�ku by�o, to teraz kolej na pasek :) | |
A jeĹşdziĹ� ktoĹ� z Was moĹĽe na rowerze z napÄ�dem przenoszonym paskiem Faktycznie - pasek klinowy bedzie się ¶lizgać - np. gdy spadnie deszcz. Dodatkowe napinanie takiego paska przyniesie straty - np. jeĽdził kto ze zbyt napiętym łaańcuchem (np. BMX) to wie o co chodzi. Ale zębaty pasek - nie powinien sprawiać problemu: http://www.youtube.com/watch?v=-k80ibA-fyw Rama musi być "rozszczepialna" żeby przełożyć pasek (albo musz± być wysoko poprowadzone tylne widełki żeby nie trzeba było przekładać paska przez ramę). Np. (przepraszam że to rower poziomy) Flevoracer umozliwia zlożenie paska zębatego bez spinki. S± też ... paski które daj± się "rozł±czyć" i spi±ć z powrotem spink±. Taki pasek pasowlby do każdj ramy. Najlepiej jest sprawdzić samemu w katalogach czę¶ci przemysłowych. Np. tu: http://www.optibelt.com/index.php?id=450&L=14 Ceny to: około 60-80 zł pasek, 120 -160 zł za dwa koła zębate (koła w standardzie maszynowym - czyli trzeba by dorobić/ przyspawać uchwyty/ adapter żeby dało się to zamontować w rowerze. Ceny podałem ze sklepu w Rzeszowie. To kombinowane ale najtańsze rozwi±zanie (dorobienie uchwytów wyjdzie może 150 -200 zł). "Sklejacze" (specjalnie nie ma używam słowa "producenci" gdyż producenci to nieliczne firmy jak np. odważna firma Cannondale) rowerów nie s± zbyt ochoczo nastawieni na te paski, bo trzeba dorabiać koła zębate specjalnie pod rowery ... a nałatwiej wykorzystuje się gotowe elementy napędu. S± firmy które oferuj± "adaptacje" pasków przemysłowych dostosowane dla rowerzystów (paski s± każdej ma¶ci tylko brakuje masowo produkowanych kół zębatych z mocowaniem pod rowery) , albo ceny tych "adaptacji" s± po prostu chore: http://www.g-boxx.com/e-carbondrive.html pasek plus dwie zębatki = 200 EUR Jestem maniakiem ale waham się czy to kupić aż za 200 EUR. Teraz pytanie: ile można kupić zębatek i łańcuchów za 200 EUR? Tylko proszę policzyć zębatkę do piasty wielobiegowej - np. tylna zębatka do Nexusa to 10 zł, przedni blat to może 70 zł, łańcuch 60 zł. Pasek wymusza stosowanie przekładni planetarnych w pia¶cie, a nie każdy producent/ ani klient lubi na nich jeĽdzić. Potem s± już zalety. Ja w swoim projekcie roweru poziomego zakładam użycie paska zębatego. I nawet teraz założyłbym pasek zębaty ale naszło mnie załozyć silnik elektryczny i dupa. Wolę założyć silnik niż pasek. Silnik tóry planuję założyć nie jest w pia¶cie - i będ± dwa łańcuchy! -- |