Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   O walku bylo, to teraz kolej na pasek :)

O walku bylo, to teraz kolej na pasek :)

Data: 2009-11-17 15:55:36
Autor: Tomasz Tarchala
O walku bylo, to teraz kolej na pasek :)
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> wrote:

A jeździł ktoś z Was może na rowerze z napędem przenoszonym paskiem
klinowym? Albo choćby wie coś o takim napędzie (czy da się wziąć
normalną korbę i piastę, w normalnym rowerze zamienić blat i koronkę,
założyć pasek zamiast łańcucha i odjechać w siną dal)?

Kumpel z pokoju obok sprawił sobie składaczka Strida i przywiózł go do
pokazania parę dni temu. Bardzo śmieszna maszynka. Jeździć, to bym
raczej na tym nie chciał (to wybitnie antykoncepcyjna konstrukcja ;)),
ale jego napęd daje do myślenia. Zwłaszcza informacja, zamieszczona
gdzieśtam na stronie Stridy, że taki pasek się wymienia co 50 tys. km.
Poza tym nie trzeba go smarować, nie hałasuje… Same zalety, tylko
dlaczego to nadal taki egzot. Co jest nie tak z paskiem klinowym?

Ja mam StridÄ™ i jeĹĽdĹĽÄ™ na niej juĹĽ ponad rok.

Pasek klinowy, przynajmniej ten Stridy, ma jednÄ… wadÄ™, o ktĂłrej
producent wspomina półgębkiem - przeskakuje przy mocniejszym
naciśnięciu. Objawia się to problemami z podjazdem pod górki o większym
niż umiarkowane nachyleniu. Można sobie z tym poradzić dociskając
specjalny bolec, przybliżający go do zębatki z tyłu, ale jest to kosztem
efektywności pracy napędu - jeździ się wtedy troszkę ciężej.

Z punktu widzenia jazdy od/do przystanku w mieście takim jak Warszawa
nie jest to jednak duĹĽa wada.

Poza tym faktycznie napęd ma dużo zalet. Dla mnie najważniejsze jest to,
że nie brudzi, dzięki czemu spokojnie mogę z rowerem wejść w największy
tłok w tramwaju czy metrze bez obawy, że komuś czy sobie coś uświnię.

Z tą antykoncepcyjnością bym nie przesadzał. Rower ma bardzo nisko
suport i bardzo blisko koła, dzięki czemu łatwiej z niego zeskoczyć niż
spaść. Nawet w razie najgorszego (niespodziewane OTB w przypadku nagłej
pomroczności jasnej) to, co ci zagraża to nie jest ostry kant mostka,
tylko delikatnie nachylona, okrągła rurka.


//NoOffenc

Data: 2009-11-17 16:52:57
Autor: Tomasz Minkiewicz
O walku bylo, to teraz kolej na pasek :)
On Tue, 17 Nov 2009 15:55:36 +0100
Tomasz Tarchala <Tomasz_at_Tarchala_dot_com@spam-me-not.com> wrote:

Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> wrote:

>A jeździł ktoś z Was może na rowerze z napędem przenoszonym paskiem
>klinowym? Albo choćby wie coś o takim napędzie (czy da się wziąć
>normalną korbę i piastę, w normalnym rowerze zamienić blat i koronkę,
>założyć pasek zamiast łańcucha i odjechać w siną dal)?
>
>Kumpel z pokoju obok sprawił sobie składaczka Strida i przywiózł go do
>pokazania parę dni temu. Bardzo śmieszna maszynka. Jeździć, to bym
>raczej na tym nie chciał (to wybitnie antykoncepcyjna konstrukcja ;)),
>ale jego napęd daje do myślenia. Zwłaszcza informacja, zamieszczona
>gdzieśtam na stronie Stridy, że taki pasek się wymienia co 50 tys. km.
>Poza tym nie trzeba go smarować, nie hałasuje… Same zalety, tylko
>dlaczego to nadal taki egzot. Co jest nie tak z paskiem klinowym?

Ja mam StridÄ™ i jeĹĽdĹĽÄ™ na niej juĹĽ ponad rok.

Pasek klinowy, przynajmniej ten Stridy, ma jednÄ… wadÄ™, o ktĂłrej
producent wspomina półgębkiem - przeskakuje przy mocniejszym
naciśnięciu. Objawia się to problemami z podjazdem pod górki o większym
niż umiarkowane nachyleniu. Można sobie z tym poradzić dociskając
specjalny bolec, przybliżający go do zębatki z tyłu, ale jest to kosztem
efektywności pracy napędu - jeździ się wtedy troszkę ciężej.

Z punktu widzenia jazdy od/do przystanku w mieście takim jak Warszawa
nie jest to jednak duĹĽa wada.

Poza tym faktycznie napęd ma dużo zalet. Dla mnie najważniejsze jest to,
że nie brudzi, dzięki czemu spokojnie mogę z rowerem wejść w największy
tłok w tramwaju czy metrze bez obawy, że komuś czy sobie coś uświnię.

Z tym przeskakiwaniem chyba można sobie poradzić – na youtubie jest
filmik pokazujący ostre z takim napędem (i bez hamulców).

Tylko jak to sobie zwizualizowałem, to dotarło do mnie, czemu Strida
ma na obu końcach ma pojedyncze rurki.
Czy istnieją rozpinalne paski klinowe (albo zębate, czy jeszcze jakieś
inne)? Bo jeśli nie, to jak takiego paska przełożyć jednocześnie przez
blat i koronkÄ™?

Z tą antykoncepcyjnością bym nie przesadzał. Rower ma bardzo nisko
suport i bardzo blisko koła, dzięki czemu łatwiej z niego zeskoczyć niż
spaść. Nawet w razie najgorszego (niespodziewane OTB w przypadku nagłej
pomroczności jasnej) to, co ci zagraża to nie jest ostry kant mostka,
tylko delikatnie nachylona, okrągła rurka.

Ona nie jest delikatnie nachylona, ona jest prawie pionowa! A przy
całkiem lekkim hamowaniu (tzn. jak na Stridę całkiem ostrym, bo jej
mała odległość między siodłem a kierownicą sprawia, że się kryteria
zmieniają) dojeżdża się do tej rury i… i co dalej to nie wiem, bo
na szczęście udało mi się nie sprawdzić. :)

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2009-11-17 17:02:42
Autor: Tomasz Tarchala
O walku bylo, to teraz kolej na pasek :)
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> wrote:

Pasek klinowy, przynajmniej ten Stridy, ma jednÄ… wadÄ™, o ktĂłrej
producent wspomina półgębkiem - przeskakuje przy mocniejszym
naciśnięciu. Objawia się to problemami z podjazdem pod górki o większym
niż umiarkowane nachyleniu. Można sobie z tym poradzić dociskając
specjalny bolec, przybliżający go do zębatki z tyłu, ale jest to kosztem
efektywności pracy napędu - jeździ się wtedy troszkę ciężej.
[...]

Z tym przeskakiwaniem chyba można sobie poradzić – na youtubie jest
filmik pokazujący ostre z takim napędem (i bez hamulców).

Z drugiej strony istnienie specjalnego anty-ficzeru (regulacji docisku,
o którym wspomniałem) świadczy o tym, że jest to jednak jakiś problem
konstrukcyjny.


Tylko jak to sobie zwizualizowałem, to dotarło do mnie, czemu Strida
ma na obu końcach ma pojedyncze rurki.

?

Czy istnieją rozpinalne paski klinowe (albo zębate, czy jeszcze jakieś
inne)? Bo jeśli nie, to jak takiego paska przełożyć jednocześnie przez
blat i koronkÄ™?

Chyba wystarczy po prostu wyjąć koło.


Z tą antykoncepcyjnością bym nie przesadzał. Rower ma bardzo nisko
suport i bardzo blisko koła, dzięki czemu łatwiej z niego zeskoczyć niż
spaść. Nawet w razie najgorszego (niespodziewane OTB w przypadku nagłej
pomroczności jasnej) to, co ci zagraża to nie jest ostry kant mostka,
tylko delikatnie nachylona, okrągła rurka.

Ona nie jest delikatnie nachylona, ona jest prawie pionowa!

Nie przesadzajmy, jakieĹ› 60-70%. I jest zaoblona.

A przy
całkiem lekkim hamowaniu (tzn. jak na Stridę całkiem ostrym, bo jej
mała odległość między siodłem a kierownicą sprawia, że się kryteria
zmieniają) dojeżdża się do tej rury i… i co dalej to nie wiem, bo
na szczęście udało mi się nie sprawdzić. :)

Mnie się tego nie udało sprawdzić przez rok, czyli pewnie jakieś niskie
paręset kilometrów.

Żeby było śmieszniej, dokładnie na tym newralgicznym odcinku rury jest
nalepka "noś kask", nie zaś, nie wiedzieć czemu, "noś ochraniacze na
genitalia".


//NoOffenc

Data: 2009-11-17 16:05:19
Autor: Jan Srzednicki
O walku bylo, to teraz kolej na pasek :)
On 2009-11-17, Tomasz Tarchala wrote:
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> wrote:

Żeby było śmieszniej, dokładnie na tym newralgicznym odcinku rury jest
nalepka "noś kask", nie zaś, nie wiedzieć czemu, "noś ochraniacze na
genitalia".

Nie wsiadłbym na rower, który mi mów "noś kask". To może być zaraźliwe.
:/

--
  Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/

Data: 2009-11-17 18:57:33
Autor: Tomasz Tarchala
O walku bylo, to teraz kolej na pasek :)
Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot_pl@nowhere.invalid> wrote:

Żeby było ¶mieszniej, dokładnie na tym newralgicznym odcinku rury jest
nalepka "no¶ kask", nie za¶, nie wiedzieć czemu, "no¶ ochraniacze na
genitalia".

Nie wsiadłbym na rower, który mi mów "no¶ kask". To może być zaraĽliwe.
:/

Przekonujesz przekonanego.


//NoOffenc

Data: 2009-11-17 17:15:08
Autor: Tomasz Minkiewicz
O walku bylo, to teraz kolej na pasek :)
On Tue, 17 Nov 2009 17:02:42 +0100
Tomasz Tarchala <Tomasz_at_Tarchala_dot_com@spam-me-not.com> wrote:

>Tylko jak to sobie zwizualizowałem, to dotarło do mnie, czemu Strida
>ma na obu końcach ma pojedyncze rurki.

?

Obie osie ma zawieszone tylko po jednej stronie.

>Czy istnieją rozpinalne paski klinowe (albo zębate, czy jeszcze jakieś
>inne)? Bo jeśli nie, to jak takiego paska przełożyć jednocześnie przez
>blat i koronkÄ™?

Chyba wystarczy po prostu wyjąć koło.

No właśnie nie wystarczy. Jak zrzucisz łańcuch z obu zębatek, to on wisi
na dolnej rurce tylnego trójkąta, bo koronka jest w jego środku, a blat
– na zewnątrz. Żeby założyć łańcuch, trzeba go rozpiąć.

Żeby było śmieszniej, dokładnie na tym newralgicznym odcinku rury jest
nalepka "noś kask", nie zaś, nie wiedzieć czemu, "noś ochraniacze na
genitalia".

Pewnie jak siÄ™ tam wjedzie kroczem, to siÄ™ z bĂłlu spada z roweru,
a wtedy kask może życie uratować.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2009-11-17 18:44:40
Autor: Tomasz Tarchala
O walku bylo, to teraz kolej na pasek :)
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> wrote:

>Tylko jak to sobie zwizualizowałem, to dotarło do mnie, czemu Strida
>ma na obu końcach ma pojedyncze rurki.

?

Obie osie ma zawieszone tylko po jednej stronie.

Ja bym przyczyny upatrywał raczej w tym, że taka konstrukcja jest
lĹĽejsza/sztywniejsza przy tej samej masie, to zresztÄ… stary patent
Cannondale Lefty. No i ładnie się składa dzięki temu.


>Czy istnieją rozpinalne paski klinowe (albo zębate, czy jeszcze jakieś
>inne)? Bo jeśli nie, to jak takiego paska przełożyć jednocześnie przez
>blat i koronkÄ™?

Chyba wystarczy po prostu wyjąć koło.

No właśnie nie wystarczy. Jak zrzucisz łańcuch z obu zębatek, to on wisi
na dolnej rurce tylnego trójkąta, bo koronka jest w jego środku, a blat
– na zewnątrz. Żeby założyć łańcuch, trzeba go rozpiąć.

Aż sprawdzę jak dojadę do domu - dziś akurat jestem w mieście bez
roweru.


Żeby było śmieszniej, dokładnie na tym newralgicznym odcinku rury jest
nalepka "noś kask", nie zaś, nie wiedzieć czemu, "noś ochraniacze na
genitalia".

Pewnie jak siÄ™ tam wjedzie kroczem, to siÄ™ z bĂłlu spada z roweru,
a wtedy kask może życie uratować.

Jak niepoczęte, to jeszcze nie życie.


//NoOffenc

Data: 2009-11-18 08:44:21
Autor: Mariusz Kruk
O walku bylo, to teraz kolej na pasek :)
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Tomasz Tarchala"
>Tylko jak to sobie zwizualizowałem, to dotarło do mnie, czemu Strida
>ma na obu końcach ma pojedyncze rurki.
?
Obie osie ma zawieszone tylko po jednej stronie.
Ja bym przyczyny upatrywał raczej w tym, że taka konstrukcja jest
lżejsza/sztywniejsza przy tej samej masie, to zreszt± stary patent
Cannondale Lefty. No i ładnie się składa dzięki temu.

Sugerujesz, że zawieszenie osi z jednej strony jest lżejsze i
sztywniejsze niż pełny trójk±t? Oj, byłbym ostrożny z takimi
twierdzeniami.
(A Lefty to IMHO głównie lans faktor).


--
\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ ..\.Kruk@epsilon.eu.org.\.\. \.http://epsilon.eu.org/\.\ ..\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.

Data: 2009-11-18 11:37:51
Autor: Tomasz Tarchala
O walku bylo, to teraz kolej na pasek :)
Mariusz Kruk <Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org> wrote:

>Tylko jak to sobie zwizualizowałem, to dotarło do mnie, czemu Strida
>ma na obu końcach ma pojedyncze rurki.
?
Obie osie ma zawieszone tylko po jednej stronie.
Ja bym przyczyny upatrywał raczej w tym, że taka konstrukcja jest
lżejsza/sztywniejsza przy tej samej masie, to zreszt± stary patent
Cannondale Lefty. No i ładnie się składa dzięki temu.

Sugerujesz, że zawieszenie osi z jednej strony jest lżejsze i
sztywniejsze niż pełny trójk±t? Oj, byłbym ostrożny z takimi
twierdzeniami.

Ostrożno¶ć jest poż±dana, ale s± przesłanki, żeby wła¶nie tak my¶leć.
Przy tej samej masie zużytej na rurki, mocniejsza i sztywniejsza będzie
jedna rura o tej samej ¶rednicy niż dwie rury o ¶rednicach mniejszych.

Dotyczy to oczywi¶cie przede wszystkim widelca, na którym można
najwięcej zaoszczędzić - a dzięki tym oszczędno¶ciom przewymiarować
mocowanie koła tak, aby i ono było mocniejsze i sztywniejsze niż
mocowanie z dwu stron. Samo mocowanie może wymagać więcej materiału, a
zatem i ważyć więcej, ale sumarycznie jednak oszczędza się na wadze.

To jest wła¶nie argument, oraz OIMW patent (sensu stricto) Cannondale
oraz każdego innego producenta np. motocyklowych widelców.

(A Lefty to IMHO głównie lans faktor).

IMHO nie tylko, z przyczyn powyżej.


//NoOffenc

Data: 2009-11-18 13:27:29
Autor: Mariusz Kruk
O walku bylo, to teraz kolej na pasek :)
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Tomasz Tarchala"
>Tylko jak to sobie zwizualizowałem, to dotarło do mnie, czemu Strida
>ma na obu końcach ma pojedyncze rurki.
?
Obie osie ma zawieszone tylko po jednej stronie.
Ja bym przyczyny upatrywał raczej w tym, że taka konstrukcja jest
lżejsza/sztywniejsza przy tej samej masie, to zreszt± stary patent
Cannondale Lefty. No i ładnie się składa dzięki temu.
Sugerujesz, że zawieszenie osi z jednej strony jest lżejsze i
sztywniejsze niż pełny trójk±t? Oj, byłbym ostrożny z takimi
twierdzeniami.
Ostrożno¶ć jest poż±dana, ale s± przesłanki, żeby wła¶nie tak my¶leć.
Przy tej samej masie zużytej na rurki, mocniejsza i sztywniejsza będzie
jedna rura o tej samej ¶rednicy niż dwie rury o ¶rednicach mniejszych.

Zwróć jednak uwagę, że dwie rurki pracuj± głównie na ¶ciskanie,
pojedyncza natomiast pracuje na zginanie.

--
/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ \  Kruk@epsilon.eu.org   / / http://epsilon.eu.org/ \ \/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/

Data: 2009-11-18 15:58:10
Autor: Tomasz Tarchala
O walku bylo, to teraz kolej na pasek :)
Mariusz Kruk <Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org> wrote:

Obie osie ma zawieszone tylko po jednej stronie.
Ja bym przyczyny upatrywał raczej w tym, że taka konstrukcja jest
lżejsza/sztywniejsza przy tej samej masie, to zreszt± stary patent
Cannondale Lefty. No i ładnie się składa dzięki temu.
Sugerujesz, że zawieszenie osi z jednej strony jest lżejsze i
sztywniejsze niż pełny trójk±t? Oj, byłbym ostrożny z takimi
twierdzeniami.
Ostrożno¶ć jest poż±dana, ale s± przesłanki, żeby wła¶nie tak my¶leć.
Przy tej samej masie zużytej na rurki, mocniejsza i sztywniejsza będzie
jedna rura o tej samej ¶rednicy niż dwie rury o ¶rednicach mniejszych.

Zwróć jednak uwagę, że dwie rurki pracuj± głównie na ¶ciskanie,
pojedyncza natomiast pracuje na zginanie.

Je¶li dobrze rozumiem, chodzi o to, że je¶li jest tylko jedna rura
widelca, to ponieważ jest z boku, to działa również na ni± siła
zginaj±ca? No działa, ale k±t przyłożenia tej siły jest bardzo ostry,
więc w praktyce nie ma to dużego znaczenia.


//NoOffenc

Data: 2009-11-18 16:34:25
Autor: Mariusz Kruk
O walku bylo, to teraz kolej na pasek :)
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Tomasz Tarchala"
Obie osie ma zawieszone tylko po jednej stronie.
Ja bym przyczyny upatrywał raczej w tym, że taka konstrukcja jest
lżejsza/sztywniejsza przy tej samej masie, to zreszt± stary patent
Cannondale Lefty. No i ładnie się składa dzięki temu.
Sugerujesz, że zawieszenie osi z jednej strony jest lżejsze i
sztywniejsze niż pełny trójk±t? Oj, byłbym ostrożny z takimi
twierdzeniami.
Ostrożno¶ć jest poż±dana, ale s± przesłanki, żeby wła¶nie tak my¶leć.
Przy tej samej masie zużytej na rurki, mocniejsza i sztywniejsza będzie
jedna rura o tej samej ¶rednicy niż dwie rury o ¶rednicach mniejszych.
Zwróć jednak uwagę, że dwie rurki pracuj± głównie na ¶ciskanie,
pojedyncza natomiast pracuje na zginanie.
Je¶li dobrze rozumiem, chodzi o to, że je¶li jest tylko jedna rura
widelca, to ponieważ jest z boku, to działa również na ni± siła
zginaj±ca? No działa, ale k±t przyłożenia tej siły jest bardzo ostry,
więc w praktyce nie ma to dużego znaczenia.

Rze co? Spróbuj utrzymać w zwisaj±cej ręce pięciokilogramowy odważnik.
A następnie przywi±ż go do pręta i spróbuj utrzymać ten pręt w poziomie.
Innemi słowy - zważ, że poł±czenie o¶-goleń jest sztywne (a przynajmniej
powinno takie być) i moment się pięknie przenosi na resztę konstrukcji.

--
/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ \  Kruk@epsilon.eu.org   / / http://epsilon.eu.org/ \ \/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/

Data: 2009-11-18 16:48:37
Autor: Tomasz Tarchala
O walku bylo, to teraz kolej na pasek :)
Mariusz Kruk <Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org> wrote:

Obie osie ma zawieszone tylko po jednej stronie.
Ja bym przyczyny upatrywał raczej w tym, że taka konstrukcja jest
lżejsza/sztywniejsza przy tej samej masie, to zreszt± stary patent
Cannondale Lefty. No i ładnie się składa dzięki temu.
Sugerujesz, że zawieszenie osi z jednej strony jest lżejsze i
sztywniejsze niż pełny trójk±t? Oj, byłbym ostrożny z takimi
twierdzeniami.
Ostrożno¶ć jest poż±dana, ale s± przesłanki, żeby wła¶nie tak my¶leć.
Przy tej samej masie zużytej na rurki, mocniejsza i sztywniejsza będzie
jedna rura o tej samej ¶rednicy niż dwie rury o ¶rednicach mniejszych.
Zwróć jednak uwagę, że dwie rurki pracuj± głównie na ¶ciskanie,
pojedyncza natomiast pracuje na zginanie.
Je¶li dobrze rozumiem, chodzi o to, że je¶li jest tylko jedna rura
widelca, to ponieważ jest z boku, to działa również na ni± siła
zginaj±ca? No działa, ale k±t przyłożenia tej siły jest bardzo ostry,
więc w praktyce nie ma to dużego znaczenia.

Rze co?

W sumie to ja się pytam, rze co, bo muszę się domy¶lać, o jak± siłę
zginaj±c± ci chodzi. W którym miejscu i w którym kierunku przyłożon±?

Spróbuj utrzymać w zwisaj±cej ręce pięciokilogramowy odważnik.
A następnie przywi±ż go do pręta i spróbuj utrzymać ten pręt w poziomie.

Bez problemu, bo trzymaj±c się tej analogii, ręka dalej zwisa, a "pręt"
ma tylko kilka centymetrów długo¶ci.


//NoOffenc

Data: 2009-11-18 21:14:13
Autor: Mariusz Kruk
O walku bylo, to teraz kolej na pasek :)
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Tomasz Tarchala"
Obie osie ma zawieszone tylko po jednej stronie.
Ja bym przyczyny upatrywał raczej w tym, że taka konstrukcja jest
lżejsza/sztywniejsza przy tej samej masie, to zreszt± stary patent
Cannondale Lefty. No i ładnie się składa dzięki temu.
Sugerujesz, że zawieszenie osi z jednej strony jest lżejsze i
sztywniejsze niż pełny trójk±t? Oj, byłbym ostrożny z takimi
twierdzeniami.
Ostrożno¶ć jest poż±dana, ale s± przesłanki, żeby wła¶nie tak my¶leć.
Przy tej samej masie zużytej na rurki, mocniejsza i sztywniejsza będzie
jedna rura o tej samej ¶rednicy niż dwie rury o ¶rednicach mniejszych.
Zwróć jednak uwagę, że dwie rurki pracuj± głównie na ¶ciskanie,
pojedyncza natomiast pracuje na zginanie.
Je¶li dobrze rozumiem, chodzi o to, że je¶li jest tylko jedna rura
widelca, to ponieważ jest z boku, to działa również na ni± siła
zginaj±ca? No działa, ale k±t przyłożenia tej siły jest bardzo ostry,
więc w praktyce nie ma to dużego znaczenia.
Rze co?
W sumie to ja się pytam, rze co, bo muszę się domy¶lać, o jak± siłę
zginaj±c± ci chodzi. W którym miejscu i w którym kierunku przyłożon±?

Siła oczywi¶cie przyłożona jest do osi, ale generuje moment, który
działa na cał± goleń.

Spróbuj utrzymać w zwisaj±cej ręce pięciokilogramowy odważnik.
A następnie przywi±ż go do pręta i spróbuj utrzymać ten pręt w poziomie.
Bez problemu, bo trzymaj±c się tej analogii, ręka dalej zwisa, a "pręt"
ma tylko kilka centymetrów długo¶ci.

I nie widzisz róznicy pomiędzy trzymaniem odważnika w ręce, a na pręcie?

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- / |  Kruk@epsilon.eu.org   | | http://epsilon.eu.org/ | /-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \

Data: 2009-11-19 10:34:23
Autor: Tomasz Tarchala
O walku bylo, to teraz kolej na pasek :)
Mariusz Kruk <Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org> wrote:

Obie osie ma zawieszone tylko po jednej stronie.
Ja bym przyczyny upatrywał raczej w tym, że taka konstrukcja jest
lżejsza/sztywniejsza przy tej samej masie, to zreszt± stary patent
Cannondale Lefty. No i ładnie się składa dzięki temu.
Sugerujesz, że zawieszenie osi z jednej strony jest lżejsze i
sztywniejsze niż pełny trójk±t? Oj, byłbym ostrożny z takimi
twierdzeniami.
Ostrożno¶ć jest poż±dana, ale s± przesłanki, żeby wła¶nie tak my¶leć.
Przy tej samej masie zużytej na rurki, mocniejsza i sztywniejsza będzie
jedna rura o tej samej ¶rednicy niż dwie rury o ¶rednicach mniejszych.
Zwróć jednak uwagę, że dwie rurki pracuj± głównie na ¶ciskanie,
pojedyncza natomiast pracuje na zginanie.
Je¶li dobrze rozumiem, chodzi o to, że je¶li jest tylko jedna rura
widelca, to ponieważ jest z boku, to działa również na ni± siła
zginaj±ca? No działa, ale k±t przyłożenia tej siły jest bardzo ostry,
więc w praktyce nie ma to dużego znaczenia.
Rze co?
W sumie to ja się pytam, rze co, bo muszę się domy¶lać, o jak± siłę
zginaj±c± ci chodzi. W którym miejscu i w którym kierunku przyłożon±?

Siła oczywi¶cie przyłożona jest do osi, ale generuje moment, który
działa na cał± goleń.

No i dzięki krótko¶ci ramienia siły, jest to względnie mały moment w
stosunku do wytrzymało¶ci i sztywno¶ci widelca.


Spróbuj utrzymać w zwisaj±cej ręce pięciokilogramowy odważnik.
A następnie przywi±ż go do pręta i spróbuj utrzymać ten pręt w poziomie.
Bez problemu, bo trzymaj±c się tej analogii, ręka dalej zwisa, a "pręt"
ma tylko kilka centymetrów długo¶ci.

I nie widzisz róznicy pomiędzy trzymaniem odważnika w ręce, a na pręcie?

No wła¶nie ta różnica, je¶li pręt ma tylko kilka centymetrów, jest
bardzo mała.


//NoOffenc

Data: 2009-11-19 10:37:55
Autor: Mariusz Kruk
O walku bylo, to teraz kolej na pasek :)
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Tomasz Tarchala"
Obie osie ma zawieszone tylko po jednej stronie.
Ja bym przyczyny upatrywał raczej w tym, że taka konstrukcja jest
lżejsza/sztywniejsza przy tej samej masie, to zreszt± stary patent
Cannondale Lefty. No i ładnie się składa dzięki temu.
Sugerujesz, że zawieszenie osi z jednej strony jest lżejsze i
sztywniejsze niż pełny trójk±t? Oj, byłbym ostrożny z takimi
twierdzeniami.
Ostrożno¶ć jest poż±dana, ale s± przesłanki, żeby wła¶nie tak my¶leć.
Przy tej samej masie zużytej na rurki, mocniejsza i sztywniejsza będzie
jedna rura o tej samej ¶rednicy niż dwie rury o ¶rednicach mniejszych.
Zwróć jednak uwagę, że dwie rurki pracuj± głównie na ¶ciskanie,
pojedyncza natomiast pracuje na zginanie.
Je¶li dobrze rozumiem, chodzi o to, że je¶li jest tylko jedna rura
widelca, to ponieważ jest z boku, to działa również na ni± siła
zginaj±ca? No działa, ale k±t przyłożenia tej siły jest bardzo ostry,
więc w praktyce nie ma to dużego znaczenia.
Rze co?
W sumie to ja się pytam, rze co, bo muszę się domy¶lać, o jak± siłę
zginaj±c± ci chodzi. W którym miejscu i w którym kierunku przyłożon±?
Siła oczywi¶cie przyłożona jest do osi, ale generuje moment, który
działa na cał± goleń.
No i dzięki krótko¶ci ramienia siły, jest to względnie mały moment w
stosunku do wytrzymało¶ci i sztywno¶ci widelca.

Niestety, ale się mylisz. Zwłaszcza dodawszy kwestię momentu
przenoszonego z samego koła.

Spróbuj utrzymać w zwisaj±cej ręce pięciokilogramowy odważnik.
A następnie przywi±ż go do pręta i spróbuj utrzymać ten pręt w poziomie.
Bez problemu, bo trzymaj±c się tej analogii, ręka dalej zwisa, a "pręt"
ma tylko kilka centymetrów długo¶ci.
I nie widzisz róznicy pomiędzy trzymaniem odważnika w ręce, a na pręcie?
No wła¶nie ta różnica, je¶li pręt ma tylko kilka centymetrów, jest
bardzo mała.

To jakim¶ cyborgiem jeste¶ chyba.

--
  Kruk@ -\                   |           }-> epsilon.eu.org | http:// -/                   |                              |

Data: 2009-11-19 10:49:47
Autor: Tomasz Tarchala
O walku bylo, to teraz kolej na pasek :)
Mariusz Kruk <Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org> wrote:

Obie osie ma zawieszone tylko po jednej stronie.
Ja bym przyczyny upatrywał raczej w tym, że taka konstrukcja jest
lżejsza/sztywniejsza przy tej samej masie, to zreszt± stary patent
Cannondale Lefty. No i ładnie się składa dzięki temu.
Sugerujesz, że zawieszenie osi z jednej strony jest lżejsze i
sztywniejsze niż pełny trójk±t? Oj, byłbym ostrożny z takimi
twierdzeniami.
Ostrożno¶ć jest poż±dana, ale s± przesłanki, żeby wła¶nie tak my¶leć.
Przy tej samej masie zużytej na rurki, mocniejsza i sztywniejsza będzie
jedna rura o tej samej ¶rednicy niż dwie rury o ¶rednicach mniejszych.
Zwróć jednak uwagę, że dwie rurki pracuj± głównie na ¶ciskanie,
pojedyncza natomiast pracuje na zginanie.
Je¶li dobrze rozumiem, chodzi o to, że je¶li jest tylko jedna rura
widelca, to ponieważ jest z boku, to działa również na ni± siła
zginaj±ca? No działa, ale k±t przyłożenia tej siły jest bardzo ostry,
więc w praktyce nie ma to dużego znaczenia.
Rze co?
W sumie to ja się pytam, rze co, bo muszę się domy¶lać, o jak± siłę
zginaj±c± ci chodzi. W którym miejscu i w którym kierunku przyłożon±?
Siła oczywi¶cie przyłożona jest do osi, ale generuje moment, który
działa na cał± goleń.
No i dzięki krótko¶ci ramienia siły, jest to względnie mały moment w
stosunku do wytrzymało¶ci i sztywno¶ci widelca.

Niestety, ale się mylisz. Zwłaszcza dodawszy kwestię momentu
przenoszonego z samego koła.

To jest dobry moment na to, żeby¶ zaprezentował odpowiedni model, może
być w AutoCAD-zie, w którym te momenty s± wyrysowane.

Możesz też zaprezentować np. na wideo na Youtube, jak łatwo Cannondale
Lefty gnie się w Twoich mocarnych rękach jak makaron.


//NoOffenc

Data: 2009-11-19 10:54:41
Autor: Mariusz Kruk
O walku bylo, to teraz kolej na pasek :)
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Tomasz Tarchala"
Ja bym przyczyny upatrywał raczej w tym, że taka konstrukcja jest
lżejsza/sztywniejsza przy tej samej masie, to zreszt± stary patent
Cannondale Lefty.
[...]

To jest dobry moment na to, żeby¶ zaprezentował odpowiedni model, może
być w AutoCAD-zie, w którym te momenty s± wyrysowane.

Kupisz mi?

Możesz też zaprezentować np. na wideo na Youtube, jak łatwo Cannondale
Lefty gnie się w Twoich mocarnych rękach jak makaron.

Ale zdajesz sobie sprawę z tego, że to, co napisałe¶ pierwotnie
(zostawiłem cytat) to zupełnie co¶ innego niż to, co piszesz teraz?

--
\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ ..\.Kruk@epsilon.eu.org.\.\. \.http://epsilon.eu.org/\.\ ..\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.

Data: 2009-11-19 11:23:45
Autor: Tomasz Tarchala
O walku bylo, to teraz kolej na pasek :)
Mariusz Kruk <Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org> wrote:

Ja bym przyczyny upatrywał raczej w tym, że taka konstrukcja jest
lżejsza/sztywniejsza przy tej samej masie, to zreszt± stary patent
Cannondale Lefty.
[...]

To jest dobry moment na to, żeby¶ zaprezentował odpowiedni model, może
być w AutoCAD-zie, w którym te momenty s± wyrysowane.

Kupisz mi?

Możesz też narysować na kartce i zapostować zeskanowane. Wszystko jedno.


Możesz też zaprezentować np. na wideo na Youtube, jak łatwo Cannondale
Lefty gnie się w Twoich mocarnych rękach jak makaron.

Ale zdajesz sobie sprawę z tego, że to, co napisałe¶ pierwotnie
(zostawiłem cytat) to zupełnie co¶ innego niż to, co piszesz teraz?

Pewnie dlatego, że to co piszę teraz jest odpowiedzi± na co¶ innego niż
to, co pisałem wtedy.


//NoOffenc

Data: 2009-11-19 11:27:23
Autor: Mariusz Kruk
O walku bylo, to teraz kolej na pasek :)
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Tomasz Tarchala"
Ja bym przyczyny upatrywał raczej w tym, że taka konstrukcja jest
lżejsza/sztywniejsza przy tej samej masie, to zreszt± stary patent
Cannondale Lefty.
[...]
To jest dobry moment na to, żeby¶ zaprezentował odpowiedni model, może
być w AutoCAD-zie, w którym te momenty s± wyrysowane.
Kupisz mi?
Możesz też narysować na kartce i zapostować zeskanowane. Wszystko jedno.

Dzieeeeeęki.

Możesz też zaprezentować np. na wideo na Youtube, jak łatwo Cannondale
Lefty gnie się w Twoich mocarnych rękach jak makaron.
Ale zdajesz sobie sprawę z tego, że to, co napisałe¶ pierwotnie
(zostawiłem cytat) to zupełnie co¶ innego niż to, co piszesz teraz?
Pewnie dlatego, że to co piszę teraz jest odpowiedzi± na co¶ innego niż
to, co pisałem wtedy.

Matko, ależ ja od pocz±tku piszę o tym samym - o wiotko¶ci konstrukcji
z pojedyncz± goleni±.
Jak my¶lisz, dlaczego nie stosuje się go np. w szosówkach, skoro tam
każdy gram się liczy? Albo w wy¶cigowych motocyklach?

--
/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ \  Kruk@epsilon.eu.org   / / http://epsilon.eu.org/ \ \/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/

Data: 2009-11-19 11:46:10
Autor: Tomasz Tarchala
O walku bylo, to teraz kolej na pasek :)
Mariusz Kruk <Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org> wrote:

Możesz też narysować na kartce i zapostować zeskanowane. Wszystko jedno.

Dzieeeeeęki.

No to sam wymy¶l sposób na przekazanie tego, czego słowami Ci się nie
udaje przekazać - tych wielkich momentów działaj±cych na widelec.


Możesz też zaprezentować np. na wideo na Youtube, jak łatwo Cannondale
Lefty gnie się w Twoich mocarnych rękach jak makaron.
Ale zdajesz sobie sprawę z tego, że to, co napisałe¶ pierwotnie
(zostawiłem cytat) to zupełnie co¶ innego niż to, co piszesz teraz?
Pewnie dlatego, że to co piszę teraz jest odpowiedzi± na co¶ innego niż
to, co pisałem wtedy.

Matko, ależ ja od pocz±tku piszę o tym samym - o wiotko¶ci konstrukcji
z pojedyncz± goleni±.

Cannondale chwali się wła¶nie sztywno¶ci± Lefty'ego większ± nie tylko od
innych amortyzatorów dwugoleniowych, ale wręcz od widelców sztywnych. Z
drugiej strony inne widelce dwugoleniowe o zbliżonych masach, np.
RockShox SID, sk±din±d cenione przez ¶cigantów, krytykowane s± wła¶nie
za wiotko¶ć.

Jak my¶lisz, dlaczego nie stosuje się go np. w szosówkach, skoro tam
każdy gram się liczy?

Uh, może dlatego, że trzeba by wtedy zastosować w nich hamulce tarczowe?
I w ogóle przewalić połowę komponentów na zupełnie nowy standard? To się
może udać na rynku górali, gdzie ludzie s± dużo bardziej skłonni do
eksperymentów, ale na szosie to znacznie bardziej ryzykowna propozycja
biznesowa.

Zreszt± w szosówkach cieniować bardziej już trochę nie ma sensu - już
parę lat temu Cannondale wła¶nie miało akcję PR-ow±, w której na TdF
kolarze jeżdż±cy na ich rowerach specjalnie dokładali sobie ciężarki,
żeby rower mie¶cił się w minimalnymi limicie wagowym.

Albo w wy¶cigowych motocyklach?

HGW, nie znam się na motocyklach.


//NoOffenc

Data: 2009-11-19 12:01:46
Autor: Mariusz Kruk
O walku bylo, to teraz kolej na pasek :)
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Tomasz Tarchala"
Możesz też narysować na kartce i zapostować zeskanowane. Wszystko jedno.
Dzieeeeeęki.
No to sam wymy¶l sposób na przekazanie tego, czego słowami Ci się nie
udaje przekazać - tych wielkich momentów działaj±cych na widelec.

Wielkich, jak wielkich.

Możesz też zaprezentować np. na wideo na Youtube, jak łatwo Cannondale
Lefty gnie się w Twoich mocarnych rękach jak makaron.
Ale zdajesz sobie sprawę z tego, że to, co napisałe¶ pierwotnie
(zostawiłem cytat) to zupełnie co¶ innego niż to, co piszesz teraz?
Pewnie dlatego, że to co piszę teraz jest odpowiedzi± na co¶ innego niż
to, co pisałem wtedy.
Matko, ależ ja od pocz±tku piszę o tym samym - o wiotko¶ci konstrukcji
z pojedyncz± goleni±.
Cannondale chwali się wła¶nie sztywno¶ci± Lefty'ego większ± nie tylko od
innych amortyzatorów dwugoleniowych, ale wręcz od widelców sztywnych. Z
drugiej strony inne widelce dwugoleniowe o zbliżonych masach, np.
RockShox SID, sk±din±d cenione przez ¶cigantów, krytykowane s± wła¶nie
za wiotko¶ć.

Och, czym się producent chwali, to zupełnie inna kwestia. Ta konstrukcja
ma duży marketoidalny potencjał.

Albo w wy¶cigowych motocyklach?
HGW, nie znam się na motocyklach.

Odczep się od pani prezydent Warszawy.
Pomy¶l - skoro to taka genialna konstrukcja, dlaczego nie jest
powszechniej używana? Zwłaszcza w motocyklach, gdzie na sztywno¶ć ci±gle
wszyscy narzekaj±.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- / |  Kruk@epsilon.eu.org   | | http://epsilon.eu.org/ | /-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \

Data: 2009-11-19 12:09:45
Autor: Tomasz Tarchala
O walku bylo, to teraz kolej na pasek :)
Mariusz Kruk <Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org> wrote:

Możesz też narysować na kartce i zapostować zeskanowane. Wszystko jedno.
Dzieeeeeęki.
No to sam wymy¶l sposób na przekazanie tego, czego słowami Ci się nie
udaje przekazać - tych wielkich momentów działaj±cych na widelec.

Wielkich, jak wielkich.

No to jak niewielkich, to w czym problem?


Matko, ależ ja od pocz±tku piszę o tym samym - o wiotko¶ci konstrukcji
z pojedyncz± goleni±.
Cannondale chwali się wła¶nie sztywno¶ci± Lefty'ego większ± nie tylko od
innych amortyzatorów dwugoleniowych, ale wręcz od widelców sztywnych. Z
drugiej strony inne widelce dwugoleniowe o zbliżonych masach, np.
RockShox SID, sk±din±d cenione przez ¶cigantów, krytykowane s± wła¶nie
za wiotko¶ć.

Och, czym się producent chwali, to zupełnie inna kwestia. Ta konstrukcja
ma duży marketoidalny potencjał.

Je¶li jeden producent chwali się, a inni nie kontruj±, to dla mnie jest
wskazówka, że ten producent faktycznie ma się czym chwalić.


Pomy¶l - skoro to taka genialna konstrukcja, dlaczego nie jest
powszechniej używana? Zwłaszcza w motocyklach, gdzie na sztywno¶ć ci±gle
wszyscy narzekaj±.

Ale ja naprawdę nie znam się na motocyklach, więc dlaczego każesz mi
wymy¶lać argumenty z głowy? Wymy¶lić dlaczego nie, to mogę parę od razu,
ale umówmy się - to będzie ssanie z palca.


//NoOffenc

Data: 2009-11-19 12:16:13
Autor: Mariusz Kruk
O walku bylo, to teraz kolej na pasek :)
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Tomasz Tarchala"
Możesz też narysować na kartce i zapostować zeskanowane. Wszystko jedno.
Dzieeeeeęki.
No to sam wymy¶l sposób na przekazanie tego, czego słowami Ci się nie
udaje przekazać - tych wielkich momentów działaj±cych na widelec.
Wielkich, jak wielkich.
No to jak niewielkich, to w czym problem?

Stań na puszce po napoju. A teraz delikatnie naci¶nij jedn± ze ¶cianek.

Matko, ależ ja od pocz±tku piszę o tym samym - o wiotko¶ci konstrukcji
z pojedyncz± goleni±.
Cannondale chwali się wła¶nie sztywno¶ci± Lefty'ego większ± nie tylko od
innych amortyzatorów dwugoleniowych, ale wręcz od widelców sztywnych. Z
drugiej strony inne widelce dwugoleniowe o zbliżonych masach, np.
RockShox SID, sk±din±d cenione przez ¶cigantów, krytykowane s± wła¶nie
za wiotko¶ć.
Och, czym się producent chwali, to zupełnie inna kwestia. Ta konstrukcja
ma duży marketoidalny potencjał.
Je¶li jeden producent chwali się, a inni nie kontruj±, to dla mnie jest
wskazówka, że ten producent faktycznie ma się czym chwalić.

Ach, te proszki do prania z aktywnym tlenem i jeszcze bielsz± biel±.

Pomy¶l - skoro to taka genialna konstrukcja, dlaczego nie jest
powszechniej używana? Zwłaszcza w motocyklach, gdzie na sztywno¶ć ci±gle
wszyscy narzekaj±.
Ale ja naprawdę nie znam się na motocyklach, więc dlaczego każesz mi
wymy¶lać argumenty z głowy? Wymy¶lić dlaczego nie, to mogę parę od razu,
ale umówmy się - to będzie ssanie z palca.

OK, inaczej - nie s±dzisz, że gdyby to rozwi±zanie miało większ±
sztywno¶ć przy tej samej masie, nie byłoby powszechniejsze? Raczej
my¶lę, że w±tpię.

--
[-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- ] [  Kruk@epsilon.eu.org   ] [ http://epsilon.eu.org/ ] [-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- ]

Data: 2009-11-19 12:21:42
Autor: Tomasz Tarchala
O walku bylo, to teraz kolej na pasek :)
Mariusz Kruk <Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org> wrote:

Stań na puszce po napoju. A teraz delikatnie naci¶nij jedn± ze ¶cianek.

Stań między puszkami po napojach. A teraz delikatnie naci¶nij ¶cianki
obu z nich.

Zła analogia jest zła.

Je¶li jeden producent chwali się, a inni nie kontruj±, to dla mnie jest
wskazówka, że ten producent faktycznie ma się czym chwalić.

Ach, te proszki do prania z aktywnym tlenem i jeszcze bielsz± biel±.

To jest wła¶nie sytuacja, gdy inni kontruj±.


Pomy¶l - skoro to taka genialna konstrukcja, dlaczego nie jest
powszechniej używana? Zwłaszcza w motocyklach, gdzie na sztywno¶ć ci±gle
wszyscy narzekaj±.
Ale ja naprawdę nie znam się na motocyklach, więc dlaczego każesz mi
wymy¶lać argumenty z głowy? Wymy¶lić dlaczego nie, to mogę parę od razu,
ale umówmy się - to będzie ssanie z palca.

OK, inaczej - nie s±dzisz, że gdyby to rozwi±zanie miało większ±
sztywno¶ć przy tej samej masie, nie byłoby powszechniejsze? Raczej
my¶lę, że w±tpię.

S±dzę, że w motocyklach wady tego rozwi±zania (które też przecież jakie¶
s±) mog± przeważać nad zaletami. Np. asymetria w motocyklach musiałaby
być dużo większa.

//NoOffenc

Data: 2009-11-19 12:46:02
Autor: Mariusz Kruk
O walku bylo, to teraz kolej na pasek :)
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Tomasz Tarchala"
Stań na puszce po napoju. A teraz delikatnie naci¶nij jedn± ze ¶cianek.
Stań między puszkami po napojach. A teraz delikatnie naci¶nij ¶cianki
obu z nich.

Zła analogia jest zła.

Nie, po prostu analogie maj± swoje granice. Pokazywałem Ci dlaczego
momenty zginaj±ce/skręcaj±ce/whatever maj± znaczenie.

wskazówka, że ten producent faktycznie ma się czym chwalić.
Ach, te proszki do prania z aktywnym tlenem i jeszcze bielsz± biel±.
To jest wła¶nie sytuacja, gdy inni kontruj±.

Że co? Kto¶ pisze, że to bzdura, że jest aktywny tlen? Nie zauważyłem.
Inni pisz± po prostu większe brednie.

ATSD, mam wrażenie, że o innych sztywno¶ciach piszemy :-)
Sztywno¶ć przód-tył faktycznie pojedyncza goleń może mieć lepsz±.
Sztywno¶ć skrętn± - tu, podejrzewam, więcej zależy od konstrukcji niż od
liczby goleni.
Sztywno¶ć boczna - a tu jednak s±dzę, że dwie golenie lepiej wypadn±.
--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- / |  Kruk@epsilon.eu.org   | | http://epsilon.eu.org/ | /-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \

Data: 2009-11-20 21:24:31
Autor: Faja
O walku bylo, to teraz kolej na pasek :)
Dnia Thu, 19 Nov 2009 12:21:42 +0100, Tomasz Tarchala
<Tomasz_at_Tarchala_dot_com@spam-me-not.com> napisał(a):

Mariusz Kruk <Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org> wrote:

Stań na puszce po napoju. A teraz delikatnie naci¶nij jedn± ze ¶cianek.

Stań między puszkami po napojach. A teraz delikatnie naci¶nij ¶cianki
obu z nich.


Uważam że ten rowerek jest dla leniuchów którym nie chce się przejść z
parkingu do marketu i spowrotem a nie do jazdy po mieście.
W tej instrukcji ostatnie obrazki zakazujÄ… jazdy po schodach i jazdy
na jednym kole o czym to świadczy. Myślę że Kruk ma rację.

        Po zdrĂłwka   Wiesiek.


--
       Faja  (Wiesiek)

         GG: 3645067

Data: 2009-11-22 13:55:38
Autor: Tomasz Tarchala
O walku bylo, to teraz kolej na pasek :)
Faja <faja@aster.pl> wrote:

Stań na puszce po napoju. A teraz delikatnie naci¶nij jedna ze ¶cianek.

Stań między puszkami po napojach. A teraz delikatnie naci¶nij ¶cianki
obu z nich.


Uważam że ten rowerek jest dla leniuchów którym nie chce się przej¶ć z
parkingu do marketu i spowrotem a nie do jazdy po mie¶cie.

To Ľle uważasz. Ten rowerek ma ¶ci¶le okre¶lone przeznaczenie dla ludzi,
którzy potrzebuj± dojechać pomiędzy przystankiem komunikacji masowej a
domem i prac±. Na pewno nie jest przeznaczony do jazdy po mie¶cie tak,
jak to uskuteczniaj± kurierzy, "urban freeride"-owcy czy ktokolwiek tam
jeszcze się poczuwa do "jazdy po mie¶cie".


W tej instrukcji ostatnie obrazki zakazuj± jazdy po schodach i jazdy
na jednym kole o czym to ¶wiadczy. My¶lę że Kruk ma rację.

Spróbuj może w takim razie na jakim¶ innym składaku pojechać po schodach
albo na jednym kole.

//NoOffenc

Data: 2009-11-22 21:45:16
Autor: Faja
O walku bylo, to teraz kolej na pasek :)
Dnia Sun, 22 Nov 2009 13:55:38 +0100, Tomasz Tarchala
<Tomasz_at_Tarchala_dot_com@spam-me-not.com> napisał(a):

Uważam że ten rowerek jest dla leniuchów którym nie chce się przej¶ć z
parkingu do marketu i spowrotem a nie do jazdy po mie¶cie.

To Ľle uważasz. Ten rowerek ma ¶ci¶le okre¶lone przeznaczenie dla ludzi,
którzy potrzebuj± dojechać pomiędzy przystankiem komunikacji masowej a
domem i prac±. Na pewno nie jest przeznaczony do jazdy po mie¶cie tak,
jak to uskuteczniaj± kurierzy, "urban freeride"-owcy czy ktokolwiek tam
jeszcze się poczuwa do "jazdy po mie¶cie".

Mój błąd przy tej wypowiedzi powinienem postawić uśmieszek.
 Tak caĹ‚kowicie zgadzam z TobÄ… .

W tej instrukcji ostatnie obrazki zakazuj± jazdy po schodach i jazdy
na jednym kole o czym to ¶wiadczy. My¶lę że Kruk ma rację.

Spróbuj może w takim razie na jakim¶ innym składaku pojechać po schodach
albo na jednym kole.

      MyĹ›lÄ™ ĹĽe to jest ostrzeĹĽenie przed zjezdzaniem z wysokich
krawężników.

           Po zdrĂłwka   Wiesiek.


--
       Faja  (Wiesiek)

         GG: 3645067

Data: 2009-11-18 11:43:03
Autor: Tomasz Tarchala
O walku bylo, to teraz kolej na pasek :)
Tomasz Tarchala <Tomasz_at_Tarchala_dot_com@spam-me-not.com> wrote:

>inne)? Bo jeśli nie, to jak takiego paska przełożyć jednocześnie przez
>blat i koronkÄ™?

Chyba wystarczy po prostu wyjąć koło.

No właśnie nie wystarczy. Jak zrzucisz łańcuch z obu zębatek, to on wisi
na dolnej rurce tylnego trójkąta, bo koronka jest w jego środku, a blat
– na zewnątrz. Żeby założyć łańcuch, trzeba go rozpiąć.

Aż sprawdzę jak dojadę do domu - dziś akurat jestem w mieście bez
roweru.

Otóż faktycznie tak na szybko, to nie jestem w stanie dojść jak ten
pasek zdjąć z koronek. Ale może pomoże Ci następująca instrukcja -
rozkład tylnego koła blisko końca:
http://strida.us/files/5-MiniManual.pdf

Nawiasem mówiąc, widać, że mamy do czynienia z naprawdę dopracowanym
produktem - któremu innemu producentowi rowerów chce się dołączać tak
szczegółowe i staranne instrukcje...


//NoOffenc

Data: 2009-11-18 12:11:28
Autor: Alfer_z_pracy
O walku bylo, to teraz kolej na pasek :)
Tomasz Tarchala napisał:
Nawiasem mówiąc, widać, że mamy do czynienia z naprawdę dopracowanym
produktem - któremu innemu producentowi rowerów chce się dołączać tak
szczegółowe i staranne instrukcje...

Heh, to mi siÄ™ podoba :)
http://yfrog.com/2mstridaj

(link do zrzutu z tego manuala na imageshacku / yfrogu)

A.

Data: 2009-11-18 12:38:31
Autor: Tomasz Minkiewicz
O walku bylo, to teraz kolej na pasek :)
On Wed, 18 Nov 2009 11:43:03 +0100
Tomasz Tarchala <Tomasz_at_Tarchala_dot_com@spam-me-not.com> wrote:

Tomasz Tarchala <Tomasz_at_Tarchala_dot_com@spam-me-not.com> wrote:

>>> >inne)? Bo jeśli nie, to jak takiego paska przełożyć jednocześnie przez
>>> >blat i koronkÄ™?
>>> >>> Chyba wystarczy po prostu wyjąć koło.
>>
>>No właśnie nie wystarczy. Jak zrzucisz łańcuch z obu zębatek, to on wisi
>>na dolnej rurce tylnego trójkąta, bo koronka jest w jego środku, a blat
>>– na zewnątrz. Żeby założyć łańcuch, trzeba go rozpiąć.
>
>Aż sprawdzę jak dojadę do domu - dziś akurat jestem w mieście bez
>roweru.

Otóż faktycznie tak na szybko, to nie jestem w stanie dojść jak ten
pasek zdjąć z koronek. Ale może pomoże Ci następująca instrukcja -
rozkład tylnego koła blisko końca:
http://strida.us/files/5-MiniManual.pdf

Wygląda, że wystarczy zdjąć tylne koło, rozpiąć dolną rurkę ramy i już
można pasek zdjąć. Może nawet uda się bez zdejmowania koła. (ATSD na
żywo nawet nie zwróciłem uwagi, że Strida ma tarczę hamulca i zębatkę
po tej samej stronie, dopiero na obrazku mi się to w oczy rzuciło)
Ale moje zastrzeżenia dotyczyły zwykłego roweru – jeśli paska nie da
się rozpiąć, to nie ma go jak założyć.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2009-11-18 22:02:43
Autor: Faja
O walku bylo, to teraz kolej na pasek :)
Dnia Wed, 18 Nov 2009 12:38:31 +0100, Tomasz Minkiewicz
<tommink@gmail.com> napisał(a):

po tej samej stronie, dopiero na obrazku mi się to w oczy rzuciło)
Ale moje zastrzeżenia dotyczyły zwykłego roweru – jeśli paska nie da
się rozpiąć, to nie ma go jak założyć.

      Jest  Dolna rurka widelca jest rozkrÄ™cana.

        Po zdrĂłwka   Wiesiek.

--
       Faja  (Wiesiek)

         GG: 3645067

O walku bylo, to teraz kolej na pasek :)

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona