O wapnie sodowanym

Data: 2010-12-25 11:12:46
Autor:
O wapnie sodowanym
Data: 2010-12-25 16:27:42
Autor: jacekplacek
O wapnie sodowanym
  <demolant@NOSPAM.gazeta.pl> napisał(a):
http://rebreathers.pl/forum/viewtopic.php?p=1212#1212

Pozwalam sobie wkleić całą "treść":
Jest wielu producentów wapna sodowanego, każdy ma swoją wersję kształtu i zachwala ją jako najlepszą. Pytanie brzmi która jest najlepsza do pochłaniacza liniowego, która do radialnego ? Dodatkowo trzeba pamiętać o przebicu kanałowym, które owszem występuje jako slogan w świadomości nurków, lecz mało osób potrafi dobrze wskazać gdzie zachodzi i jak jest niwelowane to zagrożenie. pozdrawiam rc
_________________
P-377789, P-386700, P-393223"

To ja w podobnym stylu napiszę o piasku: jest

Data: 2010-12-25 17:22:37
Autor: Duchdemolanta
O wapnie sodowanym
  <demolant@NOSPAM.gazeta.pl> napisał(a):
http://rebreathers.pl/forum/viewtopic.php?p=1212#1212

pozdrawiam rc

Według rc wapno sodowane jest potrawą wigilijną :)
Wesołych Świąt

Data: 2010-12-25 18:41:40
Autor:
O wapnie sodowanym
 Duchdemolanta <duchdemolanta.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a):
Według rc wapno sodowane jest potrawą wigilijną :)
Wesołych Świąt

Trochę się spuźniłeś z tym ludzkim głosem, Halloween już był.
http://ip-whois-lookup.com/lookup.php?ip=83.24.15.196

pozdrawiam rc

Data: 2010-12-25 18:53:33
Autor: Duchdemolanta
O wapnie sodowanym
  <demolant.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a):
 Duchdemolanta <duchdemolanta.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a):  > Według rc wapno sodowane jest potrawą wigilijną :)
> Wesołych Świąt

Trochę się spuźniłeś z tym ludzkim głosem, Halloween już był.
http://ip-whois-lookup.com/lookup.php?ip=83.24.15.196

pozdrawiam rc

Szukanie mojego komputera udało się gratuluję geniuszu.
Z Twojego linku wynika, że to chyba Tworki.
Tak Rysiu to ja Twój doktor.

Data: 2010-12-25 20:12:06
Autor: szufla
O wapnie sodowanym

Szukanie mojego komputera udało się gratuluję geniuszu.
Z Twojego linku wynika, że to chyba Tworki.

Blisko, ale niestety niedokladnie. Kilkaset metrow na W.

sz.

Data: 2010-12-25 20:19:38
Autor:
[...]

http://ip-whois-lookup.com/lookup.php?ip=212.76.59.16

Trochę gdzie indziej. To ciekawe jako "mój duch" "robisz za" doktora, w poniedziałki to Napoleon, wtorki Żabierek, środy Mania, czwartki Jacek Biernacki, piatki Paweł Morkiewicz/Mordkowicz, soboty lekarz psychiatra, niedziela ginekolog marzyciel, nawet nie gawędziarz.
Dają Tobie dostęp do internetu.

pozdrawiam rc

Data: 2010-12-25 20:08:56
Autor: szufla
O wapnie sodowanym

Trochę się spuźniłeś z tym ludzkim głosem, Halloween już był.
http://ip-whois-lookup.com/lookup.php?ip=83.24.15.196

Malichy to bardzo ladna dzielnica Pruszkowa z zabudowa jednorodzinna, nie kazdego tam stac na kupno ziemi. Co chciales nam pokazac ?

sz.
PS. Czloniu od numerkow, zdawales ty kiedys mature z polskiego ?

Data: 2010-12-25 20:25:13
Autor:
O wapnie sodowanym
szufla <prr@prr.pr> napisał(a):
PS. Czloniu od numerkow, zdawales ty kiedys mature z polskiego ?

Podobie jak Żabierek, Grzesiu Reder i jeszcze kilku z "IANTD Żabierek", a piszących równie paskudnie jak ja.

Już umiesz czytać teksty ze zrozumieniem ?
Ostatnio miałeś trudności.

pozdrawiam rc

Data: 2010-12-25 20:19:53
Autor: szufla
O wapnie sodowanym
Sprawdz jeszcze moj :)

sz.

Data: 2010-12-25 20:31:35
Autor:
O wapnie sodowanym
szufla <prr@prr.pr> napisał(a):
Sprawdz jeszcze moj :)

Tego też nie umiesz zrobić, w dyskusji o wapnie sodowanym wziąść udział, czego jeszcze nie możesz powiedz, może jakiś nurek Tobie pomoże i żonę wreszcie zaspokoi.

pozdrawiam rc --

Data: 2010-12-25 20:39:21
Autor: Duchdemolanta
O wapnie sodowanym
[...]

Zaspokoić Ciebie to jest wyczyn-napisz jak lubisz.

Data: 2010-12-26 06:40:33
Autor:
O wapnie sodowanym
Duchdemolanta <duchdemolanta.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a):
Zaspokoić Ciebie to jest wyczyn

                                   -napisz jak lubisz.

Nastę[ny uniwersalny internetowy podsrywajko, to wiesz skoro to jest wyczyn, czy nie wiesz skoro pytasz jak lubię.

Cos w dyskusji o kształcie wapna możesz powiedzieć, czy tak jak znany autor artykułu z MN, same brednie wiesz na ten temat.

"Wysłany: 06-04-2008, 12:10 Woda sodowa czy Prima aprilis. Zobaczyłem czasopismo na którym były 2 osoby puszczające bąble, przestraszyłem się że to jakieś zboki. Czytam tytuł, spokojnie to tylko "MAGAZYN nurkowanie" NR3 MARZEC 2008. Jest tam artykuł o pochłaniaczach CO2 str 70-71. Patrzę na rysunek pochłaniacza poprzecznego i oczom nie wierzę. Chodzi o kierunek przepływu gazu. Obserwowałem osobiście że początkowe warstwy pochłaniacza źle pracują, na ciepło, na zimno, lodem chłodzone, w wielokrotnych uruchomieniach. Jest ta informacja w książce R Kłos Aparaty Nurkowe W rozdziale 8. Wynika z tego że, rozpoczęcie pochłaniania od osi pochłaniacza zmniejsza ilość słabo pracującego wapna sodowanego, w porównaniu do wariantu z rysunku. To co przeczytałem było jeszcze bardziej śmieszne i straszne. "Nie istnieją na chwilę obecną metody projektowania geometrii scrubera inne, aniżeli metoda prób i błędów, co jest powodem wyboru przez większość producentów sposobu określania geometrii scrubera, zgodnie z zasadą - 1kgabsorbentu na 1 godzinę czasu ochronnego." Metody są znane, modele matematyczne również, MM nie znał jak się to skończyło wiadomo. Jest jeszcze lepszy tekst "Pył z absorbentu będzie krążył w pętli oddechowej powodując zabrudzenie sprzętu (m.in. czujników tlenowych) oraz będzie dostawał się do dróg oddechowych nurka tworząc w kontakcie z wodą drażniący drogi oddechowe kwas węglowy". Po tym zdaniu oniemiałem tworzący się węglan wapnia nie jest rozkładany przez wodę do kwasu węglowego, który jest fizjologiczną substancją, inhalacje wodnym roztworem NaOH nie są. Przy zastosowaniu mas tleno twórczych mamy wodorotlenek sodu lub potasu i dodatkowo nadtlenek wodoru (woda utleniona), Ale nie powstaje kwas węglowy. Wodę sodową niektórzy piją, innym uderza do głowy. Artykuł posiada elementy prawdy, lecz powinien być zakwalifikowany jako 1 04, dzień wygłupów, wolałbym żeby to nie był faktyczny obraz wiedzy o pochłanianiu CO2. pozdrawiam rc"

pozdrawiam rc

Data: 2010-12-26 08:25:18
Autor: jacekplacek
O wapnie sodowanym
  <demolant.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a):
Duchdemolanta <duchdemolanta.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a): > Zaspokoić Ciebie to jest wyczyn

[...]

Wszyscy wiedzą, afiszujecie się z tym wręcz, o Twojej z Kurzątkowskim przyjaźni. Ba, niektórzy sądzą, że to co piszesz jest w pewnym stopniu przez Jacka inspirowane... I to jeden z powodów, dla którech całkiem spora grupa nurków nad Białe nie pojedzie... Zameściłeś juz sprostowanie i przeprosiny na forum Crazy Shark, gdzie zamieszczasz i gdzie są tolerowane i popierane Twoje ataki na innych instruktorów nurkowania, Instruktor trenerów innych niż PADI federacji i na inne centra nurkowe?

Data: 2010-12-25 22:13:49
Autor: szufla
O wapnie sodowanym
Tego też nie umiesz zrobić, w dyskusji o wapnie sodowanym wziąść udział, czego
jeszcze nie możesz powiedz, może jakiś nurek Tobie pomoże i żonę wreszcie
zaspokoi.

To raczej ty nie rozumiesz tego co piszesz :)
Postudiuj semantyke i dowiedz sie jeszcze jakie jest znaczenie slowa "autorytarny" :)
Przepraszam cie, ale naprawde myslisz, ze od takiego tumana bez matury jak ty, ktos by kupil jakis wynalazek ?

sz.

Data: 2010-12-26 06:34:31
Autor:
O wapnie sodowanym
szufla <prr@prr.pr> napisał(a):
To raczej ty nie rozumiesz tego co piszesz :)
Postudiuj semantyke i dowiedz sie jeszcze jakie jest znaczenie slowa "autorytarny" :)

Autorytarny to jest nauczyciel DIR, który wmawia że to "jedyna idealna na wszystkie warunki konfiguracja", a sprzęt niezbędny można kupić u niego lub ... . Wiesz jaką wściekłość wzbudzało pokazywanie rozsądnych źródeł taniego pozyskania sprzętu, wśród sprzedawców z FN.

Przepraszam cie, ale naprawde myslisz, ze od takiego tumana bez matury jak ty, ktos by kupil jakis wynalazek ?

O to, Tobie żadl serce (d...) ściska, to wymyśl coś samemu co jest nowatorskie w znanym stanie techniki. Potem sprzedaj swój pomysł. Z takim zapleczem będziesz mógł pyskować. Teraz Ciebie niema, tak jak wielu polskich "guru".
Nawet nie przekraczacie prostej bariery nowatorstwa.
Co do matury, to akurat byłem jedynym laureatem olimpiady w tym roczniku w znanym Warszawskim LO.

pozdrawiam rc --

Data: 2010-12-26 08:29:10
Autor: Duchdemolanta
O wapnie sodowanym
szufla <prr@prr.pr> napisał(a): > To raczej ty nie rozumiesz tego co piszesz :)
> [...]

Co do matury, to akurat byłem jedynym laureatem olimpiady w tym roczniku w znanym Warszawskim LO.

Rysiu - laureat olimpiady plastycznej, muzycznej i historycznej :)
Rysia usunięto z kilku grup i teraz Rysio będzie decydował kto może tutaj pisać :)
Rysie to fajne chłopaki są :)

Data: 2010-12-26 09:47:59
Autor:
O wapnie sodowanym
Duchdemolanta <duchdemolanta.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a):
Rysiu - laureat olimpiady plastycznej, muzycznej i historycznej :)

Zupełnie nie trafiłeś, jak we wszystkich swoich wpisach.

Rysia usunięto z kilku grup i teraz Rysio będzie decydował kto może tutaj
pisać
 :)

Ja nie jestem "Mania" (Maria Bnińska) żebym decydował kto gdzie i co ma pisać. Nikogo nie blokuję w pisaniu.

Rysie to fajne chłopaki są :)

Ryszard Gałach, Ryszard Kłos, Ryszard Czarnecki, Ryszard Bałakier, Ryszard Szwajcer, i dodatkowo żaden nie jest z "IANTD Żabierek".

pozdrawiam rc

Data: 2010-12-26 08:44:59
Autor: jacekplacek
O wapnie sodowanym
> [...]

Autorytarny to jest nauczyciel DIR, który wmawia że to "jedyna idealna na wszystkie warunki konfiguracja", a sprzęt niezbędny można kupić u niego lub ... . Wiesz jaką wściekłość wzbudzało pokazywanie rozsądnych źródeł taniego pozyskania sprzętu, wśród sprzedawców z FN.

Polskich instruktorów DIR znam chyba wszystkich i jeżeli chodzi o Nich, to coś Ci się Rysiaczku pozajaczkowało. ŻADEN z nich nie promuje DIR jako:
"jedyna idealna na  WSZYSTKIE warunki konfiguracja" a jako rozsądną alternatywę dla większości typów nurkowań. Jak chodzi o sprzedaż i zakup sprzętu, to wielu instruktorów(jak nie wszyscy) ją swoim kursantom ułatwia i akurat ci DIRowi, maja dla nich najlepsze znane mi ceny. Jak chodzi o Twoje "pokazywanie rozsądnych źródeł taniego pozyskania sprzętu" to nie pokazałeś ANI JEDNEGO takiego źródła. Podawałeś Gałacha, od którego jest wiele tańszych opcji - np. Santi - albo podawałeś, że gdzieś sprzęt wyżebrałeś, wycyganiłeś lub go dla Ciebie z dużego zakładu ukradziono(vide nasza dyskusja o pasywacji, gdzie pochwaliłeś się, że ukradziono dla Ciebie płyn do zabezpieczania butli), ale to nie są źródła pozwalające na regularną i pewną drogę zakupów. Jak ktoś chce dobrze i po zdrowej cenie kupić profesjonalny sprzęt, znakomite oferty znajdzie tutaj:
http://forum.divetrek.com.pl/ a jeżeli nie, na pewno forumowicze mu w wyszukaniu takiej oferty pomogą - np. proponowana przez Wojtka Filipa metoda zakupu w więcej osób: http://www.divetrek-pro.com/ a to co Ty Rysiu proponujesz, to jest po prostu jedna wielka kupa. Pozdrawiam Cię Świątecznie. Jacek.

--

O wapnie sodowanym