Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.lotnictwo   »   [pr][onet] O w³os od kolizji: Boeingi lecia³y wprost na siebie.

[pr][onet] O w³os od kolizji: Boeingi lecia³y wprost na siebie.

Data: 2010-09-09 23:55:43
Autor: Jarek Ossowski
[pr][onet] O w³os od kolizji: Boeingi lecia³y wprost na siebie.
Witam,

Hmm... My¶la³em, ¿e wszystkie pasa¿erskie Boeingi s± wyposa¿one w TCAS. Kaczka dziennikarska czy jeden z nich faktycznie go nie mia³ lub mia³ niesprawny?

http://wiadomosci.onet.pl/2220279,12,o_wlos_od_kolizji_boeingi_lecialy_wprost_na_siebie,item.html

"Nad Londynem o ma³y w³os nie dosz³o do kolizji w powietrzu dwóch samolotów. Opublikowany w³a¶nie raport w sprawie incydentu, do którego dosz³o w koñcu lipca, wini kontrolê ruchu na ziemi i za³ogê jednej z maszyn.

Dwa samoloty Boeing 777 tureckich linii lotniczych i niemiecki czarterowy odrzutowiec minê³y siê w powietrzu zaledwie o 30 do 60 metrów. Odrzutowiec wystartowa³ w³a¶nie z lotniska City we wschodnim Londynie i otrzyma³ od wie¿y kontrolnej pozwolenie na wzbicie siê na pu³ap 3 tysiêcy stóp.

Pilot nie zrozumia³ jednak komendy i powtórzy³, ¿e wznosi siê na pu³ap 4 tysiêcy, a kontroler lotów nie zauwa¿y³ tej pomy³ki.

W tym czasie turecki Boeing schodzi³ w³a¶nie na ten sam pu³ap, lec±c w stronê Heathrow na zachodnim krañcu Londynu. Turecki pilot nie zareagowa³ na 3 automatyczne ostrze¿enia antykolizyjne, a pilot odrzutowca nie mia³ nawet na pok³adzie takiego urz±dzenia. Dopiero drugi pilot Boeinga w ostatniej chwili zauwa¿y³ nadlatuj±cy z do³u odrzutowiec i zmieni³ kurs. Raport stwierdza, ¿e gdyby nie bezchmurne niebo, prawdopodobieñstwo wypadku nad gêsto zabudowan± czê¶ci± miasta by³o "powa¿ne".

Raport zaleca lepsz± koordynacjê torów powietrznych miêdzy obydwoma lotniskami w Londynie i obowi±zkowe wyposa¿enie wszystkich samolotów w urz±dzenie ostrzegaj±ce przed kolizj±."

Pozdrawiam,
Jarek Ossowski

Data: 2010-09-10 06:49:12
Autor: Samotnik
[pr][onet] O włos od kolizji: Boeingi leciały wprost na siebie.
Dnia 09.09.2010 Jarek Ossowski <> napisa³/a:
Witam,

Hmm... My¶la³em, ¿e wszystkie pasa¿erskie Boeingi s± wyposa¿one w TCAS. Kaczka dziennikarska czy jeden z nich faktycznie go nie mia³ lub mia³ niesprawny?

Z EGLC odlatywa³a Cessna, nie mia³a TCAS.
--
Samotnik Bi¿uteria: http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

Data: 2010-09-10 10:19:35
Autor: Michal Jankowski
[pr][onet] O w³os od kolizji: Boeingi lecia³y wprost na siebie.
Bardzo mi siê podoba pisanie o jednym samolocie "Boeing" a o drugim
"odrzutowiec".

  MJ

Data: 2010-09-10 11:24:26
Autor: Jaros³aw Soko³owski
[pr][onet] O w³os od kolizji: Boeingi lecia³y wprost na siebie.
Pan Michal Jankowski napisa³:

Bardzo mi siê podoba pisanie o jednym samolocie "Boeing" a o drugim
"odrzutowiec".

O tym drugim te¿ napisali "Boeing" -- tytu³ notki brzmi "O w³os
od kolizji: Boeingi lecia³y wprost na siebie". Co oczywi¶cie jest
nieprawd±, bo ten drugi to Cessna by³a.

A tak przy okazji, to czy jaki¶ Boeing w ogóle mo¿e l±dowaæ na
London City? Lista typów rejsowych odrzutowców dopuszczonych do
u¿ywania na LCY jest mocno ograniczona. Ja siê tam zetkn±³em chyba
tylko z Avro RJ85 i RJ100.

--
Jarek

Data: 2010-09-10 14:35:02
Autor: Michal Jankowski
[pr][onet] O w³os od kolizji: Boeingi lecia³y wprost na siebie.
Jaros³aw Soko³owski <jaros@lasek.waw.pl> writes:

O tym drugim te¿ napisali "Boeing" -- tytu³ notki brzmi "O w³os
od kolizji: Boeingi lecia³y wprost na siebie". Co oczywi¶cie jest

Tylko w tytule 8-)

  MJ

Data: 2010-09-10 13:06:09
Autor: Jaros³aw Soko³owski
[pr][onet] O w³os od kolizji: Boeingi lecia³y wprost na siebie.
Pan Michal Jankowski napisa³:

O tym drugim te¿ napisali "Boeing" -- tytu³ notki brzmi "O w³os
od kolizji: Boeingi lecia³y wprost na siebie". Co oczywi¶cie jest

Tylko w tytule 8-)

Kto by tam czyta³ co¶ wiêcej ponad tytu³y.

--
Jarek

Data: 2010-09-10 09:57:12
Autor: JasiekS
[pr][onet] O w³os od kolizji: Boeingi lecia³y wprost na siebie.

U¿ytkownik "Jarek Ossowski" <[wonzespamem]jarek22@aster.pl[spammmer.com]> napisa³ w wiadomo¶ci news:i6bl51$m16$1news.onet.pl...

W tym czasie turecki Boeing schodzi³ w³a¶nie na ten sam pu³ap, lec±c w stronê Heathrow na zachodnim krañcu Londynu. Turecki pilot nie zareagowa³ na 3 automatyczne ostrze¿enia antykolizyjne, a pilot odrzutowca nie mia³ nawet na pok³adzie takiego urz±dzenia.

Je¶li drugi 'nie mia³ nawet na pok³adzie takiego urz±dzenia' to sk±d ostrze¿enie antykolizyjne u Turka?

--
JasiekS

Data: 2010-09-10 09:58:24
Autor: Samotnik
[pr][onet] O w?os od kolizji: Boeingi lecia?y wprost na siebie.
Dnia 10.09.2010 JasiekS <jasieks.no.spam@please.poczta.onet.pl> napisa³/a:
W tym czasie turecki Boeing schodzi? w?a?nie na ten sam pu?ap, lec?c w stron? Heathrow na zachodnim kra?cu Londynu. Turecki pilot nie zareagowa? na 3 automatyczne ostrze?enia antykolizyjne, a pilot odrzutowca nie mia? nawet na pok?adzie takiego urz?dzenia.

Je?li drugi 'nie mia? nawet na pok?adzie takiego urz?dzenia' to sk?d ostrze?enie antykolizyjne u Turka?

Bo drugi samolot mia³ transponder radarowy pracuj±cy w mod C. Wystarczy do
wygenerowania RA na innym a/c.
--
Samotnik Bi¿uteria: http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

Data: 2010-09-10 22:01:55
Autor: Menios
[pr][onet] O w?os od kolizji: Boeingi lecia?y wprost na siebie.


Tak czy siak, od 23 wrzesnia bedzie obowiazywac tam nowa procedura SID.
http://www.nats-uk.ead-it.com/aip/current/sup/EG_SUP_2010_34_en.pdf

[pr][onet] O w³os od kolizji: Boeingi lecia³y wprost na siebie.

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona