Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   O wyższo¶ci ramy aluminiowej nad carbonow± - lub odwrotnie.

O wyższo¶ci ramy aluminiowej nad carbonow± - lub odwrotnie.

Data: 2009-11-13 13:00:32
Autor: Dominik Mirowski
O wyższo¶ci ramy aluminiowej nad carbonow± - lub odwrotnie.
Użytkownik "Monachomachian" <tnt60@aster.pl> napisał w wiadomo¶ci

Ponieważ chciałem nabyć jaki¶ lekki rower max. 12 kg może być mniej postawiłem na ramę carbonow±. W ci±gu roku rozmawiałem z rowerzystami i mechanikami rowerowymi i tu zaczynaj± się schody. Ważę 95 kg i mam wzrost 185 cm (wiem, wiem mam nadwagę - ale dobrze się z tym czuję - przyzwyczaiłem się) jeżdzę w maratonach MTB (nieraz mocno "korzennych") w zwi±zku z tym niektórzy z rozmówców odradzali mi carbon mówi±c że "sprawdza się tylko do wagi 75 kg masy ciała rowerzysty - potem może podlegać destrukcji czyli pękać" inne zdanie że "kontrolowane s± pod mas± 300 kg, więc ¶miało można ¶migać" . Ja postawiłem na MERIDA CARBON FLX RACE MTB - wygl±da solidnnie i jest lekki.

Wpadnij na light-bike - rower 12Kg w kategorii HT to nic niezwykłego i spokojnie wystarczy do tego nielekka rama aluminiowa która zniesie wszystko np. Trek 8xxx / Giant XTC / Merida HFS 2000 / 3000 / Spec M5



Co do karbonowej Meridy musisz pamiętać, że maj± tylko 12 miesięcy gwarancji a aluminiowe 5 lat.



Z ostatnich ciekawych pomysłów zerknij na nowe polskie ramki :

http://www.sikorskibtch.pl/sikorka.php

--
Dominik

Data: 2009-11-13 12:09:27
Autor: Jan Srzednicki
O wyższości ramy aluminiowej nad carbonową - lub odwrotnie.
On 2009-11-13, Dominik Mirowski wrote:
[..]
Z ostatnich ciekawych pomysłów zerknij na nowe polskie ramki :

http://www.sikorskibtch.pl/sikorka.php

A co właściwie daje takie wycudowanie z rurą podsiodłową? Większą
sztywność? Jakimś cudem zysk wagowy?

Bo to, że uniemożliwia sensowne ściągnięcie siodełka w dół na czas
zjazdu to widzÄ™. :P

--
  Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/

Data: 2009-11-13 12:21:22
Autor: Jan Srzednicki
O wyższości ramy aluminiowej nad carbonową - lub odwrotnie.
On 2009-11-13, Jan Srzednicki wrote:
On 2009-11-13, Dominik Mirowski wrote:
[..]
Z ostatnich ciekawych pomysłów zerknij na nowe polskie ramki :

http://www.sikorskibtch.pl/sikorka.php

A co właściwie daje takie wycudowanie z rurą podsiodłową? Większą
sztywność? Jakimś cudem zysk wagowy?

No dobra, doczytałem, sztywność i ponoć niższa waga. Ale pierwsze
słyszę, żeby ktoś narzekał na brak sztywności sztycy...

--
  Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/

Data: 2009-11-15 07:38:46
Autor: Jane
O wyższo¶ci ramy aluminiowej nad carbonow± - lub odwrotnie.
Dnia Fri, 13 Nov 2009 13:00:32 +0100, Dominik Mirowski
napisał(a):

Wpadnij na light-bike - rower 12Kg w kategorii HT to nic niezwykłego

Warto pamiętać, że te 12kg roweru może wynikać z cieżkiego
osprzętu, a rama może być przy tym dosyć delikatna. Imho ram carbonowych uznanych producentów nie ma się co bać
specjalnie, niemniej je¶li ma to być faktycznie sprzęt
"dożywotni" to może jednak lepiej pomy¶leć o cr-mo? :)
Rower znajomego na ramie scott comp racing 19' waży niecałe 12kg.
Mój "Mieszczuch" - Trek 970 na dosyć przypadkowym, czyli
abslutnie nie lajtowanym osprzęcie waży 11,8kg. Oba na ramach
cr-mo.
Pozdrowienia

J.

O wyższo¶ci ramy aluminiowej nad carbonow± - lub odwrotnie.

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona