O wyższości socjalizmu nad kapitalizmem

Data: 2011-05-05 11:40:27
Autor: boukun
O wyższości socjalizmu nad kapitalizmem
W socjaliźmie kwitło budownictwo mieszkaniowe i ludzie mieli tanie, czynszowe mieszkania i byli z tego powodu szczęśliwi. Powstawały w całej Polsce wielkie osiedla mieszkaniowe, za przykład może posłużyć oststnio puszczany serial z 1974 roku "Siedem stron świata", gdzie w czołówce i na zakończenie filmu pokazwyane jest potężne osiedle mieszkaniowe w Łodzi.

Dzisiaj natomiast buduje się sporadycznie prywatne budynki i wstawia je jako plomby w różnych częściach miasta i developerzy próbują biednych Polaków naciągnąć na zakup takich mieszkań http://www.youtube.com/watch?v=uc7Wh_y5Njs

A płacić potem i tak trzeba więcej jak kiedyś za czynsz...

Tfu!

Nikt tego gówna nie kupuje, każdy normalny człowiek tęskni za tanim mieszkaniem czynszowym, jak to było kiedyś w dobrych czasach PRLu...

boukun

Data: 2011-05-05 04:03:27
Autor: Hans Kloss
On 5 Maj, 11:40, "boukun" <bou...@neostrada.pl> wrote:
 każdy normalny człowiek tęskni za tanim mieszkaniem
czynszowym, jak to było kiedyś w dobrych czasach PRLu...

Każdy normalny człowiek tęskni, durniu zboukuniony, za domkiem z
ogródkiem, a ni za zadnym "tanim czynszowym".
A układy są obecnie takie że znaczna część normalnych ludzi, durniu
zboukuniony, już ów domek po prostu ma. A za jebanego prylu we
własnych domkach mieszkała głównie kurwa, złodziej, esbecki kapuś i
partyjny kacyk.
J-23

Data: 2011-05-05 19:06:52
Autor: boukun

Użytkownik "Hans Kloss" <mrdevilyn@gmail.com> napisał w wiadomości news:cec4f84e-7b0a-43d9-9e09-d1526fad8f08m10g2000yqd.googlegroups.com...
[...]

-- -- -- -- -- -- --
Tęsknij tatka latka, a głupiemu radość...
W PRlu ludzie mieli bungalow! Jaki kto chciał...

boukun

Data: 2011-05-05 22:40:00
Autor: J-23
On 5 Maj, 13:03, Hans Kloss <mrdevi...@gmail.com> wrote:
> [...]

zboukuniony, już ów domek po prostu ma. A za jebanego prylu we
własnych domkach mieszkała głównie kurwa, złodziej, esbecki kapuś i

bokun nie teskni za domkiem, bo ma swoj piekny i duzy
mieszkanie w tzw. bloku jest mu potrzebne na garsoniere

Data: 2011-05-05 15:36:12
Autor: cirrus
Użytkownik "boukun" <boukun@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:iptrrd$6ai$1mx1.internetia.pl...
[...]

Rzeczywiście "kwitło", najpierw dostałem mieszkanie (budownictwo oszczędnościowe) tzw dwa pokoje, ale nieprzedzielone ścianką, korytarzyk dwuosobowy bez drzwi do pokoju, grzejniki- rury przemysłowe, większość mieszkań bez okien w kuchni. To obecne, w którym mieszkam od 1972 roku o nieco wyższym standarcie, ale tak około 70% mieszkań bez okna w kuchni.

--
stevep

Data: 2011-05-05 16:27:49
Autor: Wiesiaczek
On Thu, 05 May 2011 15:36:12 +0200, cirrus wrote:

[...]

Zwróć uwagę na "dostałem".
Teraz możesz sobie kupić nawet z całkiem przeszkloną kuchnią, więc o co chodzi?

--
Pozdrawiam - Wiesiaczek

"Ja piję tylko przy dwóch okazjach: Gdy są ogórki i gdy ich nie ma"

Data: 2011-05-05 18:31:38
Autor: u2
W dniu 2011-05-05 18:27, Wiesiaczek pisze:
> [...]
Zwróć uwagę na "dostałem".
Teraz możesz sobie kupić nawet z całkiem przeszkloną kuchnią, więc o co chodzi?

Bo cyrkus przyzwyczajony, ze mu dają. Dlatego tak chwali pelobande, bo
ma nadzieje na okno w kuchni :)

Data: 2011-05-06 01:53:17
Autor: cirrus
Użytkownik "Wiesiaczek" <ciotkazielinska@vp.pl> napisał w wiadomości news:ipuj64$dea$3news.onet.pl...
[...]

Wyjaśnię ci "dostałem", pierwsze to było mieszkanie służbowe, drugie spółdzielcze.

--
stevep

Data: 2011-05-06 10:17:51
Autor: boukun

Użytkownik "cirrus" <cirrus@tinvalid.tkdami.net> napisał w wiadomości news:ipvd9f$cgp$1news.vectranet.pl...
[...]

Spółdzielcze, och, jak ludzie tęsknią by mogli dzisiaj dostać ze spółdzielni mieszkanie...

boukun

Data: 2011-05-05 19:08:08
Autor: boukun

Użytkownik "cirrus" <cirrus@tinvalid.tkdami.net> napisał w wiadomości news:ipu94d$4gm$1news.vectranet.pl...
[...]

To byłeś jakiś wyjątkowy pokraka, bo tylko w PRLu miasta i domy rosły jak grzyby po deszczu...

boukun

Data: 2011-05-06 01:47:19
Autor: Pit Kowalski albo Nowak
boukun wrote:

To byłeś jakiś wyjątkowy pokraka, bo tylko w PRLu miasta i domy rosły jak
grzyby po deszczu...

E tam, zaraz grzyby. Zwykłe psiary. :)

Tak je budowano, tak przydzielano...:
http://www.youtube.com/watch?v=bJ40awrn6Do&feature=fvwrel

A tak mieszkało:
http://www.youtube.com/watch?v=2OVXgpF6Mgs&feature=related

- Jak mowi stare rosyjskie przysłowie: Żeby wyjść, trzeba troszeczkę
  posiedzieć...

Ten to miał gadkę, a jaką fuchę. Choć w dzisiejszych czasach mógłby nawet zostać "wodnikiem" i nic, że trochę podobny do Jadrys-ia (wiem, że jest odwrotnie, ale...), a nie do "Izwienitie, eto była prosta oszybka",
ale referencje ma dość podobe. :)
--
Pit

Data: 2011-05-06 10:07:17
Autor: boukun

Użytkownik "Pit Kowalski albo Nowak" <pit@poczta.pit> napisał w wiadomości news:ipvcu6$gfr$1news.onet.pl...
boukun wrote:

[...]

Czy ty człowieku masz chociaż trochę wyobraźni? Jak się mieszkało masz w prawdziwym, nie komediowym filmie, "Siedem stron świata", był szósty odcinek dzisiaj. Zaraz puszczę klipy z tegoż. Niech do ciebie dotrze w końcu, że Polska PRLu powstawała z ruin wojny i jeszcze przedwojennego złodziejstwa sanacji. Myśmy budowali Polskę z ruin i zgliszcz, a od 1981 rok i później już hurtem całą tę odbudowaną w pocie czoła Polskę dzisiajsi złodzieje i spadkobiercy Ubecji na nowo Polskę zaorali i zrównali z ziemią...

boukun

Data: 2011-05-06 01:54:22
Autor: cirrus
Użytkownik "boukun" <boukun@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:ipum2v$shk$1mx1.internetia.pl...
[...]

Tia, były takich pokrak całe osiedla.

--
stevep

Data: 2011-05-06 10:09:20
Autor: boukun

Użytkownik "cirrus" <cirrus@tinvalid.tkdami.net> napisał w wiadomości news:ipvdbg$cvi$1news.vectranet.pl...
[...]

I gdyby nie budowa Polski po wojnie z ruin, to ludzie nie mieliby dzisiaj gdzie mieszkać. A od ponad 20 lat Polskę zamienia się z nowu w ruionę i to bez wojny..., znaczy wojna jest po cichu...

boukun

Data: 2011-05-05 23:33:47
Autor: Kaczysta
[...]
W 1977 roku skończyłem studia i poszedłem do pracy. Tylko dzięki temu, że teść mój miał sporo grosza (był popłatnym rzemieślnikiem budowlanym), po roku zamieszkaliśmy w nowym mieszkaniu, które teść nam kupił za 250 tys. zł (trzy pokoje z kuchnią, łazienką i WC - 48 m kw. Moja płaca wynosiła wtedy ok. 3000 zł, żony 2800 zł (też po studiach). Gdyby nie ten zakup (pod stołem podobno poszło 10 tys., aby nie czekać na to kupione mieskanie 2 lat), to ze swoją i żony książeczką mieszkaniową czekalibyśmy ok. 15 lat na przydział mieszkania.
W tym nowym mieszkaniu przez kilka lat odpadał tynk ze ścian (sypał się - to był prawie sam piasek, bo cement z budowy ukradziono. Okna nieszczelne, kaloryfery po 5 latach skorodowały (to były blaszane panele) - wymieniono je na żeliwne w latach 80-tych.
W 1992 roku spółdzielnia wymianiała podłogi (lenteks na wykładziny PCV), trzy lata wymieniono okna, wymieniono drzwi wejściowe do klatki i je przebudowano, wymieniono skorodowane barierki balkonów, dokonano termoizolacji ścian.
Teraz w tym mieszkaniu mieszka nasz syn - dwa lata robiliśmy wspólnie remont łazienki i kuchni - po odkuciu ścian pokazął się żałosny widok - krzywe płyty, skorowane pręty zbrojeniowe. Ten remont kosztował nas wspólnie 20 tys. zł. Obecnie da się jakoś mieszkać - najsłabszym punktem w tej chwili jest fatalny stan instalacji elektrycznej (aluminiowe przewody, w mieszkaniu dwa obwody z zerowaniem).
Tak wyglądała ta "wspaniała" rzeczywistość mieszkaniowa PRL-u. Dodam, że blok, w którym jest to mieszkanie, bardzo starannie wykańczano, bo w lipcu 1977 roku wizytowal go osobiście E. Gierek.
AZ

Data: 2011-05-06 01:18:43
Autor: boukun

Użytkownik "Kaczysta" <mechanik@gmail.pl> napisał w wiadomości news:4dc317bd$0$2452$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Co za prymitywy, jakoś 35 tys. mieszkańców Zabobrza w Jeleniej Górze, setki tysięcy mieszkańców Łodzi, Warszawy nie miało takich problemów...

boukun

Data: 2011-05-05 16:41:55
Autor: Hans Kloss
On 6 Maj, 01:18, "boukun" <bou...@neostrada.pl> wrote:

Co za prymitywy, jakoś 35 tys. mieszkańców Zabobrza w Jeleniej Górze, setki
tysięcy mieszkańców Łodzi, Warszawy nie miało takich problemów...
 Pierdolisz prymitywie..  zabobrze to ty masz we łbie bucu, bo cała
reszta albo się nigdy nie doczekała tego całego edziogierkoskiego
mieszkana (jak ja) albo dostała takiego właśnie syfa jak opisany. Czy
ty w ogóle wiesz tępa pało co to jest "piramida finansowo"- a taką
właśnie piramida były edziogierkoskie mieszkania? Na jednego wygranego
w tym oszustwie przypadało, barani łbie, kilkudziesięciu nabitych w
butelkę.
J-23

Data: 2011-05-05 22:43:04
Autor: J-23
On 6 Maj, 01:41, Hans Kloss <mrdevi...@gmail.com> wrote:
> [...]

właśnie piramida były edziogierkoskie mieszkania? Na jednego wygranego
w tym oszustwie przypadało, barani łbie, kilkudziesięciu nabitych w

"milosc" do blizniego zawsze emanuje z Twoich wypowiedzi - przekazmy
sobie znak pokoju...

ps. zylka ci pierdyknie z ty zlosci

Data: 2011-05-06 10:11:58
Autor: boukun

Użytkownik "Hans Kloss" <mrdevilyn@gmail.com> napisał w wiadomości news:04a65296-8d24-4b28-ad24-83a210af29a5d1g2000yqm.googlegroups.com...
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- --
Ty tłuku, kto chciał, to mieszkanie otrzymał. Pewno, że jak każdy uczeń zawodówki, każdy syn i córka mieli pozakładane książeczki mieszkaniowe i pobożne życzenia wyjść w wieku 20 lat z domu rodziców na swoje, to może czuć się zawiedziony, że tego mieszkania jako gówniarz nie dostał...

boukun

Data: 2011-05-06 10:14:54
Autor:
O wyższości socjalizmu nad kapitalizmem
NIECH ŻYJE Lenin!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!przecz z państwem wyznaniowym !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!oto "polska demokracja i wolność " dla kleru!!!!!!!!!!!!!

Data: 2011-05-06 10:16:53
Autor: jan
O wyższości socjalizmu nad kapitalizmem
niech żyje LENIN!!!!!!!!!!!