Oś 20mm w XC

Data: 2010-08-15 21:05:03
Autor: Michał Stępień
Oś 20mm w XC
Ważę 100kg. Czy ma sens oś 20mm w XC?

Data: 2010-08-15 13:18:35
Autor: tadek
Oś 20mm w XC
On 15 Sie, 21:05, Michał Stępień <prez...@o2.pl> wrote:
Ważę 100kg. Czy ma sens oś 20mm w XC?

ważyłem do 105 kg i standard mi wystarczał

Data: 2010-08-15 22:25:37
Autor: Michał Stępień
Oś 20mm w XC
tadek <tadeklodz@poczta.onet.pl> wrote:

On 15 Sie, 21:05, Michał Stępień <prez...@o2.pl> wrote:
Ważę 100kg. Czy ma sens oś 20mm w XC?

ważyłem do 105 kg i standard mi wystarczał

A jaki masz/miałeś widelec i z jakim skokiem?

Data: 2010-08-15 13:54:20
Autor: tadek
Oś 20mm w XC
On 15 Sie, 22:25, Michał Stępień <prez...@o2.pl> wrote:
tadek <tadekl...@poczta.onet.pl> wrote:

> ważyłem do 105 kg i standard mi wystarczał

A jaki masz/miałeś widelec i z jakim skokiem?

najpierw sztywny cromo, później Marcok MXPro ETA 105mm teraz mam około
90 kg i Fox 32 RLC

Data: 2010-08-15 21:28:28
Autor: Wojciech Waga aka wojek
Oś 20mm w XC
Michał Stępień pisze:
Ważę 100kg. Czy ma sens oś 20mm w XC?

Ważę 95kg, nigdy nie miałem problemów z 9mm w "All Mountain". Więc na 99% nie ma sensu.

pozdr.
w.

Data: 2010-08-15 22:26:16
Autor: Michał Stępień
Oś 20mm w XC
Wojciech Waga aka wojek <na@drzewo.pl> wrote:

Michał Stępień pisze:
Ważę 100kg. Czy ma sens oś 20mm w XC?

Ważę 95kg, nigdy nie miałem problemów z 9mm w "All Mountain". Więc na 99% nie ma sensu.

A jakich widelców używałeś i z jakim skokiem?

Data: 2010-08-16 07:57:47
Autor: Wojciech Waga
Oś 20mm w XC
Michał Stępień pisze:
A jakich widelców używałeś i z jakim skokiem?

FOX Talas 100/140, FOX Vanilla 100

pozdr.
w.

Data: 2010-08-15 23:19:04
Autor: kml
Oś 20mm w XC

Użytkownik "Michał Stępień" <prezi77@o2.pl> napisał w wiadomości news:vbqlj7-h9s.ln1zjawa.bezda.com...
Ważę 100kg. Czy ma sens oś 20mm w XC?

Oś 20mm zawsze ma sens bo dzięki temu widelec jest dużo sztywniejszy niz z osią 9mm. Gdybyś miał jeszcze maxxle to byłoby zupełnie odlotowo bo nie ma szybszego sposobu na wyjęcie koła.

Gdybym mógł to zamieniłbym golenie w duro na takie, które są pod oś 20mm. Różnica jest kolosalna. Nie mniej jednak nawet oś 9mm daje radę i nic złego się nie dzieje.

kml
12/08/2010 1 część tesu lampy Stork.

Data: 2010-08-16 09:06:15
Autor: Leszek \"QSi\" Pasoń
Oś 20mm w XC
Dnia 15-08-2010 o 23:19:04 kml <AflySteX@gaozefta.lp> napisał(a):

[...]

ja jezdzilem przez lata na sztywniaku z 9mm, potem (pare lat temu) sie  przerzucilem na bombera 100mm z osia 20mm i roznicy poza tym ze sie mi  przodek ugina nie zauwazylem ;)
ale jak to w sobote na maratonie "czlowiek z wielkopolski" mi powiedzial:  "stary, szacun jak ty zjezdzasz" ;) czyli dosc szybko i nie zwazajac na  przeszkody terenowe, bardziej to jest FR niz XC ;)
jesli poszukujesz nadzwyczajnej sztywnosci, jak lubisz dolozyc na  zjezdzie, to bierz 20mm, jesli nie, a zalezy ci na masie to bierz 9mm.

niby sa tez widelce o skoku 150 czy 180mm na 9mm i daja rade, wiec moze  obecnie os 20mm juz nie jest wyznacznikiem sztywnosci.

--
Z krainy sadow w dolinie Dunajca.
Zapraszam do Łącka http://www.lacko.pl/

Data: 2010-08-16 09:19:21
Autor: kml
Oś 20mm w XC

Użytkownik "Leszek \"QSi\" Pasoń" <cousie@wywalspam.o2.pl> napisał w wiadomości news:op.vhircphyfq3tv0qsisport...
[...]

-- --

Ja widzę różnicę pomiedzy RST/SR Suntoru o skoku 130mm i osi 9mm a RS 140mm/20mm. Przepaść.

-- -- -- -- -- --
niby sa tez widelce o skoku 150 czy 180mm na 9mm i daja rade, wiec moze
obecnie os 20mm juz nie jest wyznacznikiem sztywnosci.
-- -- -- -- -

Baaardzo wątpie czy 9mm jest w stanie podskoczyć 20mm :) Moim zdaniem nie :]

Data: 2010-08-16 09:37:11
Autor: Wojciech Waga
Oś 20mm w XC
kml pisze:
Ja widzę różnicę pomiedzy RST/SR Suntoru o skoku 130mm i osi 9mm a RS 140mm/20mm. Przepaść.

Pomiędzy Suntour Axon 100mm oś 9mm i Fox 'cokolwiek' 100mm oś 9mm też jest przepaść :). Ale gdyby 9mm załatwiało sprawę to nie wprowadzaliby 15mm do lekkich zastosowan.

pozdr.
w.

Data: 2010-08-16 09:42:43
Autor: Tomek Banach
Oś 20mm w XC
W dniu 2010-08-16 09:37, Wojciech Waga pisze:
Ale gdyby 9mm załatwiało sprawę to nie wprowadzaliby
15mm do lekkich zastosowan.

marketing

--
Tomek

Data: 2010-08-16 09:49:50
Autor: kml
Oś 20mm w XC

Użytkownik "Tomek Banach" <banciur_nospam_@banciur.org> napisał w wiadomości news:i4aq5v$t6d$1inews.gazeta.pl...
W dniu 2010-08-16 09:37, Wojciech Waga pisze:
Ale gdyby 9mm załatwiało sprawę to nie wprowadzaliby
15mm do lekkich zastosowan.

marketing

Dokładnie tak. 15mm jest zrobione wyłącznie pod foxa, który nie mógł pogodzić się z rozwojem Maxxle i zgrzytał zebami na kolejne wersje w tym super lekkie. IMO 15mm jest bez sensu skoro można mieć w bardzo podobnej wadze 20mm.

Data: 2010-08-16 10:37:59
Autor: Michał Stępień
Oś 20mm w XC
kml <AflySteX@gaOzeFta.lp> wrote:

[...]

Zgadzam się. Wogóle nie biorę tego pod uwagę. Wystarczą dwa standardy.

Data: 2010-08-16 16:45:07
Autor: Leszek \"QSi\" Pasoń
Oś 20mm w XC
Dnia 16-08-2010 o 09:19:21 kml <AflySteX@gaozefta.lp> napisał(a):

[...]

oczywiscie chodzilo mi o to ze amor jest rownie sztywny jak sztywny  widelec z CrMo choc moze i bardziej ;) trzeba by stosowne badania  przeprowadzic