OÞŁACALNOŚĆ WOJEN amerykańskich?

Data: 2014-04-03 06:05:13
Autor: yerine.ictimai
OÞŁACALNOŚĆ WOJEN amerykańskich?
Przepraszam z góry gdyż temat ten nie ma wyraźnie zdefiniowanego związku z tematyką grupy lecz - może ktoś wyjaśni (ponieważ zakładam że zaglądają tutaj ludzie nieco bardziej twardo stąpający po ziemi).

Otóż...
 JAKI SENS ma "American War Machine"? Ponieważ wiele mądrych ludzi,
m.in. profesorów na mojej uczelni nieformalnie wyraża takie poglądy, że
Ameryce BARDZO opłaca się robić raz na parę lat wojny w stylu Iraku,
Afganistanu, wcześniej Serbia/Kosowo i inne. Że to REPERUJE amerykańską gospodarkę i WZBOGACA ich JAK NIC innego!
Ja nie bardzo kumam JAK oni czerpią "ZYSK" z takich przedsięwzięć?
Przecież WOJNA TO WOJNA - wiadomo: chaos, zniszczenie, straty - niekoniecznie po stronie wroga Ameryki i niekoniecznie w sensie materialnym i fizycznym - ale przede wszystkim: OGROMNE WYDATKI!
Więc JAK ICH TO WZBOGACA???

Data: 2014-04-03 17:46:16
Autor: Zdzichu Pi
O?ŁACALNOŚĆ WOJEN amerykańskich?
zdaje mi sie ze po prostu pobudza to rozwoj gospodarczy, a dalej to juz samo sie nakreca - to taki zysk, nie ze wywalone miliardy na zbrojenie i potem wystrzelanie tego jest zyskiem samym w sobie ;)
pozatym Amerkanie wkraczaja "szerzyc demokracje" w takie rejony gdzie "cos" im potrzebnego jest np. sa surowce, ropa etc., jakos nie biora sie np. za Koree Północna, takze to kolejny zysk z tych wojen - a jesli nie bezposrednio cos zagrabia to kontroluja przez to np. rynek ropy etc. (ceny), "odbudowa" jakiegos kraju po zniszczeniach to tez niezly zysk - my mielismy tak zarobic w Iraku, chyba nie wyszlo ;)

Data: 2014-04-03 18:56:48
Autor: pwz
(...)W dniu 2014-04-03 15:05, yerine.ictimai@gmail.com pisze:

[...]
PrzecieĹź WOJNA TO WOJNA - wiadomo: chaos, zniszczenie, straty -
niekoniecznie po stronie wroga Ameryki i niekoniecznie w sensie
materialnym i fizycznym - ale przede wszystkim: OGROMNE WYDATKI!
Więc JAK ICH TO WZBOGACA???

W wielkim uogólnieniu, przy mnóstwie uproszczeń, powody są co najmniej trzy:

0. Amerykanie podczas wielkiego kryzysu w l. 20/30. budowali autostrady na wielką skalę. Po to, aby napędzić koniunkturę gospodarczą.
1. Drogi pozostały, więc trzeba się przerzucić na kolejną branżę - przemysł zbrojeniowy. Jest on b. dochodowy, choćby dlatego, że to zamówienia rządowe. [Na marginesie: Unia Europejska inwestuje w nową gałąź przemysłu/technologii pt. OZE - to też sztuczne napędzanie koniunktury na nowe technologie, towary i usługi (a przy okazji pokazujemy, jacy jesteśmy eko-fajni i trendy).]
2. A jednocześnie co jakiś czas trzeba coś zrobić z zapasami. Technologie się zmieniają, zwłaszcza te zbrojeniowe, więc gdzieś te przeterminowane konserwy, onuce i pociski trzeba zrzucić (aby zastąpić nowymi).
3. Przy okazji dając komuś pstryczka w nos i pokazując, że należy się z tą armią/państwem liczyć. Taki sposób uprawiania polityki. Zauważ, że Putin z niegroźnego dziwaka po wejściu na Krym urósł do kolesia z którym ma się liczyć cały świat. Ba, słupki przy okazji też ładnie rosną - poparcie dla urzędującego prezydenta (prawie) zawsze jest wyższe podczas wojny.) Jeżeli nie rozumiesz: przypakuj trochę, wyjdź na dzielnię i spuść byle komu manto. Ale tak, żeby wszyscy to widzieli. A najlepiej, żeby jeszcze psiarnia cię zwinęła na dołek. Szacunek na przyszłość murowany.

Pozdr
pwz

Data: 2014-04-04 00:36:42
Autor: yerine.ictimai
OÞŁACALNOŚĆ WOJEN amerykańskich?
pwz:
> [...]
|przeterminowane konserwy, onuce i pociski trzeba zrzucić Czy to również dotyczy pocisków NUKLEARNYCH?

Chyba trzeba wyemigrować gdzieś na półkule południową gdzie nie dojdzie
 OPAD RADIOAKTYWNY...
Ale gdzie? Na Fidżi czy basen Pacyfiku NIE - bo wycieki z Fukoszimy... Więc gdzie? Argentyna?

Data: 2014-04-04 19:17:33
Autor: Akarm
OÞŁACALNOŚĆ WOJEN amerykańskich?
W dniu 2014-04-04 09:36, yerine.ictimai@gmail.com pisze:
pwz:

Jakim trzeba być debilem, żeby takie dyskusje prowadzić na grupie poświęconej bankom?

Chyba trzeba wyemigrować

Byle z daleka od grup dyskusyjnych.
--
          Akarm
http://bykom-stop.avx.pl

Data: 2014-04-04 20:28:44
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
OŁACALNOŚĆ WOJEN amerykańskich?

"Akarm" 533ee92e$0$2239$65785112@news.neostrada.pl

Jakim trzeba być debilem, żeby takie dyskusje prowadzić na grupie poświęconej bankom?

Sprawa dotyczy (jak każda) pieniędzy. Nie chcesz
uczestniczyć -- nikt Ci chyba nie nakazuje. :)

Chyba trzeba wyemigrować

Byle z daleka od grup dyskusyjnych.

Nie chcę Cię martwić, ale nawet na Marsie będzie internet.
Jeśli chcesz oderwać się od grup dyskusyjnych -- możesz po
prostu nie uruchamiać stosownych programów. :) To nie opad
radioaktywny czy hałas bądź zanieczyszczenie środowiska...

Data: 2014-04-11 00:21:21
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
OPŁACALNOŚĆ WOJEN amerykańskich?

<yerine.ictimai@gmail.com> a645c37f-729e-4b28-947c-2fac4bfab0aa@googlegroups.com

[...]

Jak to możliwe, że huragany, powodzie, wypadki samochodowe itp.
nieszczęścia dają zysk firmom ubezpieczeniowym?! Przecież każdy
taki kataklizm to  ogromne wydatki tych firm!!!

Pojmujesz już, czy mam wyjaśnić?

Ale Putin zadał parę miesięcy temu inne pytanie:

  -- Dlaczego jedyną firmą ubezpieczeniową mają być
     akurat Stany Zjednoczone Ameryki Północnej?
     Dlaczego nie Rosja?!

Zadał to pytanie, pokazał, co potrafi jego armia (i w czasie
zamachów terrorystycznych związanych z olimpiadą, i teraz,
w sprawie Krymu) i zaproponował bogatym, aby rozpatrzyli
przejście do konkurencyjnego towarzystwa ubezpieczeniowego,
czyli do Rosji. Chętni są -- bo Putin jest tańszy niż USA.

Wojna jest dla USA dobrym biznesem, choć trzeba na nią wydać
szmal. USA zbierają składki na budowę swej armii, utrzymanie
armii darmozjadów zwanych urzędnikami, utrzymanie przykrywki
zwanej administracją państwową...

Czy USA same wywołują konflikty, aby je gasić?
Zapewne nie każdy konflikt został wywołany przez USA
w sposób świadomy, celowy, zamierzony, ale za każdy
obecnym konfliktem jednak stoją USA. Kim był Bin Laden?
Kim był Saddam Husajn, Muammar Kadafi  i inni im podobni?

Dlaczego w USA kręcono filmy o potworach budowanych w Ameryce,
które miały walczyć w obronie USA, wyręczając ludzi, ale
w wyniku różnych błędów sprzeciwiły się ludziom i walczyły
przeciwko ludziom?...

-=-

Amerykanie to świnie -- Chińczykom czy Afgańczykom ,,podziękowali''
za pomoc tak, że mają w nich wrogów, natomiast nazistów wynagrodzili
planem Marshalla! Co ofiarowali Polsce po rozpadzie ZSRR? Poza głupim:

 -- pomóżcie sobie sami a ja pomogę znaleźć wam pomoc u innych ;)

Jak myślisz? -- dlaczego Afganistan śpieszył się z uznaniem
aneksji Krymu przez Rosję? Dlaczego Chiny sprzeciwiły się
Amerykanom po II wojnie światowej i dołączyły do ZSRR?

-=-

Zamieszki pochłaniają siły policyjne? Owszem, ale bez zamieszek
policja byłaby słabsza, biedniejsza, a może i niepotrzebna...

Bez kataklizmów nie byłyby potrzebne firmy ubezpieczeniowe!
Bez wygranych hazardowych nie byłyby potrzebne kasyna itp. miejsca.

Ważny jest bilans a ten dla USA jest dobry, gdy są wojny!

-=-

(; I nie marudź już więcej, ale czym prędzej daj na tacę Tuskowi,
aby ten mógł przelać Twe pieniądze do USA, aby te kupiły nowe
lotniskowce, nowe samoloty, nowe czołgi -- abyś Ty mógł
spokojnie żyć -- bez obawy o wtargnięcie Rosjan w polskie
granice!!! ;)

Rosjanie potrafię tu wejść (i być może wejdą, zanim minie
bieżąca dekada -- są zdecydowanie lepsi od Amerykanów) do
Polski i podnieść z dnia na dzień Twoje pobory, jak uczynili
na Krymie. Potrafią zmniejszyć podatki, bo nauczyli się
gospodarowania pieniędzmi, gdy byli biedni.

-=-

Wojny opłacają się, choć trzeba za nie płacić, gdyż
płaci się tym, co zbierze się na prowadzenie tych wojen.
To tak, jak ze składkami ubezpieczeniowymi. Firma ubezpieczeniowa
zbiera składki i część z nich wypłaca w razie kataklizmu, wypadku,
śmierci... Wydatki wojenne to tylko część wpływów.

Rolnik wrzuca w ziemię ziarno -- ale opłaca się to.
Wrzuci kilka garści -- wybierze cały worek.

-=-

Mądre głowy śluza Amerykanom -- aby żyć, bo wierzą, że
Amerykanie obronią przed terrorystami, barbarzyńcami,
łajdakami itp...

Robotnicy tez służą Amerykanom z tego powodu.

-=-

Wojna daje (w razie wygrania) władzę i pieniądze -- choćby to, co skrywa Ziemia.
Władza jest potrzebna do eksploatacji ludzi (podbitych ziem) i skarbów Ziemi.

-=-

Wreszcie wojna to możliwość wymiany starego sprzętu na nowy.

-=-

Wojna to dobry interes dla tych, którzy sami nie ginąc, wysyłają na śmierć innych.

Data: 2014-05-02 16:16:49
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
[...]

Nie jest!!! Grupa o bankach, nie o pieniądzach. ;)
Jak sam zauważasz -- nie jest jasne, o co chodzi
z tymi wojnami. Jest przysłowie -- ,,gdy nie wiadomo,
o co chodzi, to chodzi o pieniądze''.

  https://formularz.prudential.pl/landing-pages/19/index.jsp

O co chodzi z tymi reklamami? Po co ta firma szuka klientów
sprzed wojny, którym wypłaca dziś odszkodowania? Nie tylko
nie ukrywają się przed klientami, ale sami ich odnajdują...
Coś w tym musi być... Tracą pieniądze i czas a nawet narażają
się na oskarżenia o nękanie...

Proste -- w ten sposób zyskują klientów. Spoty reklamowe
kosztują miliony i dają słabe efekty -- a taka reklama
przemawia do serca. Zamiast milionów za reklamy -- łatwiej
(taniej) dać ludziom odszkodowania. Co więcej -- spot, choć
firmie wolno wydać pieniądze na dowolny (pomijam przestępczość)
cel, budzą niesmak, zaś takie odszkodowanie jedynie konkurentom
może nie spodobać się.

-=-

Dlaczego na dwie grupy? Bo mnie pozajączkowało się. ;)
[albo raczej nawiązuję do lwiej oferty pomarańczowej
i łajdactwa Solorza]

OÞŁACALNOŚĆ WOJEN amerykańskich?