OÞŁACALNOŚĆ WOJEN amerykańskich?

Data: 2014-04-03 18:56:48
Autor: pwz
OÞŁACALNOŚĆ WOJEN amerykańskich?
(...)W dniu 2014-04-03 15:05, yerine.ictimai@gmail.com pisze:

JAKI SENS ma "American War Machine"? Ponieważ wiele mądrych ludzi,
m.in. profesorów na mojej uczelni nieformalnie wyraża takie poglądy, że
Ameryce BARDZO opłaca się robić raz na parę lat wojny w stylu Iraku,
Afganistanu, wcześniej Serbia/Kosowo i inne.
Że to REPERUJE amerykańską gospodarkę i WZBOGACA ich JAK NIC innego!
Ja nie bardzo kumam JAK oni czerpią "ZYSK" z takich przedsięwzięć?
Przecież WOJNA TO WOJNA - wiadomo: chaos, zniszczenie, straty -
niekoniecznie po stronie wroga Ameryki i niekoniecznie w sensie
materialnym i fizycznym - ale przede wszystkim: OGROMNE WYDATKI!
Więc JAK ICH TO WZBOGACA???

W wielkim uogólnieniu, przy mnóstwie uproszczeń, powody są co najmniej trzy:

0. Amerykanie podczas wielkiego kryzysu w l. 20/30. budowali autostrady na wielką skalę. Po to, aby napędzić koniunkturę gospodarczą.
1. Drogi pozostały, więc trzeba się przerzucić na kolejną branżę - przemysł zbrojeniowy. Jest on b. dochodowy, choćby dlatego, że to zamówienia rządowe. [Na marginesie: Unia Europejska inwestuje w nową gałąź przemysłu/technologii pt. OZE - to też sztuczne napędzanie koniunktury na nowe technologie, towary i usługi (a przy okazji pokazujemy, jacy jesteśmy eko-fajni i trendy).]
2. A jednocześnie co jakiś czas trzeba coś zrobić z zapasami. Technologie się zmieniają, zwłaszcza te zbrojeniowe, więc gdzieś te przeterminowane konserwy, onuce i pociski trzeba zrzucić (aby zastąpić nowymi).
3. Przy okazji dając komuś pstryczka w nos i pokazując, że należy się z tą armią/państwem liczyć. Taki sposób uprawiania polityki. Zauważ, że Putin z niegroźnego dziwaka po wejściu na Krym urósł do kolesia z którym ma się liczyć cały świat. Ba, słupki przy okazji też ładnie rosną - poparcie dla urzędującego prezydenta (prawie) zawsze jest wyższe podczas wojny.) Jeżeli nie rozumiesz: przypakuj trochę, wyjdź na dzielnię i spuść byle komu manto. Ale tak, żeby wszyscy to widzieli. A najlepiej, żeby jeszcze psiarnia cię zwinęła na dołek. Szacunek na przyszłość murowany.

Pozdr
pwz

Data: 2014-04-04 00:36:42
Autor: yerine.ictimai
OÞŁACALNOŚĆ WOJEN amerykańskich?
pwz:
|2. A jednoczenie co jaki czas trzeba co zrobi z zapasami.
|Technologie si zmieniaj, zwaszcza te zbrojeniowe, wic gdzie te
|przeterminowane konserwy, onuce i pociski trzeba zrzuci Czy to rwnie dotyczy pociskw NUKLEARNYCH?

Chyba trzeba wyemigrowa gdzie na pkule poudniow gdzie nie dojdzie
 OPAD RADIOAKTYWNY...
Ale gdzie? Na Fidi czy basen Pacyfiku NIE - bo wycieki z Fukoszimy... Wic gdzie? Argentyna?

Data: 2014-04-04 19:17:33
Autor: Akarm
OÞŁACALNOŚĆ WOJEN amerykańskich?
W dniu 2014-04-04 09:36, yerine.ictimai@gmail.com pisze:
pwz:

Jakim trzeba być debilem, żeby takie dyskusje prowadzić na grupie poświęconej bankom?

Chyba trzeba wyemigrować

Byle z daleka od grup dyskusyjnych.
--
          Akarm
http://bykom-stop.avx.pl

Data: 2014-04-04 20:28:44
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
OACALNO WOJEN amerykaskich?

"Akarm" 533ee92e$0$2239$65785112@news.neostrada.pl

Jakim trzeba by debilem, eby takie dyskusje prowadzi na grupie powiconej bankom?

Sprawa dotyczy (jak kada) pienidzy. Nie chcesz
uczestniczy -- nikt Ci chyba nie nakazuje. :)

Chyba trzeba wyemigrowa

Byle z daleka od grup dyskusyjnych.

Nie chc Ci martwi, ale nawet na Marsie bdzie internet.
Jeli chcesz oderwa si od grup dyskusyjnych -- moesz po
prostu nie uruchamia stosownych programw. :) To nie opad
radioaktywny czy haas bd zanieczyszczenie rodowiska...

OÞŁACALNOŚĆ WOJEN amerykańskich?