Oświetlenie rowerzystĂłw - świeĹźe oQ1|AťŻœ

Data: 2016-07-14 09:52:39
Autor: Liwiusz
Oświetlenie rowerzystĂłw - świeĹźe oQ1|AťŻœ
W dniu 2016-07-14 o 09:47, Rowerex pisze:
Jest niedziela, jasny słoneczny dzień koło godz 17, jadę rowerem i widzę
rowerzystę z migającym tylnym światłem, podjeżdżam i pytam czy światło jest
włączone celowo, czy może przypadkiem - okazuje się że celowo...

Bardzo przydatne, zwłaszcza na jezdni. Zwraca uwagę kierujących.

Tydzień później, podobna pora dnia, ta sama pogoda, z naprzeciwka jedzie kilkoro
starszych rowerzystów, jedna z rowerzystek mimo bardzo jasnego dnia "wali" po
oczach mocną lampką przednią,

Bardzo przydatne zwłaszcza w jeździe w korku (zwracanie uwagi na rowerzystę w lusterku).

tylna też włączona, tym razem o nic nie pytam.
Kilkaset metrów dalej rodzina na rowerach - samiec alfa ma włączoną małą
migającą lampkę tylną, ale przednia jest wyłączona.

Parę dni później, pora dnia podobna, lekko zachmurzone niebo, z naprzeciwka
jedzie rowerzysta na szosówce z włączoną migającą lampką przednią, przy czym
"drobna" uwaga: z przodu migała lampka czerwona!

To jest irytujące i nawet bardzo niebezpieczne, zwłaszcza w nocy, bo czasem człowiek może się czołowo zderzyć z takim antybatmanem.

Czy to jakaś nowa moda? Pytanie czy dobra czy zła, akurat ojciec rodziny jadący
na końcu z włączoną lampką zapewne dba o bezpieczeństwo pozostałych.

Może ja też zacznę jeździć z włączonymi światłami w dzień?

Jestem ciekaw jakie będę miał obserwacje gdy dni się skrócą i zacznę jeździć po
zmroku.

Ogólnie twoje pytania sugerują, wbrew nickowi, że chyba mało jeździsz, skoro dziwią cię takie codzienne obserwacje?

--
Liwiusz

Data: 2016-07-14 01:03:49
Autor: Rowerex
Oświetlenie rowerzystów - świeże obserwacje
W dniu czwartek, 14 lipca 2016 09:52:44 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:

Ogólnie twoje pytania sugerują, wbrew nickowi, że chyba mało jeździsz, skoro dziwią cię takie codzienne obserwacje?

Wniosek jak najbardziej logiczny, ale w tym konkretnym przypadku logika prowadzi w ślepą uliczkę. Wymyśl inny wniosek :) Pozdr-
-Rowerex

Data: 2016-07-14 10:09:18
Autor: Liwiusz
W dniu 2016-07-14 o 10:03, Rowerex pisze:
[...]

Ale po co? Jak cię widzą, tak cię piszą. Albo mało jeździsz, alboś mało bystry w obserwacjach :)

--
Liwiusz

Data: 2016-07-14 01:34:25
Autor: Rowerex
W dniu czwartek, 14 lipca 2016 10:09:21 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:

> Wniosek jak najbardziej logiczny, ale w tym konkretnym przypadku logika prowadzi
> w ślepą uliczkę. Wymyśl inny wniosek :)

Ale po co? Jak cię widzą, tak cię piszą. Albo mało jeździsz, alboś mało bystry w obserwacjach :)

Jak na biegłego w prawie słabo Ci idzie wnioskowanie :) Po prostu, jeżdżę po terenach gdzie ruch rowerowy jest znikomy, jeżdżę w porach dnia i nocy gdy ruch rowerowy jest jeszcze bardziej znikomy lub wręcz nie istnieje, jak ognia unikam jazdy rowerem po terenach typowo miejskich. Na moim zadupiu nawet w terenie miejskim ruch rowerowy jest dość mały - być może dlatego ludzie się boją i włączają w dzień światła w rowerach, nawet gdy jadą w niedzielne popołudnie, gdy ruch samochodów jest bardzo niewielki, nawet po terenie gdzie samochód przejedzie raz na godzinę lub rzadziej czy po drodze dla rowerów.

Wcześniej nie obserwowałem tak częstego włączania lampek w dzień...

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2016-07-14 01:42:47
Autor: przemek.jedrzejczak
Oświetlenie rowerzystów - świeże obserwacje
-- Wcześniej nie obserwowałem tak częstego włączania lampek w dzień...

Technika idzie do przodu, swiatla LED, dynamo w piascie itd :-)

PS syn od 2 lat ma w swoim rowerku 24-calowym swiatla zalaczone na stale, z przodu Pico z tylu jakies B&M obie z podtrzymywaniem

Data: 2016-07-14 01:51:36
Autor: Rowerex
W dniu czwartek, 14 lipca 2016 10:42:48 UTC+2 użytkownik przemek.j...@gmail.com napisał:
-- Wcześniej nie obserwowałem tak częstego włączania lampek w dzień...

Technika idzie do przodu, swiatla LED, dynamo w piascie itd :-)

Hmmm..., to by prowadziło do innego wniosku, że: "technika idzie do przodu, a ludzie się w niej gubią" :) Bo może mając dynamo w piaście niektórzy po prostu nie wiedzą jak wyłączyć lampkę lub nie chcą wyłączać po to, by przypadkiem w nocy nie wyjechać bez światła, bo jak tu po ciemku znaleźć wyłącznik?

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2016-07-14 02:08:20
Autor: przemek.jedrzejczak
Oświetlenie rowerzystów - świeże obserwacje
to jest dzialanie zamierzone ... synowi zdemontowalem wylacznik zeby czasem nie ruszyl w jesienny poranek do szkoly bez swiatel, u mnie tez jest zawsze ON bo nie chce mi sie pamietac o wlaczeniu - zreszta nawet bateryjne LED-y dlugo trzymaja, mam jakiegos lepszego chinczyka na 4xAA (enyloop albo energizer) tydzien chodzi na max-a potem zaczyna migac wiec przelaczam na tryb eco i wiem ze w ciagu 2-3 dni trzeba zmienic akku

P.

Data: 2016-07-14 11:55:24
Autor: ąćęłńóśźż
Oświetlenie rowerzystów - świeże obserwacje
Moje lampki spokojnie mrugają po 2-3 miesiące, i co dziwne na AAA.
Z tyłu wsadzam alkaliczne, z przodu różnie ale tanio (szkoda mi eneloopów gdyby mieli ukraść lampkę).

-- -- -
zreszta nawet bateryjne LED-y dlugo trzymaja, mam jakiegos lepszego chinczyka na 4xAA tydzien chodzi na max-a potem zaczyna migac wiec przelaczam na tryb eco i wiem ze w ciagu 2-3 dni trzeba zmienic akku

Data: 2016-07-25 14:56:14
Autor: rmikke
W dniu czwartek, 14 lipca 2016 10:51:37 UTC+2 użytkownik Rowerex napisał:

Bo może mając dynamo w piaście niektórzy po prostu nie wiedzą jak wyłączyć lampkę lub nie chcą wyłączać po to, by przypadkiem w nocy nie wyjechać bez światła, bo jak tu po ciemku znaleźć wyłącznik?

Jak w Brunszwiku pożyczyłem rower w sklepie (wyglądał, jak składak,
tylko się nie składał), to w nim się nie dawało lampek wyłączyć.
Jedziesz - świecisz. I szlus.

Data: 2016-07-26 10:29:25
Autor: Liwiusz
W dniu 2016-07-25 o 23:56, rmikke pisze:
[...]

W Veturilo też tak jest. Świecisz, chyba że lampka nie działa, to wówczas nie świecisz, choćbyś chciał.

--
Liwiusz

Data: 2016-07-14 11:50:40
Autor: ąćęłńóśźż
Oświetlenie rowerzystów - świeże obserwacje
Sam widzisz, że w Twojej okolicy to się można miejscowym zwyczajem połozyć po pijaku na srodku drogi.
Kłopot taki, że przejedzie sie g..., a odpowiadać będzie za człowieka.
Zadziwiające czy normalne, że najwięcej Beemek na drzewach z zabitą w środku szóstką nielatów jest w zabitych dechami wioskach Podlasia i Pomorza Zachodniego?
Może miejscowy proboszcz wyznaczył trend w lampkach?

-- -- -