OBD2 ELM 327 warto?

Data: 2013-05-10 05:06:57
Autor: Sebastian
OBD2 ELM 327 warto?
W dniu piątek, 10 maja 2013 12:25:30 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
Witam!

Co jakiś czas wyskakuje mi jakiś błąd  (zapala się kontrolka Check Engine) i po kilku uruchomieniach silnika gaśnie. W serwisie za odczyt błędów liczą sobie 50 zł, a za tyle to można kupić interfejs ELM 327 na BT i jakąś aplikację na telefon która poda numery błędów ODB2.

Pytanie czy warto? Czy informacja o błędach da mi jakąkolwiek wiedzę aby coś samemu wymienić czy koniec końców i tak będę musiał odstawić auto do mechanika który swoje 50zł i tak doliczy? Nie szukam wróżki w tym konkretnym przypadku ale pytam ogólnie: czy kontrolka Check Engine może sygnalizować jakieś błędy na tyle proste że dadzą się samodzielnie naprawić czy zawsze jak się zapala to i tak się kończy u mechanika?
Jeśli odpowiedz na pytanie czy warto jest pozytywna to pytanie bonusowe - Czy może lepiej kupić jakiś inny interfejs diagnostyczny który da większe możliwości?

IMO warto - raz że dostaniesz nr błędu wraz prawdopodobną przyczyną i możesz spróbować samemu się "pobawić", a dwa soft na urządzeniach mobilnych poprzez OBDII i bluetooth czyta i zapisuje bieżące dane - czasami więcej niż komp (jeżeli jest. Na androida Torque Pro.

pzdr

Data: 2013-05-10 14:10:49
Autor: Ergie
OBD2 ELM 327 warto?
Użytkownik "Sebastian"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:d92a2ccd-49b2-4656-a8ea-c02764423dc6@googlegroups.com...

[...]

A czy przez BT można też kasować błędy, czy do tego trzeba wersji USB podpiętej do PC?

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2013-05-10 05:25:18
Autor: Sebastian
OBD2 ELM 327 warto?
W dniu piątek, 10 maja 2013 14:10:49 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
Uďż˝ytkownik "Sebastian"  napisaďż˝ w wiadomoďż˝ci grup

> jest. Na androida Torque Pro.
A czy przez BT mo�na te� kasowa� b��dy, czy do tego trzeba wersji USB podpi�tej do PC?

Kasowanie błędów raczej nie da się zrobić po bluetooth ale poczytaj na ich stronie (Torque). W swoich autach kasuje błędy odłączając klemę ;)

pzdr

Data: 2013-05-10 14:36:16
Autor: Mirek Ptak
OBD2 ELM 327 warto?
Dnia 2013-05-10 14:25,  *Sebastian* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

Kasowanie błędów raczej nie da się zrobić po bluetooth ale poczytaj na ich stronie (Torque). W swoich autach kasuje błędy odłączając klemę ;)

http://www.youtube.com/watch?v=uTz4kV1v2nk
Jak pisałem - sam nie sprawdziłem, ale chyba się jednak da :)

Pozdrawiam - Mirek
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )outlook(kropek) c om

Data: 2013-05-11 20:36:43
Autor: m4rkiz
OBD2 ELM 327 warto?
"Mirek Ptak" <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> wrote in message news:518ce9c0$0$1255$65785112news.neostrada.pl...
[...]

da sie, kasowalem z androida po bt w kangoo i santa fe

Data: 2013-05-13 21:54:03
Autor: PlaMa
OBD2 ELM 327 warto?
W dniu 2013-05-11 21:36, m4rkiz pisze:

Jak pisałem - sam nie sprawdziłem, ale chyba się jednak da :)
da sie, kasowalem z androida po bt w kangoo i santa fe

potwierdzam, kasowane przez OBDII z bt na Xsarze Picasso za pomocą laptopa.

co do kupna to są takie małe drobne chińczyki z bluetoothem, które można założyć na port, zamknąć klapkę bezpieczników i jeździć z ciągle podpiętym i niewidocznym urządzeniem.

Uważaj na allegro na cfaniaczków co nie sprzedają urządzenia ale usługę zamówienia z chin. Czekasz potem 3 tygodnie za 60zł, lepiej zamówić bezpośrednio w chinach i czekać 3 tygodnie za 30 zł (i jeszcze Ci masę softu dadzą :) ).

Data: 2013-05-13 21:59:41
Autor: PlaMa
OBD2 ELM 327 warto?
W dniu 2013-05-13 21:54, PlaMa pisze:

lepiej zamówić
bezpośrednio w chinach i czekać 3 tygodnie za 30 zł (i jeszcze Ci masę
softu dadzą :) ).

ja zamówiłem tutaj, ale rzeczywiście szło około 2-3 tygodnie

http://www.aliexpress.com/snapshot/215908753.html

PS. jak chcesz używać na smartphonie to najpierw zweryfikuj czy Twój telefon obsługuje ELM. Xperie się wypięły na Torque i masę innych softów

Data: 2013-05-10 14:21:23
Autor: Mirek Ptak
OBD2 ELM 327 warto?
Dnia 2013-05-10 14:10,  *Ergie* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

[...]

O ile wiem to za pomocą Torque Pro można - sam nie sprawdziłem, bo jeszcze żadnego błędu mi nie sczytał :)

Data: 2013-05-10 17:31:30
Autor: Yogi\(n\)
OBD2 ELM 327 warto?
Użytkownik "Mirek Ptak" <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> napisał w wiadomości news:518ce643$0$1266$65785112news.neostrada.pl...
[...]

A możesz polecić konkretne urządzenie na BT? Jest tego trochę na allegro i nie wiem, które kupić.

--
Yogi(n)

Data: 2013-05-13 08:09:49
Autor: Mirek Ptak
OBD2 ELM 327 warto?
Dnia 2013-05-10 17:31,  *Yogi(n)* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

A możesz polecić konkretne urządzenie na BT? Jest tego trochę na allegro
i nie wiem, które kupić.

Mam taki:
http://allegro.pl/elm-327-1-5-bluetooth-obdii-najnowszy-2012-cd-i3221914978.html
.... z wyglądu
Wszystko to chińszczyzna i nie do końca chyba jest pewność co tam w środku siedzi, mimo takiej samej obudowy.
Ja jestem zadowolony ze swojego elma