Użytkownik "Ergie" <ergie@spam.pl>
Pacjent to Opel Zafira 2
To raczej nie ELM
Co jakiś czas wyskakuje mi jakiś błąd (zapala się kontrolka Check Engine) i po kilku uruchomieniach silnika gaśnie. W serwisie za odczyt błędów liczą sobie 50 zł, a za tyle to można kupić interfejs ELM 327 na BT i jakąś aplikację na telefon która poda numery błędów ODB2.
No tak, ale to jak ten ELM dogada się z ECU a z twoim może mu nie wyjść
Pytanie czy warto? Czy informacja o błędach da mi jakąkolwiek wiedzę aby coś samemu wymienić czy koniec końców i tak będę musiał odstawić auto do mechanika który swoje 50zł i tak doliczy? Nie szukam wróżki w tym konkretnym przypadku ale pytam ogólnie: czy kontrolka Check Engine może sygnalizować jakieś błędy na tyle proste że dadzą się samodzielnie naprawić czy zawsze jak się zapala to i tak się kończy u mechanika?
To zależy jakie naprawy w ogóle podejmiesz. Generalnie warto te błędy znać dla samej informacji kiedy wystąpiły.
Jeśli odpowiedz na pytanie czy warto jest pozytywna to pytanie bonusowe - Czy może lepiej kupić jakiś inny interfejs diagnostyczny który da większe możliwości?
No są do Opli interfejsy dedykowane OPCOM np