OBD2 ELM 327 warto?

Data: 2013-05-11 11:50:15
Autor: John Kołalsky
OBD2 ELM 327 warto?

Użytkownik "Ergie" <ergie@spam.pl>

Pacjent to Opel Zafira 2

To raczej nie ELM

Co jakiś czas wyskakuje mi jakiś błąd  (zapala się kontrolka Check Engine) i po kilku uruchomieniach silnika gaśnie. W serwisie za odczyt błędów liczą sobie 50 zł, a za tyle to można kupić interfejs ELM 327 na BT i jakąś aplikację na telefon która poda numery błędów ODB2.

No tak, ale to jak ten ELM dogada się z ECU a z twoim może mu nie wyjść

Pytanie czy warto? Czy informacja o błędach da mi jakąkolwiek wiedzę aby coś samemu wymienić czy koniec końców i tak będę musiał odstawić auto do mechanika który swoje 50zł i tak doliczy? Nie szukam wróżki w tym konkretnym przypadku ale pytam ogólnie: czy kontrolka Check Engine może sygnalizować jakieś błędy na tyle proste że dadzą się samodzielnie naprawić czy zawsze jak się zapala to i tak się kończy u mechanika?

To zależy jakie naprawy w ogóle podejmiesz. Generalnie warto te błędy znać dla samej informacji kiedy wystąpiły.

Jeśli odpowiedz na pytanie czy warto jest pozytywna to pytanie bonusowe - Czy może lepiej kupić jakiś inny interfejs diagnostyczny który da większe możliwości?

No są do Opli interfejsy dedykowane OPCOM np

OBD2 ELM 327 warto?