OC

Data: 2011-11-02 23:15:29
Autor: ToMasz
OC
W dniu 02.11.2011 22:12, tadek pisze:
czy mogę "zawiesić" ubezpieczenie OC auta? Wyobrażam sobie to
tak:aktualnemu ubezpieczycielowi "podziękuję" za współpracę bo
ubezpieczenie się kończy. Nowe zawrę za jakieś kilka miesięcy jak
córka wróci z zagranicy i zacznie korzystać z samochodu. Samochód jest
zarejestrowany na córkę. Szlag mnie trafił po rozmowie z AXA Direct w
której to firmie auto jest jeszcze ubezpieczone. Nie chcą ze mną
"gadać" bo ochrona danych osobowych a córka jest w Turcji na
stypendium i ma utrudniony kontakt z Axą.
w praktyce nie. Musiałbyś sprzedać auto cudzoziemcowi w polsce, ale to nie opłacalne.
wg prawa auto ma mieć oc od zakupu do złomu

ToMasz

Data: 2011-11-03 00:34:09
Autor: Czarek Daniluk
OC
On Nov 2, 11:15 pm, ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> wrote:
> [...]

nie opłacalne.
wg prawa auto ma mieć oc od zakupu do złomu

Nie dotyczy pojazdów powyżej 25 roku życia ;)

Pozdrawiam !

Data: 2011-11-03 09:43:49
Autor: Iksinski
OC

Użytkownik "Czarek Daniluk" <czarek@cedaniluk.com> napisał w wiadomości news:87ce096a-c084-43db-af02-cdffc5645c6do14g2000yqh.googlegroups.com...

Nie dotyczy pojazdów powyżej 25 roku życia ;)

I paru innych warunków ;-)

Data: 2011-11-03 03:19:03
Autor: Czarek Daniluk
OC
On Nov 3, 9:43 am, "Iksinski" <nie_pisz@tu_nic_nie_ma.pl> wrote:
Użytkownik "Czarek Daniluk" <cza...@cedaniluk.com> napisał w wiadomościnews:87ce096a-c084-43db-af02-cdffc5645c6do14g2000yqh.googlegroups.com....

>Nie dotyczy pojazdów powyżej 25 roku życia ;)

I paru innych warunków ;-)

Zasadniczo nie ;)
Może być na białych blachach - w.g prawa każdy pojazd powyżej 25 lat
jest uważany za zabytkowy\historyczny ;) - i taki fakt umożliwia
wypowiedzenie umowy OC :)
Piszesz kwit w związku z wiekiem pojazdu powyżej 25 lat wypowiadasz
umowę OC i muszą to przyjąć :)

Pozdrawiam !

PS:
Stoi u mnie 40latek nieopłacane OC z 10 lub więcej lat i nikt niczego
się od matki nie domaga :D

Data: 2011-11-03 10:27:34
Autor: Waldek Godel
OC
Dnia Thu, 3 Nov 2011 03:19:03 -0700 (PDT), Czarek Daniluk napisał(a):

Może być na białych blachach - w.g prawa każdy pojazd powyżej 25 lat
jest uważany za zabytkowy\historyczny ;) - i taki fakt umożliwia

Zasadniczo tylko taki, który jest zarejestrowany na tablicach dla aut
zabytkowych. I sam fakt, że ma powyżej 25 lat jest do tego dalece
niewystarczający.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel Najlepszy samochód na zimę? Golf TDI
Ma standardowo funkcję samootrzepywania się ze śniegu

Data: 2011-11-03 11:51:34
Autor: MarcinJM
OC
W dniu 2011-11-03 11:27, Waldek Godel pisze:
[...]

Jest wystarczajacy, nie musi byc na zoltych

MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2011-11-03 10:54:06
Autor: Waldek Godel
OC
Dnia Thu, 03 Nov 2011 11:51:34 +0100, MarcinJM napisał(a):

Zasadniczo tylko taki, który jest zarejestrowany na tablicach dla aut
zabytkowych. I sam fakt, że ma powyżej 25 lat jest do tego dalece
niewystarczający.

Jest wystarczajacy, nie musi byc na zoltych

Jeżeli fakty mówią co innego, tym gorzej dla faktów?

Data: 2011-11-03 12:13:55
Autor: MarcinJM
OC
W dniu 2011-11-03 11:54, Waldek Godel pisze:
[...]

Przepraszam, masz racje, chodzilo o powyzej 40 lat

MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2011-11-03 12:05:33
Autor: tck
OC

Użytkownik "MarcinJM" <marcin@inetia.pl> napisał w wiadomości news:j8trnn$58p$1inews.gazeta.pl...
[...]

w mysl USTAWY z dnia 22 maja 2003 r.
o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych
(Dz. U. z 2003 r. Nr 124 poz.1152 z późn. zm.)

ustawy o ubezpieczeniach 'stalego' oc nie musi miec:

11) pojazd historyczny:
c) pojazd mający co najmniej 40 lat,
d) pojazd mający co najmniej 25 lat i uznany
rzeczoznawcę samochodowego za pojazd unikatowy lub
znaczenie dla udokumentowania historii motoryzacji; [tzw opinia]

--
pozdr

tck(at)top.net.pl

Data: 2011-11-03 13:23:37
Autor: Iksinski
OC

Użytkownik "Czarek Daniluk" <czarek@cedaniluk.com> napisał w wiadomości news:b6368a23-622c-4d30-b0a4-9ea99a1a7175h5g2000vbf.googlegroups.com...

Zasadniczo nie ;)

Zasadniczo tak. ;-)
Żeby to co napisałeś było prawdą, pojazd musi zostać uznany za unikatowy, czyli "pojazd wyrejestrowany, który nie podlega powtórnej standardowej rejestracji, ale mający co najmniej 25 lat, którego model nie jest produkowany od lat 15, i uznany przez rzeczoznawcę samochodowego za unikatowy lub mający szczególne znaczenie dla udokumentowania historii motoryzacji" (art. 79 pkt 4).

Może być na białych blachach - w.g prawa każdy pojazd powyżej 25 lat
jest uważany za zabytkowy\historyczny ;) - i taki fakt umożliwia
wypowiedzenie umowy OC :)

Wskaż to prawo. ;-)

Piszesz kwit w związku z wiekiem pojazdu powyżej 25 lat wypowiadasz
umowę OC i muszą to przyjąć :)

Podstawę prawną poproszę. ;-)

Stoi u mnie 40latek nieopłacane OC z 10 lub więcej lat i nikt niczego
się od matki nie domaga :D

Daj adres i nr rejestracyjny. Zapytamy w UFG... ;-)

OC