OC/AC 2015 24oo OC/AC 2016 37oo

Data: 2016-10-19 20:28:10
Autor: wlasti
OC/AC 2015 24oo OC/AC 2016 37oo
Hejo

zmroziła mnie dzisiejsza rozmowa z panią od OC AC

jest tak
- samochód z 2014  wart dziś wg TU  90ooo

- zniżki na wszystko mega max 60%
- kierowca 50 lat jeden właściciel
- rejon z najniższą szkodowością

w 2015 zapłaciłem 2400
w 2016 na koniec października chcą 3700 (z bidą 3500 z jakimiś zastrzeżeniami)

to jest podwyżka o 50% w stosunku do poprzedniego roku -
nie śledzę rynku TU - całkowicie nie moja działka
ale czy ktoś nie padł na ŁEB - czy w jakiejś innej dziedzinie podskoczyły ceny o 50%
co tu jest odpierdzielane????
mam iść do internetowych firm -
- sraxa fjaksa linkisrinki
dają ZNACZNIE niższe stawki (podobne do zeszłorocznych)

pozdrawiam
babaryba

Data: 2016-10-19 20:38:49
Autor: Maciek
Dnia Wed, 19 Oct 2016 20:28:10 +0200, wlasti napisał(a):

mam iść do internetowych firm -
- sraxa fjaksa linkisrinki
dają ZNACZNIE niższe stawki (podobne do zeszłorocznych)

Z OC możesz, ale z AC bym uważał.
A sprawdzałeś wszystkkie nie-internetowe TU?

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2016-10-19 20:42:01
Autor: wlasti
[...]

````
też się trochę boję -
Jutro robię objazd brokerów -
ale ciekawi mnie tendencja - czy Wszystkim tak wzrosło? Bo to coś podejrzane...

Data: 2016-10-19 20:44:09
Autor: sirapacz
OC/AC 2015 24oo OC/AC 2016 37oo
też się trochę boję -
Jutro robię objazd brokerów -
ale ciekawi mnie tendencja - czy Wszystkim tak wzrosło? Bo to coś
podejrzane...

zrob jak ja - oferta konkurencji i dzwonisz na infolinie i targujesz sie. w moim przypadku place mniej niz rok temu:)

tylko uwaga: przy AC każde TU ma swoje gwiazdki, punkciki, wyłączenia. Ciężko będzie porównać - czeka cie troche roboty ale warto. 1kpln piechotą nie chodzi.

Data: 2016-10-19 20:59:52
Autor: wlasti
[...]

```
czyli = można coś ugrać - a czy targowałeś w jakimś STACJONARNYM  TU
- czy  w takim "internetowym"

Data: 2016-10-19 21:19:58
Autor: sirapacz
OC/AC 2015 24oo OC/AC 2016 37oo

czyli = można coś ugrać - a czy targowałeś w jakimś STACJONARNYM  TU
- czy  w takim "internetowym"

mialem w link4 a postraszylem ich podpisaniem z axa - czyli oba internetowe.
stacjonarne PZU nie świruje z cenami więc i nie szukałem alternatyw.

Data: 2016-10-19 13:07:45
Autor: uciu
W dniu środa, 19 października 2016 21:21:45 UTC+2 użytkownik sirapacz napisał:

stacjonarne PZU nie świruje z cenami więc i nie szukałem alternatyw.

to zalezy..
ubezpieczalem miesiąc temu yariske zony (10tys warta) i pzu najtaniej (874zł full o ochroną zniżek)

za to u mnie przegięli - jedna szkoda w tym roku - zaliczylem malego dzwona - i co??? 4700zł za auto warte 35tyś.... :-) Axa za to samo chce 1500 :-)

uciu

Data: 2016-10-19 22:21:36
Autor: wlasti
"sirapacz"  wrote in message news:nu8h49$2nc$1portraits.wsisiz.edu.pl...

[...]

``
dzięki
jak nic nie ugram u stacjonarnych to pójdę do interu...
troche strach... ale u mnie 1700 zyli piechotą nie chodzi...

Data: 2016-10-19 22:45:54
Autor: Maciek
W dniu 2016-10-19 o 22:21, wlasti pisze:
jak nic nie ugram u stacjonarnych to pójdę do interu...
troche strach... ale u mnie 1700 zyli piechotą nie chodzi...
Że tak zapytam: ta 2 letnia fura warta obecnie 90 tys. to Ci spadła z tira?

Maciek

Data: 2016-10-19 21:16:14
Autor: Budzik
OC/AC 2015 24oo OC/AC 2016 37oo
Użytkownik Maciek maciek@nospam.pl ...

[...]

:)
Tez mnie to zastanowiło.

Data: 2016-10-19 23:07:42
Autor: wlasti
OC/AC 2015 24oo OC/AC 2016 37oo

Że tak zapytam: ta 2 letnia fura warta obecnie 90 tys. to Ci spadła z tira?

```
oszczędzają bogaci - i nam się opłaci...

niestety nie zarabiam 1000 zł dziennie
żebym komuś miał tako dać za frajer

Data: 2016-10-19 23:13:55
Autor: ToMasz
W dniu 19.10.2016 o 23:07, wlasti pisze:

[...]

Megrims czy jak mu tam było, jeździł droższymi, nawet fajnie opowiadał, ale na grupie się o najtańsze  OC nie pytał....

ToMasz

Data: 2016-10-21 08:18:18
Autor: Maciek
W dniu 2016-10-19 o 23:07, wlasti pisze:
Że tak zapytam: ta 2 letnia fura warta obecnie 90 tys. to Ci spadła z tira?
oszczędzają bogaci - i nam się opłaci...
niestety nie zarabiam 1000 zł dziennie
żebym komuś miał tako dać za frajer
Ale o ile wiem OC+AC się płaci raz na rok. Według Twoich wyliczeń
niecałe 300zł miesięcznie. Ja tyle płacę za 1.5 tankowania mojego wraka.
Nawet nie chcę wiedzieć ile by mnie wyniosła miesięczna rata kredytu na
samochód, który po 2 latach ma wartość 90 tys. Przy takich problemach
widzę dla Ciebie kilka rozwiązań:
- zrezygnuj z AC
- ogranicz tankowanie
- sprzedaj grata i kup jakiegoś normalnego pełnoletniego Golfa, którym
Niemiec tylko raz w tygodniu do kościoła jeździł - nie będą chcieli dać
na niego AC, więc problem automatycznie Ci odpadnie :->

Maciek

Data: 2016-10-21 08:22:57
Autor: Liwiusz
W dniu 2016-10-21 o 08:18, Maciek pisze:
[...]

Nie bardzo rozumiem tok myślenia - to, że ktoś ma samochód za 100 tysięcy oznacza, że ma przymknąć oko na 1700zł różnicy w ubezpieczeniu?

Zawsze wydawało mi się, że bogaci są bogaci nie tylko z pracy, ale też właśnie z tego, że potrafią zadbać o swoje interesy. A biedny jest biedny między innymi dlatego, że nie ma siły lub odpowiedniej inteligencji, aby pomyśleć, np. nad wyborem odpowiedniej taryfy telefonicznej, ubezpieczenia itp.

--
Liwiusz

Data: 2016-10-21 08:32:21
Autor: Maciek
W dniu 2016-10-21 o 08:22, Liwiusz pisze:
[...]
Jeśli policzysz jaki procent wartości auta stanowi składka, to zapewne
dojdziesz do wniosku, że w obecnym roku skończyła się raczej jakaś forma
promocji, być może związana z zakupem samochodu wraz z ubezpieczeniem.
Gdy jeszcze miałem AC to jakoś nie przypominam sobie, by składka
wynosiła niecałe 4% wartości auta, a tu wynosi tyle razem z OC.
Dojdziesz więc być może do wniosku, że autor wątku tworzy sztuczny
problem, nie zauważając, że nadal chyba ma jakąś promocję, ale już jakby
mniejszą.

Maciek

Data: 2016-11-03 00:08:53
Autor: jerzu.xyz
OC/AC 2015 24oo OC/AC 2016 37oo
On Fri, 21 Oct 2016 08:22:57 +0200, Liwiusz
<lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:

Zawsze wydawało mi się, że bogaci są bogaci nie tylko z pracy, ale też właśnie z tego, że potrafią zadbać o swoje interesy.

Jak widać kolega jednak nie potrafi, skoro w internecie szuka złotej
rady.

http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

Data: 2016-10-19 20:54:05
Autor: PiteR
na  ** p.m.s **  wlasti pisze tak:

[...]

Tak. Tak wzrosło. Jeszcze możesz mieć zniżkę 70%

a co powiesz na to z 269zł 2014 na 700zł 2016r --
Sortie. The biggest city in France.

Data: 2016-10-19 21:16:15
Autor: Budzik
OC/AC 2015 24oo OC/AC 2016 37oo
Użytkownik PiteR email@fauszywy.pl ...

a co powiesz na to z 269zł 2014 na 700zł 2016r

Czyzby w tym roku zmusili mnie do sprzedazy zapasowego auta.
Dotychczas płaciłem 300zł na rok to sobie stało i jesc nie wołało.
Jak mi wylicza 700 to chyba nadejdzie czas na decyzje. :(

Data: 2016-10-19 23:40:41
Autor: PiteR
na  ** p.m.s **  Budzik pisze tak:

[...]

Stajemy się takimi dziadami jak Anglicy i Niemcy. Obsesja oszczędzania.

--
Sortie. The biggest city in France.

Data: 2016-10-19 21:16:15
Autor: Budzik
OC/AC 2015 24oo OC/AC 2016 37oo
Użytkownik wlasti wlasto@WYWALop.pl ...

[...]

Wszystkie.
Ja ostatnio dostałem samo Oc z 760 na 3000. W roku była jakas stłuczka.
Oczywiście zmieniłem na inna firme ale i tak zapłaciłem 200zł wiecej.

Nie mam  pojecia jak oni to licza, skoro oczekuja zapłaty 3000, to nawet jakby miał 70% znizek to wyszłoby to wyszłoby 900. Ale przez jedna stłuczke nie traci sie chyba 100% znizek?
Wniosek - te procenty to o kant dupy rozbic.

Data: 2016-10-19 23:43:40
Autor: PiteR
na  ** p.m.s **  Budzik pisze tak:

[...]

Rozumiem to jako czarną polewkę. Nie lubimy cię już idź sobie stąd.

--
Sortie. The biggest city in France.

Data: 2016-10-19 22:08:39
Autor: Budzik
[...]

Dokładnie tak.
Ale przeciez te procenty coś oznaczaja.
Sa jakies zasady, ze stłuczka to 10% straconych znizek etc.
Czy nie ma?

Data: 2016-10-20 11:20:06
Autor: Liwiusz
W dniu 2016-10-20 o 00:08, Budzik pisze:
[...]

Są, ale oprócz procentów jest jeszcze suma bazowa, która się zmienia z roku na rok.

--
Liwiusz

Data: 2016-10-20 12:00:38
Autor: Budzik
OC/AC 2015 24oo OC/AC 2016 37oo
Użytkownik Liwiusz lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl ...

[...]

A ta suma bazowa od czego zalezy?

Data: 2016-10-20 14:06:30
Autor: Liwiusz
W dniu 2016-10-20 o 14:00, Budzik pisze:
[...]

Pewnie od "ustaleń prezesa zarządu".

--
Liwiusz

Data: 2016-10-20 18:00:24
Autor: Budzik
[...]

Czyli te wszystkie znizki to w sumie pic na wode, skoro nie wiadomo od czego liczone. :)

Data: 2016-10-20 20:06:32
Autor: Liwiusz
W dniu 2016-10-20 o 20:00, Budzik pisze:
[...]

No, liczone są od jakiejś stawki wyjściowej.
Dany samochód, w danym powiecie, u danego typu kierowcy kosztuje 1000. I od tego ten, kto ma więcej zniżek, płaci mniej, a kto ma zwyżki, płaci więcej.
Za rok okazuje się, że jednak te subaru w wersji sportowej w Garwolinie i kierowców 25-30 lat to jednak często wypadki powoduje, więc ubezpieczyciel powiększa stawkę do 2000...

--
Liwiusz

Data: 2016-10-20 21:00:09
Autor: Budzik
[...]

Ok, no to jak to jest?
W zeszłym roku płaciłem za auto bodaj 760 w jednej z firm.
Mialem jedna mała stłuczke wiec straciłem 10% znizek.
W tym roku zaproponowali mi stawke prawie 3000.
Czyli stawka bazowa wzrosła z 2500 na 7500?

Data: 2016-10-20 23:30:35
Autor: Liwiusz
W dniu 2016-10-20 o 23:00, Budzik pisze:
[...]

Jeśli miałeś 60% zniżki, to wzrosła z 1900zł na 6000zł.
Pod warunkiem, że rzeczywiście straciłeś 10 punktów procentowych, bo zmiana mogła być inna.

--
Liwiusz

Data: 2016-10-21 04:00:39
Autor: Budzik
[...]

No tak, liczyłem 70% maks znizek. Przy 60 liczby sa troche mniejsze ale skala ta sama - podwyzka x 3???

Co do utraty znizek - dlaczego mogła być inna?

Data: 2016-10-21 08:06:53
Autor: Liwiusz
W dniu 2016-10-21 o 06:00, Budzik pisze:

Co do utraty znizek - dlaczego mogła być inna?

A dlaczego nie? To są umowne reguły.

--
Liwiusz

Data: 2016-10-21 12:00:20
Autor: Budzik
OC/AC 2015 24oo OC/AC 2016 37oo
Użytkownik Liwiusz lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl ...

Co do utraty znizek - dlaczego mogła być inna?

A dlaczego nie? To są umowne reguły.

Ano własnie o to mi chodziło. Nie wiedziałem czy umowne czy jakies ogólne, ustawowe.
Rozumiem, ze ta ogólnosc dla kazdego TU jest inna?
Musze poszukać opisów.

Data: 2016-10-21 14:16:04
Autor: J.F.
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA6A8871EFBCA4budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
[...]

Ogolnie - umowna i dowolna. Bylo kiedys ustawowe ograniczenie znizek do 60%, ale zniklo.

Z tym ze ... kiedys w ustawie bylo zatwierdzanie cennikow przez odpowiedni urzad/komisje.
I nie wiem - skreslili, czy nadal jest, ja jak jest - to zatwierdzenie jest formalnoscia, czy sie czepiaja mocno "a czemu drozej".

P.S. Oprocz znizek sa jeszcze mozliwe zwyzki.

J.

Data: 2016-10-21 08:15:28
Autor: Shrek
W dniu 19.10.2016 o 23:43, PiteR pisze:

[...]

Tak jest chyba u wszystkich towarzystw. Zniżki są chłytem materkingowym. Brat też miał dzwona, to mu od razu o 70% skoczyło:( W tym roku to można sobie tłumaczyć podwyżkami. Ale to było chyba trzy lata temu.

Jakby to był Wąchock i Ford MustanG, to moze żeczywiście składka bazowa dla Mustangów w Wąchocku mogła podstkoczyć o 50%, bo okazało się, że 100% Mustangów w powiecie miało szkody na przestrzeni roku. Ale to była Primera w Warszawie;)

Po prostu towarzystwa starają się pozabywać "szkodowych". Co ma swoje uzasadnienie - jak się rozniesie, że podniosą polisę o 70% to nie będziesz towarzystwu dupy zawracał głupim zderzakiem, tylko zapłacisz poszkodowanemu 400PLN na miejscu.

Ciekawe jak to jest, jak płacisz dodatkową klauzurę ochrony zniżek - też im kwota bazowa rośnie?;)

Shrek

Data: 2016-10-21 08:24:23
Autor: Maciek
W dniu 2016-10-21 o 08:15, Shrek pisze:
[...]
Jeśli trafisz na frajera. Po co ma brać 400, jeśli ubezpieczyciel
wypłaci mu 2400, a za naprawę w warsztacie szwagra 5400.

Maciek

Data: 2016-10-21 14:32:31
Autor: Shrek
W dniu 21.10.2016 o 08:24, Maciek pisze:

Jeśli trafisz na frajera. Po co ma brać 400, jeśli ubezpieczyciel
wypłaci mu 2400, a za naprawę w warsztacie szwagra 5400.

Zawsze mnie zastanawiało, dlaczego niewydymanie kogoś jest od razy traktowane jak frajerstwo:P

Dla mnie zderzak jak sama nazwa wskazuje służy do zderzania się.Dwa razy sam zawadziłem o jakieś elementy krajobrazu, trzy razy ktoś mu delikatnie w dupę wjechał. Machnąłem ręką na to, że teraz to albo będę musiał na myjnie jechać żeby ślad czysty z kurzu zamnaskować, albo ze twa tygodnie potrwa aż równo się przykurzy. I tego życzę innym jak kogos w korku dotkną, a nie że żeby się nie sfrajerzyć i zarobić od razu zacznie się szukanie zeszłorocznych rys.

Shrek

Data: 2016-10-21 19:54:43
Autor: Maciek
W dniu 2016-10-21 o 14:32, Shrek pisze:
[...]
To chyba o różnym wjechaniu w d* rozmawiamy. Mi taki zagapiony w
nawigację łoś też kiedyś wjechał w d* i pierwsze co zrobił, to zaczął
proponować 500zł, "bo on taki uczciwy, przecież mógł uciec, ale się
zatrzymał", więc żebym brał 500 stów i będzie ok. Zderzak w drobny mak,
wciśnięty tylny pas, że klapa się ledwo otwiera, klapa też pogięta.
500 stów to teraz bierze lakiernik za polakierowanie zderzaka, więc taka
kwota może się sprawdzać jedynie przy jakichś drobnych obcierkach.

Maciek

Data: 2016-10-21 19:59:12
Autor: Shrek
W dniu 21.10.2016 o 19:54, Maciek pisze:
[...]

No mówimy o jakiś drobnych obcierkach.

Shrek

Data: 2016-10-21 08:29:13
Autor: Miroo
OC/AC 2015 24oo OC/AC 2016 37oo
W dniu 2016-10-21 o 08:15, Shrek pisze:
Ciekawe jak to jest, jak płacisz dodatkową klauzurę ochrony zniżek - też
im kwota bazowa rośnie?;)

Klauzurę? :O

Pozdrawiam

Data: 2016-10-21 15:47:17
Autor: Miroo
W dniu 2016-10-21 o 08:45, Shrek pisze:
[...]

No cóż ;)
https://xkcd.com/386/

Pozdrawiam

Data: 2016-10-24 16:23:45
Autor: PiteR

http://tvn24bis.pl/pieniadze,79/rosnace-stawki-za-polisy-oc,686426.html

--
Ausfahrt. The biggest city in Germany.

Data: 2016-10-24 18:52:35
Autor: PiteR
na  ** p.m.s **  PiteR pisze tak:

[...]

łał ściana zachodnia nie płaci OC?

http://moto.wp.pl/kat,55194,title,Kary-za-brak-OC-znowu-w-gore,wid,18548165,wiadomosc.html

--
Ausfahrt. The biggest city in Germany.

Data: 2016-10-20 14:27:05
Autor: Irokez
W dniu 2016-10-19 o 20:28, wlasti pisze:
[...]

Kupowałeś w tym samym okresie co ja.
Przed co najmniej pięcioma podwyżkami z rzędu.

o ile AC wychodzi mi to samo, to OC poszło prawie dwukrotnie.

--
Irokez

Data: 2016-10-21 08:32:33
Autor: ddddddddd
W dniu 19.10.2016 o 20:28, wlasti pisze:
[...]

mi (oc+assistance rozszerzony, bez AC) w zeszłym roku internetowa firma wyliczyła 400zł (1,5DCi), w tym roku 600zł, inna internetowa firma za to samo w tym roku daje 520zł - czyli podwyżka o 30%. Inne auto jakiś miesiąc temu - cena pozostała bez zmian (samo oc, dokładnie to wzrosło o 1zł) - 1,6 benzyna. W ciągu najbliższych trzech miesięcy będę miał jeszcze chyba trzy OC do zapłaty - jedno wiem że będę brał drogie - bo zależy mi na dużym assistance, pozostałe dwa jak najtańsze (w zeszłym roku ok. 500zł za 3-litrowe diesle) - zobaczymy co w tym roku wyliczą.

Łukasz

OC/AC 2015 24oo OC/AC 2016 37oo