OC, PZU - szanse na wygrana

Data: 2012-04-10 18:43:32
Autor: Titus Atomicus
OC, PZU - szanse na wygrana
Witam,
Jakies 2 lata temu zostalem przejechany na pasach przez jedna pania.
Dostalem maska w okolicach kolan i jeszcze raz kolanami o chodnik, jak ladowalem po kilkumetrowym locie zakonczonym padem do przodu.
Byla karetka, policja etc. Ale nic nie mialem zlamanego (na pytanie karetki 'co panu jest? odpowiedzialm ze jestem zgrubsza caly i pokustykalem do domu.
Wieczorem poszedlem do pobliskiego szpitala, na wszelki wypadek, w celu ogledzin. Ale tez wygladalo to tak: co pana boli? Noga, ok, to na rtg.
Oczywiwscie nic nie wykazalo bo zlamania nie bylo.
Wkrotce juz normalnie chodzilem, biegalem, jezdzilem na rowerze.
Tylko ze pod koniec roku czulem ze z ta noga wciaz jest nie tak.
Probowalem zglaszac do PZU zeby mi wramach odpowiedzialnosci sprawcy dali jakies skierowanie na badania i rehabilitacje, ale oni chcieli zebym im przedstawil konkretne zadania.
A jakie mialem miec zadania skro nie wiedzialem co mi jest.
Na wiosne poszedlem do Centrum Carolina w W-wie gdzie wyciagnali ode mnie 700zl za watpliwa diagnoze (plus rtg i usg). Okazalo sie ze cos nie tak lakatka. Przypuszczalnie czeka mnie artoskopia kolana.
Tym razem PZU zaproponowalo mi 1000zl tytulem kwoty bezspornej.
Obiecali ze wysla na jakas komisje lekarska... i nic. Znowu minal prawie rok.
Teraz na wlasny koszt zrobilem rezonans - obydwoch kolan i wyszlo ze w obu mam uszkodzone lakotki.
No i co teraz robic - walczyc z PZU bezposrednio czy jednak szanse wyezgezkwowaniu pieneidzy na operacje sa znikome i od razu udac sie do jakiejs firmy prawniczej specjalizujacej sie w egzekwowaniu odszkodowan?

TA

Data: 2012-04-10 18:03:05
Autor: m4rkiz
OC, PZU - szanse na wygrana
<Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world> wrote in message news:Titus_Atomicus-4B35BA.18433110042012node2.news.atman.pl...
Teraz na wlasny koszt zrobilem rezonans - obydwoch kolan i wyszlo ze w
obu mam uszkodzone lakotki.

jestes w stanie *udowodnic* przed sadem ze owe uszkodzenie nastapilo
na skutek tamtego zdarzenia?

No i co teraz robic - walczyc z PZU bezposrednio czy jednak szanse
wyezgezkwowaniu pieneidzy na operacje sa znikome

co ugrales przez ostatnie dwa lata?

i od razu udac sie do
jakiejs firmy prawniczej specjalizujacej sie w egzekwowaniu odszkodowan?

pierwsze co powinienes teraz zrobic to wybrac sie do prawnika, przy czym
nie zdziw sie jezeli uslyszysz ze nie masz szans na jakiekolwiek odszkodowanie
(z historia i badaniami o ktorych tu napisales)

Data: 2012-04-11 10:49:53
Autor: Ariusz
OC, PZU - szanse na wygrana
W dniu 2012-04-10 19:03, m4rkiz pisze:
[...]

Słowo klucz udowodnić - mimo, że to ty jesteś poszkodowany musisz udowadniać. No ale takie mamy prawo Art.6 KC.

Zbierz całą dokumentację, udaj się do specjalisty i poproś o opinię, czy to co masz mogło powstać na skutek tamtego zdarzenia. A przy okazji zbieraj wszystkie faktury za leczenie, bilety za przejazdy, rachunki za taksówki, kopie wpisów do kart lekarskich... dni wolne od pracy to utracone dochody, premie, podwyżki, więc i od pracodawcy zbierz co ci tylko da. Jak już nazbierasz i podliczysz, wyślij swoje żądania do ubezpieczyciela wraz z kopiami wszystkiego i dopiero na podstawie ich odpowiedzi możesz zacząć działać. W piśmie poproś aby w odpowiedzi przedstawili ci ostateczny zestaw dokumentów jakie musisz im przedłożyć.

Po odpowiedzi będziesz widział co i jak i jeżeli odrzucą twoje żądania jako bezzasadne to albo udasz się do jakiejś kancelarii albo, a może na początek nawet lepiej do Rzecznika Ubezpieczonych.
I nic na telefon, nawet jak ci coś zaproponują to niech ci tą propozycję przedstawią na piśmie.

Ariusz

Data: 2012-04-11 12:26:21
Autor: Titus Atomicus
OC, PZU - szanse na wygrana
In article <jm3gjl$7r2$1@inews.gazeta.pl>, Ariusz <ariuszn@gazeta.pl> wrote:

> [...]

Słowo klucz udowodnić - mimo, że to ty jesteś poszkodowany musisz udowadniać. No ale takie mamy prawo Art.6 KC.

No wlasnie. Zaraz po wypadku kontaktowalem sie z PZU i powiedzieli mi ze na zgloszenie szkody mam 3 lata.
Zreszta, czulem sie coraz lepiej i wydwalo mi sie z samo przejdzie.
A teraz uslyszalem od nich ze musze teraz wykazac zwiazek przyczynowo-skutkowy wypadku z ta kontuzja.

TA

Data: 2012-04-11 12:48:29
Autor: Ariusz
OC, PZU - szanse na wygrana
wrote:

[...]

Obiektywnie:
jeździłeś na rowerze może na skutek tej jazdy uszkodziłeś sobie to co uszkodziłeś - nikt tego nie wie. Masz papiery od lekarza, że na skutek wypadku, który miałeś 2 lata temu doznałeś tych obrażeń. Jak sam pisałeś byłeś w między czasie diagnozowany. Zbierz dokumentację udaj się do lekarza, a jeszcze lepiej do biegłego i niech ci wystawi opinię, że na skutek potrącenia doszło do tego co masz. Od razu możesz skarżyć lekarzy, którzy źle cię zdiagnozowali zaraz po wypadku. Piszesz, że pod koniec roku czułeś, że wciąż z nogą coś jest nie tak, czy zgłosiłeś się z tym do lekarza? Masz dokumentację - więc możesz wykazać, że coś ci było tylko lekarze jeszcze nie wiedzieli co.

Niestety Łatwa droga nie jest - ja teraz już wiem, że zaraz nawet po delikatnej stłuczce trzeba iść do lekarza, z objawami stresu bo inaczej mają gdzieś, że przez kolizję straciłeś "kilka lat życia" i dorobiłeś się kilkuset siwych włosów.

Sam właśnie prowadzę korespondencję z InterRisk, które odmawia mi uznania szkody, bo rzekomo nie widzą związku przyczynowo-skutkowego. Nie dość, że muszę tracić czas to jeszcze nerwy.

Ariusz

Data: 2012-04-11 13:30:52
Autor: Titus Atomicus
OC, PZU - szanse na wygrana
In article <jm3ni4$ec0$1@inews.gazeta.pl>, Ariusz <ariuszn@gazeta.pl> wrote:

[...]

Jak mowie - po wypadku byly tylko pytania: 'co pana boli, co panu jest?'
To ze raczej nic nie mialem zlamane - bylo raczej jasne.
Wieczorem w szpitalu bylo podobnie. Zreszta nie zrobili mi RTG obu nog tylko tej ktora bardziej balala.
W przypadku kolan - jedyna sensowna diagostyka jest rezonans magnetyczny a to kosztuje spore pieniadze - ok. 600-900zl od jednego kolana, wiec na poczatku nie chcialem anrazac sie na koszty... Zwlaszcza ze w PZU powiedziano mi ze to zawsze moge zrobic.

TA

Data: 2012-04-11 13:31:03
Autor: m
OC, PZU - szanse na wygrana
wrote:

[...]

No bo jakże inaczej?

[...]

Wydaje mi się, że sprawa jest tak "wprost" beznadziejna. Czyli zostaje to co powyżej opisane - szeroko pojęte "robienie dymu" i pieniaczenie. Nijak to nie przekona nikogo do Twoich racji, ale być może dla świętego spokoju, lub obawy przed zszarganiem wizerunku, coś tam Ci dobrowolnie uznają.

p. m.

Data: 2012-04-11 11:12:39
Autor: Marek Dyjor
OC, PZU - szanse na wygrana
Użytkownik wrote:
[...]

jak ktoś jest głupi, przepraszam za inwektywę to ma to co chciał.

po takim czymś robi sie solidną diagnostykę a nie kuśtyka do domu.

Mogłeś mieć obrażenia wewnętrzne, uszkodzenia kolan kości wstrząs mózgu. Całkiem dobrze mogłeś w domu umrzeć od wylewu wewnętrznego.

OC, PZU - szanse na wygrana