OC a NNW - szukam przepisów

Data: 2019-04-12 00:02:38
Autor: Ewa
OC a NNW - szukam przepisów
Chodzi mi o sytuację gdy z mojej winy jako kierowcy mój pasażer dozna poważnych
obrażeń i będzie wymagał drogiego leczenia.
Z czego będzie to pokrywane? Kwoty wypłacane z NNW są śmieszne.
Czy w takiej sytuacji drogą kurację będę musiała opłacić z własnej kieszeni?
Znalazłam na stronie:
http://wyborcza.biz/biznes/1,147582,12651035,Kupujesz_OC_i_doplacasz_za_NNW__Niepotrzebnie__agenci.html?disableRedirects=true
w artykule zatytułowanym: "Kupujesz OC i dopłacasz za NNW? Niepotrzebnie,
agenci Ci ją wcisnęli" następujący fragment:
"Jeśli kierowca spowoduje wypadek, w którym ucierpią jego pasażerowie,
to odszkodowanie dla nich zostanie wypłacone z polisy OC."
Czy to prawda? W jakim przepisie to jest wyraźnie napisane? Czy jeśli to prawda,
to suma ubezpieczenia/gwarantowana podana w polisie (np. 5 mln euro) dotyczy
też tego przypadku?
Ponadto czy gdybym w spowodowanym przeze mnie jako kierowcy wypadku/kolizji
odniosła sama obrażenia wymagające drogiego leczenia, to też mogłoby to być
pokryte z mojego OC?

Pozdrawiam
Ewa

Data: 2019-04-12 01:39:58
Autor: J.F.
OC a NNW - szukam przepisów
Dnia Fri, 12 Apr 2019 00:02:38 +0200, Ewa napisał(a):
[...]

Ogolnie prawda, ale niespecjalnie dotyczy to czlonkow najblizszej
rodziny, stad i NNW.
Pozostaje pytanie kto to jest najblizsza rodzina.

No i warto uzgodnic zeznania przed ruszeniem
https://precium.pl/odpowiedzialnosc-kierowcy-i-przewoz-z-grzecznosci/
https://rf.gov.pl/orzecznictwo/art-436-posiadacz-pojazdu/Przewoz_z_grzecznosci__575

Tylko niestety nie wem na jakie :-)

Ponadto czy gdybym w spowodowanym przeze mnie jako kierowcy wypadku/kolizji
odniosła sama obrażenia wymagające drogiego leczenia, to też mogłoby to być
pokryte z mojego OC?

No nie, sama nie, OC dziala na inne osoby ... choc nie ma jakiegos
specyficznego przypadku ..

Po to jest NNW, choc prawde mowiac - kwoty tam takie, ze na waciki
moze starczy ... no i na trumne ....

J.

Data: 2019-04-11 22:41:14
Autor: przemek.jedrzejczak
OC a NNW - szukam przepisów
placi ubezpieczyciel ale jesli kwota bedzie spora to na bank sad i ew. regres (ale to juz zalezy od konkretnego przypadku)

https://rankomat.pl/samochod/regres-ubezpieczeniowy-wszystko-co-powinienes-o-nim-wiedziec

Jak podaje UFG, mamy obecnie do czynienia z rekordowym wzrostem regresów. Do czerwca zeszłego roku, odnotowano 16 tysięcy postępowań regresowych o łącznej wartości 224 milionów złotych. Średnia wartość jednej sprawy wyniosła zatem około 14 tysięcy złotych. Według danych UFG, blisko 400 osób posiada zobowiązanie do zwrotu kwot opiewających na 200 tysięcy złotych, w tym osiem z nich aż na półtora miliona złotych. Rekordzistą jest sprawca wypadku, który spowodował szkodę za granicą, poruszając się samochodem bez wykupionego ubezpieczenia OC - posiada obecnie 3 miliony złotych długu!

Data: 2019-04-12 09:59:52
Autor: Liwiusz
OC a NNW - szukam przepisów
W dniu 2019-04-12 o 07:41, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
placi ubezpieczyciel ale jesli kwota bedzie spora to na bank sad i ew. regres (ale to juz zalezy od konkretnego przypadku)

Bzdura, podstawą do regresu nie jest "duża kwota odszkodowania".

--
Liwiusz

Data: 2019-04-12 01:16:01
Autor: przemek.jedrzejczak
OC a NNW - szukam przepisów
-- Bzdura, podstawą do regresu nie jest "duża kwota odszkodowania"..

ale motywacja TU do ciagania sprawcy przed sad rosnie z wysokoscia wyplaty :-)

*sytuację gdy z mojej winy jako kierowcy mój pasażer dozna poważnych obrażeń i będzie wymagał drogiego leczenia*

jak TU ma wybulic (lub dlugo placic -> rehabilitacja/renta) to trzeba sie szykowac na dluga i kosztowna przeprawe

Data: 2019-04-12 10:21:22
Autor: Liwiusz
OC a NNW - szukam przepisów
W dniu 2019-04-12 o 10:16, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
-- Bzdura, podstawą do regresu nie jest "duża kwota odszkodowania".

ale motywacja TU do ciagania sprawcy przed sad rosnie z wysokoscia wyplaty :-)

Podstawą do regresu jest: alkohol, wina umyślna, brak uprawnień, zbiegnięcie z miejsca wypadku. Jeśli któraś z przesłanek zachodzi, to ubezpieczyciel nie odpuszcza nawet w przypadku niewielkiego odszkodowania.

[...]

Obawiam się, że nie rozumiesz o czym piszesz i mylisz relację ubezpieczyciel-poszkodowany z relacją ubezpieczyciel-sprawca.

--
Liwiusz

Data: 2019-04-12 12:17:29
Autor: J.F.
OC a NNW - szukam przepisów
Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:c13c525b-34ff-430d-a4d5-a68cee9aaba1@googlegroups.com...
[...]

Ale to jego adwokat bedzie sie martwic.

A ty ... zbieraj pieniadze, bo gdzies mi mignelo - ubezpieczyciel sie miga,
adwokat ofiary pozywa kierowce i ubezpieczyciela do sadu, wygrywa ... a koszta sadowe obciazaja przegranych po rowno ...

J.

Data: 2019-04-12 11:55:09
Autor: J.F.
OC a NNW - szukam przepisów
Użytkownik  przemek napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:0f728d77-46e5-434a-9688-953617026e50@googlegroups.com...
[...]

ale lista regresow w ustawie jest ograniczona i krotka.
Raczej nie ma szans na to, ze ubezpieczyciel bedzie sie regresu domagal, bo kwota duza.
Musza byc inne warunki spelnione - np brak OC.

Za to ciekaw jestem czy jest mozliwa wyzsza kombinacja prawna:
ojciec-kierowca spowodowal szkode u dziecka, wiec ubezpieczenie wyplacilo odszkodowanie ... na konto rodzicow, jednoczesnie domagajac sie regresu od ojca jako opiekuna, bo np nie zapial dziecku pasow :-)

Albo trywialnie - wiozl dziecko wlasnym samochodem, w ktorym OC nie kupil :-)

J.

Data: 2019-04-12 12:13:42
Autor: Liwiusz
OC a NNW - szukam przepisów
W dniu 2019-04-12 o 11:55, J.F. pisze:

ale lista regresow w ustawie jest ograniczona i krotka.
Raczej nie ma szans na to, ze ubezpieczyciel bedzie sie regresu domagal, bo kwota duza.
Musza byc inne warunki spelnione - np brak OC.

Przy brak OC płaci (i regresuje) nie ubezpieczyciel, tylko UFG.

[...]

Pisałeś o krótkiej liście do regresu i jeszcze nie wiesz, że niezapięcie dziecku pasów nie daje prawa do regresu? :) Już byś podał przykład pijanego rodzica.

Wówczas pieniądze się wypłaca dziecku, na konto rodziców - nie byłoby to poprawne, natomiast do ruszenia tych pieniędzy w sposób większy niż zwykły zarząd potrzeba zgody sądu, a na pewno nie można nimi spłacać długów ojca.

--
Liwiusz

Data: 2019-04-12 12:50:11
Autor: J.F.
OC a NNW - szukam przepisów
Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:q8pocp$7kr$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Ale prawo do regresu ma takie samo.

[...]

Ale jako opiekuna dziecka - wsadzajac dziecko do samochodu nie zapial pasow, i dopiero usiadl za kierownica :-)
Albo np ojciec wsadzil dziecko i nie zapial pasow, ale mama kierowala samochodem :-)

Ubezpieczyciel nie ma prawa do regresu w stosunku do osob, ktore przyczynily sie do wypadku, przez niewlasciwa opieke  ?

[...]

Ale zywnosc i ubrania mozna dziecku kupic, skoro ojciec nie ma pieniedzy, bo mu komornik zabiera ? :-)

J.

Data: 2019-04-12 12:56:55
Autor: Liwiusz
OC a NNW - szukam przepisów
W dniu 2019-04-12 o 12:50, J.F. pisze:

Ubezpieczyciel nie ma prawa do regresu w stosunku do osob, ktore przyczynily sie do wypadku, przez niewlasciwa opieke  ?

Już dwie spacje zacząłeś stawiać? Wszystko jest napisane w ustawie, którą sam zacytowałeś, więc nie zadawaj głupich pytań.

[...]

Nie, dziecko nie ma obowiązku siebie utrzymywać.

--
Liwiusz

Data: 2019-04-12 19:48:28
Autor: Ewa
OC a NNW - szukam przepisów
Podsumowując dochodzę do wniosku, że opłacenie ubezpieczenia NNW
nie ma sensu, zwłaszcza w moim przypadku gdy przeważnie jeżdżę bez
pasażerów.
Dlatego też ciekawe byłoby dla mnie ubezpieczenie mnie od nieszczęśliwych
wypadków w ogóle, w tym komunikacyjnych w sytuacji gdy wymagałabym
kosztownego leczenia w wyniku spowodowania przeze mnie wypadku
jako kierowcy.
Jeśli ktoś z Grupowiczów wie o takim ubezpieczeniu na korzystnych warunkach,
to proszę o informację.
Nie wiem nawet jak takiego ubezpieczenia szukać np. w Google,  to znaczy
tak żeby od razu nie "lądować" na stronach związanych z NNW.

Pozdrawiam
Ewa

Data: 2019-04-12 19:52:17
Autor: Cavallino
OC a NNW - szukam przepisów
W dniu 12-04-2019 o 19:48, Ewa pisze:
[...]

Częsta opcja przy ubezpieczeniach na życie.
Np takich z III filaru.

Data: 2019-04-12 19:55:54
Autor: Ewa
OC a NNW - szukam przepisów
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:q8qj8g$lru$1node2.news.atman.pl...
[...]

Mnie ubezpieczenie w ramach III filaru nie dotyczy.
Ponadto zależy mi bardziej na korzystnych warunkach na wypadek
leczenia/rehabilitacji niż na wypadek śmierci.

Pozdrawiam
Ewa

Data: 2019-04-12 20:08:03
Autor: Cavallino
OC a NNW - szukam przepisów
W dniu 12-04-2019 o 19:55, Ewa pisze:
[...]

III filar to jest dobrowolne ubezpieczenie na życie (lub dożycie).
Jaką opcję sobie do niego dokupisz, to już sama wybierasz.

Ponadto zależy mi bardziej na korzystnych warunkach na wypadek
leczenia/rehabilitacji niż na wypadek śmierci.

Ubezpieczenie NNW nie dotyczy wyłącznie śmierci, ubezpiecznie KL (kosztów leczenia) tym bardziej nie.

Data: 2019-04-12 09:58:55
Autor: Liwiusz
OC a NNW - szukam przepisów
W dniu 2019-04-12 o 01:39, J.F. pisze:
Ogolnie prawda, ale niespecjalnie dotyczy to czlonkow najblizszej
rodziny, stad i NNW.

OC odpowiada za szkody wobec "najbliższej rodziny".

--
Liwiusz

Data: 2019-04-12 12:07:57
Autor: J.F.
OC a NNW - szukam przepisów
Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:q8pgg2$vse$2@node1.news.atman.pl...
W dniu 2019-04-12 o 01:39, J.F. pisze:
Ogolnie prawda, ale niespecjalnie dotyczy to czlonkow najblizszej
rodziny, stad i NNW.

OC odpowiada za szkody wobec "najbliższej rodziny".

A wydaje mi sie, ze kiedys taki zapis byl, no coz - moze dobrze, ze zlikwidowali.

Na małzonka uwazac, bo z racji wspolnoty majatkowej czesto jest wspolwlascielem samochodu.

Czyli co - mozliwa sytuacja, ze ojciec spowoduje wypadek, a jego dziecko-pasazer dostanie odszkodowanie ... i to nawet na konto ojca ?

A jak jeszcze ojciec byl pijany i bedzie musial splacic regres ... no ale dobro dziecka najwazniejsze :-)

J.

Data: 2019-04-12 12:14:58
Autor: Liwiusz
OC a NNW - szukam przepisów
W dniu 2019-04-12 o 12:07, J.F. pisze:
[...]

Co ty tak z tym kontem ojca?

--
Liwiusz

Data: 2019-04-12 20:50:47
Autor: Shrek
OC a NNW - szukam przepisów
W dniu 12.04.2019 o 12:07, J.F. pisze:

A wydaje mi sie, ze kiedys taki zapis byl, no coz - moze dobrze, ze zlikwidowali.

Na małzonka uwazac, bo z racji wspolnoty majatkowej czesto jest wspolwlascielem samochodu.

Okazuje się, że w przypadku szody osobowej nie ma to znaczenia. Kieującemu się nie należy, (współ)właścicielowi samochodu na miejscu paxa tak.

Shrek

Data: 2019-04-14 01:16:52
Autor: Tomasz Pyra
OC a NNW - szukam przepisów
W dniu 2019-04-12 o 12:07, J.F. pisze:

Czyli co - mozliwa sytuacja, ze ojciec spowoduje wypadek, a jego dziecko-pasazer dostanie odszkodowanie ... i to nawet na konto ojca ?

Kojarzę (ale nie potrafię wygooglać) sprawę gdzie wypadek spowodowała matka jadąca z dzieckiem, obrażenia dziecka wymagały długotrwałej opieki której podjęła się matka (musiała zrezygnować z pracy zawodowej). I sąd przyznał jej odszkodowanie z OC w wysokości utraconych zarobków.

--
Kalkulator mocy, momentu obrotowego i przełożeń skrzyń biegów
Engine power, torque and gear ratios calculator online: http://powertorque.cba.pl

Data: 2019-04-14 08:03:56
Autor: Ewa
OC a NNW - szukam przepisów
Dzięki za wszystkie informacje.
W tej chwili najbardziej interesuje mnie optymalne
ubezpieczenie na wypadek drogiego i długotrawelego
leczenia/rehabilitacji _mnie_ jako kierowcy-sprawcy.
Nie na wypadek śmierci, tylko właśnie leczenia.
Jeśli ktoś ma doświdczenie i mógłby doradzić w tej
sprawie to byłabym bardzo wdzięczna.

Pozdrawiam
Ewa

Data: 2019-04-14 00:34:48
Autor: przemek.jedrzejczak
OC a NNW - szukam przepisów
Z innej beczki
Czy TU może się wymigać od wypłaty odszkodowania dla klienta jeśli kierowca Ubera który spowodował wypadek był na bańce ? OC w PZU a kierowca jest spoza EU

Data: 2019-04-15 08:25:14
Autor: Liwiusz
OC a NNW - szukam przepisów
W dniu 2019-04-14 o 09:34, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
Z innej beczki
Czy TU może się wymigać od wypłaty odszkodowania dla klienta jeśli kierowca Ubera który spowodował wypadek był na bańce ? OC w PZU a kierowca jest spoza EU

Nie może.

--
Liwiusz

Data: 2019-04-15 11:43:41
Autor: J.F.
OC a NNW - szukam przepisów
Użytkownik  przemek napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:f866f226-210e-4fc4-92e5-347464cc0272@googlegroups.com...
Z innej beczki
Czy TU może się wymigać od wypłaty odszkodowania dla klienta jeśli kierowca Ubera który spowodował wypadek był na bańce ? OC w PZU a kierowca jest spoza EU

Wydaje mi sie, ze nie.
Tzn cel jest taki, zeby OC wyplacilo, a potem regresem z pijaka sciagnelo.

Ale ten Uber ... PZU nie stwierdzi, ze taksowka to powinna miec inne ubezpieczenie, bo to bylo na zwykly uzytek  ?

J.

Data: 2019-04-15 02:58:23
Autor: Kris
OC a NNW - szukam przepisów

W dniu poniedziałek, 15 kwietnia 2019 11:45:15 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

Ale ten Uber ... PZU nie stwierdzi, ze taksowka to powinna miec inne ubezpieczenie, bo to bylo na zwykly uzytek  ?

Jakie inne?
Ew jak we wniosku nie zaznaczył coś w ten deseń "służy do zarobkowego przewozu osób" to mogą składkę przekalkulować.

Data: 2019-04-15 11:47:30
Autor: Liwiusz
OC a NNW - szukam przepisów
W dniu 2019-04-15 o 11:43, J.F. pisze:
[...]

Nie ma innego ubezpieczenia na taksówkę.

--
Liwiusz

Data: 2019-04-15 12:57:40
Autor: J.F.
OC a NNW - szukam przepisów
Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:q91jvj$34a$1@node2.news.atman.pl...
[...]

Niby nie ma, ale we wniosku jest cel uzywania pojazdu, i jest tam uzytek prywatny, przewoz osob.

I co bedzie dalej, jak sie okaze, ze wnioskodawca sklamal ?
Ustawa szczegolowa, czy ogolna (KC) ?

Podobnie biore autostopowicza, wziac od niego zlotowke, czy nie wziac ?

Albo np zaznaczam ze osoby ponizej 26 lat nie prowadza, a potem jakas jednorazowa sprawa i raz poprowadzi ...

J.

Data: 2019-04-15 04:07:25
Autor: Kris
OC a NNW - szukam przepisów
W dniu poniedziałek, 15 kwietnia 2019 12:59:14 UTC+2 użytkownik J..F. napisał:

[...]

Składkę w najgorszym razie przekalkulują i dopłata będzie

Data: 2019-04-15 13:08:59
Autor: Liwiusz
OC a NNW - szukam przepisów
W dniu 2019-04-15 o 12:57, J.F. pisze:
[...]

I to, i to. Odszkodowanie się będzie należało.

Podobnie biore autostopowicza, wziac od niego zlotowke, czy nie wziac ?

Albo np zaznaczam ze osoby ponizej 26 lat nie prowadza, a potem jakas jednorazowa sprawa i raz poprowadzi ...

A co to poszkodowanego obchodzi?

--
Liwiusz

Data: 2019-04-16 10:11:08
Autor: J.F.
OC a NNW - szukam przepisów
Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:q91ood$7gg$1@node2.news.atman.pl...
[...]

Poszkodowanego niby nic, ale jak ubezpieczyciel odmowi wyplaty, to juz troche bedzie obchodzilo, a jeszcze bardziej bedzie obchodzilo sprawce.
Albo odwrotnie :-)

https://ubea.pl/Kara-zatajenia-danych-przez-klienta-przy-zakupie-ubezpieczenia%2Cartykul%2C956/

"Sprzeczne z przepisami są postanowienia tych umów, które ze względu na podanie jakiejkolwiek fałszywej informacji zwalniają ubezpieczyciela z odpowiedzialności. Według Sądu Najwyższego takie rozszerzanie art. 815 §3 KC jest niedopuszczalne (patrz wyrok SN z 21 października 2003 r., sygn. akt I CK 168/02). Wspomniana zasada nie wyklucza jednak możliwości zmniejszenia odszkodowania jeśli zatajona i niezwiązana z wypadkiem okoliczność miała wpływ na wysokość wcześniejszych kosztów ubezpieczenia (patrz wyrok Sądu Najwyższego z 22 maja 2002 r., sygn. akt I CKN 70/00). Obniżka wypłacanego świadczenia powinna być proporcjonalna do redukcji składki, z której niesłusznie korzystał ubezpieczony. Pomniejszenie odszkodowania jako sankcja za podawanie nieprawdziwych informacji to rozwiązanie, które jest często wykorzystywane przez ubezpieczycieli. "

Przy czym:
-sprawa raczej to nie dotyczyla OC komunikacyjnego ... ale tez w 815 nic nie pisze, ze tego nie dotyczy,
-skad ten SN wyciagnal wniosek o zmniejszeniu ...  815 nie pisza o zmniejszeniu :-)

J.

Data: 2019-04-16 12:38:59
Autor: J.F.
OC a NNW - szukam przepisów
Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5cb58e7c$0$525$65785112@news.neostrada.pl...

tak a propos - fajny wyrok, choc dotyczy AC

https://rf.gov.pl/art-816-zwiekszenie-prawdopodobienstwa-wypadku/Wyrok_z_dnia_20_grudnia_1994_r_sad_apelacyjny_w_Poznaniu_I_ACr_459_94_OSA_1995_5_32__1135

"
19 października 1992 r. około godz. 4 rano syn powódki Marek P. na prośbę pasażerki prowadzonego przez siebie samochodu marki "Opel-Omega" Beaty K. pozwolił jej prowadzić ten samochód. Beata K. ma prawo jazdy od około 14 lat i jest posiadaczką Fiata 126p. Po ujechaniu samochodem powódki około 2 km, w czasie pokonywania zakrętu drogi prowadzącej w kierunku N.W. nie zachowała należytej ostrożności, w wyniku czego straciła panowanie nad kierownicą i przedtem samochodu uderzyła w parkan posesji, a następnie w słup sieci telefonicznej, [...]

Chodzi tu w szczególności o takie zwiększające prawdopodobieństwo wypadku okoliczności, jak oddanie szybkiego zachodniego pojazdu do prowadzenia osobie użytkującej na co dzień inny samochód o znacznie niższych parametrach technicznych, na dodatek w warunkach nocnych, a więc przy gorszej widoczności i nieprzystosowaniu organizmu do jazdy nocnej i to przy śliskiej, bo mokrej nawierzchni.
Wszystkie te utrudnienia w bezpiecznym prowadzeniu pojazdu powinien był przewidzieć syn powódki, jako posiadacz, a wzięcie tych okoliczności pod uwagę, zaważyłoby niewątpliwie negatywnie na oddaniu steru innej osobie, co pozwoliłoby na uniknięcie wypadku, a tym samym i powstania szkody.
Mając też na względzie wymienione okoliczności sąd apelacyjny uznał, że w 1/3 stanowią one o zwiększeniu ryzyka zaistnienia wypadku i z tych względów w tej właśnie proporcji, tj. w 1/3 obniżył należne powódce odszkodowanie."

Jak myslicie - sad taki zasadniczy z zasady, czy tak naprawde poszlo o ten alkohol, ktorym rzekomo powodke napoil sasiad juz po wypadku ?

:-)

J.

Data: 2019-04-14 09:06:59
Autor: Cavallino
OC a NNW - szukam przepisów
W dniu 14-04-2019 o 08:03, Ewa pisze:
[...]

Pisałem o czymś w ten deseń:
https://www.nn.pl/dla-ciebie/zycie-i-zdrowie/ubezpieczenie-na-wszelki-wypadek.html

Pozdrawiam
Ewa

Data: 2019-04-12 12:20:50
Autor: Ewa
OC a NNW - szukam przepisów

[...]

Z odpowiedzi rozumiem, że
1) pasażer poszkodowany w wypadku spowodowanym przeze mnie jako kierowcy
     może liczyć na odszkodowanie z mojego OC.
     Mogą tu zachodzić szczególne przypadki gdyby to był ktoś z mojej bliskiej rodziny
     lub gdybym ja spełniała jeden z warunków:
      - celowe i umyślne wyrządzenie szkody,
      - prowadzenie pojazdu pod wpływem alkoholu, bądź środków odurzających
      - ucieczkę z miejsca zdarzenia,
      - spowodowanie wypadku podczas jazdy samochodem, nabytym wskutek popełnienia
        przestępstwa,
      - brak uprawnień do kierowania autem uczestniczącym w wypadku
      ale to mi się nie zdarza.
      Oczywiście zdaję sobie sprawę, że życie jest na ogół bardziej skomplikowane niż przewidują
      przepisy, ale w tym wypadku sprawa musi iść przez sąd
2) gdybym sama jako kierowca była ofiarą wypadku z mojej winy, to z mojego OC na leczenie
     odszkodowania nie otrzymam.

     Pytanie do J.F. - jakie specyficzne wypadki miałeś tutaj na myśli?

Dziękuję i pozdrawiam
Ewa

Data: 2019-04-12 12:44:17
Autor: J.F.
OC a NNW - szukam przepisów
Użytkownik "Ewa"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5cb0666c$0$531$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Tez dostanie. Tylko ze ubezpieczyciel natychmiast bedzie sciagal regresem z Ciebie.

     ale to mi się nie zdarza.

Radze uwazac.
PJ masz bezterminowe ? A jak zmienia ?
Zameldowana jestes prawidlowo ? Bo jak zabiora PJ za punkty i poinformuja pod starym adresem ...

Brak polisy OC ... nawet nieswiadomie.

No i jeszcze taki przypadek kiedys tu opisywany: wezwanie na komende, a tam pytaja "czy pan dniu X prowadzil samochod Y ulica Z".
Dzien, godzina, ulica w miare pasuja ... pewnie tak.

Bo wymusil pan pierwszenstwo, drugi kierowca sie ratowal, wjechal w trzeci samochod ... a pan/i najwyrazniej zbiegl z miejsca wypadku.

Pasazera w tej sprawie nie ma, ale regres moze byc.

     Oczywiście zdaję sobie sprawę, że życie jest na ogół bardziej skomplikowane niż przewidują
     przepisy, ale w tym wypadku sprawa musi iść przez sąd

A sad zadziala niemal z automatu jesli bedzie cos z powyzszych.

2) gdybym sama jako kierowca była ofiarą wypadku z mojej winy, to z mojego OC na leczenie
    odszkodowania nie otrzymam.
 Pytanie do J.F. - jakie specyficzne wypadki miałeś tutaj na myśli?

No widzialas - malzonek jako poszkodowany, grzecznosciowy przewoz pasazera i brak winy kierowcy (zasada ryzyka).
I kto wie, co tam jeszcze zakamarki kodeksu kryja..

J.

Data: 2019-04-12 12:51:33
Autor: Ewa
OC a NNW - szukam przepisów

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:5cb06c5d$0$485$65785112news.neostrada.pl...
[...]

To co radzisz? Sprzedać samochód i jeździć taksówką?

Pozdrawiam
Ewa

Data: 2019-04-12 09:58:19
Autor: Liwiusz
OC a NNW - szukam przepisów
W dniu 2019-04-12 o 00:02, Ewa pisze:
[...]

NNW obejmuje o wiele szerszy zakres:

- obejmuje również obrażenia, które nie powstały z winy kierującego
- obejmuje odszkodowanie, które jest wypłacane niezależnie od OC - nie jest to zapłata za leczenie, tylko za uszczerbek na zdrowiu.

Ogólnie zatem artykuł "z dupy".

--
Liwiusz

Data: 2019-04-12 10:10:17
Autor: Ewa
OC a NNW - szukam przepisów

Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:q8pgeu$vse$1node1.news.atman.pl...
[...]

Pytałam o sytuację gdy obrażenia pasażera są bardzo poważne,
a leczenie bardzo kosztowne, w tym także ewentualny stały
uszczerbek na zdrowiu.  W takiej sytuacji odszkodowanie
z NNW starczy na przysłowiowe waciki. Maksimum jakie można
otrzymać to 100%, czyli 10 000 zł ,ewentualnie 20 000 zł.
Na jaką sumę i z jaką składką trzeba by się ubezpieczyć na taką
poważniejszą okoliczność?

Mam prośbę żebyś uważniej czytał o co pyta zakładający wątek.

Ewa

Data: 2019-04-12 10:18:25
Autor: Liwiusz
OC a NNW - szukam przepisów
W dniu 2019-04-12 o 10:10, Ewa pisze:

[...]

Ale będzie wypłacone, i to niezależnie od odszkodowania z OC. Poza tym co to za argument, że NNW będzie niskie, nikt nie broni kupować dużych sum ubezpieczenia. Skoro NNW jest na 10 tysięcy, to taka suma będzie wypłacona - akurat na pogrzeb wystarczy.

Maksimum jakie można
otrzymać to 100%, czyli 10 000 zł ,ewentualnie 20 000 zł.
Na jaką sumę i z jaką składką trzeba by się ubezpieczyć na taką
poważniejszą okoliczność?

To już indywidualna sprawa na ile kto wycenia swoje zdrowie i życie. Nie ma problemu, aby ubezpieczyć się na 100 tysięcy, czy na milion.

Mam prośbę żebyś uważniej czytał o co pyta zakładający wątek.

Zapewniam, że czytam bardzo uważnie, również twoje odpowiedzi.

--
Liwiusz

Data: 2019-04-12 12:20:59
Autor: J.F.
OC a NNW - szukam przepisów
Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:q8phkk$1cr$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Nie da sie - nie ma takiej oferty.

Skoro NNW jest na 10 tysięcy, to taka suma będzie wypłacona - akurat na pogrzeb wystarczy.

Ale jesli skonczylo sie na polamaniu kregoslupa i pasazer jeszcze 50 lat pozyje, wymagajac stalej opieki ?

[...]

Prywatnie owszem, choc na milion ... ubezpieczyciele to chetnie jakies plany inwestycyjne sprzedadza, a nie prawdziwe ubezpieczenie :-(
No i to prywatnie, a nie pasazera.

Chyba, zeby tak OC w zyciu prywatnym ...

J.

Data: 2019-04-12 12:28:30
Autor: Liwiusz
OC a NNW - szukam przepisów
W dniu 2019-04-12 o 12:20, J.F. pisze:
[...]

Zależy od sumy. Do miliona można chyba w PZU, powyżej też, tylko za zgodą centrali.

Skoro NNW jest na 10 tysięcy, to taka suma będzie wypłacona - akurat na pogrzeb wystarczy.

Ale jesli skonczylo sie na polamaniu kregoslupa i pasazer jeszcze 50 lat pozyje, wymagajac stalej opieki ?

A jeśli pożyje 80 lat? A jeśli... Po co takie pytania? Przypominam, że rozważamy tu temat "kupić NNW na 10 tysięcy, czy nie kupić".

Prywatnie owszem, choc na milion ... ubezpieczyciele to chetnie jakies plany inwestycyjne sprzedadza, a nie prawdziwe ubezpieczenie :-(
No i to prywatnie, a nie pasazera.

A pasażer to nie prywatny?

Chyba, zeby tak OC w zyciu prywatnym ...

A po co w tej sytuacji? Przecież nie zadziała ani na swoje obrażenia, ani na szkody wyrządzone samochodem.

--
Liwiusz

Data: 2019-04-12 12:33:58
Autor: J.F.
OC a NNW - szukam przepisów
Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:q8pp8i$8lq$1@node1.news.atman.pl...
[...]

No to odpowiedz jest prosta - nie kupic, kupic cos porzadnego.

Prywatnie owszem, choc na milion ... ubezpieczyciele to chetnie jakies plany inwestycyjne sprzedadza, a nie prawdziwe ubezpieczenie :-(
No i to prywatnie, a nie pasazera.
A pasażer to nie prywatny?

Pasazer sie moze ubezpieczyc, ale kierowca/wlasciciel pojazdu pasazera to raczej nie moze.
Tzn moze - na te standardowe 10, 20 czy 50 tys ...

Chyba, zeby tak OC w zyciu prywatnym ...
A po co w tej sytuacji? Przecież nie zadziała ani na swoje obrażenia, ani na szkody wyrządzone samochodem.

Jesli OC pojazdu wyplaci, to istotnie - po co.
Ale patrz chocby o tym przewozie grzecznosciowym.

J.

Data: 2019-04-12 12:39:58
Autor: Liwiusz
OC a NNW - szukam przepisów
W dniu 2019-04-12 o 12:33, J.F. pisze:

A jeśli pożyje 80 lat? A jeśli... Po co takie pytania? Przypominam, że rozważamy tu temat "kupić NNW na 10 tysięcy, czy nie kupić".

No to odpowiedz jest prosta - nie kupic, kupic cos porzadnego.

A ty już kupiłeś?

[...]

Patrzę i nic nie widzę.

--
Liwiusz

Data: 2019-04-12 12:14:48
Autor: J.F.
OC a NNW - szukam przepisów
Użytkownik "Ewa"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5cb047d4$0$501$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Taka jak OC - 5 mln euro ?

A na taka NNW zaden ubezpieczyciel nie udzieli, ewentualnie za jakas kosmiczna stawke.

Mam prośbę żebyś uważniej czytał o co pyta zakładający wątek.

Ale czytasz tez odpowiedzi - OC pokrywa odszkodowanie dla pasazera, z wyjatkami.

Chodzi mi po glowie jeden ubezpieczyciel, Erga, Hestia moze ... co mial NNW dla kierowcy 100 tys zl.
Ale na pasazerow 20k.

J.

OC a NNW - szukam przepisów