OC bez prawa jazdy

Data: 2013-01-27 12:46:02
Autor: krysmar
OC bez prawa jazdy
Witajcie
Który ubezpieczyciel przyjmie ode mnie obowiązkową składkę OC w przypadku, gdy nie mam prawa jazdy?
W cennikach internetowych nie ma w ogóle takiej opcji do wyboru.
Mam zamiar oczywiście jeździć bez prawa jazdy, komunikacja miejska to kpina i rozbój w biały dzień, obecnie bez samochodu nie można żyć, a normalnie prawa jazdy nie da się zdać w tym chorym kraju. Czy oprócz 500zł mandatu w razie kontroli, grozi mi coś w przypadku ewentualnej stłuczki z czyjejkolwiek winy? Ubezpieczyciel poda mnie do sądu, lub coś takiego?

Data: 2013-01-27 13:24:31
Autor: Cavallino
OC bez prawa jazdy

Użytkownik "krysmar" <krystian@poland.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5105137c$1$26687$65785112@news.neostrada.pl...
Witajcie
Który ubezpieczyciel przyjmie ode mnie obowiązkową składkę OC w przypadku, gdy nie mam prawa jazdy?

Każdy.
Ubezpiecza sie samochód, a nie właściciela.
I nawet nie musi tego robić właściciel, może użytkownik.

W cennikach internetowych nie ma w ogóle takiej opcji do wyboru.
Mam zamiar oczywiście jeździć bez prawa jazdy, komunikacja miejska to kpina i rozbój w biały dzień, obecnie bez samochodu nie można żyć

Miałeś już prawko?

Data: 2013-01-27 21:36:34
Autor: J.F.
OC bez prawa jazdy
Dnia Sun, 27 Jan 2013 13:24:31 +0100, Cavallino napisał(a):
[...]

Uzytkownik to akurat PJ powinien miec.
Ale moze tez ubezpieczyc wlasciciel, a nawet ma taki obowiazek, zas
obowiazku posiadania PJ nie ma ..

J.

Data: 2013-01-27 21:56:40
Autor: Big Jack
OC bez prawa jazdy
W wiadomości
*J.F.* napisał(-a):

Ale moze tez ubezpieczyc wlasciciel, a nawet ma taki obowiazek, zas
obowiazku posiadania PJ nie ma ..

Co do zasady zgadzam się, ale _zdaje się_ w Avivie właśnie tak jest, że właściciel musi PJ.

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2013-01-27 21:00:05
Autor: masti
OC bez prawa jazdy

*J.F.* napisał(-a):

Ale moze tez ubezpieczyc wlasciciel, a nawet ma taki obowiazek, zas
obowiazku posiadania PJ nie ma ..

Co do zasady zgadzam się, ale _zdaje się_ w Avivie właśnie tak jest, że
właściciel musi PJ.

to UKOiK będzie miał robotę. Nie mogą odmówic ubezpieczenia z tego powodu

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-01-27 22:05:25
Autor: Tomasz Pyra
OC bez prawa jazdy

*J.F.* napisał(-a):

Ale moze tez ubezpieczyc wlasciciel, a nawet ma taki obowiazek, zas
obowiazku posiadania PJ nie ma ..

Co do zasady zgadzam się, ale _zdaje się_ w Avivie właśnie tak jest, że właściciel musi PJ.

I oczywiście firmom wstęp wzbroniony? :)
Nie kojarzę firmy która miałaby PJ.

Do tego jeszcze sporo innych przypadków - spadek, wygrana itp. itd.

Do tego AFAIR ubezpieczyciel nie ma nic do gadania - nie ma prawa odmówić
ubezpieczenia nikomu (przynajmniej OC).

Data: 2013-01-27 22:12:30
Autor: Big Jack
OC bez prawa jazdy
W wiadomości
*Tomasz Pyra* napisał(-a):

[...]

Nie bez powodu "zdaje się" dałem podkreślone, bo pewności nie mam, ale mam wrażenie, że gdzieś się z tym spotkałem. Oczywiście dopuszczam możliwość, że się mylę.

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2013-01-27 22:27:35
Autor: Tomasz Pyra
OC bez prawa jazdy
Dnia Sun, 27 Jan 2013 22:12:30 +0100, Big Jack napisał(a):

Nie bez powodu "zdaje się" dałem podkreślone, bo pewności nie mam, ale mam wrażenie, że gdzieś się z tym spotkałem. Oczywiście dopuszczam możliwość, że się mylę.

OC na pewno nie może odmówić, nie może też dać zaporowej stawki, bo
maksymalne musi im akceptować państwowy nadzór ubezpieczeniowy.

Data: 2013-01-28 00:20:33
Autor: J.F.
OC bez prawa jazdy
Dnia Sun, 27 Jan 2013 22:05:25 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
Do tego AFAIR ubezpieczyciel nie ma nic do gadania - nie ma prawa odmówić
ubezpieczenia nikomu (przynajmniej OC).

Alianz Direct twierdzi ze oni maja - bo nie sa ubezpieczycielem tylko
agentem, i na niektore przypadki nie maja umowy.

J.

Data: 2013-01-27 13:55:53
Autor: Tomasz Pyra
OC bez prawa jazdy
Dnia Sun, 27 Jan 2013 12:46:02 +0100, krysmar napisał(a):

Czy oprócz 500zł mandatu w razie kontroli, grozi mi coś w przypadku ewentualnej stłuczki z czyjejkolwiek winy? Ubezpieczyciel poda mnie do sądu, lub coś takiego?

Ubezpieczyciel wystąpi do Ciebie z regresem, czyli będziesz musiał oddać
ubezpieczycielowi to wszystko co on zaplacił poszkodowanemu.

Data: 2013-01-27 14:27:29
Autor: Andrzej Kubiak
OC bez prawa jazdy
[...]

Twoja umiejętność czytania wyraźnie dorównuje umiejętności prowadzenia
samochodu.

AK

Data: 2013-01-27 14:31:34
Autor: venioo@interia.pl
OC bez prawa jazdy
W dniu 2013-01-27 12:46, krysmar pisze:
[...]

Sprawdz na ipolisa.pl - tam sie odhacza "ubezpieczajacy posiada prawo jazdy" - najwyzej tego nie zaznaczysz

--
venioo

Data: 2013-01-27 14:38:00
Autor: ToMasz
OC bez prawa jazdy
W dniu 27.01.2013 12:46, krysmar pisze:
Witajcie
Który ubezpieczyciel przyjmie ode mnie obowiązkową składkę OC w
przypadku, gdy nie mam prawa jazdy?
mBank
[...]
W zasadzie Ubezpieczyciel powinien wystąpić z regresem i zażądać 100% zwrotu kosztów z Twojej strony. jednak w Poland banana republik, nie zdziwię się jeśli nic złego Cię nie spotka. W sumie Fajnie by było jakbyś tak jeździł parę lat, a potem opowiedział o tym przed kamerami TVNu...

ToMasz

Data: 2013-01-27 14:45:05
Autor: krysmar
OC bez prawa jazdy

Użytkownik "ToMasz" <news.neostrada.pl@news.neostrada.pl> napisał w wiadomości news:51052db8$0$26681$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Wiedziałem, że jacyś świętojebliwi się wypowiedzą, czemu akurat w Tvn, co to jakiś autorytet, może do Niepokalanów pójdę.
Cyganie jeżdżą i nikt ich nie ruszy, posłowie łamią przepisy i nic im nie można zrobić, bo mają nietykalność aka immunitet, bogaty się wyłga, na ulicach szaleją piraci, ale na mnie gromy i ukamieniować, bo chcę po prostu jeździć samochodem?

Data: 2013-01-27 05:57:24
Autor: kogutek444
OC bez prawa jazdy
W dniu niedziela, 27 stycznia 2013 14:45:05 UTC+1 użytkownik krysmar napisał:

> [...]

Cyganie jeżdżą i nikt ich nie ruszy, posłowie łamią przepisy i nic im nie można zrobić, bo mają nietykalność aka immunitet, bogaty się wyłga, na ulicach szaleją piraci, ale na mnie gromy i ukamieniować, bo chcę po prostu jeździć samochodem?

Ja Cie nie jebię ani nie pouczam bo to że będziesz jeździł bez ubezpieczenia działa na moja korzyść.

Data: 2013-01-27 15:09:48
Autor: ToMasz
OC bez prawa jazdy

Ja Cie nie jebię ani nie pouczam bo to że będziesz jeździł bez ubezpieczenia działa na moja korzyść.

A to dlaczego???

ToMasz

Data: 2013-01-27 15:33:02
Autor: Tomasz Pyra
OC bez prawa jazdy
Dnia Sun, 27 Jan 2013 15:09:48 +0100, ToMasz napisał(a):

Ja Cie nie jebię ani nie pouczam bo to że będziesz jeździł bez ubezpieczenia działa na moja korzyść.

A to dlaczego???

Te sprawy które znam, to każdemu poszkodowanemu życzyć żeby inni
ubezpieczyciele załatwiali sprawę tak jak UFG.

Z jednym wyjątkiem - jak masz AC, to UFG wymaga żebyś likwidował szkodę ze
swojego AC, a jedynie pokryją Ci udział własny.

Data: 2013-01-27 16:30:46
Autor: Big Jack
OC bez prawa jazdy
W wiadomości
*krysmar* napisał(-a):

[...]

Stoi coś na przeszkodzie żebyś został Cyganem, posłem albo bogatym? Jak Ci prawo jazdy niepotrzebne, to na wała będziesz sobie taką duperelą jak OC głowę zawracał, skoro jak przyjdzie do dzwonu, to niemal ze 100% pewnością Tobie wina zostanie przypisana, jako (teoretycznie) nie posiadajacemu umiejęstności powożenia i z polisy co najwyżej będziesz mógł zrobić użytek w WC? ;) Nie ubezpieczaj, bo tylko w koszty polecisz.

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2013-01-27 21:11:05
Autor: krysmar
OC bez prawa jazdy
*krysmar* napisał(-a):

[...]

Kolejny mądrala, co to postradał zmysły, a to że nie mogę zdać gównianego egzaminu nastawionego na trzepanie hajsu i nie mam zamiaru płacić za niego 10 razy, czyni mnie zaraz śmieciem co nie potrafi czytać i myli pedał gazu z hamulcem, będzie zapierdzielał 100km/h w terenie zabudowanym i jeździł pod prąd, taaa jasne!
Cyganem trzeba się urodzić, bogatym najczęściej też, zanim nim się stanę to będę w wieku emerytalnym, a jeździć muszę już dziś, poseł to jak k.... stan charaktetu, masz jeszcze jakieś mądre propozycje? Na OC nie trzeba zdawać egzaminu i to mogę opłacić i mi nie przeszkadza, widzisz nie jestem anarchistą, ha!
Co jeszcze, może zamontuję sobie kamerkę, bo jestem takim debilem że udokumentuje swoją nielegalną jazdę, a jak dzwon nie będzie z mojej winy, to Ci żyłka pęknie?

Data: 2013-01-27 21:01:54
Autor: masti
OC bez prawa jazdy

*krysmar* napisał(-a):

[...]

gĂłwnianego egzaminu

skoro nie potrafisz zdać prostego egzaminu to może lepiej zebyś samodzielnie nie prowadził?

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-01-27 21:43:59
Autor: ToMasz
OC bez prawa jazdy

Co jeszcze, może zamontuję sobie kamerkę, bo jestem takim debilem że
udokumentuje swoją nielegalną jazdę, a jak dzwon nie będzie z mojej
winy, to Ci żyłka pęknie?
Ja wiem że jak Ci ktoś córkę przejedzie, to g... Cię będzie obchodziło czy ma prawo jazdy czy nie. Natomiast jeśli pozwolimy jeździć ludziom bez prawa jazdy, na pewno wielu _więcej niż teraz_ ludzi zginie pod kołami samochodów.
Nikt Cię nie ocenia Twojego charakteru, umiejętności kierowania samochodem, ale fajnie by było żeby na Twoje pytanie była jednoznaczna odpowiedź, nie zależna od widzimiśię sędziego czy kogo tam jeszcze..

ToMasz

Data: 2013-01-28 00:25:12
Autor: J.F.
OC bez prawa jazdy
Dnia Sun, 27 Jan 2013 21:43:59 +0100, ToMasz napisał(a):
[...]

Czy _wielu_ to watpliwe. Czlowiek ze 200h doswiadczenia za kolkiem jezdzi
raczej lepiej niz taki z 20. W dodatku jesli jedzie ostroznie, zeby glupio
nie wpasc :-)

Chociaz ... glupi 1% wiecej, to caly autobus, mozna rzec: wielu.

J.

Data: 2013-01-27 22:57:11
Autor: Michoo
OC bez prawa jazdy
On 27.01.2013 21:11, krysmar wrote:

Kolejny mądrala, co to postradał zmysły,

Kto tu postradał zmysły?

a to że nie mogę zdać
gównianego egzaminu nastawionego na trzepanie hajsu

Pierdolenie. Większość znanych mi ludzi zdała w pierwszym/drugim podejściu. Znam takich co nie zdali w 8 [*] i oni NIE powinni jeździć - ktoś kto oblewa 2 czy trzy egzaminy w tym samym miejscu przez wjechanie pod prąd na drogę 2 jezdniową powinien trzymać się z dala od kierownicy.

[*] Znam też przypadek zdania w 10 i mnie on przeraża.

i nie mam zamiaru
płacić za niego 10 razy,

To płać za komunikację miejską albo za taksówkę.

czyni mnie zaraz śmieciem co nie potrafi czytać
i myli pedał gazu z hamulcem, będzie zapierdzielał 100km/h w terenie
zabudowanym i jeździł pod prąd, taaa jasne!

Nie. Czyni Cię człowiekiem, który nie jest w stanie zdać dość prostego egzaminu. Jeżeli sobie nie radzisz na nim to istnieje uzasadniona obawa[*], że będziesz stwarzał zagrożenie na drodze.

[*] nie pewność, bo istnieje prawdopodobnie wielu ludzi jeżdżących latami bez prawka i nie powodujących zagrożenia, ale prawdopodobieństwo, że ktoś kto nie zdał egzaminu będzie bardziej niebezpieczny na drodze jest spore.

Co jeszcze, może zamontuję sobie kamerkę, bo jestem takim debilem że
udokumentuje swoją nielegalną jazdę,

Czyli w sumie jesteś debilem... Kamerka to chyba jedyna możliwość abyś mógł udowodnić brak winy w razie ewentualnego wypadku.

Michoo

Data: 2013-01-29 17:15:03
Autor: ZIWK
OC bez prawa jazdy
W dniu 2013-01-27 21:11, krysmar pisze:

[...]
Mam nadzieję, że masz świadomość, że w razie W jesteś z góry na przegranej pozycji.
Choćbyś nie był winien (ktoś Ci zrobił klasyczny "wdupenwjazden") winien jesteś Ty i baaaardzo ciężko Ci będzie się z tego wykręcić.
Finansowo firma ubezpieczeniowa pokrywa - bo musi, a tego samego dnia występuje z pełnym regresem - czyli płacisz za szkody w 100% + koszta - a spece to potrafią rozdmuchać (obsługa prawna, wezwania, opłaty manipulacyjne itd.).
Jeśli przy W są szkody w ludziach - pokrywasz pobyty w szpitalach, odszkodowania, odszkodowania z ubezpieczenia NNW, renty (również sieroce).
O odpowiedzialności KARNEJ za spowodowanie wypadku (adwokaci innych uczestników zdarzenia odwrócą kotka ogonem...) nie wspominam - bo możesz dodatkowo spędzić kilka na państwowym wikcie.

Twój wybór...

--
                      Wojciech Smagowicz

Data: 2013-01-27 21:57:38
Autor: Jakub Witkowski
OC bez prawa jazdy
W dniu 2013-01-27 16:30, Big Jack pisze:

na wała będziesz sobie taką duperelą jak OC głowę zawracał, skoro jak przyjdzie do dzwonu, to niemal ze 100% pewnością Tobie wina zostanie przypisana

I co z tego? Przecież z definicji OC chroni od odpowiedzialności właśnie wtedy, gdy się jest winnym...

Data: 2013-01-27 22:08:32
Autor: Big Jack
OC bez prawa jazdy
W wiadomości
*Jakub Witkowski* napisał(-a):

I co z tego? Przecież z definicji OC chroni od odpowiedzialności
właśnie wtedy, gdy się jest winnym...

Ale żeby być pod ochroną trzeba spełnić warunki. Niżej/wyżej przytoczył je Bartosz. I ja myslac o nich sugerowałem, ze polisa może miec wartość co najwyżej papieru na kótrym została spisana. A jeszcze o wspomnianwej wypłacalności w razie gdyby TU chciało odzyskac swoje pieniądze, to pewnie wszyscy juz wiedzą, że aktualnie sumy gwarancyjne to 5 mln ojro za szkody na osobie i "tylko" 1 mln ojro za szkody w mieniu. Może warto zainwestować i zrobić to PJ, choćby gdzieś za granicą, gdzie o to łatwiej?

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2013-01-27 22:47:07
Autor: Jakub Witkowski
OC bez prawa jazdy
*Jakub Witkowski* napisał(-a):

I co z tego? Przecież z definicji OC chroni od odpowiedzialności
właśnie wtedy, gdy się jest winnym...

Ale żeby być pod ochroną trzeba spełnić warunki. Niżej/wyżej przytoczył je Bartosz.

Tak jest, Bartosz opisał to dokładnie i bez błędów logicznych :>

Nawiasem mówiąc nieprawdą jest, że jeśli nie masz PJ, to w razie wypadku będziesz z automatu uznanym winnym.

Jeśli będziesz winny, to faktycznie OC ci się nie przyda na wiele (w sensie - nie uchroni o regresu).
Ale tak czy siak (niezależnie od winy) posiadanie polisy uchroni cię przynajmniej od kary za jej
nieposiadanie, a nie jest to mała kwota. Czyli jednak warto :)

Data: 2013-01-27 22:55:16
Autor: Cavallino
OC bez prawa jazdy

Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

[...]

Już nie mówiąc o tym, że można wpaść bez polisy i zapłacić karę nawet nie korzystając z samochodu, wystarczy go posiadać i nie ubezpieczyć.
Prawko ma się wtedy nijak do niej.

Data: 2013-01-27 23:24:29
Autor: Big Jack
OC bez prawa jazdy
W wiadomości
*Jakub Witkowski* napisał(-a):

Tak jest, Bartosz opisał to dokładnie i bez błędów logicznych :>

Nie sprawdzałem zgodności przytoczonego przepisu z oryginałem.

Nawiasem mówiąc nieprawdą jest, że jeśli nie masz PJ, to w razie
wypadku będziesz z automatu uznanym winnym.

Wiem, tu już ja pofolgowałem fantazji.

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2013-01-27 22:29:53
Autor: Cavallino
OC bez prawa jazdy

Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ke44bo$2jm0$1@news2.ipartners.pl...
[...]

Ale nie gdy nie masz prawka.

Data: 2013-01-27 22:37:04
Autor: Jakub Witkowski
OC bez prawa jazdy
W dniu 2013-01-27 22:29, Cavallino pisze:

[...]

Ja tylko zwracam uwagę koledze, że bzdurnie powołuje się na "winę".
A nie chodzi o winę - bo ta jest zawsze, gdy mówimy o OC - tylko o regres.

Data: 2013-01-27 22:42:14
Autor: Cavallino
OC bez prawa jazdy

Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ke46lm$2kpf$1@news2.ipartners.pl...
[...]

Nieprawda.
Gdyby winnym uznać drugą stronę, to nie posiadający prawka nie będący sprawcą nie musi nic płacić, a co za tym idzie i regresu nie ma.

Data: 2013-01-27 23:02:53
Autor: Jakub Witkowski
OC bez prawa jazdy
W dniu 2013-01-27 22:42, Cavallino pisze:

[...]

Ależ prawda, gdyż to nie *przypisanie winy* czyni OC bezużytecznym, jak sugeruje, tylko ustawowy regres.
Bez wzmianki o regresie, sama mowa o winie nic nie tłumaczy.

Data: 2013-01-28 00:17:12
Autor: J.F.
OC bez prawa jazdy
Dnia Sun, 27 Jan 2013 22:42:14 +0100, Cavallino napisał(a):
[...]

Chyba ze dziecko, i z zasady ryzyka.

Glowy nie dam - byc moze daje sie uzyskac dalej zwrot od rodzicow dziecka,
jesli zawinili brakiem opieki ...

J.

Data: 2013-01-28 17:27:53
Autor: Cavallino
OC bez prawa jazdy

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1dhnvy8mh212m.1mi0s7wsoor5j.dlg@40tude.net...
[...]

A czemu miałoby się nie dawać?

Data: 2013-01-28 21:57:31
Autor: Andrzej Lawa
OC bez prawa jazdy
W dniu 28.01.2013 00:17, J.F. pisze:

[...]

Nawet jeśli to dziecko pokierowało pojazdem prawidłowo? Chyba żartujesz...

Data: 2013-01-27 23:11:29
Autor: LEPEK
OC bez prawa jazdy
[...]

Na szczęście to nie do końca tak działa.
Wina jest ustalana na podstawie faktycznych okoliczności, a nie faktu posiadania papierka.
Posiadanie OC chroniłoby w tym przypadku przed karą za jego brak (3000?).
W przypadku szkody ubezpieczyciel pokrywa koszty poszkodowanemu i zwraca się do swojego klienta (!) o zwrot tych kosztów z powodu prowadzenia pojazdu bez uprawnień.
Dodatkowo mandat za prowadzenie bez uprawnień (z 500?)
Wychodzi więc na to, że oszczędza się około 3500 PLN w przypadku ewentualnej kolizji / wypadku, o ile takowa wystąpi. Jeśli jednak wystąpi wypadek, to można wdepnąć w poważne koszty (operacja + np. proteza + rehabilitacja = 250.000 PLN). Ja bym się jednak postarał o to prawo jazdy, żeby je mieć :)

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2013-01-28 09:49:51
Autor: 4CX250
OC bez prawa jazdy
Użytkownik "Big Jack" <aaaaa@bbbbb.zz> napisał w wiadomości news:51054827news.home.net.pl...

jak przyjdzie do dzwonu, to niemal ze 100% pewnością Tobie wina zostanie przypisana,

Brak prawa jazdy jeszcze nie oznacza że to ja złamałem przepis i wymusiłem pierwszeństwo.

Marek

Data: 2013-01-28 17:28:54
Autor: Cavallino
OC bez prawa jazdy

Użytkownik "4CX250" <taunusmtv@posta.ornet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:51063bb0$0$1212$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Ale może oznaczać, że przez brak umiejętności przyczyniłeś się do wypadku np. nie hamując odpowiednio.

Data: 2013-01-28 20:52:56
Autor: 4CX250
OC bez prawa jazdy
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:5106a73d$0$1297$65785112news.neostrada.pl...
Ale może oznaczać, że przez brak umiejętności przyczyniłeś się do wypadku np. nie hamując odpowiednio.

Jadę bez prawka na zielonym a na czerwonym, pakuje się mistrz z prawem jazdy.
Kto zawinił?

Data: 2013-01-28 22:26:00
Autor: Cavallino
OC bez prawa jazdy

Użytkownik "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ke6kuo$nub$1@news2.ipartners.pl...
[...]

Pytanie z zakresu głupich.
No i raczej nie zrozumiałeś o co szło.

Data: 2013-01-28 22:48:45
Autor: 4CX250
OC bez prawa jazdy
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:5106ece9$0$1309$65785112news.neostrada.pl...

Pytanie z zakresu głupich.
No i raczej nie zrozumiałeś o co szło.

Tylko głupiec twierdzi że są pytania głupie.

Marek

Data: 2013-01-27 21:51:51
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
OC bez prawa jazdy
[...]

Miliony ludzi żyją bez samochodu...  Oczywiście warto móc jeździć samochodem, ale trzeba odrobinę się postarać, aby mieć prawo jazdy.

normalnie prawa jazdy nie da się zdać w tym chorym kraju.

W Polsce jakieś 500 tysięcy ludzi zdaje egzamin na prawo jazdy, Tobie tez powinno się udać.

  Czy oprócz
500zł mandatu w razie kontroli, grozi mi coś w przypadku ewentualnej
stłuczki z czyjejkolwiek winy? Ubezpieczyciel poda mnie do sądu, lub coś
takiego?

Poczytaj ustawę o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych

Jest tam Art 43:

Art. 43.Zakładowi ubezpieczeń przysługuje prawo dochodzenia od kierującego pojazdem mechanicznym zwrotu wypłaconego z tytułu ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych odszkodowania, jeżeli kierujący:

3) nie posiadał wymaganych uprawnień do kierowania pojazdem mechanicznym, z wyjątkiem przypadków, gdy chodziło o ratowanie życia ludzkiego lub mienia albo o pościg za osobą podjęty bezpośrednio po popełnieniu przez nią przestępstwa;

Jednym słowem, jak spowodujesz z Twojej winy zdrowego dzwona nie mając prawa jazdy, to ubezpieczyciel może wystąpić do Ciebie z regresem - czyli wyciągnąć od Ciebie kasę na pokrycie wyrządzonych szkód.  Możesz nie wypłacić przez dłuuuugi czas.

Zastanów się raz jeszcze czy warto jeździć bez prawa jazdy.

Pozdrawiam

Seco

Data: 2013-01-27 22:43:23
Autor: ToMasz
OC bez prawa jazdy
> Poczytaj ustawę o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym
Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych

Jest tam Art 43:
tak, ja czytałem. po pijaku, kradzionym autem itd. Czy ktokolwiek zna kogokolwiek do którego ubezpieczyciel zwrócił się  z regresem?

ToMasz

Data: 2013-01-27 23:13:09
Autor: Tomasz Pyra
OC bez prawa jazdy
Dnia Sun, 27 Jan 2013 22:43:23 +0100, ToMasz napisał(a):

> [...]

tak, ja czytałem. po pijaku, kradzionym autem itd. Czy ktokolwiek zna kogokolwiek do którego ubezpieczyciel zwrócił się  z regresem?

Znam gościa który mają kat. B,C+E spowodował stłuczkę motocyklem.

I nie licz że ubezpieczyciel odpuści - to dla nich kasa po którą zawsze i
chętnie się schylą.
Choćbyś o 10kg przekroczył 3500DMC zestawu jadąc z pustą przyczepą, to
założę się że jak wypatrzą to w papierach, to będzie regres.
Zwłaszcza że ustawa nie wymaga od nich udowadniania niczego, żadnego
związku przyczynowo-skutkowego.
Jest sprawca, nie ma uprawnień - jest regres.

Coś mi się kojarzy, że oni nawet z tym regresem nie muszą iść do sądu, a
prosto do komornika (ale tu to już nie mam pewności).

Data: 2013-01-28 00:15:20
Autor: J.F.
OC bez prawa jazdy
> [...]
tak, ja czytałem. po pijaku, kradzionym autem itd. Czy ktokolwiek zna kogokolwiek do którego ubezpieczyciel zwrócił się  z regresem?

A tu nawet kiedys jeden z kolegow pisal.

Przychodzi wezwanie ... czy pan jechal pojazdem w dniu , o godz, na ulicy.
Auto sluzbowe, ulica kolo domu - pewnie tak. A o co chodzi ?
A bo dwa samochody sie stuknely i mowia ze to pana wina, bo zajechal pan
droge jednemu. podali numer. Czy przyznaje sie pan do winy i przymuje
mandat, czy mamy skierowac sprawe do sadu? A dwa miesiace pozniej "z powdu ucieczki z miejsca wypadku wzywa sie
obywatela do zwrotu kosztu wyplaconego odszkodowania" ..

J.

Data: 2013-01-28 21:56:33
Autor: Andrzej Lawa
OC bez prawa jazdy
W dniu 28.01.2013 00:15, J.F. pisze:

[...]

Znam podobny przypadek. Tylko samochód prywatny i kierujący się
sfrajerzył, bo posłuchał policjanta, który powiedział "przyjmij pan
mandat - nawet jeśli pan niewinny to i tak mniejsza fatyga niż łażenie
po sądach".

No i przyjął, czyli się przyznał do ucieczki... i teraz chcą parę
ładnych tysięcy za samochody i barierkę.

Data: 2013-01-28 22:24:26
Autor: J.F.
OC bez prawa jazdy
Dnia Mon, 28 Jan 2013 21:56:33 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):
[...]

Nie wiadomo, byc moze zaoszczedzil 100 zl, bo sad i tak by go uznal winnym
:-)

J.

OC bez prawa jazdy