OC bez prawa jazdy

Data: 2013-01-27 21:51:51
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
OC bez prawa jazdy
W dniu 2013-01-27 12:46, krysmar pisze:
Witajcie
Który ubezpieczyciel przyjmie ode mnie obowiązkową składkę OC w
przypadku, gdy nie mam prawa jazdy? > W cennikach internetowych nie ma w ogóle takiej opcji do wyboru.
Mam zamiar oczywiście jeździć bez prawa jazdy, komunikacja miejska to
kpina i rozbój w biały dzień, obecnie bez samochodu nie można żyć

Miliony ludzi żyją bez samochodu...  Oczywiście warto móc jeździć samochodem, ale trzeba odrobinę się postarać, aby mieć prawo jazdy.

normalnie prawa jazdy nie da się zdać w tym chorym kraju.

W Polsce jakieś 500 tysięcy ludzi zdaje egzamin na prawo jazdy, Tobie tez powinno się udać.

  Czy oprócz
500zł mandatu w razie kontroli, grozi mi coś w przypadku ewentualnej
stłuczki z czyjejkolwiek winy? Ubezpieczyciel poda mnie do sądu, lub coś
takiego?

Poczytaj ustawę o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych

Jest tam Art 43:

Art. 43.Zakładowi ubezpieczeń przysługuje prawo dochodzenia od kierującego pojazdem mechanicznym zwrotu wypłaconego z tytułu ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych odszkodowania, jeżeli kierujący:

3) nie posiadał wymaganych uprawnień do kierowania pojazdem mechanicznym, z wyjątkiem przypadków, gdy chodziło o ratowanie życia ludzkiego lub mienia albo o pościg za osobą podjęty bezpośrednio po popełnieniu przez nią przestępstwa;

Jednym słowem, jak spowodujesz z Twojej winy zdrowego dzwona nie mając prawa jazdy, to ubezpieczyciel może wystąpić do Ciebie z regresem - czyli wyciągnąć od Ciebie kasę na pokrycie wyrządzonych szkód.  Możesz nie wypłacić przez dłuuuugi czas.

Zastanów się raz jeszcze czy warto jeździć bez prawa jazdy.

Pozdrawiam

Seco

Data: 2013-01-27 22:43:23
Autor: ToMasz
OC bez prawa jazdy
> Poczytaj ustawę o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym
Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych

Jest tam Art 43:
tak, ja czytałem. po pijaku, kradzionym autem itd. Czy ktokolwiek zna kogokolwiek do którego ubezpieczyciel zwrócił się  z regresem?

ToMasz

Data: 2013-01-27 23:13:09
Autor: Tomasz Pyra
OC bez prawa jazdy
Dnia Sun, 27 Jan 2013 22:43:23 +0100, ToMasz napisał(a):

> [...]

tak, ja czytałem. po pijaku, kradzionym autem itd. Czy ktokolwiek zna kogokolwiek do którego ubezpieczyciel zwrócił się  z regresem?

Znam gościa który mają kat. B,C+E spowodował stłuczkę motocyklem.

I nie licz że ubezpieczyciel odpuści - to dla nich kasa po którą zawsze i
chętnie się schylą.
Choćbyś o 10kg przekroczył 3500DMC zestawu jadąc z pustą przyczepą, to
założę się że jak wypatrzą to w papierach, to będzie regres.
Zwłaszcza że ustawa nie wymaga od nich udowadniania niczego, żadnego
związku przyczynowo-skutkowego.
Jest sprawca, nie ma uprawnień - jest regres.

Coś mi się kojarzy, że oni nawet z tym regresem nie muszą iść do sądu, a
prosto do komornika (ale tu to już nie mam pewności).

Data: 2013-01-28 00:15:20
Autor: J.F.
OC bez prawa jazdy
> [...]
tak, ja czytałem. po pijaku, kradzionym autem itd. Czy ktokolwiek zna kogokolwiek do którego ubezpieczyciel zwrócił się  z regresem?

A tu nawet kiedys jeden z kolegow pisal.

Przychodzi wezwanie ... czy pan jechal pojazdem w dniu , o godz, na ulicy.
Auto sluzbowe, ulica kolo domu - pewnie tak. A o co chodzi ?
A bo dwa samochody sie stuknely i mowia ze to pana wina, bo zajechal pan
droge jednemu. podali numer. Czy przyznaje sie pan do winy i przymuje
mandat, czy mamy skierowac sprawe do sadu? A dwa miesiace pozniej "z powdu ucieczki z miejsca wypadku wzywa sie
obywatela do zwrotu kosztu wyplaconego odszkodowania" ..

J.

Data: 2013-01-28 21:56:33
Autor: Andrzej Lawa
OC bez prawa jazdy
W dniu 28.01.2013 00:15, J.F. pisze:

[...]

Znam podobny przypadek. Tylko samochód prywatny i kierujący się
sfrajerzył, bo posłuchał policjanta, który powiedział "przyjmij pan
mandat - nawet jeśli pan niewinny to i tak mniejsza fatyga niż łażenie
po sądach".

No i przyjął, czyli się przyznał do ucieczki... i teraz chcą parę
ładnych tysięcy za samochody i barierkę.

Data: 2013-01-28 22:24:26
Autor: J.F.
OC bez prawa jazdy
Dnia Mon, 28 Jan 2013 21:56:33 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):
[...]

Nie wiadomo, byc moze zaoszczedzil 100 zl, bo sad i tak by go uznal winnym
:-)

J.

OC bez prawa jazdy