OC kontynuacja, a raczej jej brak

Data: 2012-07-28 14:02:30
Autor: BAREK
OC kontynuacja, a raczej jej brak
Dzień Dobry,
Czy w dalszym ciągu trzeba informować ubezpieczyciela o tym, że nie będzie się kontynuowało polisy OC?

Sprzedałem auto na początku czerwca i przyszło z PZU pismo o kontynuacji ubezpieczenia OC, polisa kończyła się jakoś tak chyba właśnie w lipcu...

Bartek

Data: 2012-07-28 16:50:38
Autor: Big Jack
OC kontynuacja, a raczej jej brak
W wiadomo¶ci
*BAREK* napisał(-a):

Sprzedałem auto na pocz±tku czerwca i przyszło z PZU pismo o
kontynuacji ubezpieczenia OC, polisa kończyła się jako¶ tak chyba
wła¶nie w lipcu...

A zawiadomiłe¶ (przedstawiaj±c umowę sprzedaży) PZU o zbyciu auta?

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2012-07-28 17:04:27
Autor: nazgul
W dniu 2012-07-28 14:02, BAREK pisze:
[...]

jak przedstawisz PZU umowÄ™ sprzedaĹĽy to siÄ™ odczepiÄ…
...i przyczepiÄ… do nabywcy.

Data: 2012-07-28 17:49:01
Autor: Big Jack
OC kontynuacja, a raczej jej brak
W wiadomo¶ci
*nazgul* napisał(-a):

jak przedstawisz PZU umowę sprzedaży to się odczepi±
..i przyczepi± do nabywcy.

Raczej nie przyczepi±. w/g aktualnej ustawy nie ma wznowienia ubezpieczenia z autoamtu dla nabywcy. Chyba, że PZU uzna, że ubezpieczenia zawarte na wcze¶niejszych zasadach im wła¶nie podlegaj±. To jest możliwe, bo zdaje się wykładnię tego zapisu każde TU ma chyba swoj± :D

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2012-07-28 20:56:53
Autor: scobowski
*nazgul* napisał(-a):

[...]

Je¶li ostatnia polisa (nie ma czego¶ takiego, jak wznowienie, to zawsze jest nowa polisa) została zawarta wcze¶niej, niż w lutym tego roku - nowe regulacje jej nie dotycz±. Trza zgłosić ubezpieczycielowi min. 1 dzień przed końcem ubezpieczenia.

Data: 2012-07-28 23:19:11
Autor: Big Jack
*scobowski* napisał(-a):

Je¶li ostatnia polisa (nie ma czego¶ takiego, jak wznowienie, to
zawsze jest nowa polisa) została zawarta wcze¶niej, niż w lutym tego
roku - nowe regulacje jej nie dotycz±.

W takim razie now± polisę powinien dostać nabywca auta je¶li nie złoży wypowiedzenia, o ile zbywca zgłosi fakt sprzedaży do PZU.

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2012-07-30 00:16:08
Autor: Michu
OC kontynuacja, a raczej jej brak
Ja mam inny problem.
W listopadzie kupiłem auto w komisie, wykupilem ubezpieczenie na
miesiac w komisie, mieli tak± opcję, żebym mógł dojechać do domu.
PóĽniej wypowiedziałem umowę temu towarzystwu i wykupiłem nowe.
Teraz po roku dostałem pismo z PZU, że nie wypowiedziałem poprzedniej
umowy i mam do zapłaty kwotę. Wła¶ciciel komisu dostał to samo, bo
chyba nie wypowiedział, przy sprzedaży, nie wiem nie poinformował
mnie. PZU szuka go¶cia kto zapłaci.
Czy ja mam jaki¶ obowi±zek, żeby dzwonić po wszystkich towarzystwach i
pytać, czy ten samochód jest u nich ubezpieczony? Nie dostałem żadnego
kwitka przy zakupie, oprócz tego które w dniu zakupu sam wykupiłem.
Samochody stoj±ce w komisie miały ubezpieczenie wykupione za złotówkę
na dzień, s± takie opcje w komisach i takie też wykupiłem na miesi±c.
Cyrk jaki¶.

Data: 2012-07-30 10:23:38
Autor: nazgul
W dniu 2012-07-30 09:16, Michu pisze:
Ja mam inny problem.
W listopadzie kupiłem auto w komisie, wykupilem ubezpieczenie na
miesiac w komisie, mieli taką opcję, żebym mógł dojechać do domu.
Później wypowiedziałem umowę temu towarzystwu i wykupiłem nowe.
Teraz po roku dostałem pismo z PZU, że nie wypowiedziałem poprzedniej
umowy i mam do zapłaty kwotę. Właściciel komisu dostał to samo, bo
chyba nie wypowiedział, przy sprzedaży, nie wiem nie poinformował
mnie. PZU szuka gościa kto zapłaci.
Czy ja mam jakiś obowiązek, żeby dzwonić po wszystkich towarzystwach i
pytać, czy ten samochód jest u nich ubezpieczony? Nie dostałem żadnego
kwitka przy zakupie, oprócz tego które w dniu zakupu sam wykupiłem.
Samochody stojące w komisie miały ubezpieczenie wykupione za złotówkę
na dzień, są takie opcje w komisach i takie też wykupiłem na miesiąc.
Cyrk jakiĹ›.

no cyrk

można zrobić komuś kawał
ubezpieczyć się w 10-ciu TU
i sprzedać samochód informując nabywcę o 1 polisie, ale wszystkim TU wskazać nabywcę.
jakoś po roku nabywcę zaczną nachodzić windykatorzy.
tzn. zaczęliby w poprzednim stanie prawnym, teraz to nie wiem.

Możesz próbować wysłać kopię polisy z którą kupiłeś samochód do PZU i powiedzieć, że pomyłka.

Data: 2012-07-30 04:22:07
Autor: Michu
On 30 Lip, 10:23, nazgul <x...@wp.pl> wrote:
> [...]

> Samochody stoj±ce w komisie miały ubezpieczenie wykupione za złotówkę
> na dzień, s± takie opcje w komisach i takie też wykupiłem na miesi±c.

no cyrk

można zrobić komu¶ kawał
ubezpieczyć się w 10-ciu TU
i sprzedać samochód informuj±c nabywcę o 1 polisie, ale wszystkim TU
wskazać nabywcę.
jako¶ po roku nabywcę zaczn± nachodzić windykatorzy.
tzn. zaczęliby w poprzednim stanie prawnym, teraz to nie wiem.

Możesz próbować wysłać kopię polisy z któr± kupiłe¶ samochód do PZU i
powiedzieć, że pomyłka.

Tak też zrobiłem, opisałem cał± sytuację itd.
Oni musz± z kogo¶ kasę ¶ci±gn±ć i tyle, będę szedł do s±du jakby co.
Ja ze swojej strony dopilnowałem wszystkiego.

Data: 2012-07-30 14:00:48
Autor: J.F
OC kontynuacja, a raczej jej brak
Użytkownik "Michu"  napisał w wiadomo¶ci grup
[...]

Formalnie to chyba jednak masz, aczkolwiek obowiazek jest na zbywcy
Przy czym:
a) mozna sprawdzic na stronie UFG  gdzie pojazd ma polise,
b) nie zawsze znajduje ... ale zatrzymac wydruk z data i to z ich winy :-)
c) teraz nowy wlasciciel moze juz wypowiedziec umowe w dowolnym momencie, wiec to sa mniejsze pieniadze.

J.

OC kontynuacja, a raczej jej brak