OC na crossa

Data: 2009-04-01 14:16:33
Autor: suzukirmz450
OC na crossa
witam, ja tez slyszalem, ze mozna to zrobic ale walkuje temat z PZU od 2 tygodni i skutecznie zaczynaja mnie przekonywac ze nie mozna. Wynalazlem nawet klauzule 17 do ubezpieczenia OC ktora jest wymyslona do urzadzen, ktore nie sa objete obowiazkowym ubezpieczeniem OC juz sie ucieszylem i mysle MAM!!! a tu d... bo po pierwsze primo mozna ja wykupic tylko na dzialalnosc gospodarcza, po drugie primo dotyczy bardziej wozkow widlowych i tego typu rzeczy po trzecie primo nie jest to oc komunikacyjne czyli jak zatrzyma police to mowi 5000zl prosze. Przy wykupieniu normalnego, respektowanego, tak przez nas ludzi jezdzacych na crossach pozadanego ubezpieczenia komunikacyjnego OC jest jeden jedyny malutki problem crossa nie da sie zakwalifikowac do zadnej z grup objetych mozliwoscia wykupu OC ZADNEJ. bardzo chcialbym sie mylic i jesli zna ktos lub moze sam kupil, jakims cudem, takie OC moze agent byl pijany moze wzial w lape (poniewaz za wystawiona polise odpowiedzialnosc ponosi wystawiajacy) to bede bardzo wdzieczny za rade jak i gdzie to zrobic bo ja sie powoli poddaje. --

Data: 2009-04-01 16:35:06
Autor: de Fresz
OC na crossa
On 2009-04-01 16:16:33 +0200, suzukirmz450 <bartosz.sadurski@_NOSPAM_op.pl> said:

czyli jak zatrzyma police to mowi 5000zl prosze.

Chyba Jenów...

[...]

Da się znaleźć agenta, który wystawi. Widać nie wszyscy są aż tak biegli w przepisach, czy tam z pazerności przymykają oko. Jak Cie gdzieś spuścili, to idź do iinnego.

Sebastian
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

Data: 2009-04-01 15:12:38
Autor: suzukirmz450
OC na crossa

5000ZL jest to wysokosc kolegium za nieposiadanie waznej polisy OC w ruchu drogowym jest to maksymalna kara jaka mozna dostac, jak ktos ma fart moga mu nic nie powiedziec, wole zakladac najgorsze, w kazdym razie taki jest przepis.

co do agentow i ich roznorodnosci to nie chodzi o to ze im sie nie chce tylko nie wiedza jak to zrobic bo w scisle okreslonym sposobie ich dzialania, bardzo wyraznych przepisow co wolno a co nie wolno, nie ma po prostu miejsca na ubezpieczenie komunikacyjne dla "nie motocykla" nie skutera" nie pojazdu wolnobierznego" i "nie! wszystko co jest w ich ramach" w ramach ktorych przyznaja OC. To tak jakbys byl... nie wiem... elfem i poszedl po kredyt hipoteczny do banku. Oni po prostu nie maja procedur ani mozliwosci wyrobienia takiego OC bo cross nie ma wszystkich wymaganych papierow. Powiedzial mi jeden gosciu w PZU ze jest mala luka i moga mi wyrobic OC ale musze zlozyc oswiadczenie ze zarejestruje pojazd w 3 miesiace i teoretycznie bylo by wazne a praktycznie to juz by ocenil pan policjant, pomijajac fakt ze oswiadczenie bylo by oszustwem, a takie rzeczy podobno coraz czesciej sprawdza jakis organ panstwowy nie pamietam nazwy.

jesli uwazasz ze wyrobienie oc na crossa to taki pryszcz to prosze daj namiar na inspektorat lub agenta ktory to robi bede bardzo wdzieczny, moze byc nawet drugi koniec Polski.

Data: 2009-04-01 17:40:19
Autor: de Fresz
OC na crossa
On 2009-04-01 17:12:38 +0200, suzukirmz450 <bartosz.sadurski@_NOSPAM_op.pl> said:

5000ZL jest to wysokosc kolegium za nieposiadanie waznej polisy OC w ruchu drogowym jest to maksymalna kara jaka mozna dostac,

Bzdura. Po pierwsze nie ma już czegoś takiego, jak "kolegium", po drugie od dawna takie sprawy nie były kierowane do Sądów Grodzkich (jeśli kiedykolwiek). Za nieposiadanie grozi mandat i skierowanie sprawy do UFG, który nakłada kary wedle stosownego cennika (wysokość zależy od rodzaju pojazdu). Do niedawna było jeszcze sholowanie na parking policyjny, ale niedawno weszła nowela likwidująca ten przepis.

[...]

Już 2 razy ubezpieczałem motocykl na nr ramy (choć moto zarejestrowane) i w żadnym przypadku agent nie oglądał dowodu rejestracyjnego na oczy. Dalej kombinuj sam.

Data: 2009-04-01 19:52:10
Autor: suzukirmz450
OC na crossa

[...]

tak masz racje nie ma juz kolegium pozostal tylko mandat 2090 zl wielkie mi pocieszenie.

Już 2 razy ubezpieczałem motocykl na nr ramy (choć moto zarejestrowane)
i w żadnym przypadku agent nie oglądał dowodu rejestracyjnego na oczy.
Dalej kombinuj sam.

no tak ja 5 razy przejechalem na czerwonym swietle i tez sie nikt nie skapnal, kombinowac moge, troche zabawy w photoshopie i moge sobie zrobic swoje wlasne OC, ale tu nie o to chodzi. mialem na mysli fakt, ze nie ma w 100% legalnego, proceduralnego sposobu na ubezpieczenie crossa ubezpieczeniem komunikacyjnym OC. nadal mam nadzieje ze sie myle takze jezeli ktos zna sposob jak to zrobic to bardzo bede wdzieczny za wskazowki, tylko prosze bez: "a ja dwa razy bylem i nikt nic nie zauwazyl" bo ja juz bylem 15 razy i za kazdym razem ktos zauwazyl. chodzi mi o prawny 100% sposob, a takiego nawet w PZU nie znaja, ale moze przeczyta to ktos bardziej obeznany niz przedstawiciele PZU na to licze pozdrawiam.

OC na crossa