Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   OC regres

OC regres

Data: 2017-06-04 11:32:31
Autor: Kris
OC regres
http://www.tvn24.pl/wroclaw,44/czechy-polski-kierowca-zniszczyl-nowa-droge-miliony-koron-strat,743948.html
Ubezpieczyciel ciężarówki pewnie z OC pokryje straty.
Czy i na jakiej podstawie ubezpieczyciel będzie mógł coś "odzyskać" od kierowcy?

Data: 2017-06-04 14:15:24
Autor: przemek.jedrzejczak
OC regres
http://rkb.pl/faq/co-jest-razace-niedbalstwo-kiedy-szkoda-jest-popelniona-wskutek-razacego-niedbalstwa/

Ale tak naprawdę TU jest w czarnej dupie bo odzyskanie takiej kasy od zwykłego kierowcy jest nierealne więc trzeba zebrać od wszystkich :-)

Data: 2017-06-05 00:20:30
Autor: Tomasz Pyra
OC regres
Dnia Sun, 4 Jun 2017 14:15:24 -0700 (PDT), przemek.jedrzejczak@gmail.com
napisał(a):

http://rkb.pl/faq/co-jest-razace-niedbalstwo-kiedy-szkoda-jest-popelniona-wskutek-razacego-niedbalstwa/

Ale tak naprawdę TU jest w czarnej dupie bo odzyskanie takiej kasy od zwykłego kierowcy jest nierealne więc trzeba zebrać od wszystkich :-)

W Polsce ubezpieczeń obowiązkowym OC jest objęte każde niedbalstwo, a nawet
wina umyślna (art. 9.2 ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych).

Wina umyślna jedynie pozwala jedynie uruchomić regres (art. 43)

Data: 2017-06-04 20:47:19
Autor: Tomasz Pyra
OC regres
Dnia Sun, 4 Jun 2017 11:32:31 -0700 (PDT), Kris napisał(a):

http://www.tvn24.pl/wroclaw,44/czechy-polski-kierowca-zniszczyl-nowa-droge-miliony-koron-strat,743948.html
Ubezpieczyciel ciężarówki pewnie z OC pokryje straty.
Czy i na jakiej podstawie ubezpieczyciel będzie mógł coś "odzyskać" od kierowcy?

Z tego co się kiedyś dowiadywałem, to nasze OC działa za granicą zgodnie z
tamtejszym prawem.

Np. o ile w Polsce nie ma żadnych wyłączeń od odpowiedzialności OC, to już
w Niemczech za barierki na Nurburgringu OC nie płaci, więc i nasz
ubezpieczyciel za nie nie zapłaci.

Trzeba by się więc znać na czeskim prawie.

Data: 2017-06-04 21:51:03
Autor: Cavallino
OC regres
W dniu 04-06-2017 o 20:47, Tomasz Pyra pisze:
Dnia Sun, 4 Jun 2017 11:32:31 -0700 (PDT), Kris napisał(a):

http://www.tvn24.pl/wroclaw,44/czechy-polski-kierowca-zniszczyl-nowa-droge-miliony-koron-strat,743948.html
Ubezpieczyciel ciężarówki pewnie z OC pokryje straty.
Czy i na jakiej podstawie ubezpieczyciel będzie mógł coś "odzyskać" od kierowcy?

Z tego co się kiedyś dowiadywałem, to nasze OC działa za granicą zgodnie z
tamtejszym prawem.

Np. o ile w Polsce nie ma żadnych wyłączeń od odpowiedzialności OC, to już
w Niemczech za barierki na Nurburgringu OC nie płaci, więc i nasz
ubezpieczyciel za nie nie zapłaci.

Bo pewnie nie jest drogą publiczną.

Data: 2017-06-04 23:08:39
Autor: Tomasz Pyra
OC regres
Dnia Sun, 4 Jun 2017 21:51:03 +0200, Cavallino napisał(a):

Np. o ile w Polsce nie ma żadnych wyłączeń od odpowiedzialności OC, to już
w Niemczech za barierki na Nurburgringu OC nie płaci, więc i nasz
ubezpieczyciel za nie nie zapłaci.

Bo pewnie nie jest drogą publiczną.

Nie znam niemieckiego prawa w tym zakresie.
W Polsce OC płaci za takie rzeczy.
Z naszej ustawy wynika że OC płaci za wszystko, a w kilku konkretnych
przypadkach ubezpieczyciel ma potem prawo do regresu.

A w Niemczech widocznie jest jakoś inaczej.

Data: 2017-06-04 14:50:34
Autor: przemek.jedrzejczak
OC regres
Nie jest inaczej tylko OWU wyklucza zamknięte odcinki rajdowe i TU nie wypłaca. Warto też zauważyć że rajdowcy powinni wykupywać OC w dobrych firmach bo np okaleczony pilot będzie leczony z ich (auta) polisy i wieloletnie pałowanie przed sądem raczej nie będzie korzystne. No i jako że większość TU to firmy globalne to zalecalbym ponowna lekturę OWU bo może nastąpił update.

Data: 2017-06-05 00:15:23
Autor: Tomasz Pyra
OC regres
Dnia Sun, 4 Jun 2017 14:50:34 -0700 (PDT), przemek.jedrzejczak@gmail.com
napisał(a):

Nie jest inaczej tylko OWU wyklucza zamknięte odcinki rajdowe i TU nie wypłaca.

Być może w Niemczech tak właśnie jest.
W Polsce nie ma żadnych OWU jeśli chodzi o OC, bo warunki są definiowane
przez ustawę o ubezpieczeniach obowiązkowych.

Warto też zauważyć że rajdowcy powinni wykupywać OC w dobrych firmach bo np okaleczony pilot będzie leczony z ich (auta) polisy i wieloletnie pałowanie przed sądem raczej nie będzie korzystne.

Mylisz chyba obowiżakowe ubezpieczenie OC posiadacza pojazdu ze sportowym
ubezpieczeniem NNW. To zupełnie inna sprawa.

No i jako że większość TU to firmy globalne to zalecalbym ponowna lekturę OWU bo może nastąpił update.

Do OC w Polsce nie ma żadnych OWU.

Data: 2017-06-04 22:55:03
Autor: przemek.jedrzejczak
OC regres
Nie chce mi się sprawdzać ale na szybko:

Nieco inaczej wygląda kwestia samochodów uczestniczących w wyścigach lub przejazdach rajdowych. Auto, które na co dzień porusza się po drogach publicznych, musi oczywiście posiadać obowiązkowe OC. Jednak ochrona ubezpieczeniowa wyklucza odpowiedzialność w przypadku udziału pojazdu w zdarzeniach, które miały miejsce podczas tego typu imprez. Dotyczy to uczestnictwa w wyścigach organizowanych w obiektach zamkniętych.

NNW to zazwyczaj grosze (w porównaniu do OC) więc przy bardziej kosztownym urazie i tak trzeba sięgnąć po OC a wtedy TU już gra rolę.

Data: 2017-06-06 01:44:42
Autor: Tomasz Pyra
OC regres
Dnia Sun, 4 Jun 2017 22:55:03 -0700 (PDT), przemek.jedrzejczak@gmail.com
napisał(a):

Nie chce mi się sprawdzać ale na szybko:

Nieco inaczej wygląda kwestia samochodów uczestniczących w wyścigach lub przejazdach rajdowych.

Nie ma znaczenia przeznaczenie pojazdu - warunki OC i zakres opisany jest w
ustawie i nie ma tam żadnych wyjątków związanych z przeznaczeniem pojazdu
czy uczestnictwem nim w jakiś imprezach.

Auto, które na co dzień porusza się po drogach publicznych, musi oczywiście posiadać obowiązkowe OC.

Każdy pojazd mechaniczny musi mieć, nawet jeśli się nie porusza po drogach
publicznych.

Jednak ochrona ubezpieczeniowa wyklucza odpowiedzialność w przypadku udziału pojazdu w zdarzeniach, które miały miejsce podczas tego typu imprez.

Nie nie wyklucza. Nikt nie ma prawa sprzedać w Polsce ubezpieczenia z
jakimkolwiek wykluczeniem. A na pewno nie będzie to już "ubezpieczenie
obowiązkowe pojazdów mechanicznych".

Data: 2017-06-05 22:29:42
Autor: przemek.jedrzejczak
OC regres
Wow to chyba ewenement w skali światowej :-) czyli biorę udział w zamkniętej imprezie Monster Moto Show U Stefana na jego polu kukurydzy i "przypadkowo" uszkadzam 10 pojazdów oraz nogę wspomnianego Stefana po czym oddalam się zrelaksowany bo za wszystko płaci TU ?
Śmiem twierdzić że to bardzo opłacalna inwestycja jako że właścicielem mojego monster trucka marki VW jest babcia staruszka a ja zbieram od zainteresowanych 30% prowizji ;-)

Data: 2017-06-06 10:16:04
Autor: Tomasz Pyra
OC regres
Dnia Mon, 5 Jun 2017 22:29:42 -0700 (PDT), przemek.jedrzejczak@gmail.com
napisał(a):

Wow to chyba ewenement w skali światowej :-) czyli biorę udział w zamkniętej imprezie Monster Moto Show U Stefana na jego polu kukurydzy i "przypadkowo" uszkadzam 10 pojazdów oraz nogę wspomnianego Stefana po czym oddalam się zrelaksowany bo za wszystko płaci TU ?

Dokładnie tak.
A nawet jeśli kupisz sobie wcześniej dodatkowe OC jako organizator imprezy
Monster Moto Show, to odszkodowanie pójdzie i tak z drogowego,
obowiązkowego OC pojazdu. A w razie jego braku, dodatkowo przyjdzie UFG i
rypnie karę.

Tu jedna jedyna ważna kwestia - czy to co spowodowało szkody jest "pojazdem
mechanicznym".
Bo przynajmniej jeśli chodzi o samochody stricte wyścigowe to wiem, że
wyroki/uznania bywają różne w tej kwestii.
Jeśli chodzi o samochody rajdowe to nie ma żadnych wątpliwości, bo każdy
jest zarejestrowanym samochodem osobowym, z przeglądem, obowiązkowym
ubezpieczeniem OC, tablicami rejestracyjnymi itp.

Ale ogólnie to tak właśnie jest - ustawa mówi że ubezpieczyciel odpowiada
za wszelkie szkody związane z ruchem pojazdu, a więc odpowiada.


Tylko tyle, że w zależności od przeznaczenia ubezpieczyciel może różnicować
stawki ubezpieczeń i tu już bywa różnie.
Sport zazwyczaj pojawia się w jednym pytaniu z nauką jazdy i taksówką.
Są ubezpieczyciele gdzie po zaznaczeniu tej opcji wyskakuje od razu 4000zł
rocznie za OC, a są tacy gdzie daje to np. ~+20% (przynajmniej w połączeniu
z latami bezszkodowymi).
No i raczej nie opłaca się w takiej sytuacji kłamać, bo można potem komuś
przewrócić kawałek płotu za 500zł, a ubezpieczyciel zgodnie z prawem każe
dopłacić do swojej absrdalnej stawki cennikowej.
Dlatego np. ubezpieczenie cywilnego 3.2, kosztuje jednak taniej niż
sportowego 2.0.

Data: 2017-06-06 10:14:20
Autor: RadoslawF
OC regres
W dniu 2017-06-06 o 01:44, Tomasz Pyra pisze:

Auto, które na co dzień porusza się po drogach publicznych, musi oczywiście posiadać obowiązkowe OC.

Każdy pojazd mechaniczny musi mieć, nawet jeśli się nie porusza po drogach
publicznych.
To kiedy nastąpiła ta nieoczekiwana zmiana przepisów ?

Tak dla porządku, auta na żółtych tablicach nie maja obowiązku
mieć wykupionego ubezpieczenia na cały rok.
Auta nie zarejestrowane, stojące np. w muzeach też nie mają takiego
obowiązku.


Pozdrawiam

Data: 2017-06-07 02:47:50
Autor: Tomasz Pyra
OC regres
Dnia Tue, 6 Jun 2017 10:14:20 +0200, RadoslawF napisał(a):

Tak dla porządku, auta na żółtych tablicach nie maja obowiązku
mieć wykupionego ubezpieczenia na cały rok.

Dokładnie tak.
Pojazdy historyczne jak nie jeżdżą, to nie muszą mieć OC, ale to wyjątek.

Data: 2017-06-07 09:42:31
Autor: RadoslawF
OC regres
W dniu 2017-06-07 o 02:47, Tomasz Pyra pisze:

Tak dla porządku, auta na żółtych tablicach nie maja obowiązku
mieć wykupionego ubezpieczenia na cały rok.

Dokładnie tak.
Pojazdy historyczne jak nie jeżdżą, to nie muszą mieć OC, ale to wyjątek.

Nie jedyny, pojazdy nie zarejestrowane też nie muszą mieć.
Więc bliższe prawy będzie że ubezpieczenie musi mieć auto które
porusza się po drogach publicznych niż każdy pojazd mechaniczny.


Pozdrawiam

Data: 2017-06-07 11:44:02
Autor: Liwiusz
OC regres
W dniu 2017-06-07 o 09:42, RadoslawF pisze:
W dniu 2017-06-07 o 02:47, Tomasz Pyra pisze:

Tak dla porządku, auta na żółtych tablicach nie maja obowiązku
mieć wykupionego ubezpieczenia na cały rok.

Dokładnie tak.
Pojazdy historyczne jak nie jeżdżą, to nie muszą mieć OC, ale to wyjątek.

Nie jedyny, pojazdy nie zarejestrowane też nie muszą mieć.


Teoretycznie pojazd nie zarejestrowany nie istnieje, bo jest albo jeszcze nie kupiony, albo zezłomowany.

Więc bliższe prawy będzie że ubezpieczenie musi mieć auto które
porusza się po drogach publicznych niż każdy pojazd mechaniczny.


To bardzo błędne założenie - jest masa pojazdów, które się nie poruszają, a OC muszą mieć. Właściwie, pomijając już żółte tablice, nie ma pojazdu, który by mógł nie mieć ubezpieczenia, "bo się nie porusza po drogach".

--
Liwiusz

Data: 2017-06-07 11:54:30
Autor: Yakhub
OC regres
Dnia Wed, 7 Jun 2017 11:44:02 +0200, Liwiusz napisał(a):

W dniu 2017-06-07 o 02:47, Tomasz Pyra pisze:

Tak dla porządku, auta na żółtych tablicach nie maja obowiązku
mieć wykupionego ubezpieczenia na cały rok.

Dokładnie tak.
Pojazdy historyczne jak nie jeżdżą, to nie muszą mieć OC, ale to wyjątek.

Nie jedyny, pojazdy nie zarejestrowane też nie muszą mieć.


Teoretycznie pojazd nie zarejestrowany nie istnieje, bo jest albo jeszcze nie kupiony, albo zezłomowany.

Właśnie zniknąłeś część maszyn rolniczych i budowlanych.

--
Yakhub

Data: 2017-06-07 13:34:47
Autor: RadoslawF
OC regres
W dniu 2017-06-07 o 11:44, Liwiusz pisze:

Tak dla porządku, auta na żółtych tablicach nie maja obowiązku
mieć wykupionego ubezpieczenia na cały rok.

Dokładnie tak.
Pojazdy historyczne jak nie jeżdżą, to nie muszą mieć OC, ale to wyjątek.

Nie jedyny, pojazdy nie zarejestrowane też nie muszą mieć.


Teoretycznie pojazd nie zarejestrowany nie istnieje, bo jest albo jeszcze nie kupiony, albo zezłomowany.

Z punktu widzenia człowieka ograniczonego umysłowo.
Auto stojące na placu czy parkingi niesie takie samo zagrożenie
niezależnie czy miało właściciela, ma, czy dopiero na niego czeka.

Więc bliższe prawy będzie że ubezpieczenie musi mieć auto które
porusza się po drogach publicznych niż każdy pojazd mechaniczny.

To bardzo błędne założenie - jest masa pojazdów, które się nie poruszają, a OC muszą mieć. Właściwie, pomijając już żółte tablice, nie ma pojazdu, który by mógł nie mieć ubezpieczenia, "bo się nie porusza po drogach".
Maszyny rolnicze jak kombajny czy traktory na gąsienicach, pojazdy
w muzeach robiące za eksponaty, pojazdy wojskowe w tym specjalnego
przeznaczenia, pojazdy szynowe.
Syrenka wuja wyrejestrowana ze dwadzieścia lat temu i stojąca
na podwórku plus cała masa motorów i motorowerów.  :-)


Pozdrawiam

Data: 2017-06-08 11:57:39
Autor: ddddddddddddd
OC regres
W dniu 07.06.2017 o 13:34, RadoslawF pisze:

Teoretycznie pojazd nie zarejestrowany nie istnieje, bo jest albo
jeszcze nie kupiony, albo zezłomowany.

Z punktu widzenia człowieka ograniczonego umysłowo.
Auto stojące na placu czy parkingi niesie takie samo zagrożenie
niezależnie czy miało właściciela, ma, czy dopiero na niego czeka.

to napisz jakie niesie zagrożenie i o ile jest ono większe od stojącego na placu roweru, kontenera na śmieci, billboardu reklamowego czy budynku, które to OC posiadać nie muszą.

--
Pozdrawiam
Łukasz

Data: 2017-06-08 15:44:51
Autor: RadoslawF
OC regres
W dniu 2017-06-08 o 11:57, ddddddddddddd pisze:

Teoretycznie pojazd nie zarejestrowany nie istnieje, bo jest albo
jeszcze nie kupiony, albo zezłomowany.

Z punktu widzenia człowieka ograniczonego umysłowo.
Auto stojące na placu czy parkingi niesie takie samo zagrożenie
niezależnie czy miało właściciela, ma, czy dopiero na niego czeka.

to napisz jakie niesie zagrożenie i o ile jest ono większe od stojącego na placu roweru, kontenera na śmieci, billboardu reklamowego czy budynku, które to OC posiadać nie muszą.

Spytaj ustawodawcę.  :-)


Pozdrawiam

Data: 2017-06-07 21:24:15
Autor: re
OC regres


Użytkownik "Liwiusz"


Tak dla porządku, auta na żółtych tablicach nie maja obowiązku
mieć wykupionego ubezpieczenia na cały rok.

Dokładnie tak.
Pojazdy historyczne jak nie jeżdżą, to nie muszą mieć OC, ale to wyjątek.

Nie jedyny, pojazdy nie zarejestrowane też nie muszą mieć.


Teoretycznie pojazd nie zarejestrowany nie istnieje, bo jest albo
jeszcze nie kupiony, albo zezłomowany.
-- -
A ja mam Smarta kupionego w zabawkowym i co mi zrobisz.

Data: 2017-06-07 21:23:27
Autor: re
OC regres


Użytkownik "RadoslawF"

Tak dla porządku, auta na żółtych tablicach nie maja obowiązku
mieć wykupionego ubezpieczenia na cały rok.

Dokładnie tak.
Pojazdy historyczne jak nie jeżdżą, to nie muszą mieć OC, ale to wyjątek.

Nie jedyny, pojazdy nie zarejestrowane też nie muszą mieć.
Więc bliższe prawy będzie że ubezpieczenie musi mieć auto które
porusza się po drogach publicznych niż każdy pojazd mechaniczny.
-- -
Raczej takie, które ma aspiracje by dalej jeździć. Bo remontowanego samochodu nie da się wyrejestrować a przecież nie porusza się. Można też mieć samochód, który dotąd nie jeździł i nie ma takich aspiracji.

Data: 2017-06-06 19:27:13
Autor: re
OC regres


Użytkownik "Tomasz Pyra"

....
Auto, które na co dzień porusza się po drogach publicznych, musi oczywiście posiadać obowiązkowe OC.

Każdy pojazd mechaniczny musi mieć, nawet jeśli się nie porusza po drogach
publicznych.
-- -
Można już wyrejestrować czasowo ?

Data: 2017-06-07 02:48:47
Autor: Tomasz Pyra
OC regres
Dnia Tue, 6 Jun 2017 19:27:13 +0200, re napisał(a):

Użytkownik "Tomasz Pyra"

...
Auto, które na co dzień porusza się po drogach publicznych, musi oczywiście posiadać obowiązkowe OC.

Każdy pojazd mechaniczny musi mieć, nawet jeśli się nie porusza po drogach
publicznych.
-- -
Można już wyrejestrować czasowo ?

AFAIK nie.
Kukiz z Liroyem coś tam proponują, ale jakoś się to nie popycha.

Data: 2017-06-05 10:52:21
Autor: J.F.
OC regres
Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:83tlln8v0kte$.1024zmyv0xm9u$.dlg@40tude.net...
Dnia Sun, 4 Jun 2017 14:50:34 -0700 (PDT), przemek.jedrzejczak@gmail.com
Nie jest inaczej tylko OWU wyklucza zamknięte odcinki rajdowe i TU nie wypłaca.
Być może w Niemczech tak właśnie jest.
W Polsce nie ma żadnych OWU jeśli chodzi o OC, bo warunki są definiowane
przez ustawę o ubezpieczeniach obowiązkowych.

Warto też zauważyć że rajdowcy powinni wykupywać OC w dobrych firmach bo np okaleczony pilot będzie leczony z ich (auta) polisy i wieloletnie pałowanie przed sądem raczej nie będzie korzystne.

Mylisz chyba obowiżakowe ubezpieczenie OC posiadacza pojazdu ze sportowym
ubezpieczeniem NNW. To zupełnie inna sprawa.

Skoro napisales, ze OC obowiazuje, to i pilotowi wyplacic powinno.
Nie dotyczy zony (choc tu sie jakis sad zbuntowal).

Jest ryzyko obciecia odszkodowania, bo "bral udzial na wlasne ryzyko".

No i ciekawe co bedzie, jak powodem bedzie blad pilota.

No i jako że większość TU to firmy globalne to zalecalbym ponowna lekturę OWU bo może nastąpił update.
Do OC w Polsce nie ma żadnych OWU.

O ile kojarze to bywaja, ale musza sie zgadzac z ustawa.


J.

Data: 2017-06-06 02:01:14
Autor: Tomasz Pyra
OC regres
Dnia Mon, 5 Jun 2017 10:52:21 +0200, J.F. napisał(a):

Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:83tlln8v0kte$.1024zmyv0xm9u$.dlg@40tude.net...
Dnia Sun, 4 Jun 2017 14:50:34 -0700 (PDT), przemek.jedrzejczak@gmail.com
Nie jest inaczej tylko OWU wyklucza zamknięte odcinki rajdowe i TU nie wypłaca.
Być może w Niemczech tak właśnie jest.
W Polsce nie ma żadnych OWU jeśli chodzi o OC, bo warunki są definiowane
przez ustawę o ubezpieczeniach obowiązkowych.

Warto też zauważyć że rajdowcy powinni wykupywać OC w dobrych firmach bo np okaleczony pilot będzie leczony z ich (auta) polisy i wieloletnie pałowanie przed sądem raczej nie będzie korzystne.

Mylisz chyba obowiżakowe ubezpieczenie OC posiadacza pojazdu ze sportowym
ubezpieczeniem NNW. To zupełnie inna sprawa.

Skoro napisales, ze OC obowiazuje, to i pilotowi wyplacic powinno.
Nie dotyczy zony (choc tu sie jakis sad zbuntowal).

Jest ryzyko obciecia odszkodowania, bo "bral udzial na wlasne ryzyko".

To jest raczej kwestia kontratypu sportowego. Natomiast z kolei będącego w
sprzeczności z ustawową odpowiedzialnością za starty na skutek ruchu
pojazdów.
Co do szkód na osobach zawodników to nie znam przypadku żeby uznana była
wina ubezpieczyciela OC.

Co ciekawe znam przypadek gdzie ubezpieczyciel uznał swoją odpowiedzialność
za zderzenie pojazdów biorących udział w rajdzie, ale tylko dlatego że
poszkodowany nie był w ruchu (stał po awarii) - poszli literalnie po
zasadzie ryzyka.

Podobnie skończyła się sprawa zderzenia na wyścigu górskim samochodu
wyścigowego (bez VINu) z innymi wyścigówkami stojącymi za metą.
Na zasadzie ryzyka została uznana odpowiedzialność kierowcy który jechał.
Do tego samochód nie miał OC drogowego, odszkodowanie wypłaciło UFG, a
zawodnik dostał karę za brak OC. Pomimo że miał  ubezpieczenie od ryzyka
sportowego, ale to (jak każde ubezpieczenie nieobowiązkowe) nie obejmuje
zdarzeń objętych ubezpieczeniami obowiązkowymi.



No i jako że większość TU to firmy globalne to zalecalbym ponowna lekturę OWU bo może nastąpił update.
Do OC w Polsce nie ma żadnych OWU.

O ile kojarze to bywaja, ale musza sie zgadzac z ustawa.

To są OWU na pakiety ubezpieczeń. Któryś punkt zawsze mówi że warunki OC są zgodne z ustawą, bo muszą być i
tyle.
Samo OWU nic nie może tu zmienić, może jedynie zwiększyć ochronę
ubezpieczeniową (najczęściej o AC, NNW itp.)

Data: 2017-06-05 17:21:31
Autor: Cavallino
OC regres
W dniu 05-06-2017 o 00:15, Tomasz Pyra pisze:
Dnia Sun, 4 Jun 2017 14:50:34 -0700 (PDT), przemek.jedrzejczak@gmail.com
napisał(a):

Nie jest inaczej tylko OWU wyklucza zamknięte odcinki rajdowe i TU nie wypłaca.

Być może w Niemczech tak właśnie jest.
W Polsce nie ma żadnych OWU jeśli chodzi o OC, bo warunki są definiowane
przez ustawę o ubezpieczeniach obowiązkowych.

Warto też zauważyć że rajdowcy powinni wykupywać OC w dobrych firmach bo np okaleczony pilot będzie leczony z ich (auta) polisy i wieloletnie pałowanie przed sądem raczej nie będzie korzystne.

Mylisz chyba obowiżakowe ubezpieczenie OC posiadacza pojazdu ze sportowym
ubezpieczeniem NNW. To zupełnie inna sprawa.

Nie, to Ty mylisz.
Jak wyrządzisz pilotowi szkodę, to OC jak najbardziej miałoby zastosowanie, gdyby obowiązywało wszędzie.

Data: 2017-06-05 17:19:49
Autor: Cavallino
OC regres
W dniu 04-06-2017 o 23:08, Tomasz Pyra pisze:
Dnia Sun, 4 Jun 2017 21:51:03 +0200, Cavallino napisał(a):

Np. o ile w Polsce nie ma żadnych wyłączeń od odpowiedzialności OC, to już
w Niemczech za barierki na Nurburgringu OC nie płaci, więc i nasz
ubezpieczyciel za nie nie zapłaci.

Bo pewnie nie jest drogą publiczną.

Nie znam niemieckiego prawa w tym zakresie.
W Polsce OC płaci za takie rzeczy.

W sensie że za szkody wyrządzone na prywatnym torze, albo na swojej posesji?
Jesteś pewien?

Data: 2017-06-06 01:38:38
Autor: Tomasz Pyra
OC regres
Dnia Mon, 5 Jun 2017 17:19:49 +0200, Cavallino napisał(a):

W dniu 04-06-2017 o 23:08, Tomasz Pyra pisze:
Dnia Sun, 4 Jun 2017 21:51:03 +0200, Cavallino napisał(a):

Np. o ile w Polsce nie ma żadnych wyłączeń od odpowiedzialności OC, to już
w Niemczech za barierki na Nurburgringu OC nie płaci, więc i nasz
ubezpieczyciel za nie nie zapłaci.

Bo pewnie nie jest drogą publiczną.

Nie znam niemieckiego prawa w tym zakresie.
W Polsce OC płaci za takie rzeczy.

W sensie że za szkody wyrządzone na prywatnym torze, albo na swojej posesji?

Wszelkie związane z ruchem pojazdu, co więcej - nawet nie musisz ponosić z
to winy (zgodnie z zasadą ryzyka).

Jesteś pewien?

Całkowicie

OC regres

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona