Data: 2017-06-04 11:32:31 | |
Autor: Kris | |
OC regres | |
http://www.tvn24.pl/wroclaw,44/czechy-polski-kierowca-zniszczyl-nowa-droge-miliony-koron-strat,743948.html
Ubezpieczyciel ciężarówki pewnie z OC pokryje straty. Czy i na jakiej podstawie ubezpieczyciel będzie mógł coś "odzyskać" od kierowcy? |
|
Data: 2017-06-04 14:15:24 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
OC regres | |
http://rkb.pl/faq/co-jest-razace-niedbalstwo-kiedy-szkoda-jest-popelniona-wskutek-razacego-niedbalstwa/
Ale tak naprawdę TU jest w czarnej dupie bo odzyskanie takiej kasy od zwykłego kierowcy jest nierealne więc trzeba zebrać od wszystkich :-) |
|
Data: 2017-06-05 00:20:30 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
OC regres | |
Dnia Sun, 4 Jun 2017 14:15:24 -0700 (PDT), przemek.jedrzejczak@gmail.com
napisał(a): http://rkb.pl/faq/co-jest-razace-niedbalstwo-kiedy-szkoda-jest-popelniona-wskutek-razacego-niedbalstwa/ W Polsce ubezpieczeń obowiązkowym OC jest objęte każde niedbalstwo, a nawet wina umyślna (art. 9.2 ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych). Wina umyślna jedynie pozwala jedynie uruchomić regres (art. 43) |
|
Data: 2017-06-04 20:47:19 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
OC regres | |
Dnia Sun, 4 Jun 2017 11:32:31 -0700 (PDT), Kris napisał(a):
http://www.tvn24.pl/wroclaw,44/czechy-polski-kierowca-zniszczyl-nowa-droge-miliony-koron-strat,743948.html Z tego co się kiedyś dowiadywałem, to nasze OC działa za granicą zgodnie z tamtejszym prawem. Np. o ile w Polsce nie ma żadnych wyłączeń od odpowiedzialności OC, to już w Niemczech za barierki na Nurburgringu OC nie płaci, więc i nasz ubezpieczyciel za nie nie zapłaci. Trzeba by się więc znać na czeskim prawie. |
|
Data: 2017-06-04 21:51:03 | |
Autor: Cavallino | |
OC regres | |
W dniu 04-06-2017 o 20:47, Tomasz Pyra pisze:
Dnia Sun, 4 Jun 2017 11:32:31 -0700 (PDT), Kris napisał(a): Bo pewnie nie jest drogą publiczną. |
|
Data: 2017-06-04 23:08:39 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
OC regres | |
Dnia Sun, 4 Jun 2017 21:51:03 +0200, Cavallino napisał(a):
Np. o ile w Polsce nie ma żadnych wyłączeń od odpowiedzialności OC, to już Nie znam niemieckiego prawa w tym zakresie. W Polsce OC płaci za takie rzeczy. Z naszej ustawy wynika że OC płaci za wszystko, a w kilku konkretnych przypadkach ubezpieczyciel ma potem prawo do regresu. A w Niemczech widocznie jest jakoś inaczej. |
|
Data: 2017-06-04 14:50:34 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
OC regres | |
Nie jest inaczej tylko OWU wyklucza zamknięte odcinki rajdowe i TU nie wypłaca. Warto też zauważyć że rajdowcy powinni wykupywać OC w dobrych firmach bo np okaleczony pilot będzie leczony z ich (auta) polisy i wieloletnie pałowanie przed sądem raczej nie będzie korzystne. No i jako że większość TU to firmy globalne to zalecalbym ponowna lekturę OWU bo może nastąpił update.
|
|
Data: 2017-06-05 00:15:23 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
OC regres | |
Dnia Sun, 4 Jun 2017 14:50:34 -0700 (PDT), przemek.jedrzejczak@gmail.com
napisał(a): Nie jest inaczej tylko OWU wyklucza zamknięte odcinki rajdowe i TU nie wypłaca. Być może w Niemczech tak właśnie jest. W Polsce nie ma żadnych OWU jeśli chodzi o OC, bo warunki są definiowane przez ustawę o ubezpieczeniach obowiązkowych. Warto też zauważyć że rajdowcy powinni wykupywać OC w dobrych firmach bo np okaleczony pilot będzie leczony z ich (auta) polisy i wieloletnie pałowanie przed sądem raczej nie będzie korzystne. Mylisz chyba obowiżakowe ubezpieczenie OC posiadacza pojazdu ze sportowym ubezpieczeniem NNW. To zupełnie inna sprawa. No i jako że większość TU to firmy globalne to zalecalbym ponowna lekturę OWU bo może nastąpił update. Do OC w Polsce nie ma żadnych OWU. |
|
Data: 2017-06-04 22:55:03 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
OC regres | |
Nie chce mi się sprawdzać ale na szybko:
Nieco inaczej wygląda kwestia samochodów uczestniczących w wyścigach lub przejazdach rajdowych. Auto, które na co dzień porusza się po drogach publicznych, musi oczywiście posiadać obowiązkowe OC. Jednak ochrona ubezpieczeniowa wyklucza odpowiedzialność w przypadku udziału pojazdu w zdarzeniach, które miały miejsce podczas tego typu imprez. Dotyczy to uczestnictwa w wyścigach organizowanych w obiektach zamkniętych. NNW to zazwyczaj grosze (w porównaniu do OC) więc przy bardziej kosztownym urazie i tak trzeba sięgnąć po OC a wtedy TU już gra rolę. |
|
Data: 2017-06-06 01:44:42 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
OC regres | |
Dnia Sun, 4 Jun 2017 22:55:03 -0700 (PDT), przemek.jedrzejczak@gmail.com
napisał(a): Nie chce mi się sprawdzać ale na szybko: Nie ma znaczenia przeznaczenie pojazdu - warunki OC i zakres opisany jest w ustawie i nie ma tam żadnych wyjątków związanych z przeznaczeniem pojazdu czy uczestnictwem nim w jakiś imprezach. Auto, które na co dzień porusza się po drogach publicznych, musi oczywiście posiadać obowiązkowe OC. Każdy pojazd mechaniczny musi mieć, nawet jeśli się nie porusza po drogach publicznych. Jednak ochrona ubezpieczeniowa wyklucza odpowiedzialność w przypadku udziału pojazdu w zdarzeniach, które miały miejsce podczas tego typu imprez. Nie nie wyklucza. Nikt nie ma prawa sprzedać w Polsce ubezpieczenia z jakimkolwiek wykluczeniem. A na pewno nie będzie to już "ubezpieczenie obowiązkowe pojazdów mechanicznych". |
|
Data: 2017-06-05 22:29:42 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
OC regres | |
Wow to chyba ewenement w skali światowej :-) czyli biorę udział w zamkniętej imprezie Monster Moto Show U Stefana na jego polu kukurydzy i "przypadkowo" uszkadzam 10 pojazdów oraz nogę wspomnianego Stefana po czym oddalam się zrelaksowany bo za wszystko płaci TU ?
Śmiem twierdzić że to bardzo opłacalna inwestycja jako że właścicielem mojego monster trucka marki VW jest babcia staruszka a ja zbieram od zainteresowanych 30% prowizji ;-) |
|
Data: 2017-06-06 10:16:04 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
OC regres | |
Dnia Mon, 5 Jun 2017 22:29:42 -0700 (PDT), przemek.jedrzejczak@gmail.com
napisał(a): Wow to chyba ewenement w skali światowej :-) czyli biorę udział w zamkniętej imprezie Monster Moto Show U Stefana na jego polu kukurydzy i "przypadkowo" uszkadzam 10 pojazdów oraz nogę wspomnianego Stefana po czym oddalam się zrelaksowany bo za wszystko płaci TU ? Dokładnie tak. A nawet jeśli kupisz sobie wcześniej dodatkowe OC jako organizator imprezy Monster Moto Show, to odszkodowanie pójdzie i tak z drogowego, obowiązkowego OC pojazdu. A w razie jego braku, dodatkowo przyjdzie UFG i rypnie karę. Tu jedna jedyna ważna kwestia - czy to co spowodowało szkody jest "pojazdem mechanicznym". Bo przynajmniej jeśli chodzi o samochody stricte wyścigowe to wiem, że wyroki/uznania bywają różne w tej kwestii. Jeśli chodzi o samochody rajdowe to nie ma żadnych wątpliwości, bo każdy jest zarejestrowanym samochodem osobowym, z przeglądem, obowiązkowym ubezpieczeniem OC, tablicami rejestracyjnymi itp. Ale ogólnie to tak właśnie jest - ustawa mówi że ubezpieczyciel odpowiada za wszelkie szkody związane z ruchem pojazdu, a więc odpowiada. Tylko tyle, że w zależności od przeznaczenia ubezpieczyciel może różnicować stawki ubezpieczeń i tu już bywa różnie. Sport zazwyczaj pojawia się w jednym pytaniu z nauką jazdy i taksówką. Są ubezpieczyciele gdzie po zaznaczeniu tej opcji wyskakuje od razu 4000zł rocznie za OC, a są tacy gdzie daje to np. ~+20% (przynajmniej w połączeniu z latami bezszkodowymi). No i raczej nie opłaca się w takiej sytuacji kłamać, bo można potem komuś przewrócić kawałek płotu za 500zł, a ubezpieczyciel zgodnie z prawem każe dopłacić do swojej absrdalnej stawki cennikowej. Dlatego np. ubezpieczenie cywilnego 3.2, kosztuje jednak taniej niż sportowego 2.0. |
|
Data: 2017-06-06 10:14:20 | |
Autor: RadoslawF | |
OC regres | |
W dniu 2017-06-06 o 01:44, Tomasz Pyra pisze:
Auto, które na co dzień porusza się po drogach publicznych, musi oczywiście posiadać obowiązkowe OC. Tak dla porządku, auta na żółtych tablicach nie maja obowiązku mieć wykupionego ubezpieczenia na cały rok. Auta nie zarejestrowane, stojące np. w muzeach też nie mają takiego obowiązku. Pozdrawiam |
|
Data: 2017-06-07 02:47:50 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
OC regres | |
Dnia Tue, 6 Jun 2017 10:14:20 +0200, RadoslawF napisał(a):
Tak dla porządku, auta na żółtych tablicach nie maja obowiązku Dokładnie tak. Pojazdy historyczne jak nie jeżdżą, to nie muszą mieć OC, ale to wyjątek. |
|
Data: 2017-06-07 09:42:31 | |
Autor: RadoslawF | |
OC regres | |
W dniu 2017-06-07 o 02:47, Tomasz Pyra pisze:
Nie jedyny, pojazdy nie zarejestrowane też nie muszą mieć.Tak dla porządku, auta na żółtych tablicach nie maja obowiązku Więc bliższe prawy będzie że ubezpieczenie musi mieć auto które porusza się po drogach publicznych niż każdy pojazd mechaniczny. Pozdrawiam |
|
Data: 2017-06-07 11:44:02 | |
Autor: Liwiusz | |
OC regres | |
W dniu 2017-06-07 o 09:42, RadoslawF pisze:
W dniu 2017-06-07 o 02:47, Tomasz Pyra pisze: Teoretycznie pojazd nie zarejestrowany nie istnieje, bo jest albo jeszcze nie kupiony, albo zezłomowany. Więc bliższe prawy będzie że ubezpieczenie musi mieć auto które To bardzo błędne założenie - jest masa pojazdów, które się nie poruszają, a OC muszą mieć. Właściwie, pomijając już żółte tablice, nie ma pojazdu, który by mógł nie mieć ubezpieczenia, "bo się nie porusza po drogach". -- Liwiusz |
|
Data: 2017-06-07 11:54:30 | |
Autor: Yakhub | |
OC regres | |
Dnia Wed, 7 Jun 2017 11:44:02 +0200, Liwiusz napisał(a):
W dniu 2017-06-07 o 02:47, Tomasz Pyra pisze: Właśnie zniknąłeś część maszyn rolniczych i budowlanych. -- Yakhub |
|
Data: 2017-06-07 13:34:47 | |
Autor: RadoslawF | |
OC regres | |
W dniu 2017-06-07 o 11:44, Liwiusz pisze:
Nie jedyny, pojazdy nie zarejestrowane też nie muszą mieć.Tak dla porządku, auta na żółtych tablicach nie maja obowiązku Z punktu widzenia człowieka ograniczonego umysłowo. Auto stojące na placu czy parkingi niesie takie samo zagrożenie niezależnie czy miało właściciela, ma, czy dopiero na niego czeka. w muzeach robiące za eksponaty, pojazdy wojskowe w tym specjalnegoWięc bliższe prawy będzie że ubezpieczenie musi mieć auto które przeznaczenia, pojazdy szynowe. Syrenka wuja wyrejestrowana ze dwadzieścia lat temu i stojąca na podwórku plus cała masa motorów i motorowerów. :-) Pozdrawiam |
|
Data: 2017-06-08 11:57:39 | |
Autor: ddddddddddddd | |
OC regres | |
W dniu 07.06.2017 o 13:34, RadoslawF pisze:
to napisz jakie niesie zagrożenie i o ile jest ono większe od stojącego na placu roweru, kontenera na śmieci, billboardu reklamowego czy budynku, które to OC posiadać nie muszą. -- Pozdrawiam Łukasz |
|
Data: 2017-06-08 15:44:51 | |
Autor: RadoslawF | |
OC regres | |
W dniu 2017-06-08 o 11:57, ddddddddddddd pisze:
Spytaj ustawodawcę. :-)Teoretycznie pojazd nie zarejestrowany nie istnieje, bo jest albo Pozdrawiam |
|
Data: 2017-06-07 21:24:15 | |
Autor: re | |
OC regres | |
Użytkownik "Liwiusz"
Teoretycznie pojazd nie zarejestrowany nie istnieje, bo jest albo jeszcze nie kupiony, albo zezłomowany. -- - A ja mam Smarta kupionego w zabawkowym i co mi zrobisz. |
|
Data: 2017-06-07 21:23:27 | |
Autor: re | |
OC regres | |
Użytkownik "RadoslawF" Nie jedyny, pojazdy nie zarejestrowane też nie muszą mieć.Tak dla porządku, auta na żółtych tablicach nie maja obowiązku Więc bliższe prawy będzie że ubezpieczenie musi mieć auto które porusza się po drogach publicznych niż każdy pojazd mechaniczny. -- - Raczej takie, które ma aspiracje by dalej jeździć. Bo remontowanego samochodu nie da się wyrejestrować a przecież nie porusza się. Można też mieć samochód, który dotąd nie jeździł i nie ma takich aspiracji. |
|
Data: 2017-06-06 19:27:13 | |
Autor: re | |
OC regres | |
Użytkownik "Tomasz Pyra" .... Auto, które na co dzień porusza się po drogach publicznych, musi oczywiście posiadać obowiązkowe OC. Każdy pojazd mechaniczny musi mieć, nawet jeśli się nie porusza po drogach publicznych. -- - Można już wyrejestrować czasowo ? |
|
Data: 2017-06-07 02:48:47 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
OC regres | |
Dnia Tue, 6 Jun 2017 19:27:13 +0200, re napisał(a):
Użytkownik "Tomasz Pyra" AFAIK nie. Kukiz z Liroyem coś tam proponują, ale jakoś się to nie popycha. |
|
Data: 2017-06-05 10:52:21 | |
Autor: J.F. | |
OC regres | |
Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:83tlln8v0kte$.1024zmyv0xm9u$.dlg@40tude.net...
Dnia Sun, 4 Jun 2017 14:50:34 -0700 (PDT), przemek.jedrzejczak@gmail.com Nie jest inaczej tylko OWU wyklucza zamknięte odcinki rajdowe i TU nie wypłaca.Być może w Niemczech tak właśnie jest. Warto też zauważyć że rajdowcy powinni wykupywać OC w dobrych firmach bo np okaleczony pilot będzie leczony z ich (auta) polisy i wieloletnie pałowanie przed sądem raczej nie będzie korzystne. Mylisz chyba obowiżakowe ubezpieczenie OC posiadacza pojazdu ze sportowymubezpieczeniem NNW. To zupełnie inna sprawa. Skoro napisales, ze OC obowiazuje, to i pilotowi wyplacic powinno. Nie dotyczy zony (choc tu sie jakis sad zbuntowal). Jest ryzyko obciecia odszkodowania, bo "bral udzial na wlasne ryzyko". No i ciekawe co bedzie, jak powodem bedzie blad pilota. No i jako że większość TU to firmy globalne to zalecalbym ponowna lekturę OWU bo może nastąpił update.Do OC w Polsce nie ma żadnych OWU. O ile kojarze to bywaja, ale musza sie zgadzac z ustawa. J. |
|
Data: 2017-06-06 02:01:14 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
OC regres | |
Dnia Mon, 5 Jun 2017 10:52:21 +0200, J.F. napisał(a):
Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:83tlln8v0kte$.1024zmyv0xm9u$.dlg@40tude.net... To jest raczej kwestia kontratypu sportowego. Natomiast z kolei będącego w sprzeczności z ustawową odpowiedzialnością za starty na skutek ruchu pojazdów. Co do szkód na osobach zawodników to nie znam przypadku żeby uznana była wina ubezpieczyciela OC. Co ciekawe znam przypadek gdzie ubezpieczyciel uznał swoją odpowiedzialność za zderzenie pojazdów biorących udział w rajdzie, ale tylko dlatego że poszkodowany nie był w ruchu (stał po awarii) - poszli literalnie po zasadzie ryzyka. Podobnie skończyła się sprawa zderzenia na wyścigu górskim samochodu wyścigowego (bez VINu) z innymi wyścigówkami stojącymi za metą. Na zasadzie ryzyka została uznana odpowiedzialność kierowcy który jechał. Do tego samochód nie miał OC drogowego, odszkodowanie wypłaciło UFG, a zawodnik dostał karę za brak OC. Pomimo że miał ubezpieczenie od ryzyka sportowego, ale to (jak każde ubezpieczenie nieobowiązkowe) nie obejmuje zdarzeń objętych ubezpieczeniami obowiązkowymi. No i jako że większość TU to firmy globalne to zalecalbym ponowna lekturę OWU bo może nastąpił update.Do OC w Polsce nie ma żadnych OWU. To są OWU na pakiety ubezpieczeń. Któryś punkt zawsze mówi że warunki OC są zgodne z ustawą, bo muszą być i tyle. Samo OWU nic nie może tu zmienić, może jedynie zwiększyć ochronę ubezpieczeniową (najczęściej o AC, NNW itp.) |
|
Data: 2017-06-05 17:21:31 | |
Autor: Cavallino | |
OC regres | |
W dniu 05-06-2017 o 00:15, Tomasz Pyra pisze:
Dnia Sun, 4 Jun 2017 14:50:34 -0700 (PDT), przemek.jedrzejczak@gmail.com Nie, to Ty mylisz. Jak wyrządzisz pilotowi szkodę, to OC jak najbardziej miałoby zastosowanie, gdyby obowiązywało wszędzie. |
|
Data: 2017-06-05 17:19:49 | |
Autor: Cavallino | |
OC regres | |
W dniu 04-06-2017 o 23:08, Tomasz Pyra pisze:
Dnia Sun, 4 Jun 2017 21:51:03 +0200, Cavallino napisał(a): W sensie że za szkody wyrządzone na prywatnym torze, albo na swojej posesji? Jesteś pewien? |
|
Data: 2017-06-06 01:38:38 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
OC regres | |
Dnia Mon, 5 Jun 2017 17:19:49 +0200, Cavallino napisał(a):
W dniu 04-06-2017 o 23:08, Tomasz Pyra pisze: Wszelkie związane z ruchem pojazdu, co więcej - nawet nie musisz ponosić z to winy (zgodnie z zasadą ryzyka). Jesteś pewien? Całkowicie |
|