OC sprawcy a zniszczony sprzet

Data: 2014-08-25 13:34:37
Autor: Andrzej Lawa
OC sprawcy a zniszczony sprzet
W dniu 25.08.2014 13:30, Ergie pisze:

Kierowca nie uciekł. Spisali wspólne o¶wiadczenie i znajomy zgłosił się
do ubezpieczyciela sprawcy. Ten zaproponował kilka (dosłownie) stów za
naprawę roweru a na temat telefonu odpisali że ubezpieczenie obejmuje
tylko prawidłowo zamocowany i przewożony ładunek a telefon nie był
odpowiednio zabezpieczony.

Pytanie: maj± rację?

Nie maj±. Maj± psi obowi±zek naprawić szkodę.

--
Boga prawdopodobnie nie ma.
A teraz przestań się martwić

Data: 2014-08-25 13:40:29
Autor: Ergie
OC sprawcy a zniszczony sprzet
Użytkownik "Andrzej Lawa"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:ltf70d$e6n$2@node1.news.atman.pl...

Pytanie: maj± rację?

Nie maj±. Maj± psi obowi±zek naprawić szkodę.

Po ludzki patrz±c/my¶l±c  też mi się tak wydaje, ale papier jest cierpliwy i różne dziwne regulaminy i przepisy w życiu widziałem, więc nie zdziwiłbym się za nadto gdyby było inaczej.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2014-08-25 14:10:12
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 25.08.2014 13:40, Ergie pisze:
[...]

Regulamin Ciebie nie dotyczy. Maj± naprawić wszelkie szkody i ewentualnie wyst±pić z regresem do sprawcy.

Tak samo jak czasami niektórzy z tych kanciarzy usiłuj± się wymigać od wypłaty je¶li sprawca nie miał prawka lub był pijany.

Poszkodowanego to nie interesuje.

Data: 2014-08-25 16:04:28
Autor: J.F.
[...]

W ustawie jest pare wyjatkow, ale telefonu nie dotycza.

Tak samo jak czasami niektórzy z tych kanciarzy usiłuj± się wymigać od wypłaty je¶li sprawca nie miał prawka lub był pijany.
Poszkodowanego to nie interesuje.

Zawsze jednak pozostaje formula "poszkodowany swoim razacym niedbalstwem przyczynil sie do powstania szkody/powiekszenia rozmiaru".

Bez pasow jechal, bez swiatel, bez kasku, albo z ch* uchwytem, z ktorego telefon od byle czego wypada :-)

P.S. odrapania roweru ... lakiernik z 500 zl wezmie za malowanie :-)

J.

Data: 2014-08-25 19:57:29
Autor: ToMasz
[...]

kiedy¶ widziałem jak samochód wypadł z zakrętu i wjechał przez płot i ro¶linno¶ć do ogródka i zatrzymał się na domu.
Czyżby¶ sugerował że:
Płot powinien mieć atest na przyjęcie energii samochodu
w ogrodzie zamiast kwiatków - żywopłot energochłonny
na budynku beton odporny na zarysowania a nie jaki¶ tynk akrylowy na styropianie
?

S±dze że nie taka jest Twoja intencja w ewentualnej obronie sprawcy.

ToMasz

Data: 2014-08-25 11:34:32
Autor: kogutek444
W dniu poniedziałek, 25 sierpnia 2014 19:57:29 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:
> [...]

> przyczynil sie do powstania szkody/powiekszenia rozmiaru".

> Bez pasow jechal, bez swiatel, bez kasku, albo z ch* uchwytem, z ktorego

kiedy� widzia�em jak samoch�d wypad� z zakr�tu i wjecha� przez p�ot i ro�linno�� do ogr�dka i zatrzyma� si� na domu.

Czy�by� sugerowa� �e:

P�ot powinien mie� atest na przyj�cie energii samochodu

w ogrodzie zamiast kwiatk�w - �ywop�ot energoch�onny

na budynku beton odporny na zarysowania a nie jakiďż˝ tynk akrylowy na styropianie

?

S�dze �e nie taka jest Twoja intencja w ewentualnej obronie sprawcy.

ToMasz

Sprawca jest chyba znany. To nie idzie o jego obronę bo jest winny. Idzie o naprawę szkody. Ubezpieczyciel ma wypłacić pieni±dze za za wszystko co zostało nieumy¶lnie zniszczone.Typowe dla ubezpieczycieli jest że odmawiaj± w takich jak w temacie przypadkach. Pismo od prawnika bardzo szybko ich sprowadza do wła¶ciwej pozycji. Taka jest polityka ubezpieczycieli. Odmówić wszystkim bo 5% będzie dr±żyło temat i tylko oni dostan± odszkodowanie.

Data: 2014-08-25 19:04:00
Autor: Pszemol
<kogutek444@gmail.com> wrote in message news:0f541b1f-5537-4693-8da9-13b5b12f84aagooglegroups.com...
Pismo od prawnika bardzo szybko ich sprowadza do wła¶ciwej pozycji.

Zarekomenduj jeszcze prawnika, który napisze takie pismo
i weĽmie np. 10% warto¶ci zniszczonego telefonu...

Bo prawnicy s± niestety w cenie i to nie jest dobre rozwi±zanie.

Data: 2014-08-26 04:08:54
Autor: m
W dniu 26.08.2014 02:04, Pszemol pisze:
[...]

Z mojego do¶wiadczenia wynika że wystarczy napisać odwołanie i co¶ zawsze zwiększ±. Wystarczy umotywować trochę lepiej niż "bo tak" :).

Ale może bym więcej uzyskał niż gdybym wynaj±ł prawnika?

p. m.

Data: 2014-08-26 15:19:55
Autor: John Kołalsky
OC sprawcy a zniszczony sprzet

Użytkownik "m" <mvoicem@gmail.com>

[...]

Prawnik pisał Ci odwołanie ? I ile wzi±ł ?

Bo zastępstwo kosztuje np 600. Żeby tyle wydać trzeba mieć wielokrotnie więcej mieć do zyskania albo pewno¶ć a najlepiej jedno i drugie.

Data: 2014-08-26 19:07:42
Autor: Cavallino
OC sprawcy a zniszczony sprzet

Użytkownik "m" <mvoicem@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:53fbec36$0$3056$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Nieprawda.
Do PTU kiedy¶ napisałem ze 3 odwołania i nie zwiększyli nawet o 1 zł.
No to w s±dzie przegrali drugie tyle, plus koszta s±dowe i mojego prawnika oraz rzeczoznawcę.

Data: 2014-08-25 15:58:31
Autor: tadzik
On Mon, 25 Aug 2014 13:34:37 +0200, Andrzej Lawa <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> wrote:
Nie maj±. Maj± psi obowi±zek naprawić szkodę.

Nie p...pl lawa. Nie znasz sie to sie nie wypowiadaj.
Ubezpieczyciel może nie odpowiadać i w tym momencie występujemy z powództwem cywilnym do sprawcy.
To tak w dużym skrócie bo nie chce mi sie klepac po telefonie.

--
pozdro
tadzik

Data: 2014-08-25 15:43:17
Autor: Budzik
OC sprawcy a zniszczony sprzet
Użytkownik tadzik fake@fakeemail.com ...

[...]

A moze jednak zechciałys poklepac?
Z czego miałoby wynikać to przeniesienie?
Czego miałoby dotyczyc i dlaczego akurat telefonu?

Data: 2014-08-25 18:51:53
Autor: Cavallino
OC sprawcy a zniszczony sprzet

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:XnsA394AF7F24006budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
[...]

Z natury rzeczy, to sprawca de facto odpowiada wobec Ciebie, a nie ubezpieczyciel.
Ubezpieczyciel go tylko wyręcza w płaceniu.
Pozywać możesz od razu sprawcę - co on z tym zrobi to nie Twój problem.

Data: 2014-08-25 18:59:52
Autor: Budzik
OC sprawcy a zniszczony sprzet
Użytkownik Cavallino cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl ...

[...]

OK. Ale dlaczego wystawca OC wystepuj±cy w imieniu sprawcy miałby wybierać ktory koszt pokrywa a ktory mam dochodzic bezposrednio?

Data: 2014-08-25 12:32:26
Autor: kogutek444
W dniu poniedziałek, 25 sierpnia 2014 20:59:52 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
U�ytkownik Cavallino cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl ...

> Ubezpieczyciel go tylko wyr�cza w p�aceniu.

> Pozywa� mo�esz od razu sprawc� - co on z tym zrobi to nie Tw�j problem.

> OK. Ale dlaczego wystawca OC wystepuj�cy w imieniu sprawcy mia�by wybiera� ktory koszt pokrywa a ktory mam dochodzic bezposrednio?

Bo chce zaoszczędzić. Jak za dużo wypłaci to będzie musiał dołożyć ze swoich.

Data: 2014-08-25 21:59:51
Autor: Budzik
OC sprawcy a zniszczony sprzet
Użytkownik  kogutek444@gmail.com ...

Bo chce zaoszczędzić. Jak za dużo wypłaci to będzie musiał dołożyć ze
swoich.

Nie o to pytam.
Dlaczego miałoby mu na to pozwalac prawo? Nie na probowanie. Na to, zeby te próby były skuteczne prawnie wobec sprzeciwu poszkodowanego.

Data: 2014-08-26 10:31:39
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 25 Aug 2014, Budzik wrote:

[...]

  Przecież nikt nie pisał o "skuteczno¶ci".
  To wła¶nie "próbowanie" się opłaca, bo czę¶ć uprawnionych się zniechęci.

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-08-26 10:44:07
Autor: Budzik
OC sprawcy a zniszczony sprzet
Użytkownik Gotfryd Smolik news smolik@stanpol.com.pl ...

[...]

Ok, to jest jasne i klarowne.

Data: 2014-08-26 12:49:02
Autor: Andrzej Lawa
[...]

Swoj± drog± czy takie kombinacje nie wyczerpuj± znamion oszustwa? Wszak usiłuj± wprowadzić w bł±d/wykorzystać czyj±¶ nie¶wiadomo¶ć w celu osignięcia korzy¶ci maj±tkowej... Jest jakie¶ orzecznictwo w tym kierunku?

Data: 2014-08-27 19:43:58
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 26 Aug 2014, Andrzej Lawa wrote:

  Przecież nikt nie pisał o "skuteczno¶ci".
  To wła¶nie "próbowanie" się opłaca, bo czę¶ć uprawnionych się zniechęci.

Swoj± drog± czy takie kombinacje nie wyczerpuj± znamion oszustwa?

  Na zdrowy rozum tak.
  Prawnie... widzę problem: jak złożysz wniosek o ¶ciganie, to znaczy że
wiesz że przysługuje zapłata, więc należało sprzeciwić się cywilnie.
  Chyba jaki¶ prokurato musiałby wyst±pić z urzędu.

Wszak usiłuj± wprowadzić w bł±d/wykorzystać czyj±¶ nie¶wiadomo¶ć w celu osignięcia korzy¶ci maj±tkowej... Jest jakie¶ orzecznictwo w tym kierunku?

  Nie znam, ale jakby co to też jestem ciekaw.

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-08-28 11:11:35
Autor: Andrzej Lawa
[...]

Ja wiem, ale wielu nie wie lub dowiaduje się póĽniej. Tak jak inicjator w±tku i paru innych tu występuj±cych.

Wszak usiłuj± wprowadzić w bł±d/wykorzystać czyj±¶ nie¶wiadomo¶ć w
celu osignięcia korzy¶ci maj±tkowej... Jest jakie¶ orzecznictwo w tym
kierunku?

  Nie znam, ale jakby co to też jestem ciekaw.

Podejrzewam, że może nie być - ci co nie wiedz± nie zgłosz±, a ci co wiedz± lub się dowiedzieli robi± awanturę i wtedy ubezpieczyciel grzecznie zmienia zdanie (nie zawsze, ale często).

W sumie faktycznie - zadziałałoby to tylko grupowo i z urzędu.

Data: 2014-08-28 11:40:10
Autor: SW3
W dniu 27.08.2014 o 19:43 Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl>  pisze:

Prawnie... widzę problem: jak złożysz wniosek o ¶ciganie, to znaczy że
wiesz że przysługuje zapłata, więc należało sprzeciwić się cywilnie.

No ale próba oszustwa jest prób± oszustwa niezależnie od tego czy udana  czy nie.
Poza tym z tego, że wie, nie wynika, że wiedział wcze¶niej. Zwłaszcza  je¶li termin na cywilne sprzeciwienie upłyn±ł.

--
SW3
-- --

Data: 2014-08-25 21:46:53
Autor: Cavallino
OC sprawcy a zniszczony sprzet

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:XnsA394D4E2B7BF6budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
[...]

Przecież od razu widać, że to jaki¶ kant grubymi nićmi szyty.

Data: 2014-08-26 19:06:39
Autor: Cavallino
OC sprawcy a zniszczony sprzet

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:XnsA394F092F2564budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
[...]

Ta próba wykpienia się tanim kosztem z odpowiedzialno¶ci ubezpieczyciela.

Data: 2014-09-03 02:00:02
Autor: Budzik
[...]

A ten kant. :)
To pełna zgoda.

Data: 2014-08-25 22:39:22
Autor: Tomasz Pyra
W dniu 2014-08-25 18:51, Cavallino pisze:

[...]

W przypadku ubezpieczeń obowi±zkowych tak nie jest.

W skrócie, jest to tak, że sprawca daje Ci numer polisy, a je¶li chcesz odszkodowanie, to musisz się bujać z ubezpieczycielem i to z ubezpieczycielem o wszystkim rozmawiasz.

Nie masz możliwo¶ci pozwać bezpo¶rednio sprawcy (tzn. prawo masz, ale przypozwanym z automatu musi zostać ubezpieczyciel, będzie on reprezentował sprawcę i tak naprawdę on jest stron± - sprawca nie ma możliwo¶ci nawet wzi±ć na siebie winy je¶li zakład uważa inaczej).

Je¶li ubezpieczyciel uzna że za co¶ nie zapłaci, to nie masz możliwo¶ci dochodzić tego od sprawcy, a jedynie od ubezpieczyciela.

Tak więc nie jest tak jak napisałe¶ - odpowiada wobec Ciebie tylko ubezpieczyciel (do dumy gwarancyjnej).
Dopiero powyżej sumy gwarancyjnej zaczyna się roszczenie bezpo¶rednio do sprawcy.

Wynika to z ustawy o o ubezpieczeniach obowi±zkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych

Data: 2014-08-26 02:33:23
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
OC sprawcy a zniszczony sprzet

"Tomasz Pyra" 53fb9efe$0$2358$65785112@news.neostrada.pl

W skrócie, jest to tak, że sprawca daje Ci numer polisy, a je¶li chcesz odszkodowanie, to musisz się bujać z ubezpieczycielem i to z ubezpieczycielem o wszystkim rozmawiasz.

Nie jest to prawd±. Nalezy zwrócić się z pro¶b± o odszkodowanie
do sprawcy, a w tym wypadku -- do wła¶ciciela samochodu.

[...]

Uważanie zakładu wobec wyroku s±du ma warto¶ć znikom±. ;)

[...]

Każd± tak± sprawę warto skierować przeciwko wła¶cicielowi
samochodu/pojazdu, którym uczyniono szkodę.

Data: 2014-08-25 17:47:05
Autor: kogutek444
W dniu wtorek, 26 sierpnia 2014 02:33:23 UTC+2 użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski napisał:
"Tomasz Pyra" 53fb9efe$0$2358$65785112@news.neostrada.pl

> W skr�cie, jest to tak, �e sprawca daje Ci numer polisy, a je�li chcesz odszkodowanie, to musisz si� buja� z ubezpieczycielem i to > z ubezpieczycielem o wszystkim rozmawiasz.

Nie jest to prawd�. Nalezy zwr�ci� si� z pro�b� o odszkodowanie

do sprawcy, a w tym wypadku -- do w�a�ciciela samochodu.

> Nie masz mo�liwo�ci pozwa� bezpo�rednio sprawcy (tzn. prawo masz, ale przypozwanym z automatu musi zosta� ubezpieczyciel, b�dzie > on reprezentowa� sprawc� i tak naprawd� on jest stron� - sprawca nie ma mo�liwo�ci nawet wzi�� na siebie winy je�li zak�ad uwa�a > inaczej).

Uwa�anie zak�adu wobec wyroku s�du ma warto�� znikom�. ;)

> Je�li ubezpieczyciel uzna �e za co� nie zap�aci, to nie masz mo�liwo�ci dochodzi� tego od sprawcy, a jedynie od ubezpieczyciela.

Nieprawda.

> Tak wi�c nie jest tak jak napisa�e� - odpowiada wobec Ciebie tylko ubezpieczyciel (do dumy gwarancyjnej).

> Dopiero powy�ej sumy gwarancyjnej zaczyna si� roszczenie bezpo�rednio do sprawcy.

> Wynika to z ustawy o o ubezpieczeniach obowi�zkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli > Komunikacyjnych

Ka�d� tak� spraw� warto skierowa� przeciwko w�a�cicielowi

samochodu/pojazdu, kt�rym uczyniono szkod�.

--     .`'.-.         ._.                           .-.

I to co napisałe¶ jest bardzo głupie. Trafisz na bandziora to ci zęby wybije. Po¶rednictwo ubezpieczyciela wył±cza poszkodowanego od zemsty sprawcy. Nawet jak ubezpieczyciel wyst±pi z regresem.

Data: 2014-08-26 03:52:08
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
OC sprawcy a zniszczony sprzet

<kogutek444@gmail.com> b43f8e0c-bff3-494b-954f-3dbce92da5b1@googlegroups.com

: I to co napisałe¶ jest bardzo głupie.

Zapewne z powodu tej głupoty nie przegrałem żadnej
sprawy s±dowej zwi±zanej z odszkodowaniem i z OC.

: Trafisz na bandziora to ci zęby wybije.

Mam nadzieję, że nie spotkamy się na drodze. ;)
Może nawet nie masz samochodu. :)

Data: 2014-08-26 02:27:32
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
OC sprawcy a zniszczony sprzet

"Cavallino" ltfpj8$31e$1@node1.news.atman.pl

Z natury rzeczy, to sprawca de facto odpowiada wobec Ciebie, a nie ubezpieczyciel.
Ubezpieczyciel go tylko wyręcza w płaceniu.
Pozywać możesz od razu sprawcę - co on z tym zrobi to nie Twój problem.

Dokładnie tak.

Data: 2014-08-25 23:14:58
Autor: kenny.groups
W dniu wtorek, 26 sierpnia 2014 02:27:32 UTC+2 użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski napisał:
> [...]

> Ubezpieczyciel go tylko wyr�cza w p�aceniu.

> Pozywa� mo�esz od razu sprawc� - co on z tym zrobi to nie Tw�j problem.

Dok�adnie tak.

Matko, co za bzdury. NIE dokladnie tak, a przynajmniej nie w tym wypadku. Poczytajcie dzieci ustawe. On nawet nie ma mozliwosci pozwania samego sprawcy. Przeciez w przypadku zdarzen objetych OBOWIAZKOWYM ubezpieczeniem (oc pojazdow mechanicznych, oc rolniczym), ubezpieczyciel ZAWSZE jest z automatu wspolpozwanym...

Data: 2014-08-26 07:53:13
Autor: masti
kenny.groups@gmail.com wrote:

> [...]

Matko, co za bzdury. NIE dokladnie tak, a przynajmniej nie w tym wypadku. Poczytajcie dzieci ustawe. On nawet nie ma mozliwosci pozwania samego sprawcy. Przeciez w przypadku zdarzen objetych OBOWIAZKOWYM ubezpieczeniem (oc pojazdow mechanicznych, oc rolniczym), ubezpieczyciel ZAWSZE jest z automatu wspolpozwanym...

fajnie sobie zaprzecasz: "wspolpozwanym"

--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysoko¶ci? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2014-08-26 16:23:24
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
OC sprawcy a zniszczony sprzet

"masti" lthed9$krt$1@dont-email.me

Do tego stopnia kenny.groups@gmail.com jest przeciw, że aż za. ;)

Data: 2014-08-26 19:08:54
Autor: Cavallino
OC sprawcy a zniszczony sprzet

Użytkownik <kenny.groups@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:1ecb0111-4bdd-4f78-99b1-bbc4b7577008@googlegroups.com...
> [...]

On nawet nie ma mozliwosci pozwania samego sprawcy. Przeciez w przypadku zdarzen objetych OBOWIAZKOWYM ubezpieczeniem (oc pojazdow mechanicznych, oc rolniczym), ubezpieczyciel ZAWSZE jest z automatu wspolpozwanym...

Czyli jednak nie JEDYNYM pozwanym?
A więc można pozwać sprawcę?
A skoro tak, to jedyne bzdury powyżej s± Twojego autorstwa.

Data: 2014-08-26 19:57:15
Autor: Tomasz Pyra

Leszek Ciszewski napisał:
> [...]

przypadku zdarzen objetych OBOWIAZKOWYM ubezpieczeniem (oc pojazdow
mechanicznych, oc rolniczym), ubezpieczyciel ZAWSZE jest z automatu

W pozwie możesz sobie napisać co chcesz, natomiast ubezpieczenia obowi±zkowe s± tu specyficzne.
Przed s±dem faktycznie stron± będzie ubezpieczyciel - to on się broni, on powołuje prawników i to jego dotyczy wyrok w sprawie cywilnej.
Bo wszelka odpowiedzialno¶ć cywilna sprawcy na mocy polisy przeniesiona jest na ubezpieczyciela.
Sprawca nie ma tam głosu - nie ma nawet możliwo¶ci nie zgodzić się z win± uznan± przez ubezpieczyciela, ani uznania winy której nie uznaje ubezpieczyciel.

A niezależnie jak ubezpieczyciel zostawi poszkodowanego na lodzie, to żadnym sposobem nie ma możliwo¶ci żeby sprawca odpowiadał cywilnie za spowodowan± szkodę objęt± ubezpieczeniem obowi±zkowym (tak długo jak nie przekracza sumy gwarancyjnej).

Czyli tak upraszczaj±c bez wchodzenia w szczegóły - nie, nie masz prawa pozwać ubezpieczonego sprawcy cywilnie. Pozywać możesz tylko jego ubezpieczyciela.
Dotyczy to wszystkich sprawców objętych obowi±zkiem OC - więc nawet jak sprawca nie ma ubezpieczenia, to ubezpieczycielem jest wtedy UFG i również nie masz możliwo¶ci dochodzenia odpowiedzialno¶ci cywilnej od sprawcy.

Specyfika podobna jakby¶ chciał pozwać sze¶ciolatka - nie zrobisz tego, możesz pozwać najwyżej opiekuna prawnego.

Data: 2014-08-26 19:01:16
Autor: masti

Leszek Ciszewski napisał:
> [...]

Bo wszelka odpowiedzialno¶ć cywilna sprawcy na mocy polisy przeniesiona jest na ubezpieczyciela.

nie wszelka tylko do sumy ubezpieczenia.

Data: 2014-08-26 21:34:18
Autor: Tomasz Pyra
W dniu 2014-08-26 21:01, masti pisze:

[...]

Oczywi¶cie tak, ale trudno to pisać tyle razy :)

Data: 2014-08-27 08:41:47
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 26.08.2014 21:01, masti pisze:

Bo wszelka odpowiedzialno¶ć cywilna sprawcy na mocy polisy przeniesiona
jest na ubezpieczyciela.

W sumie na mocy ustawy.

nie wszelka tylko do sumy ubezpieczenia.

No i z paroma wyj±tkami, ale telefon do nich nie należy a i ustawowej minimalnej sumy ubezpieczenia jego warto¶ć raczej nie przekroczy ;)

Data: 2014-08-25 23:14:54
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 25.08.2014 15:58, tadzik pisze:
On Mon, 25 Aug 2014 13:34:37 +0200, Andrzej Lawa
<alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> wrote:
Nie maj±. Maj± psi obowi±zek naprawić szkodę.

Nie p...pl lawa. Nie znasz sie to sie nie wypowiadaj.

Zapoznaj się ze stosown± ustaw±, a póki co spadaj, szczylu.

Data: 2014-08-25 23:58:21
Autor: RadoslawF
OC sprawcy a zniszczony sprzet
Dnia 2014-08-25 23:14, Użytkownik Andrzej Lawa napisał:

Nie mają. Mają psi obowiązek naprawić szkodę.

Nie p...pl lawa. Nie znasz sie to sie nie wypowiadaj.

Zapoznaj siÄ™ ze stosownÄ… ustawÄ…, a pĂłki co spadaj, szczylu.

A ty bohaterze nadal wyzywasz ludzi jak ci braki w wiedzy wytykajÄ….
A co z tym pozwem wobec mnie ? bo jakoś tak ścichłeś a i prokuratura
coś się nie odzywa. A tak straszyłeś, "szczylu".

Pozdrawiam

Data: 2014-08-26 10:16:07
Autor: Andrzej Lawa
OC sprawcy a zniszczony sprzet
W dniu 25.08.2014 23:58, RadoslawF pisze:
[ciach bełkot patologicznego kłamcy]

Jako że raduś jest szczery i uczciwy jak sowiecka propaganda, nie zamierzam odpowiadać na jego zaczepki ani prowokacje.

Postępowanie w sprawie stalkingu jest w drodze.

--
Boga prawdopodobnie nie ma.
A teraz przestań się martwić
i raduj siÄ™ ĹĽyciem!

Data: 2014-08-26 15:07:17
Autor: RadoslawF
OC sprawcy a zniszczony sprzet
Dnia 2014-08-26 10:16, Użytkownik Andrzej Lawa napisał:

Jako ĹĽe raduĹ› jest szczery i uczciwy jak sowiecka propaganda, nie
zamierzam odpowiadać na jego zaczepki ani prowokacje.

Postępowanie w sprawie stalkingu jest w drodze.

W sprawie stalkingu ? Czyżby ktoś wytłumaczył ci "szczylu"
ĹĽe oskarĹĽenie o pomĂłwienie nie przejdzie ?
A tak mnie nim straszyłeś. Teraz będziesz straszył stalkingiem ?
Czy tylko uciekasz od dyskusji wiedzÄ…c ĹĽe nie masz racji ?
A człowieka którego niesłusznie nazwałeś szczylem powinieneś
jednak przeprosić.

Pozdrawiam

Data: 2014-08-26 20:28:19
Autor: RadoslawF
Dnia 2014-08-26 15:11, Użytkownik Andrzej Lawa napisał:
Jako ĹĽe raduĹ› jest szczery i uczciwy jak sowiecka propaganda, nie
zamierzam odpowiadać na jego zaczepki ani prowokacje.

Postępowanie w sprawie stalkingu jest w drodze.

Tak samo w drodze jak postępowanie o pomówienie.
No ale kiedyś ktoś ci "wytłumaczy też dlaczego
to postępowanie też nie przejdzie. Bo sam jak widać
nie doczytałeś "szczylu".

Pozdrawiam

Data: 2014-08-27 13:00:53
Autor: RadoslawF
Dnia 2014-08-27 08:42, Użytkownik Andrzej Lawa napisał:
Jako ĹĽe raduĹ› jest szczery i uczciwy jak sowiecka propaganda, nie
zamierzam odpowiadać na jego zaczepki ani prowokacje.

Jako że andrzejku zrobiłeś się szczery i uczciwy jak sowiecka
propaganda to tradycyjnie uwaĹĽam ĹĽe piszesz brednie.
Tak jak zawsze zresztÄ….

Postępowanie w sprawie stalkingu jest w drodze.

Znajdź kogoś mądrzejszego i niech ci wytłumaczy na czym
stalking polega, andrzejku.

Pozdrawiam

Data: 2014-08-28 10:58:01
Autor: Shrek
On 2014-08-28 09:22, Andrzej Lawa wrote:
Jako ĹĽe raduĹ› jest szczery i uczciwy jak sowiecka propaganda, nie
zamierzam odpowiadać na jego zaczepki ani prowokacje.

Postępowanie w sprawie stalkingu jest w drodze.

Radek cię śledzi, dzwoni, piszę smsy i maile że cię kocha, czy ki diabeł?

Shrek.

Data: 2014-08-28 11:08:29
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 28.08.2014 10:58, Shrek pisze:
Postępowanie w sprawie stalkingu jest w drodze.

Radek cię śledzi, dzwoni, piszę smsy i maile że cię kocha, czy ki diabeł?

Nęka w usenecie. Gdzie co nie napiszę, zaraz przylatuje oczerniać, kłamać... W jednym wątku na militariach był nawet na tyle bezczelne, że gdy w wątku o aferze z Holendrami w czasie wojny na Bałkanach zgłosiłem zastrzeżenie do ogólnej oceny i jawnie poprosiłem o detale zdarzenia (bo ich nie znałem - duh!), to on potem się do mnie przypieprzył, że "się wymądrzam i nie potrafię przyznać się do niewiedzy" - co przecież zrobiłem zanim ta menda przypałętała się do wątku! (dla zdrowego psychicznie człowieka zadawanie pytania zasadniczo oznacza przyznanie się do braku wiedzy w temacie pytania - pomijając przypadek np. egzaminu).

Posuwa się także do pomówień imputując, że byłem poszukiwany przez policję lub oskarżony z urzędu za pobicia (w wątku o tym wariacie, co na molo ludzi rozjeżdżał twierdził, że ja też jestem notowany za pobicia).

I jawnie oświadcza, że będzie mnie śledził, nękał i oczerniał - póki co w zakresie usenetu.

Data: 2014-08-28 11:55:09
Autor: RadoslawF
Dnia 2014-08-28 11:08, Użytkownik Andrzej Lawa napisał:

[...]

siÄ™ do braku wiedzy w temacie pytania - pomijajÄ…c przypadek np. egzaminu).

Mendą to ty jesteś kłamczuchu.
Dyskutować nie potrafisz tylko wyzywasz rozmówców.
A w tym wątku pisałeś brednie o dzielnych komandosach a dopiero po
dobie przeczytałeś co się tam naprawdę zdarzyło i do czego ci
"dzielni komandosi" dopuścili.

Posuwa się także do pomówień imputując, że byłem poszukiwany przez
policję lub oskarżony z urzędu za pobicia (w wątku o tym wariacie, co na
molo ludzi rozjeżdżał twierdził, że ja też jestem notowany za pobicia).

To jawne kłamstwo co napisałeś.
Ja stwierdziłem że jesteś notowany, a wiem to na podstawie
twoich tekstów w których pisałeś jak to wredny prokurator ciągał
cię po sądach bo zaniosłeś policji pocisk zabrany dzieciakom na
ulicy.  Pytanie czy kĹ‚amaĹ‚eĹ› wtedy o tej sprawie czy niedawno
piszÄ…c ĹĽe nie jesteĹ› notowany.

I jawnie oświadcza, że będzie mnie śledził, nękał i oczerniał - póki co
w zakresie usenetu.

TeĹĽ nieprawda.
Nigdy czegoś takiego nie pisałem, a ty jak klasyczny mitoman
przypisujesz mi to co sam o mnie wymyśliłeś.

W podsumowaniu najpierw twierdziłeś że pozwiesz mnie za pomówienie
a teraz twierdzisz ĹĽe oskarĹĽysz o stalking. JuĹĽ jestem ciekawy co
wymyślisz za tydzień czy dwa.

Pozdrawiam

Data: 2014-08-28 15:13:36
Autor: RadoslawF
Dnia 2014-08-28 12:02, Użytkownik Andrzej Lawa napisał:
[...]

Tak samo jak to w sprawie o pomĂłwieniu, mitomanie.

Pozdrawiam

Data: 2014-08-28 14:17:40
Autor: AZ
On 2014-08-28, Andrzej Lawa <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> wrote:
Jako ĹĽe raduĹ› jest szczery i uczciwy jak sowiecka propaganda, nie
zamierzam odpowiadać na jego zaczepki ani prowokacje.

Postępowanie w sprawie stalkingu jest w drodze.

Obaj jestescie zdrowo pierdolnieci.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-08-28 22:55:11
Autor: RadoslawF
Dnia 2014-08-28 16:17, Użytkownik AZ napisał:

Jako ĹĽe raduĹ› jest szczery i uczciwy jak sowiecka propaganda, nie
zamierzam odpowiadać na jego zaczepki ani prowokacje.

Postępowanie w sprawie stalkingu jest w drodze.

Obaj jestescie zdrowo pierdolnieci.

Niestety ale nie obaj. Andrzejek się nauczył że jak zacznie się
zachowywać jak cham i bluzgać oponentów to oni mu odpuszczają.
Wreszcie trafił na takiego co nie odpuścił dla zasady, więc się
rozpłakał i postraszył mamą czyli prokuratorem i oskarżeniem
o pomówienie. Ale okazało się że idiota sobie to pomówienie
wymyślił więc teraz wpadł na pomysł ze stalkingiem.
Ciekawy jestem co jeszcze wymyśli za tydzień czy dwa.

Pozdrawiam

Data: 2014-08-29 16:52:50
Autor: m
W dniu 28.08.2014 22:55, RadoslawF pisze:

>Obaj jestescie zdrowo pierdolnieci.

Niestety ale nie obaj.

Obaj.

p. m.

Data: 2014-08-29 17:00:32
Autor: John Kołalsky
OC sprawcy a zniszczony sprzet

UĹĽytkownik "m" <mvoicem@gmail.com>

>Obaj jestescie zdrowo pierdolnieci.

Niestety ale nie obaj.

Obaj.

Nie obaj bo trzej.

Data: 2014-08-29 18:54:37
Autor: RadoslawF
Dnia 2014-08-29 17:00, Użytkownik John Kołalsky napisał:

>Obaj jestescie zdrowo pierdolnieci.

Niestety ale nie obaj.

Obaj.

Nie obaj bo trzej.

CoĹ› taki skromny, dolicz tez siebie, nie ĹĽaĹ‚uj.  :-)

Pozdrawiam

Data: 2014-09-03 08:59:59
Autor: Budzik
OC sprawcy a zniszczony sprzet

Jako że radu¶ jest szczery i uczciwy jak sowiecka propaganda, nie
[...]

Wreszcie trafił na takiego co nie odpu¶cił dla zasady, więc się
rozpłakał i postraszył mam± czyli prokuratorem i oskarżeniem
o pomówienie. Ale okazało się że idiota sobie to pomówienie
wymy¶lił więc teraz wpadł na pomysł ze stalkingiem.
Ciekawy jestem co jeszcze wymy¶li za tydzień czy dwa.

Ok, ale po co kontunuujesz te przepychanki na grupie?

Data: 2014-09-04 01:48:08
Autor: RadoslawF
Dnia 2014-09-03 10:59, Użytkownik Budzik napisał:

[...]

Żeby więcej osób je zauważyło.
A po co ty odświeżasz temat po czterech dniach ?

Pozdrawiam

Data: 2014-09-04 08:00:01
Autor: Budzik
[...]

A po co ty od¶wieżasz temat po czterech dniach ?

Wrociłem z wyjazdu, przegl±dałem grupe i nie zauwazyłem ze to sprzed czterech dni :)

Data: 2014-08-28 16:33:44
Autor: Shrek
On 2014-08-28 11:08, Andrzej Lawa wrote:

Radek cię śledzi, dzwoni, piszę smsy i maile że cię kocha, czy ki diabeł?

Nęka w usenecie.

Andrzej - dorosły jesteś? To grupy dyskusyjne - tu się dyskutuje. Nie chcesz dyskutować, to nie wchodz. Nie chcesz z Radkiem dyskutować, to zapewne wiesz jak KF skonfigurować?

Normalnie  bym powiedziaĹ‚, ĹĽe lece po czipsy i piwo, ale wspominajÄ…c PĹ‚aszczyce i DyndÄ™ to dochodzÄ™ do wniosku, ĹĽe bym siÄ™ upasĹ‚ do 150 kg i nabawiĹ‚ alkoholizmu zanim zacznie być ciekawie;)

[...]

Noż kurwa, będę wzywany na świadka? ;)

Posuwa się także do pomówień imputując, że byłem poszukiwany przez
policję lub oskarżony z urzędu za pobicia (w wątku o tym wariacie, co na
molo ludzi rozjeżdżał twierdził, że ja też jestem notowany za pobicia).

Hmmm, to nie tak było - pytał czy byłeś notowany z tego co pamiętam.

I jawnie oświadcza, że będzie mnie śledził, nękał i oczerniał - póki co
w zakresie usenetu.

Prokurator będzie miał ubaw;)

Shrek.

Data: 2014-08-29 08:26:14
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 28.08.2014 16:33, Shrek pisze:

Nęka w usenecie.

Andrzej - dorosły jesteś? To grupy dyskusyjne - tu się dyskutuje. Nie
chcesz dyskutować, to nie wchodz. Nie chcesz z Radkiem dyskutować, to
zapewne wiesz jak KF skonfigurować?

Tylko że ta menda się przypierdala, oczernia, fałszuje i judzi innych.

Aczkolwiek teraz jest w KFie - wszelkie "moje" odpowiedzi na jego zaczepki na to co ja piszę są półautomatyczne. Będą w pełni jak będzie mi się chciało przegryźć przez skrypty.

[ciach]

Noż kurwa, będę wzywany na świadka? ;)

Nie, po co... W archiwum wyraźnie widać że pytania o szczegóły zdarzenia zadaję zanim on przylazł do wątku.

[...]

Kontekst był wyraźny.

I jeszcze wypisywał jakieś brednie o zabieraniu pocisków dzieciom... Może jeszcze te dzieci pobiłem, co?

I jawnie oświadcza, że będzie mnie śledził, nękał i oczerniał - póki co
w zakresie usenetu.

Prokurator będzie miał ubaw;)

Może tak, może nie. Bywały wyroki za nękanie w mediach społecznościowych. Chyba jeszcze nie u nas, ale..

Data: 2014-08-29 08:30:58
Autor: Andrzej Lawa
OC sprawcy a zniszczony sprzet
W dniu 28.08.2014 16:33, Shrek pisze:

A, i jeszcze ten patologiczny kłamca pomawiał mnie o niesłowność - że innego nałogowego kłamcę "tylko straszyłem" i że "nic z tego nie było".

A jak mu pokazałem dowód (pismo z prokuratury w sprawie ujawnienia danych tamtego huligana) to nawet się nie zająknął, nie przyznał do "błędu" (a tym bardziej nie przeprosił za to konkretne pomówienie).

Stalking może przejdzie, może nie, ale w zakresie namierzenia sprawcy ewentualnego przestępstwa ściganego prywatnie (pomówienie) prokuratura zasadniczo musi zadziałać i dostarczyć mi jego dane do np. korespondencji.

Na tamtego zasadniczo pomogło.

Data: 2014-08-29 18:57:14
Autor: RadoslawF
Dnia 2014-08-29 08:30, Użytkownik Andrzej Lawa napisał:

[...]

Tylko dziwnym trafem pismo nie było adresowane do providera
osoby którą chciałeś straszyć.

Stalking moĹĽe przejdzie, moĹĽe nie, ale w zakresie namierzenia sprawcy
ewentualnego przestępstwa ściganego prywatnie (pomówienie) prokuratura
zasadniczo musi zadziałać i dostarczyć mi jego dane do np. korespondencji.

Na tamtego zasadniczo pomogło.

Na mnie nie pomoĹĽe.
A że przy okazji poznam twoje dane to z korzyścią dla mnie.
Nie wpadłeś na to mitomanie ?

Pozdrawiam

Data: 2014-08-29 18:57:49
Autor: RadoslawF

Data: 2014-08-26 02:26:36
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
OC sprawcy a zniszczony sprzet

"tadzik" almarsoft.542807767354147254@news.neostrada.pl

Ubezpieczyciel może nie odpowiadać i w tym momencie
występujemy z powództwem cywilnym do sprawcy.

Zawsze występujemy do sprawcy -- sprawcy
głowa w cesji na ubezpieczyciela. :) Nie
musimy nawet znać ubezpieczyciela.

OC sprawcy a zniszczony sprzet