OC, temperatura i BOX Intela

Data: 2011-01-01 11:35:43
Autor: -
OC, temperatura i BOX Intela
Komputer:
E5300, wentylator BOX Intela, AsRock G31M-S, 2*Kingmax 2GB 400MHz, Asus GF 9600GSO, WD2500AAJS, Feel III 400W, dwa wiatraki 120mm w obudowie.

Pokusilem sie o przestawienie FSB na 235MHz co dalo ~3.05GHz zamiast 2.6GHz (wiecej nie chce, bo pamieci mam 400MHz). Skutek chyba dobry, bo widze ze indeks w Viscie wzrosl z 5,1 do 5,7. Gier jeszcze niesprawdzalem.
Uruchomilem jednoczesnie Everest i PCMark05 i w czasie testu temperatura rdzeni w "najgoretszym punkcie" (kodowanie i dekodowanie audio i wideo) wyniosla dla rdzeni (wg. Everest) 52 i 58°C. Bez duzego obciazenia temp. rdzeni to 37°C.
Maks. emp. pracy E5300 to wg. Intela 74.1°C - ale to pewnie tylko teoria.

Zostawic to jak jest, czy moj zasilacz i boxowe chlodzenie raczej tego na dluzej niezniosa?

Z drugiej strony nie wiem czy jest to istotny wzrost wydajnosci i zauwaze jakieas istotna roznice w pracy. Jestem raczej starej daty i nie jestem do konca przekonany do OC.
Komputer sluzy do VST i sporadycznie jakiejs nowej gdy (ostatnio CoD BO i MoH).

OC, temperatura i BOX Intela