OC - wypowiedzenie

Data: 2014-03-17 17:33:53
Autor: Budzik
OC - wypowiedzenie
Mam OC do 17.03 włącznie.
Czy jeszcze dziś mogę je wypowiedzieć czy musiałem to zrobic do wczoraj?

Data: 2014-03-17 18:39:56
Autor: J.F
OC - wypowiedzenie
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości
Mam OC do 17.03 włącznie.
Czy jeszcze dziś mogę je wypowiedzieć czy musiałem to zrobic do wczoraj?

Do wczoraj.
Ale cos mi chodzi po glowie ze przepisy sie zmienily i teraz mozna wypowiedziec i w trakcie roku.

J.

Data: 2014-03-17 18:10:29
Autor: Budzik
OC - wypowiedzenie
Użytkownik J.F jfox_xnospamx@poczta.onet.pl ...

[...]

Tak mi też powiedział "agent".

Dziękuję.

Data: 2014-03-17 19:53:33
Autor: Artur Maśląg
OC - wypowiedzenie
W dniu 2014-03-17 19:10, Budzik pisze:
[...]

Super, a jak jest w rzeczywistości? Powinieneś wypowiedzieć do
wczoraj, czy możesz to zrobić i w trakcie roku, czyli po tym
terminie?

:)

Data: 2014-03-17 22:24:51
Autor: J.F.
OC - wypowiedzenie
Dnia Mon, 17 Mar 2014 19:53:33 +0100, Artur Maśląg napisał(a):
[...]

A w rzeczywitosci jest Art. 28a.
1. Jeżeli posiadacz pojazdu mechanicznego w tym samym czasie jest
ubezpieczony w dwóch lub więcej zakładach ubezpieczeń, przy czym co
najmniej jedna z umów ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów
mechanicznych została zawarta w trybie art. 28 ust. 1, umowa zawarta w
tym trybie może zostać przez niego wypowiedziana na piśmie.
2. W przypadku wypowiedzenia umowy ubezpieczenia OC posiadaczy
pojazdów mechanicznych zgodnie z ust. 1, zakład ubezpieczeń może żądać
zapłaty składki ubezpieczeniowej za okres, przez który ponosił
odpowiedzialność

I nic nie widze ze "w pelnych miesiacach".

W ogole te nowe (a moze juz stare) przepisy troche pop* - Art. 31.
1. W razie przejścia lub przeniesienia prawa własności pojazdu
mechanicznego, którego posiadacz zawarł umowę ubezpieczenia OC
posiadaczy pojazdów mechanicznych, na posiadacza pojazdu, na którego
przeszło lub zostało przeniesio-ne prawo własności, przechodzą prawa i
obowiązki poprzedniego posiadacza wynikające z tej umowy. Umowa
ubezpieczenia OC ulega rozwiązaniu z upływem okresu, na który została
zawarta, chyba że posiadacz, na którego przeszło lub zostało
przeniesione prawo własności, wypowie ją na piśmie. W przypadku
wypowiedzenia umowy ubezpieczenia OC, ulega ona rozwiązaniu z dniem
jej wypowiedzenia. Przepisów art. 28 nie stosuje się

Art 28 to ten o automatycznym przedluzeniu ...

J.

OC - wypowiedzenie