OC za zakup auta

Data: 2013-10-17 18:28:57
Autor: inny punkt siedzenia...
OC za zakup auta
jakie mam prawa i obowiązki związane z OC w związku z zakupem auta?

ponoć:
- mam 30 dni na ubezpieczenie
- jak to jest gdy sprzedający wypowie umowę
- czy ja gdy sprzedaję mogę wypowiedziec umowę OC i coś mi zwrócą?

Data: 2013-10-17 18:34:21
Autor: Liwiusz
OC za zakup auta
W dniu 2013-10-17 18:28, inny punkt siedzenia... pisze:
[...]

Ma prawo dotrwać z umową do końca, sprzedający wypowiedzieć umowy nie może.

Jeśli nie chce korzystać z umowy, kupujący może ją wypowiedzieć w ciągu 30 dni od kupna.

--
Liwiusz

Data: 2013-10-17 19:00:40
Autor: inny punkt siedzenia...
OC za zakup auta
nie rozumiem, ale dzięki

a jeśli musze przerejestrować to kiedy wypowiedzieć?

jak wygląda procedura przerejestrowania auta?
jak złożę to dostanę tymczasowy dowód? i tablice?
i wtedy mogę z tym dowodem chodzić za OC?

Data: 2013-10-17 19:42:25
Autor: inny punkt siedzenia...
OC za zakup auta
a i kiedy oddaję tablice i kiedy biorę nowe?

Data: 2013-10-18 12:53:33
Autor: Kamil 'Model'
OC za zakup auta
W dniu 2013-10-17 19:42, inny punkt siedzenia... pisze:
a i kiedy oddaję tablice i kiedy biorę nowe?
W momencie przerejestrowania auta. Chyba, że mieszkasz w tym samym powiacie/mieście co auto zarejestrowane to nie dostaniesz nowych tablic, tylko zostaną stare. Ale i tak je musisz zdjąć z auta i iść z nimi do wydziału komunikacji przy przerejestrowaniu auta na Siebie

Data: 2013-10-18 12:51:46
Autor: Kamil 'Model'
OC za zakup auta
W dniu 2013-10-17 19:00, inny punkt siedzenia... pisze:
[...]

przerejstrowujesz auto na Siebie, dostajesz normalne tablice tylko dowód tymczasowy. Idziesz do ubezpieczyciela gdzie było auto ubezpieczone i przepisujesz umowę na Twoje dane. Jeżeli nie chcesz mieć ubezpieczenia w tym TU to wtedy tam wypowiadasz umowę i idziesz gdzie chcesz, ale wtedy sprzedający otrzymuje zwrot niewykorzystanej składki.
Z reguły po ok. 30 dniach odbierasz normalny dowód a tymczasowy oddajesz

Data: 2013-10-18 15:07:08
Autor: inny punkt siedzenia...
OC za zakup auta
dzięki