OC - zmiana ubezpieczyciela

Data: 2012-11-29 23:56:04
Autor: Budzik
OC - zmiana ubezpieczyciela
Mam OC do 12.12.
Właśnie przysłano mi kolejną składkę roczną do zapłaty.
Czy jest jeszcze czas na przeanalizowanie ofert konkurencji czy musiałbym to zrobić minimum miesiąc przed zakończeniem okresu i jest już po ptokach?

Data: 2012-11-30 06:31:15
Autor: dddddd
OC - zmiana ubezpieczyciela
W dniu 2012-11-30 00:56, Budzik pisze:
[...]

masz sporo czasu, jeden dzień przed końcem musisz wypowiedzieć umowę.
Tylko pamiętaj, wypowiedzenie wysyłasz poleconym, potwierdzenie nadania podpinasz sobie pod kopię pisemka które wysłałeś i wszystko do segregatora. Skurwiel ubezpieczyciel po paru miesiącach przyśle ci że nie opłaciłeś składki i dopiero jak wkurwiony odszukasz papier że jednak nie zapomniałeś wysłać wypowiedzenia i zadzwonisz że wypowiadałeś i wkurwia cię to że kolejny raz próbują od ciebie wyłudzić pieniądze, to nagle twoje pismo się odnajduje...

Lukasz

Data: 2012-11-30 08:14:42
Autor: Big Jack
OC - zmiana ubezpieczyciela
W wiadomości
*dddddd* napisał(-a):

[...]

To ja tylko jeszcze dodam, że nie tylko poleconym ale też ze zwrotnym poświadczeniem odbioru, i to z takim wyprzedzeniem, żeby wypowiedzenie było odebrane najpóźniej 11 XII.

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2012-11-30 08:42:28
Autor: dddddd
OC - zmiana ubezpieczyciela
W dniu 2012-11-30 08:14, Big Jack pisze:
[...]

ja wysyłam zwykłym poleconym, potwierdzenie odbioru niewiele daje (jak by ktoś się uparł to może przecież twierdzić że wysłałeś im pustą kopertę, ale tego to raczej nie robią...).
Ja wysyłam zwykle z tygodniowym wyprzedzeniem.

Lukasz

Data: 2012-11-30 09:31:44
Autor: Big Jack
OC - zmiana ubezpieczyciela
W wiadomości
*dddddd* napisał(-a):

ja wysyłam zwykłym poleconym, potwierdzenie odbioru niewiele daje

Daje wiedzę kiedy przesyłka została odebrana, tak na wszelki wypadek gdyby ktoś próbował nam wmówić, że dzień po terminie. Jest to też do uzyskania bez potwierdzenia odbioru, ale wymaga więcej zachodu.

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2012-11-30 11:00:31
Autor: Kazimierz Uromski
OC - zmiana ubezpieczyciela
*dddddd* napisał(-a):

[...]

A od zmian z początku roku nie liczy się aby data nadania?

Data: 2012-11-30 12:30:04
Autor: Big Jack
OC - zmiana ubezpieczyciela
W wiadomości
*Kazimierz Uromski* napisał(-a):

A od zmian z początku roku nie liczy się aby data nadania?

Zmiana ustawy była bodaj 10 lub 11 lutego br., a że tematyczna polisa kończy się 12 XII, to prawdopodobnie była zawarta jeszcze pod działaniem poprzedniej wersji ustawy, w związku z czym zmiany z lutego jej by jeszcze nie dotyczyły*

*- nie dotyczyły, ale nie na pewno. A nie na pewno, bo dopuszczam myśl, że mimo że od 13 XII 2011, to moła być wystawiona po 11 lutego tego roku, a wtedy na nowe przepisy łapie się jak najbardziej.

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2012-11-30 13:25:46
Autor: J.F
OC - zmiana ubezpieczyciela
Użytkownik "Big Jack"  napisał w wiadomości grup
[...]

Trzeba by doczytac ustawe dalej - byc moze wypowiedzenie starej polisy musi dotrzec na dzien przed jej uplywem, zgodnie przepisami obowiazujacymi z dniem jej zawarcia, ale za to nowa polisa moze byc wypowiedziana w dowolnym momencie skoro zawarto umowe z innym ubezpieczycielem :-)

Mysle ze obecnie ubezpieczyciele juz nie beda stwarzali problemow w takiej sytuacji, skoro to jeszcze tylko 2 miesiace do ostatniej polisy tym objetej.
Dawniej tez niekoniecznie stwarzali w przypadku paru dni roznicy, aczkolwiek zawsze mieli wymowke "ustawa tak stanowi, nie wolno nam pojsc panu na reke".

J.

Data: 2012-11-30 15:03:59
Autor: Big Jack
OC - zmiana ubezpieczyciela
W wiadomości
*J.F* napisał(-a):

Trzeba by doczytac ustawe dalej - byc moze wypowiedzenie starej polisy
musi dotrzec na dzien przed jej uplywem, zgodnie przepisami
obowiazujacymi z dniem jej zawarcia,

Jest coś takiego w starej ustawie.

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2012-11-30 16:20:58
Autor: J.F
OC - zmiana ubezpieczyciela
*J.F* napisał(-a):
Trzeba by doczytac ustawe dalej - byc moze wypowiedzenie starej polisy
musi dotrzec na dzien przed jej uplywem, zgodnie przepisami
obowiazujacymi z dniem jej zawarcia,

Jest coś takiego w starej ustawie.

To wiem, tylko ze dolozyli tez mozliwosc wypowiedzenia polisy w trakcie roku, jesli sie ma dwie.
Trzeba by zobaczyc kiedy i w jakim terminie - moze da sie wypowiedziec przed rozpoczeciem :-)

J.

Data: 2012-11-30 13:42:48
Autor: Andrzej Kubiak
OC - zmiana ubezpieczyciela
Dnia Fri, 30 Nov 2012 09:31:44 +0100, Big Jack napisał(a):

Daje wiedzę kiedy przesyłka została odebrana, tak na wszelki wypadek gdyby ktoś próbował nam wmówić, że dzień po terminie. Jest to też do uzyskania bez potwierdzenia odbioru, ale wymaga więcej zachodu.

Rzeczywiście, wstukanie numeru przesyłki na stronie poczty to zachód, jak
stąd do tamtąd.

AK

Data: 2012-11-30 15:02:43
Autor: Big Jack
OC - zmiana ubezpieczyciela
W wiadomości
*Andrzej Kubiak* napisał(-a):

Rzeczywiście, wstukanie numeru przesyłki na stronie poczty to zachód,
jak stąd do tamtąd.

Wprawdzie miałem na myśli ustalenie terminu doręczenia w trybie reklamacji, a co jako odpowiedź na nią od PP dostaje się na piśmie, ale jak chcesz, w razie problemów, możesz iść do dowolnie wybranego ubezpieczyciela z komputerem, smartfonem czy z czym chcesz i udowodniać mu, że to co Ci się wyświetla na ekranie to mają łykać jak młody pelikan.

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2012-12-01 08:24:43
Autor: Andrzej Kubiak
OC - zmiana ubezpieczyciela
Dnia Fri, 30 Nov 2012 15:02:43 +0100, Big Jack napisał(a):

[...]

Wiem.

jak chcesz, w razie problemów, możesz iść do dowolnie wybranego ubezpieczyciela z komputerem, smartfonem czy z czym chcesz i udowodniać mu, że to co Ci się wyświetla na ekranie to mają łykać jak młody pelikan.

Nie, że mają łykać to, co sobie wydziergałem na dowolnie wybranym kawałku
elektroniki z wyświetlaczem, a raczej "a ja tu mam doręczyciela
twierdzącego coś innego, niż wy. Jeśli się upieracie, że jest inaczej,
uruchamiamy mniej sympatyczną machinę". Całkowicie wystarcza. Sprawdzone,
co prawda nie z ubezpieczycielem, ale tam też nie siedzą idioci i na ogół
wiedzą, kiedy przestać się wygłupiać.

AK

Data: 2012-12-01 10:03:41
Autor: Big Jack
OC - zmiana ubezpieczyciela
W wiadomości
*Andrzej Kubiak* napisał(-a):

[...]

Można i tak. Ja jednak preferuję rozwiązanie za 1,90zł dzięki którym adresat brnie i się blamuje. W każdym razie, jest swoboda wyboru i każdy znajdzie rozwiązanie jemu najbardziej odpowiadające.

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2012-12-01 11:19:12
Autor: J.F.
OC - zmiana ubezpieczyciela
Dnia Sat, 1 Dec 2012 10:03:41 +0100, Big Jack napisał(a):
*Andrzej Kubiak* napisał(-a):
[...]

Ostrzezenia sa niewatpliwie sluszne, ale prawde mowiac pare polis
wypowiedzialem faxem i jakos probemow nie bylo.

Te nowoczesne ubezpieczalnie to same preferuja skan pisma emailem..

J.

Data: 2012-11-30 08:03:09
Autor: Maciej M.
OC - zmiana ubezpieczyciela
On 2012-11-30 00:56, Budzik wrote:
Mam OC do 12.12.
Właśnie przysłano mi kolejną składkę roczną do zapłaty.
Czy jest jeszcze czas na przeanalizowanie ofert konkurencji czy musiałbym
to zrobić minimum miesiąc przed zakończeniem okresu i jest już po ptokach?

Wypowiedzenie OC możesz złożyć najpóźniej dzień przed ostatnim dniem ważności polisy, czyli 11 XII.

--
MM

Data: 2012-12-02 13:55:55
Autor: Budzik
OC - zmiana ubezpieczyciela
Użytkownik Maciej M. xenes@[no-spam]interia.pl ...

[...]

bardzo wszystkim dziękuję.
Znalazłem polisę 250zł tanszą więc jeszcze na jakieś tylnie oponki stynie :)

Data: 2012-12-02 16:52:05
Autor: Big Jack
OC - zmiana ubezpieczyciela
W wiadomości
*Budzik* napisał(-a):

Znalazłem polisę 250zł tanszą więc jeszcze na jakieś tylnie oponki
stynie :)

To zdradź się gdzie miałeś i gdzie znalazłeś

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2012-12-03 16:55:52
Autor: Budzik
OC - zmiana ubezpieczyciela
Użytkownik Big Jack aaaaa@bbbbb.zz ...

0.0.1 *Budzik* napisał(-a):

Znalazłem polisę 250zł tanszą więc jeszcze na jakieś tylnie oponki
stynie :)

To zdradź się gdzie miałeś i gdzie znalazłeś

Miałem w PZU, natomiast znalazłem przez sstronkę podaną w tym wątku w Liberty

OC - zmiana ubezpieczyciela