OCR na smartfonie

Data: 2020-01-20 17:57:39
Autor: pueblo
OCR na smartfonie
Jak sobie z tym radzicie?
No jest od groma aplikacji typu scan to pdf, np. Adobe Scan. Robi zdjęcie dokumentu tekstowego - ładne - co prawda nie wyprostuje kartki, ale można nawet z tego wydrukować. Ale, co jest dziwne - kiedy zapiszę to jako pdf, to po otwarciu tego pdf na kompie, zaznaczeniu i skopiowaniu tekstu - wychodzi b. słabo, czyli pełno błędów, rozjechany tekst. Tymczasem w samym Adobe Scan mogę wyszukiwać w tym samym pliku pdf każde słowo, wszystko jest bezbłędnie wyszukiwane.
Innym sposobem jest otworzyć zrobione zdjęcie w applikacji od google, gdzie jest ikonka (chyba google lens) - wyszukuje tekst, można go skopiować po zazanczeniu i wtedy jest prawie idealnie dobrze, trzeba to sobie tylko wkleić do jakiegoś dokumentu.
Nie ma jakiegoś prostszego rozwiązania? Np. robię zdjęcie i pyk, rozpoznany tekst jednym kliknięciem mogę zapisać do edytowalnego dokumentu. Aplikacja telefonu Motoroli ma funkcję skaner tekstu, ale działa tylko na angielski.

Data: 2020-01-20 19:58:34
Autor: J.F.
OCR na smartfonie
Użytkownik "pueblo"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5e25ea13$0$499$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

A w ogole zrobil OCR ? Bo pdf potrafi tez obrazki zapamietac.

[...]

Moze ma lepsze wyszukiwanie - i trafia dobrze w te niepewne teksty :-)

J.

Data: 2020-01-22 20:50:10
Autor: pueblo
OCR na smartfonie
Witaj J.F., 20 sty 2020 w news:5e25f911$0$554$65785112
@news.neostrada.pl napisałeś/aś:

[...]

Tak. Zresztą jak inne tego typu appki.

[...]

:-)

AS robi OCR i zapisuje zdjęcie do pdf, w którym można zaznaczać i kopiować tekst. Dziwne jest, że wcześniej zrobił bezbłędny OCR, a z zapisanego pdf można skopiować raczej kaszanę niż bezbłędny tekst.

Data: 2020-01-28 02:34:42
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
OCR na smartfonie

"pueblo" 5e28b582$0$17344$65785112@news.neostrada.pl

[...]

Jest cała masa OCRów pod Android spisujących do TXT.
Nadto można cyknąć smartfonem i posłać do WWW na duży ekran.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'   /,   _.. \   _\  (`._ ,.

Data: 2020-01-21 04:49:45
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
OCR na smartfonie

"pueblo" 5e25ea13$0$499$65785112@news.neostrada.pl

Jak sobie z tym radzicie?

Zanim popsułem ostatni smartfon -- radziłem sobie
doskonale. Jest cała masa mas OCRów pod Android.
Bardzo dawno (nie wiem, czy miałem wówczas Ace
Samsunga czy Monster Pentagramu) zOCeRowałem
umowę debetu (40 kpln na gębę) z Millennium
spisaną drobnym drukiem na stronach A4...

Przestrzegano mnie wówczas przed pazernością
i obłudą Millego -- od tamtej pory zaliczyłem
jeszcze kilka podobnych (na mniejsze kwoty, bo
mam za wysokie limity karciane -- mogę przyciąć
karty) umów, ale Mille nie wziął ode mnie grosza
za owe debety, dając w zamian odsetki...

OCRy pod Androidem chadzają bardzo sprawnie.
Zarówno OCRy onlajnowe jak i offlajnowe.

Nawet wtedy Mille nie wziął ode mnie szmalu, gdy
nieopatrznie przekroczyłem granice bezpieczeństwa
naznaczone ;) w tej umowie. Ceną była ~stówka plnów. :)
Nawet nie pisałem żadnego odwołania, reklamacji czy
innego płaczu... [nie sugerowałem, iż obciążenie
spowoduje głodzenie niewinnych mych dzieci...]

Naznaczone? -- Mille daje debet za free na tydzień
miesięcznie, ale zastrzega, iż od poniedziałku do
kolejnego poniedziałku to aż 8 dni. ;) Jakkolwiek by
policzyć, przekroczyłem na pewno 7 dni -- zero odsetek...

Jakkolwiek liczyć? Ano:

 - zlecenie przelewu wewnętrznego po 22 godzinie
   skutkuje przesunięciem czasowym...

 - od poniedziałku do kolejnego poniedziałku to naprawdę
   tylko 7 dni (liczy się stan o ,,północy'' -- czymkolwiek
   jest ta ,,północ'') ale Mille twardo twierdzi, że to aż 8 dni. ;)

 - miesiąc u Millego nie zaczyna się 01 dnia miesiąca. ;)

 - itd...........

Nawet najdelikatniejsze liczenie wskazało, że wyskoczyłem
poza 7 dni, ale Mille nie naliczył opłat...

Ten debet to taka zabawa -- przez rok można zyskać niewiele
więcej niż stracić można jednorazowo. ;) Ale mam za sobą kilka
takich umów i do tej pory nie straciłem ani grosza!!!

Oczywiście żadnych prowizji itd... Po prostu szmal za
freeko na 72 czy 84 dni w roku... Nie trzeba nawet mieć
pokrycia ;) -- by dostać taki debet. [wystarcza ładne oczęta!]

-=-

Ale ktoś zarzekał się publicznie na grupie, że wziął na tydzień
a Mille naliczył mu odsetki, gdyż uznał, że od poniedziałku do
kolejnego poniedziałku to aż 8 dni...

Idąc tą drogą -- można pobrać 7 razy na kilka godzin, by Mille
uznał że tydzień minął... ;) (biorę rano i oddaję w południe;
IMO to zero dni, bo o ,,północy'' nie ma śladu po debecie)

Ogólnie IMO Mille nie szuka dziury w całym i przychylnie
traktuje potknięcia swych klientów. [wiadomo -- zapłakany
klient to strata dla banku! -- waciki, chusteczki, osuszacze
itd... dobry klient do klient uśmiechnięty od ucha do ucha!!!]

-=-

OCRy pod Androida skutecznie prostują kartki (smartfony mają
,,wychyłomierze'') i zapisują do różnych formatów, także do
audio -- za sprawą sztucznego/syntetycznego gadulstwa...
Rzecz jasna gadulstwo potrafią zamienić w tekst... Potrafią
też skutecznie tłumaczyć na różne języki -- nie wiem, co
z migowym i brajlem, ale IMO i do tego są aplikacje...

--
[...]

Nikomu FCN nie pożarł plnów poza mną? Czy nikt nie chce o tym pisać?

OCR na smartfonie