OCZ Vertex 3 / Agity 3 / Solid 3 (BSOD)

Data: 2011-09-12 20:19:57
Autor: Latet
OCZ Vertex 3 / Agity 3 / Solid 3 (BSOD)
Witam,

Czym się różnią te 3 dyski? OCZ Vertex 3 / Agity 3 / Solid 3 ?
Czy to prawda, że wszystkich trzech dotyczy jakiś (wciąż nierozwiązany) ale bardzo poważny problem objawiający się zwisami (BSOD) systemu?

Niedawno kupiłem Vertexa 2, ale jego wydajność mnie bardzo rozczarowała i myślałem o wymianie na dysk generacji "3" - czytając trochę natknąłem się na info o tym problemie.

Ale właściwie, to nie upieram się przy OCZ (skusiła mnie przystępna cena). Teraz żałuję, bo chipset Sandforce ma wady, o których pojęcia nie miałem, a które potrafią zdołować...

latet

Data: 2011-09-12 20:16:29
Autor: m4rkiz
Latet wrote:
Czym się różnią te 3 dyski? OCZ Vertex 3 / Agity 3 / Solid 3 ?

predkosciami maksymalnymi oraz iloscia iops

Czy to prawda, że wszystkich trzech dotyczy jakiś (wciąż nierozwiązany) ale
bardzo poważny problem objawiający się zwisami (BSOD) systemu?

mialem, nie dotknelo mnie, ale zaczalem od zaktualizowania firmware do 2.09
a sa juz na 2.11...

Niedawno kupiłem Vertexa 2, ale jego wydajność mnie bardzo rozczarowała i
myślałem o wymianie na dysk generacji "3" - czytając trochę natknąłem się na
info o tym problemie.

generalnie to v2 i v3 jakos bardzo sie nie roznia, niby v3 ma transfery wieksze,
ale w normalnym uzywaniu roznicy nie widzialem (i skonczylo sie na revodrive x2)

przesiadki z vertexa 2 na vertexa 3 w kazdym razie nie polecam bo nie jest
odczuwalna

Data: 2011-09-13 23:36:48
Autor: MC
Użytkownik "m4rkiz" <m4rkiz@mail.od.wujka.na.g.com> napisał w wiadomości news:j4llqe$akh$1dont-email.me...

[...]

Różnią się zasadniczo. Trzecie pokolenie ma interfejs SATA III.

przesiadki z vertexa 2 na vertexa 3 w kazdym razie nie polecam bo nie jest
odczuwalna
Szkoda, że nie testowałeś w IBM XT. Trzeba mieć odpowiedni komputer, a potem dawać rady innym.

Data: 2011-09-13 22:54:38
Autor: m4rkiz
"MC" <m5c@go2.pl> wrote in message news:j4oiff$bdq$1node2.news.atman.pl...
[...]

2500K z 16GB ramu, roznica miedzy 60GB vertexem 2 i 3 jest niezauwazalna

wystarczy odpowiednio system skonfigurowac, wrzucic tempa i swapa na ramdysk,
cache w przegladarkach wylaczyc i roznice beda niezauwazalne z punktu
widzenia usera w normalnej eksploatacji

moj system (w7 x64) podczas startu czyta ~600MB i zapisuje ~15MB, podczas pracy
sa to ilosci raczej marginalne, rzedu kilku-kilkunastu MB na minute

przy 8GB+ ramu cache moze byc na tyle duze ze roznic miedzy wymienionymi
dyskami nie widac

po wlozeniu 100GB revodrive x2 uruchamia sie szybciej, innych roznic brak

odpalenie wyjatkowo wielkich programow jest te
kilka-kilkanascie-kilkadziesiat procent szybsze, kwestia tylko co sie komu
oplaca i co kto potrzebuje

jezeli uwazasz ze cos innego jest w tej konfiguracji problemem porownywalnym
do testowania tych dyskow na xt to chetnie poslucham

Data: 2011-09-14 03:14:20
Autor: MC
Użytkownik "m4rkiz" <m4rkiz@mail.od.wujka.na.g.com> napisał w wiadomości news:j4ojf5$p1g$1dont-email.me...
[...]

Zdaje się, że kompletnie nie rozumiesz o co chodzi. Żeby zauważyć różnicę musisz mieć komputer z interfejsem SATA III. Inaczej oba SSD chodzą na tym samym interfejsie i rzeczywiście różnicą nie jest duża.

Data: 2011-09-14 09:05:31
Autor: m4rkiz
MC wrote:
[...]

a twoim zdaniem pod jaki port sata podlaczam dysk na platfoemie z socketem 1155?
przykrecam go tez do obudowy, podlaczam zasilanie etc.
rzeczy oczywistych nie pisze

jezeli odpalenie programu trwa pol sekundy, to zejscie do 300ms bedzie dla usera
niemal niezauwazalne bo to tyle ile potrzebuje zeby przejechac myszka z ikonki
programu w jego obszar roboczy - zysk z przyspieszenia zaden

przypominam, nie wypowiadalem sie w kontekscie serwera z wielka baza danych tylko
normalnego uzytkowania w domu

Data: 2011-09-14 19:57:26
Autor: Rafał Łukawski
[...]

Proponowalbym w wywodach uwzglednic element systemu operacyjnego,... w w pewnym momencie to co robi system operacyjny zajmuje 90-95% calego czasu (przy b. szybkich dyskach/raidach etc/)... wiec 300-600-1200MB/s przy typowym uzytkowaniu nie ma znaczenia.

Oczywiscie sa obszary gdzie duze transfery maja b. wielkie znaczenie, bede strzelal - obrobka grafiki raw lub materialow video... danych jest tak duzo, ze zaden ramdisk tu nie pomoze.

Data: 2011-09-14 21:38:12
Autor: MC
Użytkownik "m4rkiz" <m4rkiz@mail.od.wujka.na.g.com> napisał w wiadomości news:j4pn8f$meo$1dont-email.me...
MC wrote:
[...]

Nie wiem, bo masz do wyboru dwa rodzaje.

Data: 2011-09-14 20:41:38
Autor: marfi
[...]

  Dlaczego cache wyłączyć? Ja ustawiłem kilka lat temu cache FF oraz TMP/TEMP na RAMdysk (FF Portable również na RAMdysku).

--
marfi

Data: 2011-09-15 00:22:33
Autor: m4rkiz
marfi wrote:
[...]

zapedzilem sie, nie polecam tego wszystkim, w przegladarkach
mam ustawione uzywanie tylko ramu na cache, skutek ten sam a
mniej grzebania, oczywiscie to juz ustawienie ktore zalezy od
posiadanego lacza

Data: 2011-09-12 20:25:13
Autor: Rafał Łukawski
On 2011-09-12 20:19, Latet wrote:
Witam,

Czym się różnią te 3 dyski? OCZ Vertex 3 / Agity 3 / Solid 3 ?
Czy to prawda, że wszystkich trzech dotyczy jakiś (wciąż nierozwiązany)
ale bardzo poważny problem objawiający się zwisami (BSOD) systemu?

Wystarczy spojrzec na proste specyfikacje - transfery/iops/zapis

Niedawno kupiłem Vertexa 2, ale jego wydajność mnie bardzo rozczarowała
i myślałem o wymianie na dysk generacji "3" - czytając trochę natknąłem
się na info o tym problemie.

zapewne max. transfery nie osiagaly magicznych 275MB/s, a  w jakim zakresie Cie to rozczarowalo, czy zwolnilo Twoja prace? ;)

Ale właściwie, to nie upieram się przy OCZ (skusiła mnie przystępna
cena). Teraz żałuję, bo chipset Sandforce ma wady, o których pojęcia nie
miałem, a które potrafią zdołować...

Mam tego gorszego vertex'a 2 od 2010.12, żadnych zwisów, żadnych niebieskich ekranów (BSOD). Z problemamu ze sprzętem jest jedna zasada: producent sprzeda 1000 urządzeń, w 2 przypadkach będą się pojawiac problemy i te dwie osoby narobia tyle zamieszania, ze ludzie zaczna tworzyc fikcje.

BSOD moze byc wynikiem wadliwego sprzetu, ktory po prostu sie wymienia (to niekoniecznie musi byc dysk), sprawny sprzet dziala.

Data: 2011-09-13 21:46:53
Autor: Latet
OCZ Vertex 3 / Agity 3 / Solid 3 (BSOD)
zapewne max. transfery nie osiagaly magicznych 275MB/s, a  w jakim zakresie Cie to rozczarowalo, czy zwolnilo Twoja prace? ;)

Wiadomo, że realne transfery są niższe niż w specyfikacji, ale nie sądziłem, że aż tak dużo niższe.

Mam tego gorszego vertex'a 2 od 2010.12, Ĺźadnych zwisĂłw, Ĺźadnych niebieskich ekranĂłw (BSOD).

Bo ten problem dotyczy serii "3", a nie "2".

Z problemamu ze sprzętem jest jedna zasada: producent sprzeda 1000 urządzeń, w 2 przypadkach będą się pojawiac problemy i te dwie osoby narobia tyle zamieszania, ze ludzie zaczna tworzyc fikcje.

Zerknij na forum OCZ, to się przekonasz, że to nie żadna fikcja. Raczej epidemia. A sam producent przyznaje, że problem jest, ale rozwiązania wciaż brak.

latet

Data: 2011-09-13 22:17:56
Autor: m4rkiz
"Latet" <latet@latet.pl> wrote in message news:j4oc62$4bs$1inews.gazeta.pl...
Zerknij na forum OCZ, to się przekonasz, że to nie żadna fikcja. Raczej epidemia.

watpie, mi v3 dzialal wiec nic nie pisalem, podobnie pewnie tysiace innych
ludzi

za to jak ktos wyda te pare stow na dysk ktory nie dziala jak powinien
to (zuplenie slusznie) pisze o tym wszedzie i wielokrotnie

A sam producent przyznaje, że problem jest, ale rozwiązania wciaż brak.

rozwiazan to tam maja cala mase ;) wyglada ze naklada sie tam kilka problemow
i dlatego jest taki bajzel, niektorym pomaga zmiana kabelka, innym zmiana
portu z 6 na 3 Gbps, jeszcze inni grzebia w rejestrze...

Data: 2011-09-14 19:52:01
Autor: Rafał Łukawski
On 2011-09-13 21:46, Latet wrote:
[...]

Vertex 2 znacznie lepiej zachowywal sie na pamieciach instalowanych w 2010r., gdzies na przelomie 2010/2011 zaczeto stosowac nowe tansze uklady co takze wplynelo na jakosc pracy. nazwy modelu nie zmieniono.

Mam tego gorszego vertex'a 2 od 2010.12, Ĺźadnych zwisĂłw, Ĺźadnych
niebieskich ekranĂłw (BSOD).

Bo ten problem dotyczy serii "3", a nie "2".

A no widzisz, ale po czesci problem potwierdza moja teze

[...]

wciaĹź brak.

Teze, ktora mowi, ze nowe produkty sa zazwyczaj bardzo ryzykowne, poczekajmy az pojawi sie vertex 4, oczywiscie mozliwe sa 2 scenariusze:
- marka vertex 3 bedzie juz tak zepsuta, ze producent nie bedzie chcial jej odswiezac.
- problemy zostana usuniete w kolejnych egzemplarzach v3 i przy okazji v4, v3 bedzie juz sprawdzona. Wtedy bedzie mozna kupowac. Bedzie to na pewno bezpieczniejsze.

latet

Data: 2011-09-13 11:11:11
Autor: Twat
OCZ Vertex 3 / Agity 3 / Solid 3 (BSOD)
Data: 2011-09-13 12:31:07
Autor: RemeK
OCZ Vertex 3 / Agity 3 / Solid 3 (BSOD)
Dnia Tue, 13 Sep 2011 11:11:11 +0200, Twat napisał(a):

ja kupuje taki
http://allegro.pl/dysk-crucial-m4-ssd-64gb-2-5-sata-iii-415-95-mb-s-i1796895015.html

mam nadzieje Ĺźe to dobry wybĂłr

Nie lepiej ten?

http://allegro.pl/dysk-ssd-ocz-60gb-agility-3-525-475-mb-s-sf2281-i1801551541.html

I gwarancja dluzsza i szybszy. Choc od razu mowie, ze nie mam doswiadczen z SSD i byc moze Twoj wybor z
jakiegos wzgledu jest lepszy.

--
pozdro
RemeK

Data: 2011-09-13 16:51:49
Autor: Twat
W dniu 2011-09-13 12:31, RemeK pisze:
[...]

  z tymi OCZ to wszędzie czytam Ĺźe sie sypią i są problemy, dlatego pomijam całość dyskĂłw tej firmy

Data: 2011-09-13 18:44:19
Autor: Rafał Łukawski
OCZ Vertex 3 / Agity 3 / Solid 3 (BSOD)

z tymi OCZ to wszędzie czytam że sie sypią i są problemy, dlatego
pomijam całość dysków tej firmy

Czy mozesz zapodac jakies linki.

Statysytczna prawda for dyskusyjnych jest jedna, pisza na nich uzytkownicy, ktorzy maja problemy, jezeli zas jakas marka staje sie popularna, to statystycznie problemow jest wiecej.

Sam uzywam Vertex'a2 120GB /tego gorszego/, komp dziala 24h/dobe. Do tej pory ani jednego BSOD'a. Firmware najnowsze.

Data: 2011-09-13 21:50:13
Autor: Latet
OCZ Vertex 3 / Agity 3 / Solid 3 (BSOD)
Sam uzywam Vertex'a2 120GB /tego gorszego/

W jakim sensie "gorszego"? Gorszego od czego?

latet

Data: 2011-09-14 19:53:38
Autor: Rafał Łukawski
On 2011-09-13 21:50, Latet wrote:
Sam uzywam Vertex'a2 120GB /tego gorszego/

W jakim sensie "gorszego"? Gorszego od czego?

Vertex 2 ma dwa wcielenia na roznych ukladach pamieci. w tej chwili nie pamietam liczb, nanometrow itp. (na tomshardware jest test porownawczy). na starszych ukladach (generalnie produkcja 2010) v2 jest wyraznie szybszy od v2@2011 /inne uklady pamieci flash/

latet

Data: 2011-09-15 08:02:27
Autor: Tomasz Potega
On 09/14/11 19:53, Rafał Łukawski wrote:
[...]

Żeby było jeszcze weselej, różni się też dostępna dla użytkownika
pojemność (niższa w nowszych modelach).

pozdrowienia,
shadow

Data: 2011-09-13 23:33:24
Autor: MC
Użytkownik "Latet" <latet@latet.pl> napisał w wiadomości news:j4ligh$6g7$1inews.gazeta.pl...
Witam,

Czym się różnią te 3 dyski? OCZ Vertex 3 / Agity 3 / Solid 3 ?

Pamięciami. Masz do wyboru Toshibę, Intela i Microna.

OCZ Vertex 3 / Agity 3 / Solid 3 (BSOD)