OCZ Vertex 3 / Agity 3 / Solid 3 (BSOD)

Data: 2011-09-12 20:25:13
Autor: Rafał Łukawski
OCZ Vertex 3 / Agity 3 / Solid 3 (BSOD)
On 2011-09-12 20:19, Latet wrote:
Witam,

Czym się różnią te 3 dyski? OCZ Vertex 3 / Agity 3 / Solid 3 ?
Czy to prawda, że wszystkich trzech dotyczy jakiś (wciąż nierozwiązany)
ale bardzo poważny problem objawiający się zwisami (BSOD) systemu?

Wystarczy spojrzec na proste specyfikacje - transfery/iops/zapis

Niedawno kupiłem Vertexa 2, ale jego wydajność mnie bardzo rozczarowała
i myślałem o wymianie na dysk generacji "3" - czytając trochę natknąłem
się na info o tym problemie.

zapewne max. transfery nie osiagaly magicznych 275MB/s, a  w jakim zakresie Cie to rozczarowalo, czy zwolnilo Twoja prace? ;)

Ale właściwie, to nie upieram się przy OCZ (skusiła mnie przystępna
cena). Teraz żałuję, bo chipset Sandforce ma wady, o których pojęcia nie
miałem, a które potrafią zdołować...

Mam tego gorszego vertex'a 2 od 2010.12, żadnych zwisów, żadnych niebieskich ekranów (BSOD). Z problemamu ze sprzętem jest jedna zasada: producent sprzeda 1000 urządzeń, w 2 przypadkach będą się pojawiac problemy i te dwie osoby narobia tyle zamieszania, ze ludzie zaczna tworzyc fikcje.

BSOD moze byc wynikiem wadliwego sprzetu, ktory po prostu sie wymienia (to niekoniecznie musi byc dysk), sprawny sprzet dziala.

Data: 2011-09-13 21:46:53
Autor: Latet
OCZ Vertex 3 / Agity 3 / Solid 3 (BSOD)
zapewne max. transfery nie osiagaly magicznych 275MB/s, a  w jakim zakresie Cie to rozczarowalo, czy zwolnilo Twoja prace? ;)

Wiadomo, że realne transfery są niższe niż w specyfikacji, ale nie sądziłem, że aż tak dużo niższe.

Mam tego gorszego vertex'a 2 od 2010.12, żadnych zwisów, żadnych niebieskich ekranów (BSOD).

Bo ten problem dotyczy serii "3", a nie "2".

Z problemamu ze sprzętem jest jedna zasada: producent sprzeda 1000 urządzeń, w 2 przypadkach będą się pojawiac problemy i te dwie osoby narobia tyle zamieszania, ze ludzie zaczna tworzyc fikcje.

Zerknij na forum OCZ, to się przekonasz, że to nie żadna fikcja. Raczej epidemia. A sam producent przyznaje, że problem jest, ale rozwiązania wciaż brak.

latet

Data: 2011-09-13 22:17:56
Autor: m4rkiz
"Latet" <latet@latet.pl> wrote in message news:j4oc62$4bs$1inews.gazeta.pl...
Zerknij na forum OCZ, to się przekonasz, że to nie żadna fikcja. Raczej epidemia.

watpie, mi v3 dzialal wiec nic nie pisalem, podobnie pewnie tysiace innych
ludzi

za to jak ktos wyda te pare stow na dysk ktory nie dziala jak powinien
to (zuplenie slusznie) pisze o tym wszedzie i wielokrotnie

A sam producent przyznaje, że problem jest, ale rozwiązania wciaż brak.

rozwiazan to tam maja cala mase ;) wyglada ze naklada sie tam kilka problemow
i dlatego jest taki bajzel, niektorym pomaga zmiana kabelka, innym zmiana
portu z 6 na 3 Gbps, jeszcze inni grzebia w rejestrze...

Data: 2011-09-14 19:52:01
Autor: Rafał Łukawski
On 2011-09-13 21:46, Latet wrote:
[...]

Vertex 2 znacznie lepiej zachowywal sie na pamieciach instalowanych w 2010r., gdzies na przelomie 2010/2011 zaczeto stosowac nowe tansze uklady co takze wplynelo na jakosc pracy. nazwy modelu nie zmieniono.

Mam tego gorszego vertex'a 2 od 2010.12, żadnych zwisów, żadnych
niebieskich ekranów (BSOD).

Bo ten problem dotyczy serii "3", a nie "2".

A no widzisz, ale po czesci problem potwierdza moja teze

[...]

Teze, ktora mowi, ze nowe produkty sa zazwyczaj bardzo ryzykowne, poczekajmy az pojawi sie vertex 4, oczywiscie mozliwe sa 2 scenariusze:
- marka vertex 3 bedzie juz tak zepsuta, ze producent nie bedzie chcial jej odswiezac.
- problemy zostana usuniete w kolejnych egzemplarzach v3 i przy okazji v4, v3 bedzie juz sprawdzona. Wtedy bedzie mozna kupowac. Bedzie to na pewno bezpieczniejsze.

latet

OCZ Vertex 3 / Agity 3 / Solid 3 (BSOD)