Data: 2013-06-04 22:42:53 | |
Autor: hisjusz | |
ODB2 - ELM327 | |
W dniu 2013-06-04 22:32, megrimsNO@interia.pl pisze:
Załóżmy, że EKM327 i Torque @androjeb dobrze pokazuje. Megrims: 1.kiedy więcej powietrza przepływa przez chłodnice? 2.kiedy pompa wody pracuje na wyższych obrotach dłuższy czas? Teraz moje prywatne pytanie: Co trzeba robić żeby takie tłuste fury jak Ty dosiadać? |
|
Data: 2013-06-04 22:57:49 | |
Autor: megrimsNO@interia.pl | |
ODB2 - ELM327 | |
On 06/04/2013 10:42 PM, hisjusz wrote:
W dniu 2013-06-04 22:32, megrimsNO@interia.pl pisze:Hisjusz Masz rację, a ja mam dodatkowe pytania. Mature z fizy miałem i nawet zdałem w innych czasach. I wydaje mi się, że termostat powinien przymykać przepływ czynnika chłodzącego do chłodnicy aby temperatura za bardzo nie spadała i otwierać aby nie wzrosła. Jeśli auto potrafi trzymać temperatuje właściwą od -25 do +35 stopni temperatury zewnętrznej zarówno stać w korkach jak i pędzić na złamanie karku to znaczy, że zakres regulacj temperatury jest spory. . Jak silnik jest zimny to chyba termostat jest zamknięty i nic nie leci do chłodnicy. Dopiero jak się czynnik zagrzeje i bimetal w termostacie zadziała to otwira przepływ do chłodnicy. Aby się auto jak najszybciej rozgrzało. JEśli teraz na dworze 16 stopni i jadąc w mieście mam 98 a 250 w trasie 88, to IMO termostat za dużo otwiera przepływ do chłodnicy jak na możliwości jej chłodzenia IMO coś jest nie tak (czas na 911)
poświęcić parę małżeństw. Mam na myśli oczywiście własne małżeństwa. |
|
Data: 2013-06-04 21:18:33 | |
Autor: Rafał Grzelak | |
ODB2 - ELM327 | |
megrimsNO@interia.pl wrote:
Nie mogles tak od razu? A nie jakies pierdoly o chlodnicy... :) We wrzesniu akurat 50th Anniversary wychodzi. -- Pozdrawiam, Rafał. rg[na]skrzynka[kropka]pl |
|
Data: 2013-06-04 23:26:26 | |
Autor: Lewis | |
ODB2 - ELM327 | |
W dniu 2013-06-04 22:57, megrimsNO@interia.pl pisze:
. Jak silnik jest zimny to chyba termostat jest zamknięty i nic nie A jaka jest optymalna temp pracy Twojego silnika? Czy przypadkiem nie 88C? Zauważ że powyżej tej temp termostat się otwiera i puszcza ciepełko w chłodnicę. W trasie masz wiaterek i chłodnica szybko schłodzi co powinna. W mieście przy tej samej temp termostat się otwiera i puszcza na chłodnicę ale wiaterku nie ma i woda sobie krąży w otwartym obiegu do momentu aż przy około 100C włączy się wiatrak i wygeneruje wiaterek, wówczas temp spada do około 90C wyłącza sie wiatrak i znów czeka do 100C -- Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2013-06-06 15:09:35 | |
Autor: hisjusz | |
ODB2 - ELM327 | |
Megrims:Hisjusz Czy ty myślisz że termostat to jest urządzenie cyfrowe i ma dwa stany:0 zamknięty 1 otwarty? Termostat zachowuje się jak drzwi, możesz go: -zamknąć stan 0 -otworzyć szparkę dla myszy stan 0,2 -otworzyć szparkę dla kota stan 0,4 -otworzyć szparę dla psa stan 0,6 -otworzyć szparę dla tłustej świni stan 0,8 -otworzyć na oścież stan 1 Jadąc szybciej na wyższych obrotach po 1' przez chłodnice szybciej przepływa płyn niż na niższych obrotach (pompa wody jest podłączona do wału czyli kręci się z prędkością zależną od prędkości silnika) po 2' większa ilości powietrza przepływa przez chłodnice niżeli stoisz w korku i co najwyżej sztucznie wymuszony przez wiatrak strumień powietrza przepływa przez chłodnice. Ty masz porządne samochody, więc Ci opowiem o gratach. Gdy na zewnątrz jest ponad 10' C, grat stoi w korku i czujnik (termistor) nie włączy wiatraka na chłodnicy, dochodzi do gotowania płynu co powoduje zwiększenie ciśnienia w układzie i wystrzelenie płynu na zewnątrz. Gdy jedziesz bez stawania na do średniego zakresu obrotów, problem nie występuje.
Toż to parówa dla gwiazdorów;] Nissan GTR obejrzyj.
Chcesz powiedzieć że jesteś specjalistą w ogałacaniu bogatych partnerek?;] |
|
Data: 2013-06-06 21:55:09 | |
Autor: megrimsNO@interia.pl | |
ODB2 - ELM327 | |
On 06/06/2013 03:09 PM, hisjusz wrote:
O czym ty myślisz? (szparka, szpara, a na końcu parówa) :D (ciach) GTR to troche batmobil, chociaż technicznie bez zarzutu. (ciach) |
|