ODKRY? PRAWD? • film „z pó?ki”

Data: 2011-02-14 14:59:58
Autor: obserwator
ODKRY? PRAWD? • film „z pó?ki”

Dokument Aliny Czerniakowskiej z 2007 roku, który nigdy nie dostał -
„zielonego światła“ - zgody na emisję w mediach publicznych.

..."Film jest wyjaśnieniem tego, o co - premier Jarosław Kaczyński i cały obóz
niepodległościowy - walczyli po "okrągłym stole".

O lustrację, odfałszowanie dziejów najnowszych. Po prostu o prawdę...

..."... - Do dziś telewizja publiczna nie wyemitowała w TVP filmu "Odkryć
prawdę". Pisaliśmy w tej sprawie w "Naszej Polsce", interweniowaliśmy u
prezesa Andrzeja Urbańskiego. Pozostało to bez odpowiedzi z jego strony.
Dlaczego ten film stał się "pułkownikiem"?

- Film przygotowałam w związku z mającym się odbyć głosowaniem Trybunału
Konstytucyjnego w sprawie lustracji. To był dla mnie bezpośredni pretekst,
a jednocześnie bodziec do zrealizowania tego filmu. Od dawna myślałam,aby opowiedzieć o najważniejszych procesach, które
zadecydowały o obecnej kondycji narodu polskiego. Po prostu - opowiedzieć, co się w Polsce stało i za czyim przyzwoleniem, przez
18 lat wolnej Polski ukrywano i fałszowano prawdę.

A przede wszystkim odpowiedzieć na pytanie: czy Polsce i Polakom dzisiaj
potrzebna jest prawda - ta wielka narodowa i ta nasza prywatna?

Po to, by mieć ufność i nadzieję."...

http://wzzw.nowyekran.pl/post/1998,odkryc-prawde-film-z-polki

Link do tego filmu z *polki*:

http://wzzw.wordpress.com/2011/02/09/odkryc-prawde-%E2%80%93-film/