OF - lokata przedłużona

Data: 2010-03-03 00:18:14
Autor: Krzysztof
OF - lokata przedłużona

"witrak()" <witrak@hotmail.com> wrote in message news:hmk690$1hf$1nemesis.news.neostrada.pl...
Na razie nie podali terminu, ale jest napisane, że optymalna przedłużona :-)

A co mieli robic skoro Meritum i FM sa lekko lepsi.

Data: 2010-03-03 10:02:16
Autor: witrak()
OF - lokata przedłużona
On 2010-03-03 00:18, Krzysztof wrote:

[...]

Liczyć na to, że sporo osób nie zauważy ?

Pamiętaj, że pewna część obywateli nie czyta pbb ;-)

witrak()

Data: 2010-03-03 11:56:18
Autor: Bogdan
OF - lokata przedłużona
FM bezdyskusyjnie sa lepsi
od OF

Data: 2010-03-03 12:35:10
Autor: Krzysztof
OF - lokata przedłużona

"Bogdan" <wermo@poczta.onet.pl> wrote in message news:hmlfdh$ngr$1atlantis.news.neostrada.pl...
FM bezdyskusyjnie sa lepsi
od OF

Roznica dla lokat z dzienna kapitalizacja jest niewielka-5.65 w OF i 5.72 w FM dla wszystkich terminow 3,6,12

Wieksze roznice wzgledem Meritum, tylko tutaj brak 3-miesiecy- 5.7  ;  5.75 ; 5.8 dla odpowiednio 5,6,12 miesiecy

Generalnie te trzy banki sa na topie a wybor bedzie zalezal glownie od wlasnych upodoban i preferencji.

PS
Meritum i FM generalnie beda zachecaly do otwierania bezplatnych ROR i w ramach bankowosci internetowej beda oferowac szybkie zakladanie lokat i pelna samoobsluge przez system elekr. bankowosci. OF ma tylko nakladke na system, dla jednych to moze zaleta dla innych wada. Nie chca sprzedawac tych lokat przez system bankowosci internetowej Getina, co pewnie spowoduje, ze czesc osob preferujacych pelna obsluge w bankowosci internetowej (przy podobnej ofercie % konkurencji) bedzie wybierac Meritum i FM.

Data: 2010-03-03 13:02:06
Autor: Peet
OF - lokata przedłużona
On 2010-03-03 11:56, Bogdan wrote:
FM bezdyskusyjnie sa lepsi
od OF

No nie wiem... W open lokaty zakładamy od 500pln i dzięki temu możemy troszeczkę podciągnąć procenty do 5,97 % przy 549,12pln.

Data: 2010-03-03 13:39:21
Autor: Krzysztof
OF - lokata przedłużona

On 2010-03-03 11:56, Bogdan wrote:
FM bezdyskusyjnie sa lepsi
od OF

No nie wiem... W open lokaty zakładamy od 500pln i dzięki temu możemy troszeczkę podciągnąć procenty do 5,97 % przy 549,12pln.

Z tym dzieleniem, to chyba narosly mity, bo gdyby tak jak w EB mozna bylo codziennie odsetki przenosic na inne konto to wtedy bylby efekt zaokraglania tego 0.005 do 1 gr. Jezeli lokata jest krotka, 3-m to moze lekko zyskujemy, trzeba by sprawdzic ile jest dni z zaokaglaniem korzystnym a ile z tym niekorzystnym. Przy dluzszej lokacie to efekt 'startu' od odsetek konczacych sie na np. 0.085 zaokragl do 0.09 jest coraz mniej znaczacy.
Trzeba pamietac, ze te odsetki sie kapitalizuja i juz po ok 30 dniach wchodzimy w gorsze zaokraglanie.

Data: 2010-03-04 02:53:56
Autor: XYZ
OF - lokata przedłużona

On 2010-03-03 11:56, Bogdan wrote:
FM bezdyskusyjnie sa lepsi
[...]

Ok, ale zawsze można przeprowadzić symulację dla całego okresu trwania lokaty i w ten sposób wybrać najbardziej "opłacalną" kwotę. Akurat 549,12 jest optymalne dla 3, 6 i 12 miesięcy.

Poza tym przenoszenie 1 gr w Eurobanku nic nie daje -- gdzie przenosisz ten 1 gr, żeby procentował? Następny próg na 0,015 zł zaczyna się przy 120,33 zł, więc nawet mając załadowane wszystkie 15 rachunków na 40,11 zł zysk z przenoszenia pojawia się po ... 535 dniach. A do tego czasu wszystkie naliczone odsetki są nieoprocentowane.

Data: 2010-03-04 09:11:22
Autor: Krzysztof
OF - lokata przedłużona

On 2010-03-03 11:56, Bogdan wrote:
FM bezdyskusyjnie sa lepsi
[...]

W EB jak odsetki mam 2.485 czyli dostaje 2.49 to je przenosze zleceniem na oprocentowany ROR, czyli codziennie mam ten efekt 0.5gr. Przy lokatach jest to barzo ograniczone ze wzgledu na kapitalizacje, bo praktycznie krotko mamy np. 2.485 a potem juz np. 2.488 czyli ten efekt 0.5gr jest krotki, potem mamy dni z efektem 0.4 gr i tak dalej, w kolejnych dniach znow tracimy 0.4gr; 0.3gr itd.
Ile groszy zarobisz przez np. 12-mcy na 10x549.12 a jedna lokata 5491.2zl, jestem leniwy, zeby to obliczac, ale pewnie by trzeba, zeby obalic mity tej oplacalnosci dzielenia.

Data: 2010-03-04 09:54:48
Autor: Krzysztof
OF - lokata przedłużona

"> Ile groszy zarobisz przez np. 12-mcy na 10x549.12 a jedna lokata 5491.2zl,
jestem leniwy, zeby to obliczac, ale pewnie by trzeba, zeby obalic mity tej oplacalnosci dzielenia.

Po przeliczeniu na podziale na 10 lokat rocznie roznica wyszla 9.35zl

Czyli, zeby dodatkowo zarobic 93.5zl trzeba np. dysponujac kwota 54912,00 zalozyc 100 lokat i wykonac 100 przelewow.

lokujac 5491.2zl czyli bez podzialu na jednej lokacie rocznej w Meritum 5.8% jestesmy stratni tylko 0.67zl, ale nie mamy efektu uciazliwego wyklikiwania dziesiatkow lokat.

Data: 2010-03-03 20:01:46
Autor: Tomasz Opalski
OF - lokata przedłużona
witrak() <witrak@hotmail.com> napisał(a):
> A co mieli robic skoro Meritum i FM sa lekko lepsi.

Liczyć na to, że sporo osób nie zauważy ?

Pamiętaj, że pewna część obywateli nie czyta pbb ;-)

Myślę, że tu jest sedno sprawy. Meritum i FM to niszowe banki i sporo wody w Wiśle upłynie zanim zaczną szerzej funkcjonować w świadomości klientów. P.b.b wybitnie nie jest grupą reprezentatywną. Open jeśli rozsądnie, bez fanatyzmu, zjedzie z oprocentowaniem, to i tak powinno być zauważalne na tle marmurków.

Data: 2010-03-03 21:19:42
Autor: Valdi
OF - lokata przedłużona
"Tomasz Opalski" news:hmmf7a$sj4$1inews.gazeta.pl

Open jeśli rozsądnie, bez
fanatyzmu, zjedzie z oprocentowaniem, to i tak powinno być zauważalne na
tle
marmurków.

tylko jak odnosić do wieszczonego zjazdu oprocentowania w OF kiedy nam
Sławuś co jakiś czas przebąkuje, że przydało by się politykę fiskalną
zacieśniać?

Data: 2010-03-04 01:12:08
Autor: Krzysztof
OF - lokata przedłużona

"Tomasz Opalski" <okemot.WYTNIJ@gazeta.pl> wrote in message news:hmmf7a$sj4$1inews.gazeta.pl...
> [...]

fanatyzmu, zjedzie z oprocentowaniem, to i tak powinno być zauważalne na tle

Praktycznie wymienione 3 miejsca sa dla osob korzystajacych z internetu, choc moze i zalozenie lokat w sposob tradycyjnej placowce jest w jakims stopniu mozliwe. Dla osob nieobeznanych finansowo Open nie jest zadna marka, ktora mogalby przyciagac. Gdyby sprzedaz tej lokaty rozpoczeli w tradycyjnym Getinie, to faktycznie taka sprzedaz moglaby miec wplyw na rynek.
Jest chyba odwrotnie niz mowisz, bo kazde kupno produktu depozytowego za pomoca posrednika wlacza mi 'czerwona' lampke, zeby dokladnie sprawdzic co to jest za lokata, w jakim banku, itp. Niestety kupno lokaty bezposrednio od banku majacego gwarancje BFG do znanej kwoty, zwalnia mnie automatycznie od sprawdzania i szukania, kto za to porecza. Oczywiscie my wiemy, ze Open sprzedaje lokaty Noble-Getin banku, ale dla kogos z ulicy, kto o tym nie slyszal, to juz nie jest takie oczywiste.

OF - lokata przedłużona