OFE: Gdzie w pierwszej kolejnosci: ZUS czy pracodawca

Data: 2010-07-07 20:23:00
Autor: lukasz
OFE: Gdzie w pierwszej kolejnosci: ZUS czy pracodawca
Witam,

ostatnio analizowalem sobie wartosci skladek przekazywanych na OFE i porownywalem to co powinno z tym co wplynelo. oprocz 3 miesiecy, ktore weszly w mase upadlosciowa, mam kilka rozbieznosci. nie sa one znaczne, rzedu kilku, kilkunasty groszy na skladke, raz na plus, raz na minus - ale w totalu jestem w plecy :) - i wystpeuja 5 razy w okresie 2 lat.

gdzie w pierwszej kolejnosci zlozyc pisemko o weryfikacje: pracodawca czy ZUS ?

raczej blad po stornie pracodawcy wykluczam. nie wiem jak dokladnie wyglada proces od wyliczenia skladek przez pracodawce do momentu zadeklarowania przelewu do ZUSu. Z tego co sie orientuje to jest to jedna platnosc dokonywana na poczet wszystkich skladek i nastpenie przez ZUS rozdzielana na poszczegolne konta. Skladki sa wyliczane przez system i blad moze powstac jedynie w momencie deklarowania wplaty [a moze to tez idzie przez jakies oprgoramowanie automatycznie] ?

co do ZUSu, to ZUS jak to ZUS :) U poprzendiego pracodawcy rowniez mialem rozbieznosci i bezposrednia interwencja w ZUsie wtedy pomogla.

PS: ktos pamieta na jakim druku sklada sie reklamacje do ZUSu odnosnie blednej wartosci skladek przekazanych na OFE ?

dzieki

Data: 2010-07-07 13:48:08
Autor: witek
lukasz wrote:
[...]

nie szkoda ci kasy na papier i znaczek?
wyjdzie znacznie wiecej niz te roznice.

zacznij od ofe. Oni zwykle maja gotowe formularze "reklamacji", ktore wysyla sie do ZUS.
pracodawca cie nie interesuje, bo to nie on rozdziela składki.
Jak ZUS podzielił dobrze, to co przyszlo, to znaczy, że przyszło źle.
ZUS wtedy i tak sam capnie pracodawce za d..

Data: 2010-07-08 19:28:18
Autor: lukasz
OFE: Gdzie w pierwszej kolejnosci: ZUS czy pracodawca

nie szkoda ci kasy na papier i znaczek?
wyjdzie znacznie wiecej niz te roznice.

wiem, ze sie czepiam, ale taki juz jestem i koszty mniej wazne niz "komfort psychiczny" ze wszystko sie zgadza co do grosza

uderze do OFE, moze cos pomoga

thx

Data: 2010-07-08 12:57:24
Autor: witek
lukasz wrote:

wiem, ze sie czepiam, ale taki juz jestem i koszty mniej wazne niz "komfort psychiczny" ze wszystko sie zgadza co do grosza

szybko sie wykonczysz i wylądujesz w wariatkowie, bo ci czasu zabraknie.

OFE: Gdzie w pierwszej kolejnosci: ZUS czy pracodawca