OFE bis? - PPK

Data: 2018-09-20 11:44:41
Autor: marios
OFE bis? - PPK
podrzucono mi opis _projektu_ o PPK (pracowniczy plan kapitałowy).

Ciekawa rzecz.
1. Pracownicy (11 mln w skali kraju) mają być zapisywani do programu z automatu
2. Maja odprowadzać standardowo 2% wynagrodzenia
3. Wypłacić będą mogli po ukończeniu 60 lat, ale tylko 25%, a resztę - jak rentę - przez 10 kolejnych lat
4. Mogą zrezygnować (muszą składać wypowiedzenia) z tego "dobrowolnego" PPK
5. ale co 4 lata system automatycznie znowu będzie go zapisywał (znowu musi składać wypowiedzenie, bo pracodawca zacznie obligatoryjnie potrącać na PPK)
6. pracodawca jest zobowiązany odprowadzać te składki, pod karą 1-1000 tys. zł.
7. środki może dziedziczyć małżonek (też 10 lat wypłata), nie widze nic o dzieciach itp.
8. coś tam "państwo" ma niby dorzucać do konta raz w roku jako premia za uczestnictwo - z pieniędzy z funduszu pracy

Zaplanowano start na połowę 2019r.
Nie widzę nic o oprocentowaniu, jest o opłatach za prowadzenie rachunku przez instytucję finansową do max. 0.6%.

Podatek inflacyjny zeżre kasę? Czy może nastąpi likwidacja PPK jak się nazbiera wystarczająco dużo?

fajno się robi

Data: 2018-09-20 23:16:24
Autor: Robert Tomasik
OFE bis? - PPK
W dniu 20-09-18 o 11:44, marios pisze:
podrzucono mi opis _projektu_ o PPK (pracowniczy plan kapitałowy).

Po prostu kilka osób będzie zarabiało na administrowaniu tym i tyle.
Przy czym projekt, jak projekt, tylko nie za bardzo widzę logikę w tym
dopisywaniu co cztery lata osób, które zrezygnowały.

Data: 2018-09-22 00:39:00
Autor: marios
OFE bis? - PPK
[...]

?? jak Ci się życiu nazbiera tyle spraw do codziennego załatwiania, że "odpuścisz", to pieniążki zaczną wpadać na konto PPK.
Komuś bardzo zależy na "trosce" o Polaków. A plotka o emeryturze gwarantowanej coś tam 1000zł przestała być nawet plotką. Teraz jest prima uzasadnienie - nie zbierałeś?, wypisałeś się - czego chcesz!
Nie wiem po co to w ogóle mam tłumaczyć, chyba że to prowokacja a ja daję się wciągnąć.

OFE bis? - PPK