OFE czy ZUS

Data: 2014-07-17 16:44:28
Autor: J.F.
OFE czy ZUS

.... oto jest pytanie, a decyzja do konca lipca ...

J.

Data: 2014-07-17 17:00:20
Autor: Budzik
OFE czy ZUS

... oto jest pytanie, a decyzja do konca lipca ...

Zastanawiam się, skąd brak aktywności OFE? Nie zależy im?

Data: 2014-07-17 19:40:49
Autor: J_K_K
OFE czy ZUS
W dniu 2014-07-17 19:00, Budzik pisze:

... oto jest pytanie, a decyzja do konca lipca ...

Zastanawiam się, skąd brak aktywności OFE? Nie zależy im?

Aktywność jest - w postaci drugiego mailingu w ciągu ostatnich 6-miesiecy ;)

Radio zapodało,że niby aktywność zgłoszeń do OFE wzrosła,
aczkolwiek na chwilę obecną ilość zgłoszonych =~1.000.000.
(podzielone na różne Towarzystwa).

--

Pzdr

J_K_K

Data: 2014-07-17 22:00:20
Autor: Budzik
OFE czy ZUS
Użytkownik J_K_K j_k_kwytnijto@itotez.poczta.fm ...

... oto jest pytanie, a decyzja do konca lipca ...

Zastanawiam się, skąd brak aktywności OFE? Nie zależy im?

Aktywność jest - w postaci drugiego mailingu w ciągu ostatnich
6-miesiecy ;)

Ja nie dostałem...

Data: 2014-07-17 19:43:10
Autor: Jasio
OFE czy ZUS
W dniu 2014-07-17 19:00, Budzik pisze:
Nie zależy im?

Nie wolno im.
W imię demokracji i wolności słowa.

Data: 2014-07-20 17:37:30
Autor: z
OFE czy ZUS
W dniu 2014-07-17 19:43, Jasio pisze:
Nie wolno im.
W imię demokracji i wolności słowa.

Właśnie. Chociaż ja dostałem ładny formularz do wypełnienia i zaadresowaną kopertę bez kosztów.

Data: 2014-07-17 20:12:00
Autor: Wojciech Bancer
OFE czy ZUS
On 2014-07-17, Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

[...]

... oto jest pytanie, a decyzja do konca lipca ...

Zastanawiam się, skąd brak aktywności OFE? Nie zależy im?

Przecież mają zakaz?

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2014-07-17 22:00:20
Autor: Budzik
OFE czy ZUS
Użytkownik Wojciech Bancer proteus@post.pl ...

... oto jest pytanie, a decyzja do konca lipca ...

Zastanawiam się, skąd brak aktywności OFE? Nie zależy im?

Przecież mają zakaz?

Zakaz namawiania?

Data: 2014-07-18 11:14:09
Autor: Wojciech Bancer
OFE czy ZUS
On 2014-07-17, Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

[...]

Zastanawiam się, skąd brak aktywności OFE? Nie zależy im?
Przecież mają zakaz?
Zakaz namawiania?

"Reklamowania". A że to szerokie pojęcie, to...
http://www.ekonomia.rp.pl/artykul/1076250.html

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2014-07-17 21:09:25
Autor: Borys Pogoreło
OFE czy ZUS
Dnia Thu, 17 Jul 2014 17:00:20 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

... oto jest pytanie, a decyzja do konca lipca ...

Zastanawiam się, skąd brak aktywności OFE? Nie zależy im?

Za reklamę grozi im do 3 mln zł kary. Rząd zadbał i o to.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2014-07-17 22:00:21
Autor: Budzik
OFE czy ZUS
Użytkownik Borys Pogoreło borys@pl.edu.leszno ...

... oto jest pytanie, a decyzja do konca lipca ...

Zastanawiam się, skąd brak aktywności OFE? Nie zależy im?

Za reklamę grozi im do 3 mln zł kary. Rząd zadbał i o to.

Ale ja nie mówie o reklamie tylko o działanu bezpośrednim.
Tez nie wolno?
Np. obdzwonić klientów, uzyskać zgodę i złożyć za nich wnioski?

Data: 2014-07-18 08:14:49
Autor: Wiwo
OFE czy ZUS

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:XnsA36DEA2E33F28budzik61pocztaonetpl127.0.0.1...

Ale ja nie mówie o reklamie tylko o działanu bezpośrednim.
Tez nie wolno?
Np. obdzwonić klientów, uzyskać zgodę i złożyć za nich wnioski?

Moje OFE już drugi raz przysłało mi zestaw: formularz plus opłacona koperta.

Wiwo

Data: 2014-07-18 09:00:08
Autor: Budzik
OFE czy ZUS
Użytkownik Wiwo nic_tu_nie_ma@po_czta.pl ...

[...]

Cyli jednak mozna.
To moje TU cos nie zainteresowane...

Data: 2014-07-18 11:31:52
Autor: J.F.
OFE czy ZUS
Dnia Fri, 18 Jul 2014 09:00:08 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):
[...]

Moze nieglupie ... co zarobili to zarobili, teraz sie interes zamknie,
ludzi zwolni, albo przerzuci do innych funduszy.

A jak jeszcze zacznie sie wyprzedaz aktywow ... to OFE beda mialy
trudne zycie.

Wlasnie - jak z tymi aktywami ? OFE maja akcje wyprzedac i do ZUS
gotowke przekazac, czy rzad je przejmie i sam sprzeda ?

J.

Data: 2014-07-18 12:15:45
Autor: Budzik
OFE czy ZUS

[...]

A to nie jest tak, ze oni w aukcje maja sie nadal bawic, a zmiany dotycza tylko obligacji?

Data: 2014-07-18 14:24:00
Autor: Wojciech Bancer
OFE czy ZUS
On 2014-07-18, Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

[...]

A to nie jest tak, ze oni w aukcje maja sie nadal bawic, a zmiany dotycza tylko obligacji?

Jest. Ale obligacje to oni już przekazali wcześniej.
Teraz jak "zniknie" większość klientów (bo zniknie), to będą musieli
umorzyć jednostki i sprzedać akcje.

Ja osobiście nie bardzo widzę sens trzymania w OFE takich drobnych, płacenia
za to kolejnej prowizji w imię "dywersyfikacji". Bo ona żadna będzie, skoro
na koniec i tak pieniądze do ZUS idą (ileś tam lat przed emeryturą).

Zdemontowali system tak żeby sam się złożył. :)

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2014-07-18 17:43:56
Autor: Budzik
OFE czy ZUS
[...]

Czyli trzeba się spodziewać spadku cen akcji w najblizszym czasie?
W jakim czasie beda musieli przekazac kase za te osoby, ktore nie zobligują się do pozostania w OFE?

Data: 2014-07-18 21:41:41
Autor: J.F.
OFE czy ZUS
Dnia Fri, 18 Jul 2014 14:24:00 +0200, Wojciech Bancer napisał(a):
Ja osobiście nie bardzo widzę sens trzymania w OFE takich drobnych, płacenia
za to kolejnej prowizji w imię "dywersyfikacji"

prowizje laskawcy (Aviva) obnizyli do 0.75%. Ale to od skladki, czyli
jednorazowo. Od kapitalu ~0.03% - to jest bardzo malo.
Tylko ... male prowizje to male pensje i mali fachowcy :-(

Bo ona żadna będzie, skoro
na koniec i tak pieniądze do ZUS idą (ileś tam lat przed emeryturą).

To akurat w kazdej chwili moze sie zmienic.

Poza tym mozesz im wyciac numer i umrzec przed emerytura - wtedy
spadkobiercy dostana gotowke :-)
Ha ... w sumie to mozna by w banku jako zabezpieczenie kredytu
przedstawiac !
Zdemontowali system tak żeby sam się złożył. :)

Co rodzi pytanie - probowac z tym walczyc, czy to nie ma sensu ?

J.

Data: 2014-07-18 22:40:28
Autor: niko
OFE czy ZUS
On 18.07.2014 14:24, Wojciech Bancer wrote:
Teraz jak "zniknie" większość klientów (bo zniknie), to będą musieli
umorzyć jednostki i sprzedać akcje.

IMO akcji nie będą musieli sprzedawać. Z tego co zrozumiałem, jeżeli rezygnuje się z OFE, to środki w nim zgromadzone obecnie tam pozostaną, aż do 10 lat przed emeryturą.

Mała ilość ludzi w OFE raczej pociągnie za sobą słaby wzrost akcji lub jej brak, aniżeli spadek.

Ja do OFE nie idę, bo trzymali maksymalne % prowizji, nie chcieli wówczas obniżyć, to ja im teraz nie dam. A nie brali mało... ~3,5% + rocznie od kapitału.

http://biznes.pl/wiadomosci/raporty/wybor-raczej-polityczny-niz-ekonomiczny,5647501,1,5105797,555,news-detal.html

pozdrawiam
niko

Data: 2014-07-19 00:24:59
Autor: gral
OFE czy ZUS
W dniu 2014-07-18 22:40, niko pisze:
[...]

Dokładnie tak jest. Kasa w OFE zostaje, tylko nowe składki nie będą wpływały tym co nie złożą deklaracji. Przynajmniej do czasu kolejnego etapu demontażu, prawdopodobnie w 2016 r. (za rok wybory to lepiej nie mieszać)

Data: 2014-07-19 06:00:13
Autor: Budzik
OFE czy ZUS
Użytkownik gral nincs@email.pl ...

[...]

Kurcze, podstawowa informacja i taka dezinformacja :)
Czyli nie bedzie radykalnego spadku cen akcji...

Data: 2014-07-19 15:06:34
Autor: Alf/red/
OFE czy ZUS
On 18/07/14 22:40, niko wrote:
Ja do OFE nie idę, bo trzymali maksymalne % prowizji

A ZUS pracował za darmo. Pałace, serwery, tysiące urzędników itd. Taa. No przecież też miał prowizję, tylko się inaczej nazywała. I przecież też była z Twojej kieszeni.

--
Alf/red/

Data: 2014-07-19 17:26:04
Autor: Budzik
OFE czy ZUS
Użytkownik Alf/red/ fake_1407@ump.waw.pl ...

On 18/07/14 22:40, niko wrote:
[...]

I wcale nie taka mała biorąc pod uwagę o ile łatwiejsze mają zadania. I nie musza pozyskiwać kloientów.

Data: 2014-07-19 23:32:46
Autor: J.F.
OFE czy ZUS
Dnia Sat, 19 Jul 2014 15:06:34 +0200, Alf/red/ napisał(a):
On 18/07/14 22:40, niko wrote:
[...]

Tyle ze na te prowizje nie masz wplywu. Ile zjedza, tyle wezma.
Niezaleznie od tego czy wybierzemy zus, czy ofe.
Ba - pobierali od ofe prowizje za "zbieranie skladki". Choc prawde
mowiac im sie nalezala.

A biora ... dosc sporo, bo jakies 2%, a dawniej jeszcze wiecej.
Aczkolwiek czegos tu nie rozumiem:
http://www.wprost.pl/ar/411676/Prezes-ZUS-sytuacja-jest-bez-wyjscia/

"ZUS pożyczył z budżetu już 30 mld zł - przyznał Zbigniew Derdziuk,
prezes ZUS. Jak dodał pożyczkę spłaca budżet, co zwiększa zadłużenie
państwa"

Data: 2014-07-18 08:31:09
Autor: Kamil Jońca
OFE czy ZUS
Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> writes:

... oto jest pytanie, a decyzja do konca lipca ...

Zastanawiam się, skąd brak aktywności OFE? Nie zależy im?

Nie mogą. Są przepisy karne za reklamowanie ofe. Przy czym "reklama"
jest rozumiana dość szeroko.
KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

Data: 2014-07-18 09:00:08
Autor: Budzik
OFE czy ZUS
Użytkownik Kamil Jońca kjonca@poczta.onet.pl ...

... oto jest pytanie, a decyzja do konca lipca ...

Zastanawiam się, skąd brak aktywności OFE? Nie zależy im?

Nie mogą. Są przepisy karne za reklamowanie ofe. Przy czym "reklama"
jest rozumiana dość szeroko.

Ale w innym poście Wiwo pisze, ze jemu przysłąli dokument gotowy do podpisu i wysłania. Wiec jednak chyba w ramach marketingu bezpośredniego mozna...?

Data: 2014-07-17 18:28:23
Autor: J_K_K
OFE czy ZUS
W dniu 2014-07-17 16:44, J.F. pisze:

... oto jest pytanie, a decyzja do konca lipca ...

J.

Staropolską metodą - "nie róbmy nic, a jakoś to będzie" ;)

Nawet jak OFE, to i tak rząd może w dowolnej chwili "znacjonalizować" ;)
W ZUSie przynajmniej bez prowizji ;)

--

Pzdr

J_K_K

Data: 2014-07-17 18:49:59
Autor: Raff
OFE czy ZUS

Staropolską metodą - "nie róbmy nic, a jakoś to będzie" ;)

Nawet jak OFE, to i tak rząd może w dowolnej chwili "znacjonalizować" ;)
W ZUSie przynajmniej bez prowizji ;)

Chyba tak. Środki w OFE i tak byłyby minimalne i jeszcze prowizje "Za zarządzanie", więc szkoda "zachodu".
Lepiej już chyba samemu sobie stworzyć jakiś własny fundusz emerytalny i tam odkładać "na starość". Albo "Staropolską metodą - "nie róbmy nic, a jakoś to będzie" ;)". ;)

Data: 2014-07-17 18:50:08
Autor: RobertS
OFE czy ZUS

[...]

ZUS czy OFE...jeden pies, virtualna kasa, której pewnie nigdy na oczy nie zobaczę, ot kolejne obciążenia "podatek", jak sobie sam nie odłożę to mi państwo na starość nic nie da

dzisiaj byłem w ZUS złożyć dyspozycję, że w OFE zostaję, ale czy miało to jakiś większy sens? czas pokaże

RobertS

Data: 2014-07-20 17:35:57
Autor: z
OFE czy ZUS
W dniu 2014-07-17 18:50, RobertS pisze:
dzisiaj byłem w ZUS złożyć dyspozycję, że w OFE zostaję, ale czy miało
to jakiś większy sens? czas pokaże

Sens jest jeden i podstawowy. Powiedzieć stanowcze NIE!!! okradaniu obywatela i pod pretekstem mniejszego zła ratowania aktualnych problemów budżetu państwa.
Merytorycznie czy finansowo to jeden pies ale takie NIE może kiedyś zmusić następnych złodziei do zastanowienia się przed podpisem kolejnej "mądrej" ustawy.

Data: 2014-07-20 23:04:30
Autor: xbartx
OFE czy ZUS
W dniu 20.07.2014 17:35, z pisze:

Merytorycznie czy finansowo to jeden pies ale takie NIE może kiedyś
zmusić następnych złodziei do zastanowienia się przed podpisem kolejnej
"mądrej" ustawy.

Chyba w bajki jeszcze wierzysz albo na jakimś innym świecie żyjesz ;)

Xenocide

Data: 2014-07-20 23:30:16
Autor: z
OFE czy ZUS
W dniu 2014-07-20 23:04, xbartx pisze:
Chyba w bajki jeszcze wierzysz albo na jakimś innym świecie żyjesz ;)

No co Ty. Przecież taki ogólnokrajowy sprzeciw (gdyby doszedł do skutku) na pewno byłby uwzględniony w budowie następnego programu wyborczego przez jakąś obrotową partię która jest wybierana jako mniejsze zło. Na słupki nic nie poradzisz ;-)

Data: 2014-07-21 08:54:51
Autor: Heraklit
OFE czy ZUS
Był sobie taki dzień: 20 lipiec (niedziela), gdy o godzinie 17:35 *z*
naskrobał(a):

[...]

A bankowcy to inny gatunek? Zrobią dokładnie tak samo.

--
Pozdrawiam,

Post stworzono 2014-07-21 08:53:21

Data: 2014-07-21 09:15:42
Autor: J.F.
OFE czy ZUS
Dnia Sun, 20 Jul 2014 17:35:57 +0200, z napisał(a):
[...]

No jak ? Beda pieniadze do wziecia, to beda chcieli je brac, kolejna
ustawa. Jakby tak ktos referendum zorganizowal wsrod posiadaczy kont i
obligacji w OFE, i domagal sie wczesniejszych wyborow, to moze by
poczuli zagrozenie, czy nawet stracili stolki.

J.

Data: 2014-07-24 17:46:34
Autor: PiotrF
OFE czy ZUS
tez bylem w zus i zlozylem wniosek ze zostaje w ofe
nie dam satysfakcji bezczelnym politykom którzy robią z obywateli idiotów.

Data: 2014-07-24 17:52:42
Autor: MK
OFE czy ZUS
Użytkownik "PiotrF"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:53d12a59$0$2243$65785112@news.neostrada.pl...

tez bylem w zus i zlozylem wniosek ze zostaje w ofe
nie dam satysfakcji bezczelnym politykom którzy robią z obywateli idiotów.

I udalo sie? Ja w tym tygodniu bylem juz 2 razy zlozyc wnioski kilku osob z ZUSomacie. I za kazdym razem jest zepsuty. Ochroniarz mowi, ze przed godzina sie zacial ;). Dzis probowalem nawet sie dodzwonic do ZUS zeby jakas reklamacje zlozyc, ale nie ma takiej opcji...

MK

Data: 2014-07-24 20:44:57
Autor: Kamil Jońca
OFE czy ZUS
"MK" <macka@interia.pl> writes:

[...]

To chyba jednak przez epuap lepiej :)
KJ

--
http://blogdebart.pl/2010/03/17/dalsze-przygody-swinki-w-new-jersey/

Data: 2014-07-24 21:58:01
Autor: MK
OFE czy ZUS
Użytkownik "Kamil "Jońca""  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:87k372h9zq.fsf@alfa.kjonca...

To chyba jednak przez epuap lepiej :)

A masz sposob, zeby sie uwierzytelnic bez koniecznosci pojawienia sie w urzedzie? Jak skladasz kilka wnioskow to kazda z osob musi sie przejsc do urzedu.

MK

Data: 2014-08-08 00:44:42
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
OFE czy ZUS

"MK" 53d14529$0$2365$65785112@news.neostrada.pl

 I za kazdym razem jest zepsuty. Ochroniarz mowi, ze przed godzina sie zacial ;).

Ja bym poszukał pajęczyn. ;) kiedyś wytrwale wyjaśniano mi, że
pewne coś jest nieczynne z powodu niedzieli -- ale na tym czymś
pajączki zdołały zbudować pokaźne pajęczyny... ;)

Data: 2014-07-21 17:35:15
Autor: J_K_K
OFE czy ZUS
Głos w dyskusji :)

http://biznes.nf.pl/co-sie-stanie-gdy-wybiore-ofe,,48569,139

--

Pzdr

J_K_K

Data: 2014-07-21 20:04:21
Autor: Kamil Jońca
OFE czy ZUS
J_K_K <j_k_kwytnijto@itotez.poczta.fm> writes:

Głos w dyskusji :)

http://biznes.nf.pl/co-sie-stanie-gdy-wybiore-ofe,,48569,139

503 serwis niedostępny
KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

Data: 2014-07-22 19:31:59
Autor: J_K_K
OFE czy ZUS
W dniu 2014-07-21 20:04, Kamil Jońca pisze:
J_K_K <j_k_kwytnijto@itotez.poczta.fm> writes:

Głos w dyskusji :)

http://biznes.nf.pl/co-sie-stanie-gdy-wybiore-ofe,,48569,139

503 serwis niedostępny
KJ

Chyba duże zainteresowanie i czasami zapycha ;)

Artykuł źródłowy (dolna część):
http://www.bankier.pl/wiadomosc/Ciernista-droga-do-OFE-3167905.html

--

J_K_K

Data: 2014-07-18 08:58:02
Autor: Miroo
OFE czy ZUS
W dniu 2014-07-17 16:44, J.F. pisze:

... oto jest pytanie, a decyzja do konca lipca ...

Ja złożyłem - jako mój mały sprzeciw dla rządzącej dyktatury :)
Demokracja w naszym kraju niestety nie istnieje.

Pozdrawiam

Data: 2014-07-18 09:03:30
Autor: pawlin
OFE czy ZUS
W dniu 2014-07-18 08:58, Miroo pisze:
W dniu 2014-07-17 16:44, J.F. pisze:

... oto jest pytanie, a decyzja do konca lipca ...

Ja złożyłem - jako mój mały sprzeciw dla rządzącej dyktatury :)
Demokracja w naszym kraju niestety nie istnieje.

i to niestety jedyny sens wyboru miedzy zus a ofe

Pozdrawiam

Data: 2014-07-18 11:39:21
Autor: J.F.
OFE czy ZUS
Dnia Fri, 18 Jul 2014 09:03:30 +0200, pawlin napisał(a):
[...]

Tylko wiecie - gest szczytny ale:
a) za pare lat w ofe beda grosze, a dyktatura powie "nic nas to nie
obchodzi, mieliscie wybor". Klient ZUS to jednak wyborca, trzeba o niego dbac choc troche :-)

b) jak sie teraz zacznie wyprzedaz aktywow, to ich ceny spadna,    i tym szybciej beda grosze.

Czy jednak zadbac o dywersyfikacje portfela ?

J.

Data: 2014-07-18 15:58:10
Autor: Miroo
OFE czy ZUS
W dniu 2014-07-18 11:39, J.F. pisze:
[...]

Po kilkunastu latach oszczędzania w OFE jest tam kwota, którą zarabiam w ciągu kilku miesięcy.
Jeśli OFE szybko padnie to nie będę dużo stratny :)

Czy są dostępne jakieś szczegóły - jak się będzie różniła emerytura (część zusowska) tych co przeszli do ZUS względem tych co pozostali w OFE?

Pozdrawiam

Data: 2014-07-18 18:44:05
Autor: J.F.
OFE czy ZUS
Dnia Fri, 18 Jul 2014 15:58:10 +0200, Miroo napisał(a):
W dniu 2014-07-18 11:39, J.F. pisze:
Po kilkunastu latach oszczędzania w OFE jest tam kwota, którą zarabiam w ciągu kilku miesięcy.
Jeśli OFE szybko padnie to nie będę dużo stratny :)

Ano wlasnie. Ale jesli ma pasc, to lepiej przeniesc do ZUS :-)

Czy są dostępne jakieś szczegóły - jak się będzie różniła emerytura (część zusowska) tych co przeszli do ZUS względem tych co pozostali w OFE?

Moze tak - do 2011 do OFE szla 1/3 ( dokladniej 37.4%) skladki
emerytalnej. Zdrowy rozsadek podpowiada ze emerytura zusowska tych co
maja OFE powinna wynosci 2/3 pelnej.

Ale ... duzo rzeczy dodatkowych mamy. Ile wyplaci ZUS - nie wiadomo.
Bedzie pewnie staral do sredniej krajowej porownac.
Ile i jak wyplaci OFE - to juz kompletnie nie wiadomo, o ile w ogole
zdazy komus wyplacic. skladka do OFE ulegla po 2011 zmniejszeniu. Reszte przygarnal ZUS i
ksieguje na osobnym subkoncie. Pewnie juz ktos mysli jak wypomniec
ludziom, ze uzbieralo sie tam tyle ile uzbieralo, i niech d* nie
zawracaja ze dostaja za malo.

J.

Data: 2014-07-19 15:03:44
Autor: Alf/red/
OFE czy ZUS
On 18/07/14 18:44, J.F. wrote:
Ale jesli ma pasc, to lepiej przeniesc do ZUS :-)

A ZUS to uważasz co, jak powie że dostaniesz 5 tysi emerytury to powie. A za 10 lat "eerm warunki się zmieniły, emerytura 500".

--
Alf/red/

Data: 2014-07-19 23:34:37
Autor: J.F.
OFE czy ZUS
Dnia Sat, 19 Jul 2014 15:03:44 +0200, Alf/red/ napisał(a):
On 18/07/14 18:44, J.F. wrote:
Ale jesli ma pasc, to lepiej przeniesc do ZUS :-)

A ZUS to uważasz co, jak powie że dostaniesz 5 tysi emerytury to powie. A za 10 lat "eerm warunki się zmieniły, emerytura 500".

Alke przynajmniej bede mogl osoby odpowiedzialne skreslic przy urnie
wyborczej. I dlatego beda one o mnie troche dbaly :-)

J.

Data: 2014-07-20 10:56:08
Autor: Alf/red/
OFE czy ZUS
On 19/07/14 23:34, J.F. wrote:
I dlatego beda one o mnie troche dbaly

Oj, naiwny...
Jak usłyszysz, to już będzie za późno na nieskreślanie.
A słychać już teraz: http://finanse.wp.pl/kat,1033719,title,Emerytur-nie-bedzie-Niczego-nie-bedzie,wid,16703980,wiadomosc.html
I obawiam się, że żadna opcja nie zmieni tego.

--
Alf/red/

Data: 2014-08-08 00:52:07
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
OFE czy ZUS

"J.F." 1d1am0c0bw313.8rw2a5maozp9$.dlg@40tude.net

Klient ZUS to jednak wyborca, trzeba o niego dbac choc troche :-)

Mylisz się -- pod pretekstem obrony przed ,,hybrydową wojną''
można kupić helikoptery, którymi łatwo przemawiać do ,,wyborców''. ;)

Data: 2014-08-08 00:50:26
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
OFE czy ZUS

"Miroo" 53c8c585$0$2141$65785112@news.neostrada.pl

Demokracja w naszym kraju niestety nie istnieje.

Ponoć niezawisłe sądy uznały ważność wszystkich
polskich wyborów. Wczoraj uznano wybory do EP.

BTW -- przed wejściem do EP JKM ,,zatrudniał''
inżynierów za około 2kpln -- teraz 4 kpln daje
nie tylko inżynierom. Najwyraźniej EP przywołał
JKM do rzeczywistości, w której nie tylko za 2kpln
nie można przeżyć, ale i za 4 kpln -- trudno.

Data: 2014-08-08 17:44:24
Autor: J.F.
OFE czy ZUS
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"  napisał
"Miroo" 53c8c585$0$2141$65785112@news.neostrada.pl
Demokracja w naszym kraju niestety nie istnieje.

Ponoć niezawisłe sądy uznały ważność wszystkich
polskich wyborów. Wczoraj uznano wybory do EP.

Co nie znaczy ze demokracja "istnieje".
Bo z jednej strony - jak najbardziej istnieje, kazdy moze zalozyc partie, sypnac groszem, stanac do wyborow, wybory beda uczciwe, a jak nie uzyska 5% ... no coz, demokracja to rzady wiekszosci, a nie mniejszosci.

A z drugiej ... ile razy glosowales na kogos, bo ci sie jego program podobal ? Ja moze raz po 1991. Z reguly bylo przeciw komus, bo jeszcze wygra.

To jeszcze pare dekad musi uplynac, zanim wyborcy zmadrzeja, a wybierani tez.
Myslisz ze ja glosowalem za podniesieniem podatkow, setkami fotoradarow, kolejnymi urzedami itp ?

[...]

A co JKM za firme ma, ze inzynierow zatrudnia ?

J.

Data: 2014-07-18 19:04:44
Autor: xbartx
OFE czy ZUS
W dniu 17.07.2014 16:44, J.F. pisze:

.... oto jest pytanie, a decyzja do konca lipca ...

J.

To jest mniej więc pytanie z gatunku "wybieraj co wolisz prawą czy lewą rękę mam Ci up.erdolić" ;)

Xenocide

Data: 2014-07-18 21:53:54
Autor: Piotrek
OFE czy ZUS
On 2014-07-17 16:44, J.F. wrote:

... oto jest pytanie, a decyzja do konca lipca ...

IMHO to jest raczej pytanie w rodzaju czy wolisz *nie* dostać emerytury z ZUS czy z OFE ...

Tak więc w zasadzie wybór ma trzeciorzędne znaczenie. Ale skoro już się ktoś z nami umawiał na OFE to odpowiedź jest chyba prosta ...

Piotrek

Data: 2014-07-19 15:00:51
Autor: Alf/red/
OFE czy ZUS
On 18/07/14 21:53, Piotrek wrote:
Tak więc w zasadzie wybór ma trzeciorzędne znaczenie.

Ekonomicznie: mówimy o takich małych pieniądzach (policzcie ile to per miesiąc - 2,92% wynagrodzenia), że nawet jeśli któraś ze stron będzie 2 razy gorsza (lub lepsza) niż teraz, to dużo nie stracimy/zyskamy.
Ekonomicznie 2: jest to jakaś dywersyfikacja, symboliczna ale jest.

Politycznie: skoro - mimo całego mechanizmu zostawania - Tusk namawia, to...

Rozwojowo: przy okazji założyłem sobie ePUAP i jestem zadowolony.

--
Alf/red/

Data: 2014-07-19 23:41:15
Autor: zlotowinfo
OFE czy ZUS
Rozwojowo: przy okazji założyłem sobie ePUAP i jestem zadowolony.

co to?

Data: 2014-07-19 15:36:56
Autor: zarząd komplementariusza
OFE czy ZUS
W dniu sobota, 19 lipca 2014 23:41:15 UTC+2 użytkownik zlotowinfo napisał:
> Rozwojowo: przy okazji założyłem sobie ePUAP i jestem zadowolony.

co to?

bezpłatny podpis elektroniczny honorowany przez US oraz ZUS

Data: 2014-07-20 09:51:34
Autor: mx
OFE czy ZUS
On 20/07/2014 00:36, zarząd komplementariusza wrote:
[...]

I nic! "Ch.., du.. i kamieni kupa". To "półPiS" nie podpis.
Mam już trzy lata. Trochę w ZUS-ie można pogrzebać i nic więcej. Teoretycznie możesz każdą sprawę w każdym urzędzie załatwić, a faktycznie jak próbujesz to okazuje się, że taki wniosek możesz złożyć aż w 2 gminach w Polsce (zależy od sprawy). W wysłaniu PIT-a też nie pomoże. Konfident BONI miliony wydał, a działa jak wszystko w POlszy. Dobrze że chociaż w pysk zarobił.

Data: 2014-07-20 09:00:01
Autor: Budzik
ePUAP
Użytkownik mx mx1@os.pl ...

W wysłaniu PIT-a też nie pomoże.

Akurat pita to mozna wysłac bez epuapu i działa to swietnie.

Data: 2014-07-20 10:51:37
Autor: Alf/red/
OFE czy ZUS
On 20/07/14 09:51, mx wrote:
[...]

Złożyłem w jakichś stu pięćdziesięciu (to nie jest eufemizm), owszem kilku się nie udało wyszukać...

--
Alf/red/

Data: 2014-07-19 08:40:47
Autor: Krzysiek
OFE czy ZUS

http://www.rp.pl/artykul/1125006.html

Data: 2014-07-21 00:32:03
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
OFE czy ZUS

"J.F." aroubf8ljv0j$.116lyuu53sq2k.dlg@40tude.net

... oto jest pytanie, a decyzja do konca lipca ...

Ponoć Rosja ma rzeczywiste zasoby/zapasy finansowe na wypłacanie
przyszłych emerytur. Putin proponował sięgniecie do tych rezerw
przy okazji budowy gazociągu prowadzącego do Chin, ale Chińczycy
lekka ręką dali 25 miliardów dolarów (czyli połowę) i funduszu
nie tknięto.

OFE czy ZUS -- co za różnica, do jakiego śmietnika wrzucić...
Trzeba raczej myśleć o wyrwaniu się z sideł, nie zaś o tym,
w jaki śmietnik wrzucić forsę.

Nikt w UE nawet nie liczy (M4?) długu związanego z obietnicami
emerytalnymi i nazywa to coś ,,długiem ukrytym''.

OFE czy ZUS