OFE - decydujące starcie

Data: 2019-04-15 07:24:01
Autor: Dawid Rutkowski
OFE - decydujące starcie
A gdzie ma trafić te 15% "opłaty przekształceniowej"?

Data: 2019-04-15 16:30:02
Autor: Olin
OFE - decydujące starcie
Dnia Mon, 15 Apr 2019 07:24:01 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski napisał(a):

A gdzie ma trafić te 15% "opłaty przekształceniowej"?

Wiem tyle, co w artykule, ale mam przeczucie, że dostaną je ci, którym te
pieniądze się należą.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

Nikołaj Gogol

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Data: 2019-04-15 16:50:08
Autor: Olin
OFE - decydujące starcie
Dnia Mon, 15 Apr 2019 16:30:02 +0200, Olin napisał(a):

A gdzie ma trafić te 15% "opłaty przekształceniowej"?

Wiem tyle, co w artykule

Sam se odpowiem, bo wypływają nowe okoliczności:
"Jak wynika z planów rządu, środki z otwartych funduszy emerytalnych będą
mogły trafić na prywatne Indywidualne Konto Emerytalne, ale wówczas
zostanie pobrana opłata 15 proc. W zamian późniejsza wypłata tych środków
ma już nie być opodatkowana. Premier Morawiecki tłumaczył, że chodzi o
"sprawiedliwość", bo emerytury z ZUS są opodatkowane."
http://next.gazeta.pl/next/7,151003,24662337,znamy-przyszlosc-ofe-morawiecki-pokazuje-plan-oplata-przeksztalceniowa.html#s=BoxOpMT

Czyli kasę weźmie US, żeby było z czego finansować kolejne piątki, ale nie
z Pankracym.

Data: 2019-04-15 12:54:57
Autor: sczygiel
OFE - decydujące starcie
W dniu poniedziałek, 15 kwietnia 2019 09:50:11 UTC-5 użytkownik Olin napisał:

> [...]

Czyli kasę weźmie US, żeby było z czego finansować kolejne piątki, ale nie

Zapamietaj moje slowa:
Dzis wezma 15%.
Przy wyplacie niezaleznie od tego co dzis mowia wezma minimum drugie tyle.

Zyje jus na tyle dlugo aby wiedziec jak sie takie obiecanki koncza.

Uczciwiej bylo by gdyby powiedzieli ze te 15% wezma pozniej. A teraz nie. To wtedy bym uwierzyl. Choc pozniej mogli by wziasc 30% bo czemu nie?

#1 Once you have their money, you never give it back.[1] [1]https://memory-alpha.fandom.com/wiki/Rules_of_Acquisition

Data: 2019-04-16 22:53:03
Autor: xbartx
OFE - decydujące starcie
On 4/15/19 9:54 PM, sczygiel@gmail.com wrote:

[...]

No dokładnie. Zaryzykuję i powiem, że Twoja wizja jest mocno optymistyczna i znając życie dla tych co mają poczekać te +/-25 lat to ja bym w ogóle wątpił, że cokolwiek z tego OFE się doczekają, bo kolejne macki nienasyconej hydry już ładnie to wszystko rozbroją/rozparcelują i będą co chwilę "oddawać" obywatelom wpłacone i zgromadzone środki. Tak co 4 lata przed wyborami będą "oddawać" :)

Xenocide

Data: 2019-04-15 17:04:38
Autor: J.F.
OFE - decydujące starcie
Użytkownik "Olin"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:60jnjfhco5zx$.1szi3rix26q05.dlg@40tude.net...
[...]

Na razie to pewnie za wczesnie mowic, trzeba poczekac na konkretny projekt ustawy,
a znajac pis ... bedzie na kolanie pisany i bedzie wymagal wielu poprawek :-)

[...]

A co z zyskiem tych IKE ? Nie bedzie juz opodatkowany ?

J.

Data: 2019-04-15 19:10:26
Autor: Wojciech Bancer
OFE - decydujące starcie
On 2019-04-15, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

Czyli kasę weźmie US, żeby było z czego finansować kolejne piątki, ale nie z Pankracym.

A co z zyskiem tych IKE ? Nie bedzie juz opodatkowany ?

No ja jak działają IKE (nie mylić z IKZE)?
Jeśli wypłacisz na emeryturze, to nie.
Jak wypłacisz wcześniej, to standardowa belka od zysku.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2019-04-16 10:55:11
Autor: Olin
OFE - decydujące starcie
Dnia Mon, 15 Apr 2019 17:04:38 +0200, J.F. napisał(a):

A co z zyskiem tych IKE ? Nie bedzie juz opodatkowany ?

Jeśli dobrze zrozumiałem, podatek płaci się ewentualnie teraz przy
transferze, a potem już nie. Emerytury są opodatkowane, więc sprawiedliwość
społeczna wymaga tych 15% haraczu przy przenoszeniu środków do IKE.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

Różańca"
Matka Boża do s. Łucji

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Data: 2019-04-16 14:16:56
Autor: z
OFE - decydujące starcie
W dniu 2019-04-16 o 10:55, Olin pisze:
Jeśli dobrze zrozumiałem, podatek płaci się ewentualnie teraz przy
transferze, a potem już nie. Emerytury są opodatkowane, więc sprawiedliwość
społeczna wymaga tych 15% haraczu przy przenoszeniu środków do IKE.

W porównaniu z hamoową jaką odstawiał Tusk to Pis wypadł na genialne, błyskotliwe posunięcie.
Aż się Schetynie podgardle zmarszczyło ;-)

Data: 2019-04-16 16:02:58
Autor: Olin
OFE - decydujące starcie
Dnia Tue, 16 Apr 2019 14:16:56 +0200, z napisał(a):

Pis wypadł na genialne, błyskotliwe posunięcie.

Nie muszę zatem czytać prasy i oglądać telewizji, bo przekaz dnia z
Ciemnogrodzkiej już znam.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

ubóstwie."
autor nieznany

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Data: 2019-04-16 17:46:03
Autor: z
OFE - decydujące starcie
W dniu 2019-04-16 o 16:02, Olin pisze:
Nie muszę zatem czytać prasy i oglądać telewizji, bo przekaz dnia z
Ciemnogrodzkiej już znam.

Może przeczytają i skorzystają. Dziś się dowiedziałem z tok fm o tym genialnym zagraniu i od razu przyszła mi na myśl mina Shreka :-)

Ostatnio nie śledzę.
Żyję pełnią życia w przeciwieństwie do co nie których ;-)

Co tam jeszcze w polityce?
Już po strajku? Młody i tak ma wolne także MTV

Data: 2019-04-19 07:15:35
Autor: ń
OFE - decydujące starcie
Katedry sobie palą.
Dobrze, że to nie my, bo dopiero Niemaszki miałyby używanie.

-- -- -
Co tam jeszcze w polityce?

Data: 2019-04-15 17:42:51
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
OFE - decydujące starcie
Olin:

pieniądze się należą

Zabrakło 'po prostu' czy źle zapamiętałem wypowiedź pani premier?

--
Eneuel

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2019-04-15 19:07:10
Autor: J.F.
OFE - decydujące starcie
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:q928ps$m36$1@node2.news.atman.pl...
Olin:
pieniądze się należą
Zabrakło 'po prostu' czy źle zapamiętałem wypowiedź pani premier?

Pamiec masz dobra

https://www.youtube.com/watch?v=DySaGH0mn2w

J.

Data: 2019-04-15 22:14:35
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
OFE - decydujące starcie

"J.F." 5cb4ba9a$0$523$65785112@news.neostrada.pl

Zabrakło 'po prostu' czy źle zapamiętałem wypowiedź pani premier?

Pamiec masz dobra

[wiadomo -- DDR4!!] To dobrze. Pamięć to podstawa!

-=-

   https://www.money.pl/gospodarka/nagrody-w-ministerstwach-rekordzista-resort-spraw-zagranicznych-6370519375448193a.html

   Nagrody w MSZ dostało 3142 urzędników, czyli 85 proc.
   wszystkich zatrudnionych. Średia nagroda wynosiła 7,3 tys.
   złotych. Jak wylicza Fakt to więcej, niż wynosi roczne
   świadczenie 500 plus.

   15 godzin temu

[15 temu, 15 tamtemu -- szybko schodzi czas...]

-=-

[lepszą podstawą są pieniądze, ale cóż...]

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'       eneuel@gmail.com     '.O_'   /,   _.. \   _\  (`._ ,.

Data: 2019-04-16 00:06:22
Autor: J.F.
OFE - decydujące starcie
Dnia Mon, 15 Apr 2019 22:14:35 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
napisał(a):
[...]

Tylko wiesz:
-dla urzednikow/pacownikow a nie ministrow/politykow (ha, ha -
sprawdzic ilu swoich zatrudnili)

- trzynastka jest w przemysle, w kopalniach 13-tka i 14-tka ... to co
sie dziwic, ze w ministerstwach tez ... -a te 7300 to mi pasuje do sredniej pensji.

-ale co ta infrastruktura taka oszczedna - minister uznal, ze nie
zasluzyli, czy sie za malo staral przy budzecie  i nie starczylo ?

J.

Data: 2019-04-15 19:08:46
Autor: Wojciech Bancer
OFE - decydujące starcie
On 2019-04-15, Dawid Rutkowski <drutkow1@wp.pl> wrote:
A gdzie ma trafić te 15% "opłaty przekształceniowej"?

Do budżetu. Ale z drugiej strony nie płaciłeś od tych pieniędzy podatku dochodowego (a taki byś zapłacił jakbyś je od razu do ręki dostał w momencie zarobienia).

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2019-04-15 14:08:19
Autor: sczygiel
OFE - decydujące starcie
On 2019-04-15, Dawid Rutkowski <drutkow1@wp.pl> wrote:
> A gdzie ma trafić te 15% "opłaty przekształceniowej"?

Do budżetu. Ale z drugiej strony nie płaciłeś od tych pieniędzy podatku dochodowego (a taki byś zapłacił jakbyś je od razu do ręki dostał w momencie zarobienia).

Na jakims wp.pl czytalem ze do FUS.
Tak czy siak niewielka roznica.

Data: 2019-04-15 23:23:56
Autor: Wojciech Bancer
OFE - decydujące starcie
On 2019-04-15, sczygiel@gmail.com <sczygiel@gmail.com> wrote:

[...]

[...]

Masz wybór. Jak przerzucisz do FUS, to nie będziesz płacił "teraz" 15%.

Tak czy siak niewielka roznica.

Między czym a czym? Między OFE a ZUS - zgoda.
Między OFE a IKE? Ogromna. To drugie możesz zlikwidować, ponosząc
wyłącznie koszty belki (od zysku).

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2019-04-15 14:55:33
Autor: sczygiel
OFE - decydujące starcie
On 2019-04-15, sczygiel@gmail.com <sczygiel@gmail.com> wrote:

[...]

> [...]

Między czym a czym? Między OFE a ZUS - zgoda.
Między OFE a IKE? Ogromna. To drugie możesz zlikwidować, ponosząc

Eeee chyba nie. Jak czytam (pobieznie) to pisza ze nie da sie tego ike spieniezyc...

Data: 2019-04-16 10:00:09
Autor: Wojciech Bancer
OFE - decydujące starcie
On 2019-04-15, sczygiel@gmail.com <sczygiel@gmail.com> wrote:

[...]

[...]

O ile nie zmienią nic w ustawie (a tego nie zapowiadają), to jak najbardziej się da.
Dało się od początku istnienia IKE, to nie jest nowy twór.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2019-04-16 22:56:58
Autor: xbartx
OFE - decydujące starcie
On 4/16/19 10:00 AM, Wojciech Bancer wrote:

O ile nie zmienią nic w ustawie (a tego nie zapowiadają), to jak najbardziej się da.
Dało się od początku istnienia IKE, to nie jest nowy twór.

Jak przeleją tam hajsy z OFE to się to zmieni aby nie można było szybko zamknąć tego IKE. Tak żeby przed kolejnymi wyborami znowu można było "oddać" kasę z OFE obywatelom z IKE do EKI ;)

Xenocide

Data: 2019-04-16 23:01:13
Autor: Wojciech Bancer
OFE - decydujące starcie
On 2019-04-16, xbartx <xbartx@bastardi.net> wrote:

[...]

[...]

Może, ale póki co można. :)
Nie ma co gdybać, będzie projekt ustawy, to będziemy kombinować co się
zmieni.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2019-04-16 23:16:08
Autor: xbartx
OFE - decydujące starcie
On 4/16/19 11:01 PM, Wojciech Bancer wrote:

Może, ale póki co można. :)
Nie ma co gdybać, będzie projekt ustawy, to będziemy kombinować co się
zmieni.

No tak. IMO od początku OFE to był średni pomysł i lepiej jakby tą kasę hydra jak najszybciej zabrała i tyle. A tak jak przeleją do IKE to się jeszcze rykoszetem IKE dostanie, nie chce krakać ale tak może być. Dla hydry podatki to nałóg co raz wzięła tego nigdy nie odda, nie ma takiej opcji.

Xenocide

Data: 2019-04-17 12:58:19
Autor: J.F.
OFE - decydujące starcie
Użytkownik "xbartx"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:q95gmo$m2u$3@node1.news.atman.pl...
[...]

Temat jest skomplikowany.

Jak OFE wprowadzali, to mowilem "co za duren to wymyslil".
Rachunek byl w miare prosty - ja zarabiam powiedzmy 500 euro, a Niemiec 2000.
Sensownie patrzac - za tych 30 lat Niemiec bedzie zarabial 4000 euro, a ja miejmy nadzieje 2000.
To jaki sens ma oszczedzanie jakiegos drobnego procenta od 500 euro ?
Ile tam bylo - 7%, to odkladam 35 euro co miesiac, a na zycie bedzie potrzebne 1000 :-(

Oczywiscie od oszczedzania jest dodatkowy zysk ... no zalozmy optymistycznie, ze zrownowazy inflacje, czyli policzmy w cenach poczatkowych, ze zarabialem 500 euro,
a srednia krajowa wzrosnie do 1000 euro (a Niemcom nie wzrosnie).
Nadal sensu nie widze.

Ale OFE stanely na wysokosci zadania i pomnozyly poczatkowe kwoty 4x.

Tylko ze ... dobrze inwestowaly i pomnozyly, czy kupily obligacje panstwowe, i panstwo tyle dodalo w odsetkach ?
Na marginesie - obligacje - ciekawy temat - kupuje obligacje i oszczedzam, po to, aby po latach panstwo podnioslo mi podatki, aby moc mnie splacic :-)

Moze ktos mial dobry pomysl - OFE beda inwestowac, beda dbaly o rozwoj przemyslu, to sie emerytom po latach zwroci.
Chcielismy dobrze ... a wyszlo jak zwykle ?

Czy ktos od poczatku dobrze  pomyslal - zakladamy po to, zeby za 30 lat wyplacac minimalna emeryture, a reszta ... prosze sobie wyplacic z OFE, i nie narzekac, ze pan/i za malo wydajnie pracowala i w OFE jest tyle co nic :-)

Jeszcze inaczej patrzac - wplacamy do OFE te 1/3 skladki, rzad je zaraz zabiera, tzn pozycza na procent, wyplaca emerytom,
a OFE od tego przelewania zabiera 10% prowizji ... gdzie tu sens gdzie logika ?

Jeszcze przez pewien czas widzialem zalete obligacji SP nad zapisami w ZUS, ale Tusk mnie bardzo skutecznie skorygowal :-(

A tak jak przeleją do IKE to się jeszcze rykoszetem IKE dostanie, nie chce krakać ale tak może być. Dla hydry podatki to nałóg co raz wzięła tego nigdy nie odda, nie ma takiej opcji.

No nie ma, ale mozna sie pocieszyc, ze emeryci tez maja prawa wyborcze i hydra bedzie musiala troche o nas dbac.
Choc juz widac jak to bedzie - emerytom grosze, bo blondynki w NBP musza z czegos zyc :-)

J.

Data: 2019-04-17 06:19:25
Autor: sczygiel
OFE - decydujące starcie
W dniu środa, 17 kwietnia 2019 05:59:57 UTC-5 użytkownik J.F. napisał:

>No tak. IMO od początku OFE to był średni pomysł i lepiej jakby tą >kasę hydra jak najszybciej zabrała i tyle.

Temat jest skomplikowany.

(wyciete gonienie kroliczka)

Jak skaplikowany?

Jak kazdy dlug, fajnie jest jak sie ten kredyt dostaje. Jak sie za to cos zbuduje i zyski przynosi to tez jako tako jest.
Ale kiedys trzeba oddac.

I calosc dziala tak dlugo jak z tego kredytu jest zysk. Czy to wyjete z ziemi zasoby, czy wdrozona automatyzacja, czy wymyslony sposob aby z niczego zrobic cos.

I te OFE to innymi slowy zaklad ze za te kase sie takie cos uda wyczynic.
I w dodatku ze nie przyjdzie merkel czy putin i nie wyrowna butem wermachtu/armii czerwonej.

Z drugiej strony te 7% to jak totolotek, strata niewielka, choc i na to mozna patrzec inaczej.

Ja tam mam inne obserwacje, za woda sie rozwijaja i nikt sie nie przejmuje ze bedzie wojna. Bedzie? Nie u nas. I to tak naprawde jest decydujaca roznica.
Ale to juz offtopic.

Data: 2019-04-17 08:51:13
Autor: Liwiusz
OFE - decydujące starcie
On 2019-04-15, sczygiel@gmail.com <sczygiel@gmail.com> wrote:

[...]

[...]

IKE da się spieniężyć. Przynajmniej to IKE, które jest aktualnie. Czyli musiałoby to być jakieś IKE-bis.

--
Liwiusz

Data: 2019-04-17 09:30:44
Autor: Wojciech Bancer
OFE - decydujące starcie
On 2019-04-17, Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:

[...]

Eeee chyba nie. Jak czytam (pobieznie) to pisza ze nie da sie tego ike spieniezyc...

IKE da się spieniężyć. Przynajmniej to IKE, które jest aktualnie. Czyli musiałoby to być jakieś IKE-bis.

Czyli w sumie OFE. :)

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2019-04-17 12:07:02
Autor: J.F.
OFE - decydujące starcie
Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:q96id2$hig$1@node2.news.atman.pl...
[...]

Albo wprowadza pewnej nocy ustawe i juz sie nie da :-)

J.

Data: 2019-04-15 23:26:37
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
OFE - decydujące starcie

"Wojciech Bancer" slrnqb9eku.8mm.wojciech.bancer@pl-test.org

Do budżetu. Ale z drugiej strony nie płaciłeś od tych pieniędzy
podatku dochodowego (a taki byś zapłacił jakbyś je od razu do
ręki dostał w momencie zarobienia).

Jeśli ktoś zbyt mało zarabiał -- ogarnęła ;) go kwota wolna od podatku.
Gdy ktoś zarabiał zbyt wiele -- kara za zarabianie była wyższa niż 15%.
Tu zaś -- każdemu po równo 15%.

Mnie to akurat niezbyt mocno to interesuje -- ani nie
mnie po prostu się należy, ani nie oszczędzałem w OFE.

-=-

Kiedyś należy napisać -- dlaczego więc nie w najgorszym momencie?

   Żadna władza i żadne wojsko nie ostoi się bez życzliwej/przychylnej
   postawy ludności cywilnej/tubylczej/itp. Rozpadł się ZSSR niemal bez
   wojen zewnętrznych, rozpadła się Jugosławia za sprawą wojen domowych
   i takoż rozpadało się każde państwo (Rzym chociażby) zaś inne nawet
   wielkich wojen domowych nie potrzebowały (PRL WojciechaJ czy niektóre
   inne demoludy) do swego upadku czy rozpadu -- wystarczył upadek gospodarczy.

   III Rzesza także rosła, póki Niemiaszki nie załapały, że wódz prowadzi
   Niemców na zatracenie -- wprawdzie wojny zewnętrzne były przyczyną
   upadku III Rzeszy, ale nastroje społeczne (i bunty wewnątrz armii,
   i nastawienie podbijanej ludności) walnie przyczyniły się do klęski
   narodowych socjalistów.

   Napoleon Bonaparte również wygrywał, póki miał po swej stronie
   tambylców -- po przejściu przez ,,Wrota Smoleńskie'' mógł już
   liczyć tylko na nienawiść... BTW -- sam upadając, przyczynił
   się do powstania Imperium Romanowów, które (a jakże!!) padło
   w akompaniamencie kilku rewolucji i wojny domowej...

Póki Polacy kochali DTuska -- PO wygrywała w RP, i to miażdżąc opozycję.
PiS bez poparcia społecznego nie może sprawować władzy -- Polakom po
prostu :) podobają się te rządy. :)

[akurat mnie są obojętne]

   Upadek powodowany brakiem poparcia społecznego dotyczy nie tylko
   ,,państw cywilizowanych'' -- także pirackich czy przestępczych...

[poniekąd jasne, skoro wspomniałem o ZSSR]

   Siłę społeczeństwa stanowią nie żołnierze, nie politycy, nie
   dyplomaci -- lecz... Lecz zwyczajna ludność -- zwykli chłopi,
   robotnicy, proletariusze... ;) Przywódcy wywierają wpływ na
   ludność cywilną -- kształtują ją, lecz (wbrew pozorom)
   bezpośrednio niewiele znaczą.

[zaraz obudzą się? zwolennicy teorii spiskowej typu -- ,,Netanjahu
potrzebował sojusznika do wojny przeciwko Iranowi i Syrii, więc
wybrano PiS''... akurat jestem zwolennikiem tej teorii spiskowej;
BTW -- Iran należy do tych nielicznych krain, które nie zostały
zdobyte w ostatnich latach... wojna przeciwko sojuszowi
Rosja-Iran-Syria może być kosztowna!]

   Malutkie państewka (Monako, Liechtenstein, Watykan) nie zawdzięczają
   swej siły i międzynarodowej pozycji silnej armii, lecz polityce.
   Norwegia (niby wielka jak Polska, lecz liczebnie raczej mała) jest
   jedną z najbogatszych krain świata (niektórzy mówią, że najbogatszą)
   i (jako chyba jedyna z grona państw zrzeszonych w NATO) graniczyła
   latami z ZSRR. Finlandia długo nie dawała się potędze Stalina
   w czasie zimowej wojny... Maleńka Malta nie dała się podbić
   Włochom i Niemcom przez całą II wojnę świętą...

   Te małe narody/społeczności/ludy?... Jak zwał tak zwał...
   Ci ludzie zawdzięczają swą pozycję nie armiom, lecz
   stosownej polityce -- raczej przychylnej swemu społeczeństwu...

   Wreszcie Izrael... Póki wyznawcy judaizmu żyli pomiędzy
   niezbyt im życzliwymi plemionami, ;) byli prześladowani,
   lecz teraz Izrael jest potężnym państwem...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-04-15 14:44:35
Autor: miecznik1975
OFE - decydujące starcie
Rozumiem to tak. OFE z automatu mają być przekształcone w Otwarte Fundusze Inwestycyjne (OFI). Nasz dotychczasowy fundusz emerytalny ma przekształcić się w IKE. W ten sposób zabezpieczają się przed masową wypłatą i umarzaniem akcji na giełdzie (ceny akcji gwałtownie szłyby w dół - krach).. Jeśli ktoś nie chce tego przekształcenia, a chce, aby środki pojawiły się w ZUSie, musi złożyć oświadczenie woli. Bez deklaracji z naszej strony nadal zostajemy z tymi resztkami z OFE w tej samej instytucji finansowej co dotychczas. To IKE nie będzie tym IKE, które już istnieje na rynku. Czyli niektórzy będą mogli mieć IKE tradycyjne, IKZE, PPK u pracodawcy i IKE-OFI. Poprawcie mnie jeśli źle zrozumiałem.

Data: 2019-04-16 10:14:19
Autor: Wojciech Bancer
OFE - decydujące starcie
On 2019-04-15, miecznik1975@gmail.com <miecznik1975@gmail.com> wrote:

[...]

Nie można mieć więcej niż 1 IKE w obecnym stanie prawnym, więc nie sądzę.
Po prostu nastąpi wypłata transferowa z OFE do IKE, chyba że złożysz wniosek
o wypłatę na subkonto ZUS.

Każda z opcji ma swoje zady i walety, zależy czy bardziej ufasz
państwu, czy instytucjom finansowym.

Z punktu widzenia rządu:
 * transferując OFE do IKE rząd opodatkowuje "teraz" coś co miałby    opodatkować kiedyś (przy wypłatach emerytur).
 * transferując OFE do ZUS, zasilasz budżet państwa 100% kwoty jaka    była w OFE, ale ZUS będzie miał Ci więcej do oddania. Z tym, że to
   jakie kwoty decyduje (teoretycznie) wzrost gospodarczy i rządzący
 * całość przyszłych składek będzie trafiać do ZUS

Tak czy siak rząd zgarnie kasy na tyle by opłacić 5-tkę Kaczyńskiego
w kolejnym roku. Manewr sprytny nie ma co. Morawiecki dobrze to wykombinował :)

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2019-04-16 21:50:59
Autor: Alf/red/
OFE - decydujące starcie
W dniu 16.04.2019 o 10:14, Wojciech Bancer pisze:
Morawiecki dobrze to wykombinował :)

Ale dobrze dla kogo?

--
Alf/red/

Data: 2019-04-16 23:18:27
Autor: Wojciech Bancer
OFE - decydujące starcie
On 2019-04-16, Alf/red/ <alf_1904@ump.waw.pl> wrote:

[...]

Morawiecki dobrze to wykombinował :)
Ale dobrze dla kogo?

Dla obecnej ekipy rządzącej oczywiście. :)
Co jak co, ale ta zagrywka jest pierwsza klasa.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2019-04-17 19:52:54
Autor: J.F.
OFE - decydujące starcie
On 2019-04-16, Alf/red/ <alf_1904@ump.waw.pl> wrote:
Morawiecki dobrze to wykombinował :)
Ale dobrze dla kogo?

Dla obecnej ekipy rządzącej oczywiście. :)
Co jak co, ale ta zagrywka jest pierwsza klasa.

nawet media doceniaja

https://www.msn.com/pl-pl/finanse/najpopularniejsze-artykuly/majstersztyk-morawieckiego-zabiera-15-proc-mówiąc-że-oddaje-100-proc/ar-BBW11Cv

Data: 2019-04-17 11:15:01
Autor: sczygiel
OFE - decydujące starcie
On 2019-04-16, Alf/red/ <alf_1904@ump.waw.pl> wrote:

> [...]

"Majstersztyk Morawieckiego: Zabiera 15 proc. mówiąc, że oddaje 100 proc. "

No i znowu info ze nie mozna jednak ruszyc.
Wiec jak jest?
Mozna wyplacic i se plajzme na sciane za to kupic czy nie?

Jakby sie dalo to ja po czesci rozumiem te 15%.
I w sumie pierwsze co bym zrobil to wyplacil i spozytkowal lepiej.

Data: 2019-04-18 09:11:27
Autor: Wojciech Bancer
OFE - decydujące starcie
On 2019-04-17, sczygiel@gmail.com <sczygiel@gmail.com> wrote:

[...]

> [...]

No i znowu info ze nie mozna jednak ruszyc.
Wiec jak jest? Mozna wyplacic i se plajzme na sciane za to kupic czy nie?

W _obecnym stanie prawnym_ z IKE pieniądze można ruszyć.
Jak będzie, to nie wiadomo. --
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2019-04-18 12:42:49
Autor: J.F.
OFE - decydujące starcie
Użytkownik "Wojciech Bancer"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:slrnqbg8p0.2egc.wojciech.bancer@pl-test.org...
On 2019-04-17, sczygiel@gmail.com <sczygiel@gmail.com> wrote:
[...]
[...]

No to trzeba panu premierowi uswiadomic - ze jak nie bedzie mozna ruszyc, to ukradl 100%.
Chyba, ze Ziobro anuluje wyrok TK :-)

Ale moze bedzie mozna ruszyc, bo 15% to jest dokladnie tyle ile PiS do szczescia potrzeba ... w najblizszym czasie.

A potem sie podniesie podatek od aktywow dla bankow :-P

J.

Data: 2019-04-21 19:45:42
Autor: Q.
OFE - decydujące starcie
On 16.04.2019 10:14, Wojciech Bancer wrote:

[...]

BTW: rozkminiał może już ktoś z Was, która z tych opcji będzie korzystniejsza, jeśli planuje się pobierać emeryturę za granicą w innym państwie UE? *Wydaje się*, że wersja z OFE->IKE mogła by być bardziej opłacalna, bo odzyskało by się część wpłaconych w PL składek na ZUS, ale nigdzie nie mogę znaleźć jakie są szczegółowe uregulowania takiej sytuacji..

pozdrawiam

OFE - decydujące starcie