OFE part x

Data: 2010-11-12 00:20:09
Autor: skippy
OFE part x
Uwiecznijmy te słowa w milionach serwerów news, tym samym nie zaginą:

http://biznes.onet.pl/boni-emerytura-z-ofe-moze-byc-dwa-razy-wyzsza-od-t,18563,3783671,1,news-detal
"
Boni: emerytura z OFE może być dwa razy wyższa od tej z ZUS"
"Przy dobrej koniunkturze na rynkach finansowych za 26 lat emerytura otrzymywana z OFE może być nawet dwa razy wyższa od emerytury z ZUS - powiedział w środę na posiedzeniu zespołu ubezpieczeń społecznych Komisji Trójstronnej minister Michał Boni."

A przy złej???

Mój komentarz jest stały.
Pytam Panie boni, a co jeśli się wsio skaszani jak Nikkei i Spadaq?
I skąd Pan zna koniunkturę na najbliższe 26 lat?

Z chęcią poznam źródła, bo mi do osiągnięcia pełni szczęścia wystarczy 100% pewny wykres byle czego na dzień naprzód:)))

Widzę że w temacie OFE mamy politykę skrajności, czyli kompletnego skołowania ulicy ustami jednego rządu w osobach Fedak i Boni.
Jest robione badanie wytrzymałości wszystkich stron poprzez skrajne opinie, w tym tak kompletnie bezsensowne, jak wyzej cytowana.

Ja jestem po stronie Fedak.
Oddajcie mi moje pieniądz, i nie prognozujcie co z nimi zrobi jakaś prywatna firma za 26 lat.

G. z nimi zrobi, bo nic z tego nie ma.
Kosi prowizję a kasę ulokuje tam gdzie ona ma deal, a nie pokemon.

Data: 2010-11-12 00:42:34
Autor: Jan Werbinski
OFE part x
Ja mu wierzę. Będzie 2x wyższa w cenach nominalnych. Realnie obie będą niższe od inflacji, z tym że zusowska bardziej. Za emeryturę z ofe będzie można kupić 6 bochenków chleba i kostkę masła, a za zusowską trzy bochenki i margarynę. Prawdę mówi.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

Data: 2010-11-12 00:58:00
Autor: skippy
OFE part x
generalnie ten deal powinien mieć nazwę

PEFE

(przymusowe eksportowalne)

Data: 2010-11-12 01:09:44
Autor: skippy
OFE part x

26 lat temu...
1984

Zwracam się do tych, co pamietaję te czasy (świadomie)

Ilu z was słysząc o potencjalnym "zjednoczeniu Niemiec" nie myślało orównocześnie, że to się równa z wojną światową?
Szkoda mi wymieniać więcej tego typu przewidywań, aż tak dalekosiężnych i jak się sprawdziły po takim czasie.

Nieustanne brawa dla Pana boni za wizje godne Nostradamusa.

Wszystko w temacie grupy.

OFE kupuje akcje, a jest presja że mu za mało kupować od grubasa u nas.
Podobno będzie lepiej dla nas, jak kupi od grubasa nie u nas.

Data: 2010-11-14 18:09:17
Autor: root
OFE part x

Użytkownik "skippy"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ibi0ke$81e$1@news.onet.pl...

OFE kupuje akcje, a jest presja że mu za mało kupować od grubasa u nas.
Podobno będzie lepiej dla nas, jak kupi od grubasa nie u nas.
Presja jest zeby zawłaszczyc kasę z OFE a ty ten pomysł jeszcze reklamujesz

pozdrawiam
root

Data: 2010-11-14 18:39:42
Autor: skippy
OFE part x

żytkownik "root" <root1@vp.pl> napisał w wiadomości news:ibp53s$up6$1news.onet.pl...

[...]

jak na razie zawłaszczają moją kasę, ich kasa mnie nie obchodzi

Data: 2010-11-14 18:54:05
Autor: totus
OFE part x
skippy wrote:

jak na razie zawłaszczają moją kasę, ich kasa mnie nie obchodzi

Oni nie zawłaszczają twojej kasy. Zawłaszczają ją wyborcy rękoma swoich przedstawicieli w sejmie. Zawłaszczają ją używając państwowego aparatu przymusu. Używając do tego poborców podatkowych. Pieniądze trafiają do ZUS itd. ... Precyzja pomaga zidentyfikowawszy źródła kradzieży. Firmy zarządzające OFE zarabiają i żerują na głupocie większości wyborców wyrażonej przez podniesienie ręki ich przedstawicieli w sejmie. Innymi słowy zacznij od sąsiadów. Gdybym był właścicielem takiej firmy dopuszczonej do obsługi OFE okazji bym nie przepuścił i robił bym wszystko by raj trwał wiecznie. Ty nie?

Data: 2010-11-14 18:57:48
Autor: skippy
OFE part x
Użytkownik "totus" <totus@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ibp7nt$c5g$1inews.gazeta.pl...
skippy wrote:

[...]

Właśnie zacząłem pisząc tego posta.
Może dotrzeć do głów większej ilości ludzi (sąsiadów internetowych), niż gdybym stanął z psem pod Tesci i rozdawał ulotki.

Gdybym był właścicielem takiej firmy dopuszczonej do
obsługi OFE okazji bym nie przepuścił i robił bym wszystko by raj trwał
wiecznie. Ty nie?

Wiadomo, ze tak.
Ale stoję po innej stronie barykady i dlatego to piszę:)

Data: 2010-11-14 19:19:11
Autor: totus
OFE part x

skippy wrote:

[...]

Chodzi mi o to by nie upowszechniać błędnego przekonania, że sytuacji winne są firmy zarządzające OFE. Prawda jest taka, że to jest głupota większości aktywnych wyborców. Nas. To Twoja wina i moja. Zakładam że chodzisz do wyborów parlamentarnych. Ci, którzy nie chodzą godzą się na to milcząco. Tyle. Myśmy, głowami swoich najlepszych przedstawicieli, wymyślili tego potwora. Przedstawienie jakie urządził Tusk na zebraniu z przedstawicielami firm zarządzających OFE było śmieszne. Zakładało kompletna głupotę większości wyborców, to jak prosić lisa, ze srogą miną, by przestał jeść kury gdy jest z nimi zamknięty w kurniku. Takie rzeczy to tylko w polskim elektoracie przechodzą. W narodzie wybranym. Wybranym do strzyżenia.

Data: 2010-11-14 19:37:20
Autor: skippy
OFE part x

Użytkownik "totus" <totus@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ibp96v$h0j$1inews.gazeta.pl...

Chodzi mi o to by nie upowszechniać błędnego przekonania, że sytuacji winne
są firmy zarządzające OFE.

totus, nic takiego nie napisałem
wyjaśniając tę kwestię - kazda firma która zarabia w ramach prawa, robi to IMO słusznie i nic do niej nie mam
to nie są kółka Armii Zbawienia, tylko giga-komercha więc jest jasne że nimi kieruje maksymalizacja zysku (własnego)
skupiając się nad samymi tymi firmami, w abstrakcji od mojej kasy która tam wpada, oczekiwałbym że zarobią one jak najwięcej a ja dostanę jak najmniej
to logiczne i jest zarazem częścią uzasadnienia, dlaczego moja kasa nie powinna tam wpadać

nic do nich nie mam w sensie oczekiwania, że coś zmienią
byłoby to zresztą ze wszechmiar dziwne, gdyby się samoograniczyli

tak więc jesli mam wyjaśnić do kogo pretensja - to wyjasniam: do podmiotów stanowiących w PL prawo
piszę tę opinię tutaj, może wiecej ludzi dostrzeże że pole stworzone dla prywatnych firm pod hasłem OFE jest złe

Data: 2010-11-14 22:01:18
Autor: totus
OFE part x
skippy wrote:

tak więc jesli mam wyjaśnić do kogo pretensja - to wyjasniam: do podmiotów
stanowiących w PL prawo

O tym piszę. Beż prawidłowej diagnozy nie ma prawidłowej terapii. Ciągle szuka się tam gdzie nikogo nie ma. Ci co stanowią prawo robią tak jak chcą ich wyborcy. Ty i ja i nasi sąsiedzi. Zanim będziesz obwiniał posłów spraw by cała Twoja rodzina i wszyscy Twoi znajomi chcieli odebrać tym firmom Twoje pieniądze i zwrócić je Tobie. Na początek skup się na tej grupie ludzi i spraw by przynajmniej większość z nich przyjęła Twój punkt widzenia. Jak się do tego zabierzesz to zdasz sobie sprawę w jakiej jesteś mniejszości. Okaże się, że firmy z OFE tylko Ciebie oszukują i nikt nie chce wziąć odpowiedzialności na siebie za swoje pieniądze na własną emeryturę.

Data: 2010-11-14 22:28:57
Autor: skippy
OFE part x
Użytkownik "totus" <totus@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ibpims$m1r$1inews.gazeta.pl...
skippy wrote:

[...]

Nieprawda.
Nie rozwijając - robią jak chce część ich wyborców.
Delikatnie rozwijając - robią po swojemu wyczyniając przy tym odpwoiednią ekwilibrystykę słupkami, grupami poparcia, straszeniem opcją przeciwną czy ekskomuniką.

Fakt, że 51% kogoś wybrało nie oznacza, że te 51% zgadza się ze wszystkim co zrobią wybrani.
W dodatku po wybrani, wybrani mają wolną rękę (zakładamy trzymanie się litery prawa) a czas leczy rany.
Chyba chcesz rozszerzyć te dywagacje, coś czuje:)

Niestety nie moge ich rozszerzyć bo bym musiał dawać konkretne przykłady polityczne, a tego tu sam z siebie robił nie bedę.
OFE to OFE i jest w temacie.

[...]

Wiem to od dawna.
Ci którzy widzą mechanizm i go rozumieją, w większości są pod niego podczepieni.
Więc lobbują za utrzymaniem go ("akcje w długim terminie rosną"), a nawet rozszerzeniem (inwestowanie OFE w papiery za granicą itp.)

Okaże się, że firmy z OFE tylko Ciebie oszukują i nikt nie chce wziąć
odpowiedzialności na siebie za swoje pieniądze na własną emeryturę.

Hmmmm no tak jest.
Nie umiałem nikomu ze znajomych nierozumiejących przepływów na rynkach wytłumaczyć na czym polega wałek.
Nawet tym, co kupowali fundy w 2007 i sprzedawali w 2009.
Nie wierzą, że polski rząd (dowolny) pozwoliłby na coś takiego.

Druga sprawa - tu wyżej zawarłeś dwie tezy.
Co do drugiej... sam wiesz.
Mam niewielu znajomych biorących na siebie tego typu odpowiedzialność.
Nikt z nich nawet by nie chciał, jesli tylko się da.
Ja chcę, jak długo się da.
Kompletnie inne wizje świata.

Dlatego nie pisz mi o rodzinie, znajomych i sąsiadach.
Równie dobrze mogę im zrobić wykład z progamowania w C czy z działania bramek w scalakach TTL poczynając od 7400.
Nic z tego nie zrozumieją w większości.
Mam zbyt mały zasięg "rozsiewczy", proponujesz działanie nieefektywne.
Potrzeba wielu takich wykładów, więc zacznijmy od dotarcia do grupy ludzi potencjalnie zdolnych to ogarnąć.
Logiczniejsze jest pisanie tego na grupie, jako inicjalizacja tematu.

Tu część zrozumie o co chodzi, z tego część się z tym zgodzi. - i wten sposób za ich pośrednictwem rozsianie moze być większe.

Pozdrawiam

PS

Zlikwidować OFE.
Dość tego łojenia moich pieniędzy w majestacie prawa.
Kto chce, niech płaci OFE prowizje i patrzy jak kasa topnieje i leci do grubasa przy obsuwach rynku.

A jak nie zlikwidować (tak wielu ludziom się to podoba jak widze) proponuje wolność.
Dać prosty wybór i pełne zasady dziedziczenia tej kasy.
Wolę je włożyć do wybranego banku na lokatę longterm, jeśli byłaby chpciaz taka opcja.

Data: 2010-11-14 23:00:23
Autor: totus
OFE part x

skippy wrote:

[...]

No to jesteśmy w domu. Czyli po tej samej stronie tego eksperymentu myślowego. Przypuszczam, że razem się zgadzamy na podstawowe założenie demokracji, czyli robimy tak jak chce większość. Oczywiście jeżeli większość jest głupia to robimy głupio. Wniosek z tego że trzeba robić by większość była mądra. Z osób publicznych znam jednego, który wziął się za to, to L. Balcerowicz ze swoim FOR. Nie ma sensu narzekać i nie ma sensu mydlić sobie oczy, że winne są OFE, Tusk, czy posłowie. Trzeba spojrzeć prawdzie w oczy. Jako społeczeństwo jesteśmy ekonomicznymi analfabetami. Ideałem Polaka to jest odbębnić 8 godzinną pańszczyznę na etacie, a o resztę niech zadba państwo. O wychowanie dzieci, o mieszkanie, o zdrowie, o emeryturę i o pochówek. Co jest ważne. Wszystko ma się odbywać godnie i po katolicku jak na wybrany naród przystało. Taka hodowla świń. Nie masz szans na zmiany po swojej myśli bo jesteś w dramatycznej mniejszości ze swoimi bolączkami. W przyszłości podatki będą rosły i państwo będzie przejmowało coraz więcej kompetencji w hodowli swoich obywateli. Czeka cię jeszcze kolczyk w uchu. Każdy komu będą wypłacane unijne dopłaty będzie miał taki.

Data: 2010-11-14 23:14:00
Autor: skippy
OFE part x
Użytkownik "totus" <totus@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ibpm5l$4ev$1inews.gazeta.pl...

No to jesteśmy w domu. Czyli po tej samej stronie tego eksperymentu
myślowego. Przypuszczam, że razem się zgadzamy na podstawowe założenie
demokracji, czyli robimy tak jak chce większość.

Ostatnie lekko dyskusyjne, raczej nie "większość" albo "silniejsi", ale ganze gall jak mawiali starozytni Rosjanie.

[...]

Nie do końca wyczuwam czy nie ironizujesz.
Ale tak to z grubsza widzę.

Wiesz, nie ma idealnego rozwiązania.
Sam nie wiem co lepsze - czy że ludzie dopisuja jakąś panne na kartach do głosowania i ma ona dzieki temu szanse przejść dalej (USA ostatnio) ale zarazem za zaparkowanie bryki 1 cal poza żółtą linię przywalą deko mandatu (oby nie pralizatorem), czy też takie rozluźnienie jak u nas w zamian za "wolny" wybór z list partyjnych przemielonych wałkami (ostatnie wprost, koment Hołdysa, polecam).

No nie wiem sam, jakos się w tym ustawiam.

Wszędzie są poważne minusy i różne plusy.

A to nie przeszkadza głosno napisać na świat co konkretnie boli.
Jakaś szansa zmiany istnieje.

Pozdrawiam

Data: 2010-11-19 09:47:12
Autor: Endriu
OFE part x
[...]

Weź kurwa totus odpuść sobie tą balcerowiczowską propagandę......
Tak dobrze jest nam tu wszystkim bez polityki, a ty zawsze musisz wrzucić kamyczek....

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2010-11-19 17:30:21
Autor: Endriu
OFE part x
I to cała maszyna do robienia pieniędzy. Od razu Ci powiem. Nie dasz rady handlować tym systemem za liczące się dla Ciebie pieniądze. Od 1.01.2010 do ostatniej transakcji, która była 21 bm system zarobił 246 pkt brutto bez prowizji.

Z osób publicznych znam jednego, który wziął się za to, to L.
Balcerowicz ze swoim FOR.

Może zamiast naganiania na tego czerwonego postPeZetPeRowskiego szpicla
przewerbowanego zapewne na wywiad EU, który jak był przy korycie robił
dokładnie to samo co ci, których teraz krytykuje:

Balcerowicz nawrócony na "kaczyzm"?

"[...] Warto bowiem przypomnieć, że prof. Leszek Balcerowicz, jako
wicepremier i minister finansów w koalicyjnym rządzie charyzmatycznego
premiera Buzka, ponosi odpowiedzialność za skokowy wzrost synekur w sektorze
publicznym na skutek czterech wiekopomnych reform, a administracyjnej w
szczególności - i związany z tym wzrost kosztów funkcjonowania państwa,
deficytu budżetowego i długu publicznego. To, że w czerwcu 2000 r. zwiał z
rządu na z góry upatrzone pozycje prezesa NBP, w niczym jego
odpowiedzialności nie zmniejsza. [...]".

"Zegar Balcerowicza" odmierza czas

"[...] A sytuacja wydaje się poważniejsza nawet od obrazu wyłaniającego się
z "zegara Balcerowicza". Oto po burzliwej rozmowie z ministrem Rostowskim, z
której prof. Balcerowicz wyszedł z połamanymi okularami, 28 września, na
skrzyżowaniu Marszałkowskiej z Alejami Jerozolimskimi w Warszawie, uruchomił
on zegar długu publicznego, który na początek pokazał 724 miliardy złotych,
do których każdej doby dochodzi kolejne 150 milionów. Wprawdzie "zegar
Belcerowicza" trochę się spóźnia, gdyż po uwzględnieniu zobowiązań państwa
wobec Otwartych Funduszy Emerytalnych, dług publiczny przyrasta co najmniej
o 240 mln złotych na dobę, ale nie o te szczegóły w tej chwili chodzi, tylko
o to, iż prof. Balcerowicz tak się zaktywizował. Nie tylko zresztą on, ale
również wielu innych ekonomistów, dotychczas albo obcmokujących rząd
premiera Tuska, albo siedzących cicho. Teraz unisono i pryncypialnie go
krytykują, co dla Sił Wyższych, deliberujących nad polityczną alternatywą,
stanowi czytelną ofertę: halo, halo - tutaj jesteśmy! [...]".

wrzuciłbys byś coś merytorycznego - np. AFL do AMI dla w/w systemu ?.

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2010-11-19 22:45:05
Autor: marfi
OFE part x
Użytkownik "Endriu" <nmp3(NOSPAM)@interia.pl> napisał w wiadomości news:ic5dig$149$1usenet.news.interia.pl...
[...]

  On Cię kamykiem aTy go poniedziałkowym chlebem z mamrotem :)

--
marfi

Data: 2010-11-19 23:40:26
Autor: Endriu
OFE part x
 On Cię kamykiem aTy go poniedziałkowym chlebem z mamrotem :)

Niech kuźwa nie nagania na tego dziada - to bedzie spokój.

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2010-11-14 19:48:28
Autor: root
OFE part x

Użytkownik "skippy"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ibp6t4$5jf$1@news.onet.pl...

jak na razie zawłaszczają moją kasę, ich kasa mnie nie obchodzi

To nie jest tak i sam o tym wiesz. To nie jest ich kasa tylko TWoja i moja. Nawet jesli uzbieram tam tylko 20k to to jest moja kasa i mam zamiar dozyć emerytury żeby ją zabrać. Jak wiesz nasi władcy już próbowali obniżyć procent który szedł do OFE i skierować go do ZUS. Gdyby tak bardzo zależałoby im na mojej emeryturze oddaliby ten procent w moje ręce. Na razie się nie udało, ale pomysł powraca. Stąd nagonka na OFE.
OFE inwestują tak jak im na to ustawa pozwala. Bawią się w portfele bo niczego innego nie mogą wdrożyć. A zresztą ten sposób jest najwygodniejszy i najbezpieczniejszy. Nikt nie może ich oskarżyć o "nienaukowe" i zbyt ryzykanckie podejście. Płacę na OFE bo muszę, ale to nie oznacza, że te pieniądze ma zabierać rząd po to by ratować swoje dupsko.

Data: 2010-11-14 20:11:45
Autor: Mroziu
OFE part x
On 2010-11-14 19:48, root wrote:

[...]

Nieprawda, OFE inwestują tak, żeby nie musieć dokładać do interesu. Po to w ustawie o OFE był stosowny zapis, że nie można być gorszym od benchmarku, który to był średnią wyników OFE. Więc OFE wystarczy, że inwestują w te same papiery i nigdy nie będą musiały dołożyć do interesu (czyli nie ponoszą de facto żadnego ryzyka) - całe ryzyko ponosi ubezpieczony.

Teraz ma się to ponoć zmienić, i ma być to liczone wg wskaźników niezależnych (WIG, obligi) ale przez 11-12 lat mieli ładne koszenie z naszych pieniędzy :(

Mroziu

Data: 2010-11-14 22:25:28
Autor: kroovka
OFE part x
On 2010-11-14 19:48, root wrote:

OFE inwestuj&plusmn; tak jak im na to ustawa pozwala. Bawi&plusmn; si&ecirc; w portfele bo
niczego innego nie mogą....

Tak juz jest w zyciu, ze gdy OFE czy inne fundusze nie wiedza w co i jak i kiedy zainwestowac to stosuja sie do ustawy (a kto ja pisal???) i stosuja modele i niby licza dokladnie jakies ryzyko i szanse sukcesu, chocby zachowania kapitalu.

Problem jest taki, ze nie ma odpowiedzialnosci za czynione decyzje inwestycyjne a Ci zas CO (Ktorzy)  obecnie zarzadzaja naszymi aktywami, sami mieszkaja w czynszowkach i swoimi pieniedzmi nie potrafia zadowolic nawet swoich potrzeb a sa niby elita finansowa???

Rece opadaja gdy widze portfele po 35 spolek i slysze ze czesc funduszy nawet same nie maja komorki decyzyjnej, ale zlecaja na zewnatrz tą "decyzyjność" i tylko wymagaja podparcia sie jakims modelem..rece opadaja ...a z czasem "opadną nam na stadnie i spodnie i szczęka".

Slyszalem ostatnio wywiad przy okazji "debiutu masła na maśle" i były główny maslarz powiedzial ze nie zna nikogo kto moglby przewidziec jakie maslo bedzie najlepiej notowane i ktore moze przyniesc zysk a ktore strate...ot nasza klasa i elita maślarzy...

kroovka

haha, nie wiem czy nie wyrzuca mnie teraz z klanu kroovek.

moze zaloże fundusz kroovkowy i zacznę od poczatku....

haha, niby juz powoli pora na neowy portfel budowanie i jego debiut od 31 grudnia 2010 do konca roku 2011 , taki znowu bez smian w skladzie portfela , bo to wymaga znacznie sporego nakladu analizy i perspektyw dla "tego" co sie dzieje wokoło...ale tez nie moze byc wiecej spolek niz 5 lub 6....

Czasami wybral bym tylko 4. ale jeszcze sie zastanowię.

Przy funduszu wielkosci np 5 mln zlotych, więcej spólek niż 4 wcale nie potrzeba!

Dwie spolki juz sa w tym portfelu oczywiste, sa to aaaaa oraz bbbb, dwie pozostale tez mam do wyboru z 5 obecnych szans.
pozdrawiam

kroovka

Data: 2010-11-14 23:19:29
Autor: skippy
OFE part x

Użytkownik <kroovka@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:0ef8.000005ce.4ce053c8newsgate.onet.pl...
On 2010-11-14 19:48, root wrote:

[...]

Nie muszą zachować naszego kapitału.
Gdzie tak napisano?
Po odcieciu kuponu co się nie stanie z resztą, to mały ból.

Ciekawe, jak inwestują swój czysty zysk, ale tego się nie dowiemy.
Mam obawy, że nie tak samo jak naszą kasę.
No ciekawe swoją drogą.

Ale na pewno niemozliwe, ze za kase od nas biorą na kasowym, a swój zysk wala w szorty (ogólnie ujmując).
To chyba niemozliwe.

[...]

hehehe dobreeee

maslarz tez płakał, ze nikt ciemnoty nie edukuje
no więc dlaczego on tez nie edukuje???

Pozdrawiam

Data: 2010-11-14 23:36:09
Autor: skippy
OFE part x
BTW dlaczego sprzedaż części czegoś z pozostawieniem sobie pełnego wpływu na to coś - nazywa się "prywatyzacją"???

Data: 2010-11-14 22:41:38
Autor: skippy
OFE part x

Użytkownik "root" <root1@vp.pl> napisał w wiadomości news:ibp53s$up6$1news.onet.pl...

Presja jest zeby zawłaszczyc kasę z OFE a ty ten pomysł jeszcze reklamujesz

Co powiesz o rekordowym zaangażowaniu OFE w rynek akcji w 2007?

Error czy metoda?

Obie wersje są fatalne i dyskwalifikujące zawodnika.

Pozdrawiam

Data: 2010-11-15 18:50:21
Autor: root
OFE part x

Co powiesz o rekordowym zaangażowaniu OFE w rynek akcji w 2007?

Niestety OFE a właściwie tzw. "zarządzanie" jest złem koniecznym.  Wszyscy wiedzieli ze trynd w gore stał się niezdrowy, wszyscy wiedzieli, że kredyty, że lada moment wszystko dupnie, ale mimo to nikt nic nie zrobił. Sam tego nie rozumiem dlaczego nie zabezpieczali sie przynajmniej opcjami, jesli juz nie chcieli sprzedawac (pewnie mierny obrot na naszych opcjach na to nie pozwala, ale są inne metody).
Zarzadzanie fundów wszelakich opiera się na dogmatach i naukowym konserwatyzmie. Nauka juz dawno poszla naprzód, ale finansiści dalej tkwią w epoce portfela Markovitza, kowariancji i korelacji. Prosty lud i tak nawet tego nie rozumie więc po co coś zmieniać skoro można kasę wyciągać. Poczytałeś pewnie niejedno o kryzysach w latach 70 i 80tych . Otóż wszystko już było. Nadmiar kasy -> wyceny akcji i nieruchomości na poziomie kosmosu -> kredytowanie -> sztuczne zwiększanie EPS poprzez fuzje -> no i naga prawda = krach. Ten lub podobny schemat powtarzał się co parę lat.  Ja to wiem, Ty to wiesz, oni to też wiedzieli.

Nie ma sensu rozliczać OFE zgodnie z wynikami, bo ten wynik od nich nie zależy nawet w jednym procencie. Taki fundusz w zasadzie może prowadzić każdy kto rok pograł na giełdzie i nauczył się na pamięć tickerów spółek. Nie ma sensu likwidować OFE, bo zaręczam ci, że nie odzyskasz kasy którą do tej pory tam uzbierałeś.
Właściwie to trzeba by potężnego ruchu społecznego, który by ruszył ten marazm a na to nasz pokojowo nastawiony lud raczej da sobie nasrać na głowę, niż ją ruszyć i np. złożyć jakiś wniosek ustawodawczy czy cóś.

Pozdrawiam gorąco

Data: 2010-11-15 19:14:48
Autor: skippy
OFE part x

Użytkownik "root" <root1@vp.pl> napisał w wiadomości news:ibrrst$a5e$1news.onet.pl...

[...]

W sumie potwierdziłeś moje zastrzeżenia (większość) z konkluzją jak totus, że się nie da bo większość ludu tego nie rozumie.
Więc dlaczego by jednak o tym nie pisać co jakiś czas.
A może przeczyta jakiś misiu z rządu i się zastanowi.

Pozdrawiam:)

Data: 2010-11-15 19:44:16
Autor: root
OFE part x

[...]

Widzę, wpływ Totusa. On ma cholernie dużo pozytywnej energii i zacięcie społecznika. Te jego "...zacznij od siebie i swoich znajomych...". Swobodnie mógły startować w jakichkolwiek wyborach ;).
Ja, w przeciwieństwie do niego, słabo widzę tę edukację. Popatrz na francuzów - tylko im chciano o 2 lata zwiększyć wiek emerytalny a cały naród wyległ na ulicę! Nie sądzę, że są mniejszymi analfabetami ekonomicznymi niż my.  U nas możnaby było wydłużyć ten wiek do 70tki: ludek pubuczałby, pokrzyczał ale i tak przyjąłby to na klatę. Po prostu my mamy w genach pokorę a zginanie karku to norma. Mam nadzieję, że to tylko takie moje gderanie i wolałbym nie mieć racji, co do naszego narodu w ogólności.

Data: 2010-11-15 20:10:35
Autor: skippy
OFE part x
Użytkownik "root" <root1@vp.pl> napisał w wiadomości news:ibrv20$lci$1news.onet.pl...

[...]

Ciekawy następny temat; chyba do nikogo nie dociera, ze wydłużenie wieku emerytalnego to oszczędność dla państwa i niższa emerytura dla większości ludzi.
Po prostu ludziom wmówiono ze jest odwrotnie i chyba nawet większość jest za tym pomysłem.
(wbrew swojemu interesowi, którego nie rozumieją)

Pozdrawiam:)

Data: 2010-11-15 20:47:15
Autor: root
OFE part x

[...]

Ciekawe jest to że odnoszę podobne wrażenie na temat tych "oszczędności", ale też ciekawy jestem Twojej "pokrętnej" argumentacji więc chętnie posłucham (może w następnym wątku).

Pozdrawiam

Data: 2010-11-15 01:28:22
Autor: wiesiek s.
OFE part x

On mówi tylko, że może być 2 razy większa, nie dopowiada, że może być 3 razy mniejsza.
OFE to świetny interes. Dla właścicieli i zarządców tych funduszy.
Zawsze zarabiają.
A członek raz zarabia raz traci. Tylko jak sam akcje kupuje, to straty może odliczać. A w funduszach nie.
A przy spadającym rynku, najwięksi fachowcy nie ochronili członków funduszy, Chociaż pewnie swoje prywatne pieniądze część ochroniła

Data: 2010-11-17 12:14:11
Autor: skippy
OFE part x
Podobno w Radio Zet poszło info, że transfery do ofe maja byc zatrzymane na 2 lata.

Ktoś to potwierdzi?

Data: 2010-11-17 12:35:38
Autor: marfi
OFE part x

http://gospodarka.dziennik.pl/news/artykuly/309530,rzad-rozmontowuje-ofe-by-latac-budzet.html

--
marfi

Data: 2010-11-17 12:37:51
Autor: skippy
OFE part x
Użytkownik "marfi" <marfi @bb.onet.pl> napisał w wiadomości news:4ce3be0e$0$22814$65785112news.neostrada.pl...
[...]

to by wyjasniło sprawe skąd ten vol i kto od kogo łykał

OFE part x