/OFE/ pozew zbiorowy

Data: 2011-03-09 05:28:04
Autor: MK
/OFE/ pozew zbiorowy
Inicjatywa ciekawa, zobaczymy na ile skuteczna i nie tylko
marketingowa...

MK

Rybiński: pozew przeciwko rz±dowi dzisiaj, 13:01

Były wiceszef NBP profesor Krzysztof Rybiński potwierdził IAR, że
wkrótce rozpocznie się akcja przygotowywania pozwu zbiorowego
przeciwko rz±dowi Donalda Tuska za przygotowane zmiany w OFE.
Ekonomista zapowiada, że najpierw zostanie przeprowadzony sondaż
opinii publicznej, w którym Polacy będ± mogli deklarować, czy chc±
zaangażować się w taki pozew.

Krzysztof Rybiński deklaruje, że je¶li Sejm przyjmie ustawę w wersji
zaproponowanej przez rz±d, to wówczas rozpocznie się procedura pozwu
zbiorowego.

Kancelaria prawnicza oszacowała koszt prowadzenia tej sprawy na 100
tysięcy złotych. Były wiceszef NBP twierdzi, że " jeżeli 100 tysięcy
Polaków będzie zainteresowanych t± akcj±, to nie będzie to drogi
pozew".

Według projektu rz±dowego pocz±tkowo składka trafiaj±ca do OFE
zostanie zmniejszona z 7,3 proc. do 2,3 proc., potem jednak będzie
stopniowo wzrastać, by docelowo w 2017 r. osi±gn±ć poziom 3,5 proc.
Zmiana ma przynie¶ć oszczędno¶ci w potrzebach pożyczkowych Polski do
2020 r w wysoko¶ci 190 mld zł.

Data: 2011-03-09 14:34:39
Autor: Jarek Andrzejewski
/OFE/ pozew zbiorowy
On Wed, 9 Mar 2011 05:28:04 -0800 (PST), MK <macka@interia.pl> wrote:

Były wiceszef NBP profesor Krzysztof Rybiński potwierdził IAR, że
wkrótce rozpocznie się akcja przygotowywania pozwu zbiorowego
przeciwko rz±dowi Donalda Tuska za przygotowane zmiany w OFE.

a nie można by przy okazji pozwać ich o to, żeby OFE było dobrowolne?
Na taki pozew - się piszę. --
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-03-09 18:55:17
Autor: Paweł
/OFE/ pozew zbiorowy
Jarek Andrzejewski wrote:

On Wed, 9 Mar 2011 05:28:04 -0800 (PST), MK <macka@interia.pl> wrote:

Były wiceszef NBP profesor Krzysztof Rybiński potwierdził IAR, że
wkrĂłtce rozpocznie siÄ™ akcja przygotowywania pozwu zbiorowego
przeciwko rzÄ…dowi Donalda Tuska za przygotowane zmiany w OFE.

a nie można by przy okazji pozwać ich o to, żeby OFE było dobrowolne?
Na taki pozew - siÄ™ piszÄ™.

o tym tez dzis po poludniu w radiu rybinski mowil - zeby obywatelom
dac mozliwosc wyboru, czy chca zostac w tym zlym ofe, czy przeniesc
sie do cudownego zus-u na subkonto.

jednak w sprawie emerytur nierzad nie chce dac ludziom wyboru,
bo nie o ich emerytury sie tu rozchodzi. na krotka mete chca poprawic
tylko bilans, a za pol roku, czy rok i tak walniemy glowa w prog
ostroznosciowy, bo te drobne miliardy przeksiegowane z ofe i tak
nie zaleja niezmiennego deficytu w budzecie i kosztow obslugi dlugu
zagranicznego.

reform wydatkow ciagle brak, uprzywilejowane grupy maja sie dobrze,
administracja paradoskalnie po kazdych zapowiedziach redukcji sie rozrasta,
pewnie nam znow jakis rating zaraz spadnie, obligacje beda kosztowniejsze
w obsludze, na walucie ktos przyspekuluje, itd.

i co gorsza nie ma na kogo glosowac, bo kazda ekipa patrzy na wszystko
pod katem wygrania nastepnych wyborow by polechtac swoja zadze wladzy
i w dupie ma to, ze obywatelom zyje sie zle...

Data: 2011-03-10 09:03:03
Autor: Jarek Andrzejewski
/OFE/ pozew zbiorowy
On Wed, 09 Mar 2011 18:55:17 +0100, Paweł <root@127.0.0.1> wrote:

[...]

Nie zrozumiałe¶.
Nie chodzi mi o to, żebym mógł wybrać, kto moj± wełnę strzyże: ZUS czy
OFE albo w jakim stosunku t± wełn± się dziel±.

Mi chodzi o to, żebym mógł wybrać czy w ogóle wpłacam do ZUS lub OFE.
A może wolę mieć 15 dzieci, które będ± zrzutkę na mnie robiły albo
1000 ha lasów albo 10 kg złota.
A może wolę żyć szybko i umrzeć młodo?

jednak w sprawie emerytur nierzad nie chce dac ludziom wyboru,

OFE też nie chc±.

bo nie o ich emerytury sie tu rozchodzi. na krotka mete chca poprawic
tylko bilans, a za pol roku, czy rok i tak walniemy glowa w prog
ostroznosciowy, bo te drobne miliardy przeksiegowane z ofe i tak

zgadza się

nie zaleja niezmiennego deficytu w budzecie i kosztow obslugi dlugu
zagranicznego.

a dług krajowy to niby obsługę ma za darmo?

reform wydatkow ciagle brak, uprzywilejowane grupy maja sie dobrze,
administracja paradoskalnie po kazdych zapowiedziach redukcji sie rozrasta,

kto czytał prace Cyryla N. Parkinsona, ten nie jest zaskoczony...

pewnie nam znow jakis rating zaraz spadnie, obligacje beda kosztowniejsze
w obsludze, na walucie ktos przyspekuluje, itd.

ratingi to chyba jeszcze gorsza ¶ciema niż OFE: zobacz, jaki miał
rating Lehman Brothers na 2 tygodnie przed plajt±, a spekulacja na
walucie przynosi zysk spekulantowi tylko wtedy, je¶li Państwo z ni±
walczy

i co gorsza nie ma na kogo glosowac, bo kazda ekipa patrzy na wszystko

ależ jest; trochę gospodarczych liberałów po polskiej ziemi st±pa (mam
na my¶li takich liberałów bez cudzysłowów).
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-03-10 09:33:01
Autor: Wojciech Bancer
/OFE/ pozew zbiorowy
On 2011-03-10, Jarek Andrzejewski <ptja.pl@gmail.com> wrote:

[...]

[...]

A może wolisz żyć długo i z zasiłków pomocy społecznej?

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2011-03-10 11:16:40
Autor: Jarek Andrzejewski
/OFE/ pozew zbiorowy
On Thu, 10 Mar 2011 09:33:01 +0000 (UTC), Wojciech Bancer
<proteus@post.pl> wrote:

A może wolisz żyć długo i z zasiłków pomocy społecznej?

w takim przypadku pozostanę w ZUS. Czy to pomoże z realizacji takich
planów na koniec życia - trudno orzec :-)
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-03-09 14:39:09
Autor: wiatrak
/OFE/ pozew zbiorowy

Użytkownik "MK" <macka@interia.pl> napisał w wiadomo¶ci news:2cc241e7-701f-4f2e-b9c5-
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Mam rozdwojenie jaĽni w tej sprawie. Jedni i drudzy robi± skok na moja kasę.

wiatrak

Data: 2011-03-09 05:46:31
Autor: MK
/OFE/ pozew zbiorowy
On 9 Mar, 14:39, "wiatrak" <wiat...@yahoo.pl> wrote:

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -­-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Mam rozdwojenie ja ni w tej sprawie. Jedni i drudzy robi skok na moja kas .

Po wprowadzeniu wnioskowanych zmian to juz na pewno nie dotkniesz tej
kasy. Dzis wydzielone konto w ZUS, a jutro infomacje, ze nie ma sensu
utrzymywac 2 kont...

MK

Data: 2011-03-09 14:43:19
Autor: MarekZ
/OFE/ pozew zbiorowy
Użytkownik "MK" <macka@interia.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:2cc241e7-701f-4f2e-b9c5-0bcb096bd342@o21g2000prh.googlegroups.com...
Inicjatywa ciekawa, zobaczymy na ile skuteczna i nie tylko
marketingowa...

Profesor Rybiński to bardzo m±dry człowiek, ale ta akcja to chyba raczej wył±cznie jego auto-marketing. Te pieni±dze s± stracone tak czy inaczej.

Bardziej mnie interesuje jak się zakończy grecka akcja "Nie płacę". Bo jak ich tam skutecznie nie spacyfikuj±, to może być w naszym rejonie ¶wiata zabawnie.

Data: 2011-03-09 05:59:55
Autor: MK
/OFE/ pozew zbiorowy
On 9 Mar, 14:43, "MarekZ" <b...@adresu.w.pl> wrote:

Profesor Rybi ski to bardzo m dry cz owiek, ale ta akcja to chyba raczej
wy cznie jego auto-marketing. Te pieni dze s stracone tak czy inaczej.

Ja uwazam, ze nie sa stracone do czasu pozostawienia ich poza ZUS. To
co jest w OFE z miesiaca na miesiac ma coraz wieksze znaczenie i coraz
wiecej sie o tym bedzie mowic, a to daje szanse na ich odzyskanie
przynajmniej z znacznej czesci.
Swoja droga przyszlo mi do glowy, ze zabranie kasy z OFE to zamach na
moje bezpieczenstwo na emeryturze. Dzis potrafie sobie dac rade nawet
gdy podniosa podatki, ale na starosc moze nie byc tak wesolo i moge
byc skazany na jalmuzne wydzielana przez Panstwo.
Uwazam, ze zwrot srodkod w czesci kapitalowej powinien byc
gwarantowany konstytucyjnie.

Bardziej mnie interesuje jak si zako czy grecka akcja "Nie p ac ". Bo jak
ich tam skutecznie nie spacyfikuj , to mo e by w naszym rejonie wiata
zabawnie.

Hehe... ja tam mysle, ze u nas ludzion w ogole przyszlosc wisi i mysla
tylko o dniu dzisiejszym, a zanim cos sie zmieni uplynie troche
czasu...

MK

Data: 2011-03-09 15:25:05
Autor: Jarek Andrzejewski
/OFE/ pozew zbiorowy
On Wed, 9 Mar 2011 05:59:55 -0800 (PST), MK <macka@interia.pl> wrote:

Uwazam, ze zwrot srodkod w czesci kapitalowej powinien byc
gwarantowany konstytucyjnie.

Zaproponuj przepis.
Oczywi¶cie można zagwarantować, że od 2050 roku każdy emeryt dostanie
milion na miesi±c. Tylko jako¶ nikt nie zagwarantuje, że chleb nie
będzie kosztował 200 tysięcy...

Data: 2011-03-09 15:31:53
Autor: spa
/OFE/ pozew zbiorowy

Uzytkownik "MK" <macka@interia.pl> napisal w wiadomosci
Swoja droga przyszlo mi do glowy, ze zabranie kasy z OFE to zamach na
moje bezpieczenstwo na emeryturze. Dzis potrafie sobie dac rade nawet

Policzyles ile z OFE co miesiac dostaniesz i jak dlugo?
Ja uwazam, ze OFE jest dobre dla politykowi swoich zarzadców
Motlochowi sie we lbach maci, by opowiedzieli sie po jakies stronie.

Data: 2011-03-09 07:39:33
Autor: MK
/OFE/ pozew zbiorowy
On 9 Mar, 15:31, "spa" <s...@am.er> wrote:
Uzytkownik "MK" <ma...@interia.pl> napisal w wiadomoscinews:6eb2e7c5-1d7b-4048-be13-b72a90ce468dt13g2000vbo.googlegroups.com...

> Swoja droga przyszlo mi do glowy, ze zabranie kasy z OFE to zamach na
> moje bezpieczenstwo na emeryturze. Dzis potrafie sobie dac rade nawet

Policzyles ile z OFE co miesiac dostaniesz i jak dlugo?
Ja uwazam, ze OFE jest dobre dla politykowi swoich zarzadc w
Motlochowi sie we lbach maci, by opowiedzieli sie po jakies stronie.

Pozwolilem sobie to przeliczyc... zgromadzone do dzis srodki pozwalaja
na wyplate 370PLN przez 15 lat przy zalozeniu, ze beda zarabiac do
momentu ich wykorzystania 3% rocznie ponad inflacje. A pracowac bede
jeszcze ponad 2 razu dluzej niz do chwili obecnej.
Zeby uprzedzic dodatkowe pytania aktualne wartosc srodkow jest wyzsza
o ponad 22,5% niz suma transferow brutto z ZUS (prowizje). Zaraz ktos
napisze, ze to malo na tyle lat, ale nalezy pamietac, ze sa tam srodki
ktore wplynely kilka dni temu, a wplata taka stanowi jeszcze ok 2%
aktywow.
Gdybym nie dozyl emerytury do kase ta dostana moi spatkobiercy, a z
ZUSu moga liczyc co najwyzej na zasilek pogrzebowy.

MK

Data: 2011-03-09 19:22:26
Autor: Paweł
/OFE/ pozew zbiorowy
MK wrote:

Gdybym nie dozyl emerytury do kase ta dostana moi spatkobiercy,
a z ZUSu moga liczyc co najwyzej na zasilek pogrzebowy.

a nie jedno, ani drugie nie jest do konca pewne ;)

warunki dzieczenia emerytur rzad mozne zmienic w kazdej chwili.
w perspektywie powiedzmy 30 lat nie ma tu nic pewnego.

w ogolnosci o dziedziczeniu emerytur jest mowa w sytuacji,
gdy odkladajacy na emeryture zejdzie z tego swiata zanim zacznie
ja pobierac. jak juz zacznie, to w zaleznosci od tego ile pozyje,
to spadkobiercy moze dostana polowe, odrobinke, albo nic.
jak pozyje ponad srednia zycia, to bedzie do przodu - ot, taki zaklad
z ubezpieczycielem o to ile pociagniesz :>

skladke placa wszyscy, a ci ktorzy zyja krocej finansuja tych,
ktorzy zyja dluzej. taka forma ubezpieczenia, na ktorej instytucje
raczej stratne nie sa.

Data: 2011-03-09 12:37:48
Autor: MK
/OFE/ pozew zbiorowy
On 9 Mar, 19:22, Paweł <r...@127.0.0.1> srote:

warunki dzieczenia emerytur rzad mozne zmienic w kazdej chwili.
w perspektywie powiedzmy 30 lat nie ma tu nic pewnego.

To nie jest ani tak oczywiste, ani proste. Dlatego tez jeszcze nikt
nie odwazyl sie dotknac kasy, ktora juz jest w OFE. Zmian to raczej
bym oczekiwal dopiero jak skladki przestana naplywac do OFE. Do tej
chwili raczej nikt nie bedzie ryzykowal podniesienia reki na ta
kase...

[...]
jao pozyje ponad srednia zycia, to bedzie do przodu - ot, taki zaklad
z ubezpieczycielem o to ile pociagniesz :>

Ale ja nie ma zamiaru sie zakladac, oczekuje kontraktu na okreslony
czas, a najlepiej wyplaty calosci kapitalu po osiagnieciu okreslonego
wieku...

skladke placa wszyscy, a ci ktorzy zyja krocej finansuja tych,
ktorzy zyja dluzej. taka forma ubezpieczenia, na ktorej instytucje
raczej stratne nie sa.

Jak wiem jak dziala wystem ubezpieczen i co do zasady sie nie
ubezpieczam. Poza ubezpieczeniami obowiazkowymi korzystam tylko z
ubezpiecznia na zycie gdzie skladke oplata pracodawca, ubezpieczenie
od utraty pracy gdzie skladke oplaca bank. W innych przypadkach biore
ryzyko na siebie, do tej pory oczywiscie nie mam na co narzekac,
chociaz zdarzylo mi sie zostawic samochod na parkingu i po powrocie
zobaczyc wgniecione drzwi...

MK

Data: 2011-03-09 15:45:22
Autor: MarekZ
/OFE/ pozew zbiorowy
Uzytkownik "MK" <macka@interia.pl> napisal w wiadomosci grup dyskusyjnych:6eb2e7c5-1d7b-4048-be13-b72a90ce468d@t13g2000vbo.googlegroups.com...

[...]

Oczywiscie co do zasady masz racje. Ale moim zdaniem jedyna mozliwa przyszlosc jest taka, ze nic nie uratuje srodków zgromadzonych w OFE przed przejeciem ich przez polskie panstwo. Czy teraz, czy dwa lata pózniej. Nic. Co naturalnie nie oznacza, ze aktywne przeciwdzialanie temu nie ma sensu. A w szczególnosci warto walczyc o dziedziczenie.

Co do wysokosci przyszlych emerytur, te wszystkie targi kiedy one beda wyzsze o 20 zl a kiedy nizsze budza we mnie wylacznie smiech. Bo przeciez te wszystkie zmiany sa w tym kontekscie kompletnie bez znaczenia. Wysokosc emerytur bedzie zalezec wylacznie od sytuacji i istnienia polskiego panstwa oraz jego budzetu w momencie ich wyplacania. Czy sie to zorganizuje w drodze inflacji czy w drodze uchwalenia jakichs tam przepisów i wspólczynników w parlamencie, to tylko technikalia.

Swoja droga przyszlo mi do glowy, ze zabranie kasy z OFE to zamach na
moje bezpieczenstwo na emeryturze. Dzis potrafie sobie dac rade nawet

No tak, bezsprzecznie jest to zamach na bezpieczenstwo finansowe uczestników systemu.

gdy podniosa podatki, ale na starosc moze nie byc tak wesolo i moge
byc skazany na jalmuzne wydzielana przez Panstwo.

Ale jezeli to obecnie rozumiesz, to wszystko wskazuje na to, ze dasz sobie rade.

Uwazam, ze zwrot srodkod w czesci kapitalowej powinien byc
gwarantowany konstytucyjnie.

Konstytucja tez nie jest niezmienialna. I przy jej uzyciu tez z próznego sie nie naleje. Takiej gwarancji nie traktowalbym inaczej niz napisu na obligacjach emerytalnych: "obiecujemy wam solennie, ze bedzie dobrze".

Hehe... ja tam mysle, ze u nas ludzion w ogole przyszlosc wisi i mysla
tylko o dniu dzisiejszym, a zanim cos sie zmieni uplynie troche
czasu...

Mysle, ze z tej greckiej inicjatywy moga wyniknac bardzo powazne konsekwencje. W koncu Grecy juz kiedys byli awangarda swiata. Moze w jakis sposób to w ich genomach przetrwalo. ;-)

Data: 2011-03-09 15:58:22
Autor: Aha
/OFE/ pozew zbiorowy
W dniu 2011-03-09 14:59, MK pisze:
[...]

A tak bedziesz skazany na jalmuzne wydzielana przez OFE.

OFE to dodatkowa banda darmozjadow ktora przezera twoja kase.

Data: 2011-03-10 21:41:06
Autor: Forr
/OFE/ pozew zbiorowy
W dniu 2011-03-09 14:28, MK pisze:
Inicjatywa ciekawa, zobaczymy na ile skuteczna i nie tylko
marketingowa...

MK

Rybiński: pozew przeciwko rządowi dzisiaj, 13:01
"
Art. 2 ust. 1 ustawy przewiduje, że „postępowanie grupowe w sprawach o roszczenia pieniężne jest dopuszczalne tylko wtedy, gdy wysokość roszczenia każdego członka grupy została ujednolicona przy uwzględnieniu wspólnych okoliczności sprawy”.

Żeby roszczenie móc ujednolicić, to trzeba je najpierw wyliczyć!

Pozew grupowy powinien czynić zadość warunkom określonym w ustawie z dnia 17 listopada 1964 r. - Kodeks postępowania cywilnego, a ponadto zawierać:

1) wniosek o rozpoznanie sprawy w postępowaniu grupowym;

2) wskazanie okoliczności, o których mowa w art. 1 ust. 1, a w przypadku roszczeń pieniężnych także zasad ujednolicenia wysokości roszczeń członków grupy lub podgrup;

3) w przypadku roszczeń pieniężnych określenie wysokości roszczenia każdego z członków grupy lub podgrup.

Ciekawe czy Krzysiek już wie jaką będzie miał w OFE emeryturę, że potrafi wyliczyć „szkodę”??? Jak umie to policzyć to dostanie nie tylko Nobla z ekonomii, ale może i prezesurę w Goldman Sachs.

Wielka Kapitałowa Reforma Emerytalna oparta jest o zasadę zdefiniowanej składki (!!!) a nie zdefiniowanego świadczenia! Pozew grupowy może rządowi wytoczyć co najwyżej 14 OFE. Bo ich stratę to się akurat da łatwo wyliczyć. Może, co prawda, powstać zagadnienie prawne, czy OFE są „konsumentami”? Ale przecież są. „Konsumują” naszą składkę! Jak niższe będą składki, OFE będą mniej „konsumować”. Szkodę rząd wyrządził im ewidentną.
"

Całość (i więcej ciekawych uwag) na http://gwiazdowski.blogbank.pl/

pozdrawiam

/OFE/ pozew zbiorowy