OFE - rachunek maklerski ???!!!

Data: 2010-02-03 11:31:44
Autor: haze
OFE - rachunek maklerski ???!!!
Czy któreś z OFE proponuje coś takiego jak jest w III filarze
IKE - rachunek maklerski ? :)

Toż to byłby HIT.

Pozdrawiam
starhaze

Data: 2010-02-03 09:04:38
Autor: Robert(felo)
OFE - rachunek maklerski ???!!!
to chyba o cos takiego Ci chodziło...
http://dmbzwbk.pl/10501

Data: 2010-02-04 10:33:26
Autor: haze
OFE - rachunek maklerski ???!!!
NIe, to już mam, tzn nie ja, po prostu
pozakładałem wszystkim moim starszym krewnym, takim co
pokończyli 60lat i ustanowiłem sie uposażonym :)

czujecie myk ?

pozdrawiam
haze

Data: 2010-02-03 12:04:48
Autor: Dombrek
OFE - rachunek maklerski ???!!!

Użytkownik "haze" <ash@toya.net.pl> napisał w wiadomości news:hkbjch$59n$1news.onet.pl...
Czy któreś z OFE proponuje coś takiego jak jest w III filarze
IKE - rachunek maklerski ? :)

Toż to byłby HIT.

A no by był, ale na czym by wtedy OFE zarobiło?! Na prowizji? Eeeee... lepiej orżnąć klientów nie tylko na prowizjach, ale i zabrać im ich pieniądze przeznaczone na "inwestycje". Przecież OFE nie ma i nie miało być efektywne dla klienta, ale dla twórców-i-właścicieli-bandytów.
Dombrek

Data: 2010-02-03 20:25:18
Autor: george
OFE - rachunek maklerski ???!!!

"haze" <ash@toya.net.pl> wrote in message news:hkbjch$59n$1news.onet.pl...
Czy któreś z OFE proponuje coś takiego jak jest w III filarze
IKE - rachunek maklerski ? :)

Toż to byłby HIT.

Pozdrawiam
starhaze

niestety niezgodny z prawem.
george

Data: 2010-02-04 10:35:57
Autor: haze
OFE - rachunek maklerski ???!!!
jakieś uwarunkowania prawne ?

bo już się zastanawiałem nad założeniem OFE :D

Data: 2010-02-04 17:57:59
Autor: george
OFE - rachunek maklerski ???!!!

"haze" <ash@toya.net.pl> wrote in message news:hke4g0$srv$1news.onet.pl...
jakieś uwarunkowania prawne ?

bo już się zastanawiałem nad założeniem OFE :D

jest pare problemów technicznych / prawnych.
Rozumiem że chciałbyś prowadzić OFE w którym każdy ma "swoj" rejestr aktywów:
akcji, obligacji, gotówki i dokonuje operacji samodzielnie w ramach swojego rachunku
a OFE jest parasolem nad tymi pojedynczymi "kontami" członków.

Art. 64.

3. Powierzenie zarządzania aktywami funduszu wymaga zezwolenia organu nadzoru.
Organ nadzoru udziela zezwolenia, jeżeli jest to zgodne z interesem członków
funduszu oraz gdy podmiot zewnętrzny daje rękojmię należytego zarządzania
aktywami funduszu (!!!). W zakresie zarządzania aktywami funduszu, do podmiotu
zewnętrznego stosuje się odpowiednio przepisy art. 204 ust. 1 pkt 3, ust.
2-9, art. 204a ust. 1, 2 pkt 3, ust. 3-8 i art. 204b.

(raczej nie dostaniesz takiego zezwolenia bo musiałbyś udowodnić że każdy kowalski / członek nadaje sie do zarządzania "aktywami")

Art. 99.
1. Składki wpłacane do funduszu oraz otrzymane wypłaty transferowe są przeliczane
na jednostki rozrachunkowe.

(problem techniczny w obejściu ustawy)

Art. 173. (cały) o średniej stopie zwrotu.

no i tu najgorsze, - jesli kowalscy podejmą złe decyzje to Ty dopłacisz niedobór z własnych środków - powodzenia

george
P.S. Osobiście uważam że taki OFE byłby dobry dla mnie jako członka... straty wyrównasz mi Ty jakbym zrobił sobie kuku.

Data: 2010-02-03 20:46:38
Autor: PM
OFE - rachunek maklerski ???!!!
Czy któreś z OFE proponuje coś takiego jak jest w III filarze
IKE - rachunek maklerski ? :)

  OFE nic nie proponuje,oni tylko zabierają kasę,potrącają prowizję i czekają na
następną wpłatę.Takie PERPETUUM MOBILE...

--

OFE - rachunek maklerski ???!!!