OFE to rak i oszustwo

Data: 2013-06-30 11:52:21
Autor: u2
OFE to rak i oszustwo
Paneliści PiS: OFE to rak i oszustwo."Przeciętna nowo przyznana emerytura w starym systemie jest o tysiąc złotych wyższa niż przeciętna emerytura w nowym systemie"

opublikowano: wczoraj, 23:45 | ostatnia zmiana: wczoraj, 23:45

Otwarte fundusze emerytalne muszą być jak najszybciej zlikwidowane; obecny system emerytalny jest niewydolny - stwierdzili eksperci i politycy PiS na sobotnim kongresie tej partii.

PiS proponuje dobrowolność wyboru między OFE a ZUS, a także odejście od reformy wydłużającej wiek emerytalny do 67 lat i powrót do 60 lat dla kobiet i 65 lat dla mężczyzn.
Ekonomistka, prof. Grażyna Ancyparowicz wyraziła nadzieję, że "uda się wyciąć raka" w postaci otwartych funduszy emerytalnych.

Mam nadzieję, że zrobi to jeszcze ten rząd, bo jest pod kreską i musi coś z tym zrobić. A później jak najszybciej przywrócić klasyczne emerytury

- mówiła.

Nikt, kto się uważa za ekonomistę, nie nazwie emerytury paliwem giełdowym

- podkreśliła Ancyparowicz. Jako oceniła, w majestacie prawa Polakom zabrano emeryturę i "zrobiono to tak, że polskie społeczeństwo tego nie zrozumie".

Jak zaznaczyła, emerytura to nie "paliwo giełdowe", ale ważny czynnik popytu na produkty krajowe. Prof. Józef Oleński nazwał system emerytalny opierający się na OFE "piramidą finansową".

15 lat temu zostało dokonane jedno z wielkich oszustw. Od samego początku chodziło o stworzenie instrumentarium finansowego, które pozwoli na to, żeby 40-milionowy naród bez żadnej gwarancji wpłacał część swoich dochodów do prywatnych instytucji finansowych

- przekonywał.
Dr Barbara Gałązka-Petz zwróciła uwagę, że wysokość świadczeń emerytalnych nie nadąża za wzrostem kosztów utrzymania.

Przeciętna nowo przyznana emerytura w starym systemie jest o tysiąc złotych wyższa niż przeciętna emerytura w nowym systemie. Emerytury nie tylko już zaczęły spadać, ale tempo spadania będzie przyspieszało

- podkreśliła.
Panel poświęcony emeryturom skończył serię tematycznych debat na sobotniej części kongresu PiS w Sosnowcu.

pap/ansa

http://wpolityce.pl/wydarzenia/56940-panelisci-pis-ofe-to-rak-i-oszustwoprzecietna-nowo-przyznana-emerytura-w-starym-systemie-jest-o-tysiac-zlotych-wyzsza-niz-przecietna-emerytura-w-nowym-systemie
--
Istnieją trzy etapy ujawniania prawdy :
najpierw jest ona wyszydzana,

http://telewizjarepublika.pl/
http://www.tv-trwam.pl/index.php?section=live

Data: 2013-06-30 11:58:05
Autor: Andrzej Zbierzchowski
OFE to rak i oszustwo
W dniu 30.06.2013 11:52, u2 pisze:
[...]

Po części mają rację. Po części, bo wciąż nie wiadomo co konkretnie oferują zamiast. Moja recepta: Pozwolić ludziom wychodzić z ZUS i OFE i dopuścić do zawierania ubezpieczeń emerytalnych w np. bankach. Tak, żeby każdy sam mógł sobie wyliczyć co mu pasuje bardziej.

Słowa nie widzę na temat innej patologii - dojenia ZUS-u z kasyna łatanie bieżących dziur w budżecie. Czyżby problem nie istniał?

Data: 2013-06-30 12:01:03
Autor: u2
OFE to rak i oszustwo
W dniu 2013-06-30 11:58, Andrzej Zbierzchowski pisze:
Pozwolić ludziom wychodzić z ZUS i OFE i dopuścić do zawierania
ubezpieczeń emerytalnych w np. bankach. Tak, żeby każdy sam mógł sobie
wyliczyć co mu pasuje bardziej.

dac bankom kaske obywateli ? toz to taki sam przekret jak OFE.

Data: 2013-06-30 12:37:27
Autor: Parvus
OFE to rak i oszustwo

Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:51d001de$0$1263$65785112news.neostrada.pl...
[...]

DOBROWOLNIE, dobrowolnie wielki ekonomisto kraju! Proponuję by kasę z ubezpieczenia przenieść do SKOK, skarbonki PiS.

Data: 2013-06-30 13:50:44
Autor: Andrzej Zbierzchowski
OFE to rak i oszustwo
W dniu 30.06.2013 12:37, Parvus pisze:
dac bankom kaske obywateli ? toz to taki sam przekret jak OFE.

DOBROWOLNIE, dobrowolnie wielki ekonomisto kraju! Proponuję by kasę z
ubezpieczenia przenieść do SKOK, skarbonki PiS.

Niezły pomysł. SKOK nie będąc bankiem nie może emitować pieniędzy a to znaczy, że nie stać go na udzielanie ryzykownych kredytów a to z kolei oznacza, że pieniądze depozytariuszy są tam bezpieczne o ile ktoś SKOK-ów nie okradnie. Jak np. PO przy pomocy KNF.

A co w tym złego że SKOK (w świetle powyższego) jest skarbonką PiS? A gdyby wpłacali tam też kolesie z SLD? A jeśli naprawdę wpłacają? :D

Data: 2013-06-30 14:04:47
Autor: u2
OFE to rak i oszustwo
W dniu 2013-06-30 13:50, Andrzej Zbierzchowski pisze:

A co w tym złego że SKOK (w świetle powyższego) jest skarbonką PiS? A
gdyby wpłacali tam też kolesie z SLD? A jeśli naprawdę wpłacają? :D

kolesie z pelomafii i lsd maja skarbonki na tajnych kontach w Szwajcarii...-;)

Data: 2013-07-02 09:37:20
Autor: Andrzej Zbierzchowski
OFE to rak i oszustwo
W dniu 30.06.2013 14:04, u2 pisze:
[...]

Bo tam jest bezpieczenie - więc podejrzewam, że i w SKOK-ach ;)

Data: 2013-07-02 17:19:02
Autor: u2
OFE to rak i oszustwo
W dniu 2013-07-02 09:37, Andrzej Zbierzchowski pisze:
[...]

w SKOK-ach nie, bo to polskie spoldzielnie. a wraza agentura wysluguje sie obcym panom ...-;)

--
Co pod rządami PO mówi absolwent uniwersytetu, ktory nie ma pracy do absolwenta, który dostał pracę ? "Zapiekankę poproszę".

Data: 2013-06-30 16:33:08
Autor: Bogdan Idzikowski
OFE to rak i oszustwo

Użytkownik "Andrzej Zbierzchowski" <nazgul43@tlen.pl> napisał w wiadomości news:kqp62k$74h$1news.supermedia.pl...
[...]

A co, co pisali, że SKOKI udzieliły za dużo niespłacalnych kredytów i dlatego huj je strzeli, to kłamali?

ubawiony

--
Dyskusja z wierzącym jest jak gra w szachy z gołębiem. Nieważne, jak dobrze grasz, gołąb i tak przewróci wszystkie figury, nasra na szachownicę i będzie dumny z wygranej.

Data: 2013-07-02 09:36:42
Autor: Andrzej Zbierzchowski
OFE to rak i oszustwo
W dniu 30.06.2013 16:33, Bogdan Idzikowski pisze:
A co, co pisali, że SKOKI udzieliły za dużo niespłacalnych kredytów i
dlatego huj je strzeli, to kłamali?

Kto pisał?

Gdyby tak było naprawdę już by ich nie było bo jak pisałem - nie mają prawa emisji pieniądza więc nie moga - tak jak zwykłe banki - po prostu dopisać kilku zer do rachunku. A są i mają się dobrze.

Data: 2013-07-02 09:46:43
Autor: xantiros
OFE to rak i oszustwo
W dniu 2013-07-02 09:36, Andrzej Zbierzchowski pisze:
[...]

mają inny sposób :D, też opisywany

Firma w Holandii (należąca do SKOK) która skupuje ich "złe" kredyty, a w zamian ta firma daje im swoje "papiery-akcje" i w ten oto sposób SKOK pozbywa się "złych" kredytów, ratując nic nie wartymi akcjami swój bilans ekonomiczny.

Data: 2013-06-30 17:40:43
Autor: the_foe
OFE to rak i oszustwo
[...]

to wymien, ile banków w Polsce upadło i nie wypłaciło kasy swoim klientom.

--
@foe_pl

Data: 2013-06-30 18:10:13
Autor: u2
OFE to rak i oszustwo
W dniu 2013-06-30 17:40, the_foe pisze:
[...]

niedawno upadl Amber Gold, w ktorym pracowal synek Tuska. przypadek ? malo prawdopodobne, czego tkna sie tuski to pada...-;)

Data: 2013-06-30 19:07:53
Autor: xantiros
OFE to rak i oszustwo
W dniu 2013-06-30 18:10, u2 pisze:
[...]

to nie był bank jak już, tylko firma która wydymała chciwych frajerów - biedak tam z kasą nie leciał

Data: 2013-07-01 13:17:52
Autor: u2
OFE to rak i oszustwo
W dniu 2013-06-30 19:07, xantiros pisze:
[...]

widzisz, lokowanie w zloto to swietny interes na swiecie, ale nie w banku tuska ...-;)

Data: 2013-07-01 15:56:41
Autor: xantiros
OFE to rak i oszustwo
W dniu 2013-07-01 13:17, u2 pisze:
[...]

pierdzielisz pan, złoto od ładnych paru miechów leci na pysk z około 1800$ za uncję zjechało do 1240$ (dzisiejszy kurs), tylko pajac lokuje dziś kasę w złoto, jak giganty wyprzedają je.

Faktycznie "dobry" interes, jak PiS ma takich znawców jak ty, to Boże uchowaj Polskę.

Data: 2013-07-01 17:45:15
Autor: u2
OFE to rak i oszustwo
W dniu 2013-07-01 15:56, xantiros pisze:
[...]

bzdura, lokowanie w zloto to swietny interes na zachodzie, a ze takie wypierdki jak ty oszukuja na wschodzie, to nie wina zachodu ..-;)

Data: 2013-07-01 18:39:24
Autor: xantiros
OFE to rak i oszustwo
W dniu 2013-07-01 17:45, u2 pisze:
[...]

kto cię tak brutalnie okłamał ? aha twój model biznesowy to jest kupować na górce a sprzedawać na dołkach i wszystko jasne

ps: powiem ci w tajemnicy, od paru miechów tylko frajerzy lokują kasę w złoto, jak kurs nie wróci w okolice 1350$ za uncje to zapomnij o ochronie kapitału poprzez zakup złota.

 a ze takie
wypierdki jak ty oszukuja na wschodzie, to nie wina zachodu ..-;)

tylko bezrobotny pajacyku ja zarabiam na zachodzie a w PL tylko podatki płacę na takich darmozjadów jak ty.

Data: 2013-07-02 06:42:06
Autor: u2
OFE to rak i oszustwo
W dniu 2013-07-01 18:39, xantiros pisze:
ps: powiem ci w tajemnicy, od paru miechów tylko frajerzy lokują kasę w
złoto, jak kurs nie wróci w okolice 1350$ za uncje to zapomnij o
ochronie kapitału poprzez zakup złota.

wiesz gdzie ja mam takich "doradcow" jak ty ? no wlasnie, tam gdzie slonce nie dochodzi ...-;)

Data: 2013-07-02 08:17:03
Autor: xantiros
OFE to rak i oszustwo
W dniu 2013-07-02 06:42, u2 pisze:
[...]

nawet mi przez myśl nie przeszło aby takiemu omnibusowi, alfie i omedze, wszechwiedzącemu jak ty doradzać....

Data: 2013-07-02 17:20:00
Autor: u2
OFE to rak i oszustwo
W dniu 2013-07-02 08:17, xantiros pisze:
[...]

swoje wiem, a wszechwiedzacego to ty udajesz ...-;)

Data: 2013-07-02 17:55:55
Autor: xantiros
OFE to rak i oszustwo
W dniu 2013-07-02 17:20, u2 pisze:
[...]

w tematach co nie mam pojęcia się nie wypowiadam, ciebie natomiast to wszędzie widać, prawie co post

Data: 2013-07-02 18:11:39
Autor: u2
OFE to rak i oszustwo
W dniu 2013-07-02 17:55, xantiros pisze:
swoje wiem, a wszechwiedzacego to ty udajesz ...-;)

w tematach co nie mam pojęcia się nie wypowiadam, ciebie natomiast to
wszędzie widać, prawie co post

na zlocie sie nie znasz, ale probujesz mnie oszukac, widac jestes stronnikiem partii oszustow...-;)

Data: 2013-07-02 21:07:21
Autor: xantiros
OFE to rak i oszustwo
W dniu 2013-07-02 18:11, u2 pisze:
[...]

otwórz sobie byle jaki wykres tygodniowy kursów złota i skończ robić z siebie kretyna - jest to o wiele prostsze

http://www.bloomberg.com/quote/XAUUSD:CUR (kliknąć w Y1)

i sprawdz sobie jakie to masz wzrosty na złocie ze jak mówisz "trzeba kupować"

Data: 2013-07-02 21:15:06
Autor: u2
OFE to rak i oszustwo
W dniu 2013-07-02 21:07, xantiros pisze:
otwórz sobie byle jaki wykres tygodniowy kursów złota i skończ robić z
siebie kretyna - jest to o wiele prostsze

http://www.bloom

zydowskie strony omijam z daleka. kantowac, to tylko potraficie.

Data: 2013-07-03 14:25:32
Autor: xantiros
OFE to rak i oszustwo
W dniu 2013-07-02 21:15, u2 pisze:
[...]

nikt nam nie wmówi ze białe jest białe...... pasuje do ciebie jak ulał

Data: 2013-07-02 09:34:59
Autor: Andrzej Zbierzchowski
OFE to rak i oszustwo
W dniu 30.06.2013 19:07, xantiros pisze:
to nie był bank jak już, tylko firma która wydymała chciwych frajerów -
biedak tam z kasą nie leciał

To jedno. Drugie, że sprawa zrobiła się nagle tak gruba że po prostu nie mogli już niczego uratować chociaż też kryli Plichcie dupę tak długo jak długo mogli - i tutaj już symetria jest.

Data: 2013-07-02 09:50:40
Autor: xantiros
OFE to rak i oszustwo
W dniu 2013-07-02 09:34, Andrzej Zbierzchowski pisze:
[...]

Plichta kasę pakował na Forex w złoto, do momentu kiedy cena złota rosła, zarabiał krocie, jak cena poszybowała w dół, zaczeły się kłopoty, jak się komuś bedzie chciało może się przyjrzeć kursowi złota od kiedy zaczeły się spadki i moment kiedy AG zaczeło miec kłopoty - fajnie się to pokrywa

Data: 2013-06-30 21:42:26
Autor: Parvus
OFE to rak i oszustwo

Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:51d05864$0$1251$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Stary durniu, Amber Gold nie był bankiem. Powiedz gdzie pracuje synalek Jarosława Kaczyńskiego?

Data: 2013-06-30 22:18:01
Autor: xantiros
OFE to rak i oszustwo

[...]

w muszli klozetowej ?

Data: 2013-07-02 09:32:42
Autor: Andrzej Zbierzchowski
OFE to rak i oszustwo
W dniu 30.06.2013 17:40, the_foe pisze:
[...]

A dlaczego od razu ekstremum? Nie wystarcza, że przyczają ludziom kasę której nie mają? :D

Nie upadnie żaden, bo jakby miał upaść podatnicy się zrzucą - taki dil miedzy lichwiarzem a rządem :). A że wartość ich depozytów spadnie na łeb na szyję to już inna sprawa :).

Data: 2013-06-30 19:06:36
Autor: xantiros
OFE to rak i oszustwo
[...]

jesteś w błędzie, SKOK toną na skutek "trudnych" kredytów, których jest ponad 30%. I twoj kochany SKOK ponadto ma firmę-córkę w Holandii która to firma skupuje trudne kredyty z SKOK, dając im w zamiach własne papiery dłużne (które mają pokrycie w trudnych kredytach a nie w gotówce) i w ten sposób SKOKI w rozrachunku wychodzą jako tako.

Data: 2013-06-30 14:07:02
Autor: u2
OFE to rak i oszustwo
W dniu 2013-06-30 13:47, Andrzej Zbierzchowski pisze:
dac bankom kaske obywateli ? toz to taki sam przekret jak OFE.

Ale każdy swoją

jesli skladki do bankow (lub innych instytucji finansowych) nie bylyby przymusowe to mozna by taka swobode dac  obywatelom, ale do tego potrzebna jest zmiana wladzy i jej mentalnosci, czyli okradania obywateli ze wszystkiego.

Data: 2013-06-30 12:35:49
Autor: Parvus
OFE to rak i oszustwo

Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:51cfffd5$0$1223$65785112news.neostrada.pl...
Paneliści PiS: OFE to rak i oszustwo."Przeciętna nowo przyznana emerytura w starym systemie jest o tysiąc złotych wyższa niż przeciętna emerytura w nowym systemie"

Gdzie byli paneliści PiS kiedy Pis było razem ze świętym prezydentem i jego bratem, wielkim zbawcą Polski przy władzy? Dlaczego nie wycieto tego raka i nie ukarano winnych oszustwa?

Data: 2013-06-30 17:15:31
Autor: the_foe
OFE to rak i oszustwo
W dniu 2013-06-30 11:52, u2 pisze:
[...]

bzdury ze sie robi jedynie palmface.
Niech zobaczą ile dostaje kasy ZUS a ile kasy dostały OFE to juz na palcach widac ze OFE jest bardziej wydajne niz ZUS. Nawet inaczej: OFE jest wydajne a ZUS nie.
PIS ma duza szanse na przejecie wladzy (tak im sie przynajmniej wydaje) wiec juz zaczynaja robic grunt na przejecie całej kasy z OFE bez zadnych ceregieli w które sie bawi PO. Beda mogli ciemnemu ludowi wmawiac ze JK jak cudotwórca zmniejszyl dług publiczny z ok 50% do ok 40% w relacji do PKB po kilku miesiacach rzadów.
Tyle, ze w długim terminie to bedzie budżet drogo kosztowac, oszczednosci pojawiłby sie z duza mocą coś za 25-30 lat, za tyle lat to JK bedzie juz dawno w panteonie niesławy historii politycznej Polski.
O cofnieciu zmian w wieku emerytalnym to juz szkoda mówić, bo po prostu tego nie zrobią - wpadli by od razu w taka czarna dziurę budzetową, ze rzadowu Pis pozostałaby tylko emigracja do Gruzji...

--
@foe_pl

Data: 2013-07-01 13:22:21
Autor: LeonKame
OFE to rak i oszustwo
Bo ZUS nigdy nie miał byc wydajny to z zalozenia wydmuszka taki Orzeł co karmi piskalki wlasna krwia.

Data: 2013-07-01 13:34:29
Autor: u2
OFE to rak i oszustwo
W dniu 2013-07-01 13:22, LeonKame pisze:
Bo ZUS nigdy nie miał byc wydajny to z zalozenia wydmuszka taki Orzeł co
karmi piskalki wlasna krwia.

wiesz, gdyby rzeczywiscie skladkowicze mieli wlasne indywidualne konto w ZUS, ktorego tusk z rostowskim nie mogliby tknac, to ZUS nie bylby obecnie bankrutem, a tak to typowa piramidka finansowa. choc OFE to juz ewidentne zlodziejstwo a la balcer.

Data: 2013-07-01 14:20:44
Autor: LeonKame
OFE to rak i oszustwo
W dniu 2013-07-01 13:34, u2 pisze:
[...]

Powiedz mi jaki ma sens ZUS jesli konto mialo by byc indywidualne i oprocentowane nizej niz np odsetki w banku ?  A jesli Wyzej to nie ma mozliwosci zeby to nie byla piramida.
ZUS to z zalozenia piramida finansowa, biorac pod uwage tych ktorzy nigdy sie nie zalapia a kasiore wplacali latami, to sa ci co zmarli i co co nigdy nie beda mieli wypracowanych lat do emerytury bo nie mieli mozliwosci.

Data: 2013-07-01 14:33:47
Autor: u2
OFE to rak i oszustwo
W dniu 2013-07-01 14:20, LeonKame pisze:
[...]

banki to typowa lichwa, ale regulowana przepisami prawa bankowego.

alternatywa to spoldzielnie. spoldzielnie to genialna idea wymyslona przed wojna.

ZUS widze jako taka spoldzielnie, wtedy wszyscy wychodzimy na swoje.

Data: 2013-07-01 14:47:06
Autor: LeonKame
OFE to rak i oszustwo
W dniu 2013-07-01 14:33, u2 pisze:
[...]

W tym kraju tylko zarzad wychodzi na swoje !

:):):):)

Data: 2013-07-01 14:54:48
Autor: u2
OFE to rak i oszustwo
W dniu 2013-07-01 14:47, LeonKame pisze:
ZUS widze jako taka spoldzielnie, wtedy wszyscy wychodzimy na swoje.

W tym kraju tylko zarzad wychodzi na swoje !

:):):):)

ano, panstwo tuska ...-;)

Data: 2013-07-01 15:05:52
Autor: Bogdan Idzikowski
OFE to rak i oszustwo

Użytkownik "LeonKame" <kameleon@leon.com> napisał w wiadomości news:kqrto6$iff$1speranza.aioe.org...
[...]

Uciekaj z tego kraju jak najczybciej i gdzie pieprz rośnie.

ubawiony

Data: 2013-07-01 15:09:01
Autor: u2
OFE to rak i oszustwo
Uciekaj z tego kraju jak najczybciej i gdzie pieprz rośnie.

najczybciej do chiba do indyi, tam gdzie piperz rosnie.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Pieprz

Data: 2013-07-01 15:32:34
Autor: LeonKame
OFE to rak i oszustwo

[...]

Powiem ci ze z mojej rodziny ci co wyjechali przed wojna do autralii nie narzekaja. I ja chyba tez wyjade bo jak mam takie gnidy jak idzikowski utrzymywac to pierdole.

Data: 2013-07-01 17:25:03
Autor: Bogdan Idzikowski
OFE to rak i oszustwo

Użytkownik "LeonKame" <kameleon@leon.com> napisał w wiadomości news:kqs0de$pp4$1speranza.aioe.org...

[...]

Jedź do tej twojej wymarzonej "autralii" i nie wracaj, geniuszu!

ubawiony

Data: 2013-07-01 17:43:40
Autor: u2
OFE to rak i oszustwo
[...]

bo tutaj w czeciej ubeckiej tylko gnidy ubeckie majom dobrze ...-;)

Data: 2013-07-01 18:43:01
Autor: xantiros
OFE to rak i oszustwo
W dniu 2013-07-01 17:43, u2 pisze:
[...]

widać ze ty masz się super gnido ubecka  :D

Data: 2013-07-01 17:03:51
Autor: xantiros
OFE to rak i oszustwo
[...]

pokaż mi gdzie świecie jest taki system emerytalny który sam się utrzymuje, znasz taki ?

Data: 2013-07-01 15:14:26
Autor: A. Filip
OFE to rak i oszustwo [a cud ZUS nie jest na śc :-) ]
u2 <u_2@o2.pl> pisze:
[...]

[...]
http://wpolityce.pl/wydarzenia/56940-panelisci-pis-ofe-to-rak-i-oszustwoprzecietna-nowo-przyznana-emerytura-w-starym-systemie-jest-o-tysiac-zlotych-wyzsza-niz-przecietna-emerytura-w-nowym-systemie

A kiedy system ZUS wypłat z bieżących wpływów się załamie przy niskim
poziomie urodzin, duĹźej emigracji i duĹźym bezrobociu albo zarĹźnie do
końca Polską gospodarkę? Już po (ewentualnej) kadencji PiS u władzy?

Bo OFE można zarzucić BARDZO WIELE ale jak ktoś pierdoli tak jak
przycięte w cytacie powyżej to dla mnie jest ekspertem od
krótkoterminowej propagandy a nie rozwiązywania realnych problemów w
perspektywie paru dziesięcioleci naprzód.

--
A. Filip
Nigdy nie należy palić za sobą wszystkich mostów.

Data: 2013-07-01 15:23:11
Autor: u2
OFE to rak i oszustwo [a cud ZUS nie jest na ścieżce do załamania! :-) ]
W dniu 2013-07-01 15:14, A. Filip pisze:
A kiedy system ZUS wypłat z bieżących wpływów się załamie przy niskim
poziomie urodzin, duĹźej emigracji i duĹźym bezrobociu albo zarĹźnie do
końca Polską gospodarkę? Już po (ewentualnej) kadencji PiS u władzy?

ZUS nie zalamie sie, bo Polska ma wlasna walute. Najwyzej swiadczenia beda mniejsze. Ale chodzi o drenaz ubezpieczen przez kombinatorow typu balcerek, rostowski czy tussek.

Data: 2013-07-01 15:35:12
Autor: A. Filip
u2 <u_2@o2.pl> pisze:
[...]

Jak PZU (?) wypłacało wartość trampek za wieloletnią polisę posagową to
nikt ubezpieczających się  nie orznął *pokazowo*? Jak ktoś twierdzi Ĺźe OFE są złe to ma duĹźo racji tylko Ĺźe jak dla mnie
robi z siebie pokazowego idiotę lub wielkiego *syna jak ma być tylko ZUS
"jaki jest" w sytuacji demograficznej i bezrobociowej jak jest i jaka
się wyraźnie kroi w najbardziej prawdopodobnej perspektywie.

--
A. Filip
Praca lubi rozliczenie.

Data: 2013-07-01 18:38:44
Autor: Anatol
W dniu 2013-07-01 15:23, u2 pisze:
[...]

Albo znowu podniesie się wiek emerytalny. Natomiast w przypadku OFE nie ma możliwości ustawowego sterowania waloryzacją, a podniesienia wieku emerytalnego nic nie daje finansom publicznym ponieważ w przypadku zgonu przed przejściem na emeryturę 100% wkładów OFE pozostaje w rodzinie (wypłata w całości lub dla małżonka 50% w gotówce).

Dotychczas wypłacono w ten sposób 1,5 mld PLN :

http://emerytury.onet.pl/agencyjne/okolo-15-mld-zlotych-po-zmarlych-klientach-ofe,1,5426389,artykul.html

Wypłaty będą rosnąć wraz z podnoszeniem wieku emerytalnego.

Poza tym na chłopski rozum wiadomo że to co się bardziej opłaca finansom budżetu i ZUS jest ze stratą dla podatnika/płatnika składek.

Anatol

Data: 2013-07-01 18:41:59
Autor: xantiros
[...]

Bo tak u2 powiedział ? Świat nie takie cuda już widział.

Najwyzej swiadczenia
beda mniejsze.

no jak będą wypłacać po 100zł za 40lat pracy, to może się ZUS utrzymać

Ale chodzi o drenaz ubezpieczen przez kombinatorow typu
balcerek, rostowski czy tussek.

czy Kaczor i jego pomysł na OFE (likwidacja i przelanie całej kasy do ZUS - model Orbana)

OFE to rak i oszustwo