OFE to rak i oszustwo

Data: 2013-06-30 17:15:31
Autor: the_foe
OFE to rak i oszustwo
W dniu 2013-06-30 11:52, u2 pisze:
PiS proponuje dobrowolność wyboru między OFE a ZUS, a także odejście od
reformy wydłużającej wiek emerytalny do 67 lat i powrót do 60 lat dla
kobiet i 65 lat dla mężczyzn.
Ekonomistka, prof. Grażyna Ancyparowicz wyraziła nadzieję, że "uda się
wyciąć raka" w postaci otwartych funduszy emerytalnych.

Mam nadzieję, że zrobi to jeszcze ten rząd, bo jest pod kreską i musi
coś z tym zrobić. A później jak najszybciej przywrócić klasyczne emerytury

- mówiła.

Nikt, kto się uważa za ekonomistę, nie nazwie emerytury paliwem giełdowym

- podkreśliła Ancyparowicz. Jako oceniła, w majestacie prawa Polakom
zabrano emeryturę i "zrobiono to tak, że polskie społeczeństwo tego nie
zrozumie".

Jak zaznaczyła, emerytura to nie "paliwo giełdowe", ale ważny czynnik
popytu na produkty krajowe. Prof. Józef Oleński nazwał system emerytalny
opierający się na OFE "piramidą finansową".

15 lat temu zostało dokonane jedno z wielkich oszustw. Od samego
początku chodziło o stworzenie instrumentarium finansowego, które
pozwoli na to, żeby 40-milionowy naród bez żadnej gwarancji wpłacał
część swoich dochodów do prywatnych instytucji finansowych

- przekonywał.
Dr Barbara Gałązka-Petz zwróciła uwagę, że wysokość świadczeń
emerytalnych nie nadąża za wzrostem kosztów utrzymania.

Przeciętna nowo przyznana emerytura w starym systemie jest o tysiąc
złotych wyższa niż przeciętna emerytura w nowym systemie. Emerytury nie
tylko już zaczęły spadać, ale tempo spadania będzie przyspieszało

bzdury ze sie robi jedynie palmface.
Niech zobaczą ile dostaje kasy ZUS a ile kasy dostały OFE to juz na palcach widac ze OFE jest bardziej wydajne niz ZUS. Nawet inaczej: OFE jest wydajne a ZUS nie.
PIS ma duza szanse na przejecie wladzy (tak im sie przynajmniej wydaje) wiec juz zaczynaja robic grunt na przejecie całej kasy z OFE bez zadnych ceregieli w które sie bawi PO. Beda mogli ciemnemu ludowi wmawiac ze JK jak cudotwórca zmniejszyl dług publiczny z ok 50% do ok 40% w relacji do PKB po kilku miesiacach rzadów.
Tyle, ze w długim terminie to bedzie budżet drogo kosztowac, oszczednosci pojawiłby sie z duza mocą coś za 25-30 lat, za tyle lat to JK bedzie juz dawno w panteonie niesławy historii politycznej Polski.
O cofnieciu zmian w wieku emerytalnym to juz szkoda mówić, bo po prostu tego nie zrobią - wpadli by od razu w taka czarna dziurę budzetową, ze rzadowu Pis pozostałaby tylko emigracja do Gruzji...

--
@foe_pl

Data: 2013-07-01 13:22:21
Autor: LeonKame
OFE to rak i oszustwo
Bo ZUS nigdy nie miał byc wydajny to z zalozenia wydmuszka taki Orzeł co karmi piskalki wlasna krwia.

Data: 2013-07-01 13:34:29
Autor: u2
OFE to rak i oszustwo
W dniu 2013-07-01 13:22, LeonKame pisze:
Bo ZUS nigdy nie miał byc wydajny to z zalozenia wydmuszka taki Orzeł co
karmi piskalki wlasna krwia.

wiesz, gdyby rzeczywiscie skladkowicze mieli wlasne indywidualne konto w ZUS, ktorego tusk z rostowskim nie mogliby tknac, to ZUS nie bylby obecnie bankrutem, a tak to typowa piramidka finansowa. choc OFE to juz ewidentne zlodziejstwo a la balcer.

--
Istnieją trzy etapy ujawniania prawdy :
najpierw jest ona wyszydzana,

http://telewizjarepublika.pl/
http://www.tv-trwam.pl/index.php?section=live

Data: 2013-07-01 14:20:44
Autor: LeonKame
OFE to rak i oszustwo
W dniu 2013-07-01 13:34, u2 pisze:
[...]

Powiedz mi jaki ma sens ZUS jesli konto mialo by byc indywidualne i oprocentowane nizej niz np odsetki w banku ?  A jesli Wyzej to nie ma mozliwosci zeby to nie byla piramida.
ZUS to z zalozenia piramida finansowa, biorac pod uwage tych ktorzy nigdy sie nie zalapia a kasiore wplacali latami, to sa ci co zmarli i co co nigdy nie beda mieli wypracowanych lat do emerytury bo nie mieli mozliwosci.

Data: 2013-07-01 14:33:47
Autor: u2
OFE to rak i oszustwo
W dniu 2013-07-01 14:20, LeonKame pisze:
[...]

banki to typowa lichwa, ale regulowana przepisami prawa bankowego.

alternatywa to spoldzielnie. spoldzielnie to genialna idea wymyslona przed wojna.

ZUS widze jako taka spoldzielnie, wtedy wszyscy wychodzimy na swoje.

Data: 2013-07-01 14:47:06
Autor: LeonKame
OFE to rak i oszustwo
W dniu 2013-07-01 14:33, u2 pisze:
[...]

W tym kraju tylko zarzad wychodzi na swoje !

:):):):)

Data: 2013-07-01 14:54:48
Autor: u2
OFE to rak i oszustwo
W dniu 2013-07-01 14:47, LeonKame pisze:
ZUS widze jako taka spoldzielnie, wtedy wszyscy wychodzimy na swoje.

W tym kraju tylko zarzad wychodzi na swoje !

:):):):)

ano, panstwo tuska ...-;)

--
Co pod rządami PO mówi absolwent uniwersytetu, ktory nie ma pracy do absolwenta, który dostał pracę ? "Zapiekankę poproszę".

Data: 2013-07-01 15:05:52
Autor: Bogdan Idzikowski
OFE to rak i oszustwo

Użytkownik "LeonKame" <kameleon@leon.com> napisał w wiadomości news:kqrto6$iff$1speranza.aioe.org...
[...]

Uciekaj z tego kraju jak najczybciej i gdzie pieprz rośnie.

ubawiony

--
Dyskusja z wierzącym jest jak gra w szachy z gołębiem. Nieważne, jak dobrze grasz, gołąb i tak przewróci wszystkie figury, nasra na szachownicę i będzie dumny z wygranej.

Data: 2013-07-01 15:09:01
Autor: u2
OFE to rak i oszustwo
Uciekaj z tego kraju jak najczybciej i gdzie pieprz rośnie.

najczybciej do chiba do indyi, tam gdzie piperz rosnie.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Pieprz

Data: 2013-07-01 15:32:34
Autor: LeonKame
OFE to rak i oszustwo

[...]

Powiem ci ze z mojej rodziny ci co wyjechali przed wojna do autralii nie narzekaja. I ja chyba tez wyjade bo jak mam takie gnidy jak idzikowski utrzymywac to pierdole.

Data: 2013-07-01 17:25:03
Autor: Bogdan Idzikowski
OFE to rak i oszustwo

Użytkownik "LeonKame" <kameleon@leon.com> napisał w wiadomości news:kqs0de$pp4$1speranza.aioe.org...

[...]

Jedź do tej twojej wymarzonej "autralii" i nie wracaj, geniuszu!

ubawiony

Data: 2013-07-01 17:43:40
Autor: u2
OFE to rak i oszustwo
[...]

bo tutaj w czeciej ubeckiej tylko gnidy ubeckie majom dobrze ...-;)

Data: 2013-07-01 18:43:01
Autor: xantiros
OFE to rak i oszustwo
W dniu 2013-07-01 17:43, u2 pisze:
[...]

widać ze ty masz się super gnido ubecka  :D

Data: 2013-07-01 17:03:51
Autor: xantiros
OFE to rak i oszustwo
[...]

pokaż mi gdzie świecie jest taki system emerytalny który sam się utrzymuje, znasz taki ?

OFE to rak i oszustwo