OFE vs ZUS

Data: 2009-11-04 10:15:07
Autor: george
OFE vs ZUS
wie ktos ile dziś wynosi "średnie oprocentowanie bonów skarbowych" ?

http://biznes.onet.pl/pieniadze-do-zus-nie-do-funduszy,18543,3048254,1,prasa-detal

george

P.S. Chyba zrobię pani Fedak prezent i powiem żeby wszystko zabrała do ZUS'u :)

Data: 2009-11-04 10:20:37
Autor: skippy
OFE vs ZUS

Użytkownik "george" <george___@vp.pl> napisał w wiadomości news:hcrgtg$htr$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

Ile OFE rocznie zabiera ze zgromadzonej kasy?

Data: 2009-11-04 10:25:06
Autor: george
OFE vs ZUS

"skippy" <a@nie.ma> wrote in message news:hcrh1b$f72$1news.onet.pl...

[...]

właśnie usiłuje to policzyć w excelu, i potrzebne by mi było to średnie oprocentowanie zeby to jakoś porównać.
Skoro obie te "instytucje" sa wirtualne (nie moja to kasa według orzeczenia Sądu najwyższego) wiec i dostepności bedzie taka sama. Teraz pytanie gdzie bedzie wiecej tego wirtualnego szmalu...
Biznes z Zus'em moze sie okazać nie taki "głupi", czekałem na warnku biznesowe tej "umowy" z Fedakową.

george

Data: 2009-11-04 10:40:15
Autor: skippy
OFE vs ZUS
Data: 2009-11-04 10:49:54
Autor: george
OFE vs ZUS

"skippy" <a@nie.ma> wrote in message news:hcri65$iq1$1news.onet.pl...
to jest aktualne i całkowite?

http://www.ubezpieczenie.com.pl/oplaty_pobierane_przez_otwarte_fundusze_emerytalne/92,1024.html

nie, te dane znam dokładnie, bazuje na historii operacji na moim koncie w OFE
(mam pełna historie z datami wpłat itp).

chodzi o wyznaczenie potencjalnej stopy zwrotu gdyby te wpłaty w całości szły do ZUS'u i były "indeksowane" średnim oprocentowanie bonów skarbowych. Problem w tym że nie wiem jak liczone jest owo
"średnie oprocentowanie bonów skarbowych". WIBOR'u raczej do tego nie wezmę.
Mam litość nad moim OFE. Narazie wychodzi i tak okropnie:

pobrali 4,805% od kwoty wpłata
zarobili 19,2% od kwoty wpłat przez 9 lat, (gówno jakich mało)
george

Data: 2009-11-04 11:26:56
Autor: george
OFE vs ZUS

"george" <george___@vp.pl> wrote in message news:hcriun$pps$1atlantis.news.neostrada.pl...

[...]

jesli przez cały ten okres "wskaznik indeksacji / średnie oprocentowanie bonów" wynosiłby 4,5% i kapitalizacji miesięcznej to efekty bedą dokładnie identyczne ( w moim przypadku ).

george

Data: 2009-11-04 14:25:57
Autor: Ireneusz Wik
OFE vs ZUS
george <george___@vp.pl> napisał(a):
> [...]

jesli przez cały ten okres "wskaznik indeksacji / średnie oprocentowanie bonów" wynosiłby 4,5% i kapitalizacji miesięcznej to efekty bedą dokładnie identyczne ( w moim przypadku ).

kwestia metodologii,
problem jest następujący: czy liczyć dane w dołku(blisko) koniunktury giełdowej, szczycie, pośrodku, czy wziąść jakąś medianę IWSP

Data: 2009-11-04 11:27:45
Autor: skippy
OFE vs ZUS

Użytkownik "george"

pobrali 4,805% od kwoty wpłata
zarobili 19,2% od kwoty wpłat przez 9 lat, (gówno jakich mało)
george

W 19,2% jest zawarte te 4,805%, czy zarobili 19,2+4,805?

Od całkowitej kwoty wpłaty przez 9% pobrali 4,805% a reszta została dla Ciebie (hłe hłe)?

Data: 2009-11-04 11:28:20
Autor: george
OFE vs ZUS

"skippy" <a@nie.ma> wrote in message news:hcrkv6$roa$1news.onet.pl...

Użytkownik "george"

[...]

wpłaciłem 100, pobrali dla siebie 4,8 pln, na koncie mam 119,2 pln.
george

Data: 2009-11-04 11:33:58
Autor: skippy
OFE vs ZUS

Użytkownik "george" <george___@vp.pl> napisał w wiadomości news:hcrl6p$1kd$1atlantis.news.neostrada.pl...

[...]

Dobrze liczę, ze jakbys wpłacił na byle jakie 3% w banku, to byś miał około 130?

Data: 2009-11-04 11:56:52
Autor: george
OFE vs ZUS

"skippy" <a@nie.ma> wrote in message news:hcrlas$spl$1news.onet.pl...

[...]

eee chyba nie, przy 3% kapitalizacji miesięcznej, równej wpłacie 0,926 pln / miesiac (suma wplat = 100 pln)
 po 108 miesiacach suma bedzie chyba 115...
george

Data: 2009-11-04 12:01:35
Autor: skippy
OFE vs ZUS

Użytkownik "george" <george___@vp.pl> napisał w wiadomości news:hcrnbp$nkk$1nemesis.news.neostrada.pl...

[...]

Czyli w sumie wszystkie 3 rozwiazania daja nam podobny efekt.
Różnica polega na tym, ze w #1 kase zatrzymuje OFE, #2 budżet, #3 bank.
Dobrze myśle, czy źle?

Data: 2009-11-04 12:06:37
Autor: george
OFE vs ZUS

"skippy" <a@nie.ma> wrote in message news:hcrmul$2a0$1news.onet.pl...

[...]

według mnie dobrze, kwestia dostępnosci jest tu podstawowa jesli rozważać wariant 1,2,3.
Oczywiscie ja zdecydowałbym sie na bank ( gdyby to tylko było możliwe - nie ma problemu z dziedziczeniem itp, moja kasa / moja emerytura ).
ZUS / OFE to taki sama nędza jesli idzie o dostępność i jak widać efekty podobne.

george

Data: 2009-11-04 12:13:26
Autor: skippy
OFE vs ZUS

Użytkownik "george"

[...]

Nie o to mi chodziło:)
Jeśli efekt końcowy dla nas jest taki sam, to w sumie jedna broszka, o jakiej dostępności mowa.
Znaczy założyłem, że kas by nie szła do OFE czy ZUS, ale na tych wydzierzawiajacych nas zasadach - do banku, czyli tez bez dostepności.

Kluczem jest po prostu fakt, gdzie zostanie kasa nadmiarowa; kto ją fizycznie zarobi.
I kto wymyślił te konstrukcję.
Tak myślę, że tu jest sedno całego problemu.

Data: 2009-11-04 14:34:20
Autor: Ireneusz Wik
OFE vs ZUS
zamiast ZUS/OFE wolałbym dostać te pieniądze do ręki, sam bym zainwestował...
IWSP

Data: 2009-11-04 12:30:56
Autor: dejf
OFE vs ZUS
skippy pisze:

[...]

Jesli kapitalizacja jest raz w roku. Tez mi tak wyszlo.
Tylko ze rachunki oszczednosciowe maja kapitalizacje miesieczna (jesli nie dzienna niektore). Dla miesiecznej kapitalizacji wychodzi 131 :)

Data: 2009-11-04 12:30:15
Autor: george
OFE vs ZUS

"dejf" <dejf@amorki.pl> wrote in message news:hcroh6$779$1news.onet.pl...
skippy pisze:

[...]

czyli coś robię źle.. :(
mozesz coś dla mnie sprawdzić ?
wpłata miesieczna 1 pln, oprocentownie 3% w skali roku.
ile kapitału wychodzi po 12M ( z odsetkami) ?

george

Data: 2009-11-04 12:39:00
Autor: marfi
OFE vs ZUS
Użytkownik "george" <george___@vp.pl> napisał w wiadomości news:hcrpac$p4n$1nemesis.news.neostrada.pl...

czyli coś robię źle.. :(
mozesz coś dla mnie sprawdzić ?
wpłata miesieczna 1 pln, oprocentownie 3% w skali roku.
ile kapitału wychodzi po 12M ( z odsetkami) ?

  Weźcie pod uwagę podatek od odsetek, który przy takim "kapitale" nie będzie chyba przez pewien czas obowiązywał :)

--
marfi

Data: 2009-11-04 12:41:25
Autor: george
OFE vs ZUS

"marfi" <marfi @bb.onet.pl> wrote in message news:hcrpon$pbk$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

ZUS (indywidalne konto) vs OFE nie trzeba tego brać pod uwagę.
Hipotetyczny system z bankiem w tle, to marzenie ściętej głowy :).
( tu tez pewnie belke by znieśli do czasu przejscia na emeryture)..

george

Data: 2009-11-04 12:46:55
Autor: george
OFE vs ZUS

skippy pisze:

[...]

u mnie to wygląda tak:
miesiac/kapital/odsetki w miesiacu
1     1,000     0,003
2     2,003     0,005
3     3,008     0,008
4     4,015     0,010
5     5,025     0,013
6     6,038     0,015
7     7,053     0,018
8     8,070     0,020
9     9,091     0,023
10 10,113     0,025
11 11,139     0,028
12 12,166     0,030

total: 12,197
efektywnie : 1,64%

Data: 2009-11-04 12:30:39
Autor: skippy
OFE vs ZUS

Użytkownik "dejf"

Jesli kapitalizacja jest raz w roku. Tez mi tak wyszlo.
Tylko ze rachunki oszczednosciowe maja kapitalizacje miesieczna (jesli nie dzienna niektore). Dla miesiecznej kapitalizacji wychodzi 131 :)

Ja też tak policzyłem, od 100 na starcie 9 razy 1,03 - ale to błąd, bo te 100 to końcowa suma wpłaty na co zwrócił uwage george

Data: 2009-11-04 15:46:07
Autor: totus
OFE vs ZUS
dejf wrote:

Jesli kapitalizacja jest raz w roku. Tez mi tak wyszlo.
Tylko ze rachunki oszczednosciowe maja kapitalizacje miesieczna (jesli
nie dzienna niektore). Dla miesiecznej kapitalizacji wychodzi 131 :)

Podatek 19% uwzględniłeś?

Data: 2009-11-04 11:29:13
Autor: skippy
OFE vs ZUS

Użytkownik "skippy" <a@nie.ma> napisał w wiadomości news:hcrkv6$roa$1news.onet.pl...

Użytkownik "george"

[...]

*przez 9 lat

Data: 2009-11-04 14:17:54
Autor: Ireneusz Wik
OFE vs ZUS

george

P.S. Chyba zrobię pani Fedak prezent i powiem żeby wszystko zabrała do ZUS'u :)

drogi młody człowieku, to jest tak OFE - dostaniesz grosze
ZUS - nie dostaniesz nic
(ZUS jest bankrutem)

IWSP --

Data: 2009-11-04 15:57:27
Autor: george
OFE vs ZUS

"Ireneusz Wik" <iwsp@NOSPAM.gazeta.pl> wrote in message news:hcs2eh$gpb$1inews.gazeta.pl...

george

P.S. Chyba zrobię pani Fedak prezent i powiem żeby wszystko zabrała do ZUS'u
:)

drogi młody człowieku, to jest tak
OFE - dostaniesz grosze
ZUS - nie dostaniesz nic
(ZUS jest bankrutem)

ja na to patrze inaczej.

OFE - bankrut tyle że później (państwo predzej czy później je znacjonalizuje) - chyba tu wydajesz sie bardziej naiwny niż ja drogi stary człowieku :).
ZUS bankrut juz teraz

i teraz skoro to juz jest jasne, pytanie jest następujące, z którym bankrutem lepiej "wyjdę" nominalnie ?
Tak z czysto matematycznego punktu widzenia. Powiesz "nie ma znaczenia". Ja powiem, poćwiczmy excela dla sportu.

george

Data: 2009-11-04 20:58:38
Autor: kc
OFE vs ZUS
Ireneusz  Wik <iwsp@NOSPAM.gazeta.pl> napisał(a):
ZUS - nie dostaniesz nic
(ZUS jest bankrutem)

Teraz mi się wszystko poukładało. Żeby wykończyć pisowsko-sldowską telewizję trzeba było doprowadzić do bankructwa ZUS. Emeryci nie będą płacić abonamentu, bo nie będą mieli emerytur. To był jednak genialny plan.

kc

Data: 2009-11-04 22:42:14
Autor: totus
OFE vs ZUS
 kc wrote:

[...]

Teraz do kompletu podaj kto na tym skorzysta i podaj jakie to będą korzyści. Aha. Jakie są skutki bankructwa ZUS? Jak to bankructwo przejawia się w praktyce? Bankructwo ZUS. Tak się zdenerwowałem, że ręce mi się trzęsą. Boje się też. Osiągnąłeś wszystko co trzeba. Lecimy dalej. Bajaj o tych korzyściach.

Data: 2009-11-04 23:18:32
Autor: skippy
OFE vs ZUS

Użytkownik " kc"

Teraz mi się wszystko poukładało. Żeby wykończyć pisowsko-sldowską telewizję
trzeba było doprowadzić do bankructwa ZUS. Emeryci nie będą płacić
abonamentu, bo nie będą mieli emerytur. To był jednak genialny plan.

Plan jest inny, juz zrealizowany - specjalista z CV zawierającym m.in:

-  doradcą Ministra Koordynatora ds. Służb Specjalnych
- przewodniczący Rady Nadzorczej Bumaru.
- konsultant ds. obrony narodowej w Klubie Parlamentarnym PiS

A więc wg jedynie słusznej wykładni specjalista od mediów i TV.
Ale znajdziesz na to curiosum jakieś pokretne wytłumaczenie, jestes w tym niezły.

Data: 2009-11-04 23:33:07
Autor: skippy
OFE vs ZUS

Użytkownik " kc"

Teraz mi się wszystko poukładało. Żeby wykończyć pisowsko-sldowską telewizję
trzeba było doprowadzić do bankructwa ZUS. Emeryci nie będą płacić
abonamentu, bo nie będą mieli emerytur. To był jednak genialny plan.

Poza tym gratulacje, bo udało Ci sie wrzucic polityczny shit (czyli kretynizm) do watku, gdzie go nie było.
..

Data: 2009-11-04 14:37:10
Autor: Ireneusz Wik
OFE vs ZUS

george

P.S. Chyba zrobię pani Fedak prezent i powiem żeby wszystko zabrała do ZUS'u :)

rozumiem że chcesz finansować ZUS - bankruta  +  ułatwić życie POtłuczonym (grozi im wejście w 60% deficytu)

pozdr
IWSP

--

OFE vs ZUS