OFE vs ZUS

Data: 2009-11-04 10:20:37
Autor: skippy
OFE vs ZUS

Użytkownik "george" <george___@vp.pl> napisał w wiadomości news:hcrgtg$htr$1atlantis.news.neostrada.pl...
wie ktos ile dziś wynosi "średnie oprocentowanie bonów skarbowych" ?

http://biznes.onet.pl/pieniadze-do-zus-nie-do-funduszy,18543,3048254,1,prasa-detal

george

P.S. Chyba zrobię pani Fedak prezent i powiem żeby wszystko zabrała do ZUS'u :)

Ile OFE rocznie zabiera ze zgromadzonej kasy?

Data: 2009-11-04 10:25:06
Autor: george
OFE vs ZUS

"skippy" <a@nie.ma> wrote in message news:hcrh1b$f72$1news.onet.pl...

[...]

właśnie usiłuje to policzyć w excelu, i potrzebne by mi było to średnie oprocentowanie zeby to jakoś porównać.
Skoro obie te "instytucje" sa wirtualne (nie moja to kasa według orzeczenia Sądu najwyższego) wiec i dostepności bedzie taka sama. Teraz pytanie gdzie bedzie wiecej tego wirtualnego szmalu...
Biznes z Zus'em moze sie okazać nie taki "głupi", czekałem na warnku biznesowe tej "umowy" z Fedakową.

george

Data: 2009-11-04 10:40:15
Autor: skippy
OFE vs ZUS
Data: 2009-11-04 10:49:54
Autor: george
OFE vs ZUS

"skippy" <a@nie.ma> wrote in message news:hcri65$iq1$1news.onet.pl...
to jest aktualne i całkowite?

http://www.ubezpieczenie.com.pl/oplaty_pobierane_przez_otwarte_fundusze_emerytalne/92,1024.html

nie, te dane znam dokładnie, bazuje na historii operacji na moim koncie w OFE
(mam pełna historie z datami wpłat itp).

chodzi o wyznaczenie potencjalnej stopy zwrotu gdyby te wpłaty w całości szły do ZUS'u i były "indeksowane" średnim oprocentowanie bonów skarbowych. Problem w tym że nie wiem jak liczone jest owo
"średnie oprocentowanie bonów skarbowych". WIBOR'u raczej do tego nie wezmę.
Mam litość nad moim OFE. Narazie wychodzi i tak okropnie:

pobrali 4,805% od kwoty wpłata
zarobili 19,2% od kwoty wpłat przez 9 lat, (gówno jakich mało)
george

Data: 2009-11-04 11:26:56
Autor: george
OFE vs ZUS

"george" <george___@vp.pl> wrote in message news:hcriun$pps$1atlantis.news.neostrada.pl...

[...]

jesli przez cały ten okres "wskaznik indeksacji / średnie oprocentowanie bonów" wynosiłby 4,5% i kapitalizacji miesięcznej to efekty bedą dokładnie identyczne ( w moim przypadku ).

george

Data: 2009-11-04 14:25:57
Autor: Ireneusz Wik
OFE vs ZUS
george <george___@vp.pl> napisał(a):
> [...]

jesli przez cały ten okres "wskaznik indeksacji / średnie oprocentowanie bonów" wynosiłby 4,5% i kapitalizacji miesięcznej to efekty bedą dokładnie identyczne ( w moim przypadku ).

kwestia metodologii,
problem jest następujący: czy liczyć dane w dołku(blisko) koniunktury giełdowej, szczycie, pośrodku, czy wziąść jakąś medianę IWSP

Data: 2009-11-04 11:27:45
Autor: skippy
OFE vs ZUS

Użytkownik "george"

pobrali 4,805% od kwoty wpłata
zarobili 19,2% od kwoty wpłat przez 9 lat, (gówno jakich mało)
george

W 19,2% jest zawarte te 4,805%, czy zarobili 19,2+4,805?

Od całkowitej kwoty wpłaty przez 9% pobrali 4,805% a reszta została dla Ciebie (hłe hłe)?

Data: 2009-11-04 11:28:20
Autor: george
OFE vs ZUS

"skippy" <a@nie.ma> wrote in message news:hcrkv6$roa$1news.onet.pl...

Użytkownik "george"

[...]

wpłaciłem 100, pobrali dla siebie 4,8 pln, na koncie mam 119,2 pln.
george

Data: 2009-11-04 11:33:58
Autor: skippy
OFE vs ZUS

Użytkownik "george" <george___@vp.pl> napisał w wiadomości news:hcrl6p$1kd$1atlantis.news.neostrada.pl...

[...]

Dobrze liczę, ze jakbys wpłacił na byle jakie 3% w banku, to byś miał około 130?

Data: 2009-11-04 11:56:52
Autor: george
OFE vs ZUS

"skippy" <a@nie.ma> wrote in message news:hcrlas$spl$1news.onet.pl...

[...]

eee chyba nie, przy 3% kapitalizacji miesięcznej, równej wpłacie 0,926 pln / miesiac (suma wplat = 100 pln)
 po 108 miesiacach suma bedzie chyba 115...
george

Data: 2009-11-04 12:01:35
Autor: skippy
OFE vs ZUS

Użytkownik "george" <george___@vp.pl> napisał w wiadomości news:hcrnbp$nkk$1nemesis.news.neostrada.pl...

[...]

Czyli w sumie wszystkie 3 rozwiazania daja nam podobny efekt.
Różnica polega na tym, ze w #1 kase zatrzymuje OFE, #2 budżet, #3 bank.
Dobrze myśle, czy źle?

Data: 2009-11-04 12:06:37
Autor: george
OFE vs ZUS

"skippy" <a@nie.ma> wrote in message news:hcrmul$2a0$1news.onet.pl...

[...]

według mnie dobrze, kwestia dostępnosci jest tu podstawowa jesli rozważać wariant 1,2,3.
Oczywiscie ja zdecydowałbym sie na bank ( gdyby to tylko było możliwe - nie ma problemu z dziedziczeniem itp, moja kasa / moja emerytura ).
ZUS / OFE to taki sama nędza jesli idzie o dostępność i jak widać efekty podobne.

george

Data: 2009-11-04 12:13:26
Autor: skippy
OFE vs ZUS

Użytkownik "george"

[...]

Nie o to mi chodziło:)
Jeśli efekt końcowy dla nas jest taki sam, to w sumie jedna broszka, o jakiej dostępności mowa.
Znaczy założyłem, że kas by nie szła do OFE czy ZUS, ale na tych wydzierzawiajacych nas zasadach - do banku, czyli tez bez dostepności.

Kluczem jest po prostu fakt, gdzie zostanie kasa nadmiarowa; kto ją fizycznie zarobi.
I kto wymyślił te konstrukcję.
Tak myślę, że tu jest sedno całego problemu.

Data: 2009-11-04 14:34:20
Autor: Ireneusz Wik
OFE vs ZUS
zamiast ZUS/OFE wolałbym dostać te pieniądze do ręki, sam bym zainwestował...
IWSP

Data: 2009-11-04 12:30:56
Autor: dejf
OFE vs ZUS
skippy pisze:

[...]

Jesli kapitalizacja jest raz w roku. Tez mi tak wyszlo.
Tylko ze rachunki oszczednosciowe maja kapitalizacje miesieczna (jesli nie dzienna niektore). Dla miesiecznej kapitalizacji wychodzi 131 :)

Data: 2009-11-04 12:30:15
Autor: george
OFE vs ZUS

"dejf" <dejf@amorki.pl> wrote in message news:hcroh6$779$1news.onet.pl...
skippy pisze:

[...]

czyli coś robię źle.. :(
mozesz coś dla mnie sprawdzić ?
wpłata miesieczna 1 pln, oprocentownie 3% w skali roku.
ile kapitału wychodzi po 12M ( z odsetkami) ?

george

Data: 2009-11-04 12:39:00
Autor: marfi
OFE vs ZUS
Użytkownik "george" <george___@vp.pl> napisał w wiadomości news:hcrpac$p4n$1nemesis.news.neostrada.pl...

czyli coś robię źle.. :(
mozesz coś dla mnie sprawdzić ?
wpłata miesieczna 1 pln, oprocentownie 3% w skali roku.
ile kapitału wychodzi po 12M ( z odsetkami) ?

  Weźcie pod uwagę podatek od odsetek, który przy takim "kapitale" nie będzie chyba przez pewien czas obowiązywał :)

--
marfi

Data: 2009-11-04 12:41:25
Autor: george
OFE vs ZUS

"marfi" <marfi @bb.onet.pl> wrote in message news:hcrpon$pbk$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

ZUS (indywidalne konto) vs OFE nie trzeba tego brać pod uwagę.
Hipotetyczny system z bankiem w tle, to marzenie ściętej głowy :).
( tu tez pewnie belke by znieśli do czasu przejscia na emeryture)..

george

Data: 2009-11-04 12:46:55
Autor: george
OFE vs ZUS

skippy pisze:

[...]

u mnie to wygląda tak:
miesiac/kapital/odsetki w miesiacu
1     1,000     0,003
2     2,003     0,005
3     3,008     0,008
4     4,015     0,010
5     5,025     0,013
6     6,038     0,015
7     7,053     0,018
8     8,070     0,020
9     9,091     0,023
10 10,113     0,025
11 11,139     0,028
12 12,166     0,030

total: 12,197
efektywnie : 1,64%

Data: 2009-11-04 12:30:39
Autor: skippy
OFE vs ZUS

Użytkownik "dejf"

Jesli kapitalizacja jest raz w roku. Tez mi tak wyszlo.
Tylko ze rachunki oszczednosciowe maja kapitalizacje miesieczna (jesli nie dzienna niektore). Dla miesiecznej kapitalizacji wychodzi 131 :)

Ja też tak policzyłem, od 100 na starcie 9 razy 1,03 - ale to błąd, bo te 100 to końcowa suma wpłaty na co zwrócił uwage george

Data: 2009-11-04 15:46:07
Autor: totus
OFE vs ZUS
dejf wrote:

Jesli kapitalizacja jest raz w roku. Tez mi tak wyszlo.
Tylko ze rachunki oszczednosciowe maja kapitalizacje miesieczna (jesli
nie dzienna niektore). Dla miesiecznej kapitalizacji wychodzi 131 :)

Podatek 19% uwzględniłeś?

Data: 2009-11-04 11:29:13
Autor: skippy
OFE vs ZUS

[...]