OK. Belka 2012, nadal 0,00 od walutowych.

Data: 2012-04-01 10:58:30
Autor: mx
OK. Belka 2012, nadal 0,00 od walutowych.
Potwierdzam. Alior naliczył 1 kwietnia po pełne 2 gr na walutowych zoptymalizowanych. (Chyba, że to Prima Aprilis banku, bo nie mój, ja nie żartuję).

"Zmiany zasejmowane, wysenatowane i uprezydentowione, mogę zdradzić swoje
wyliczenia. W ustawie stoi jak wół "... podstawa i podatek jest zaokrąglany
w górę do pełnego GROSZA".
Do wyliczeń bierzemy 180-dniową w EUR na 2.5% z kap. dzienną. Od kwoty
optymalnej € 219, odsetki dzienne to € 0,02, kurs EUR/PLN np. 4,44. I zabawę
czas zacząć:
Odsetki [€] brutto       0,02
Odsetki [zÅ‚] netto       0,09
Podatek [zÅ‚]                0,02
Odsetki [zÅ‚] netto        0,07
Odsetki [€] netto        0,02
Strata                          0,00
Belko-Tusek nadal kradnie 2 grosze, ale bank musi naliczyć pełne 2 eurocenty
jak dotychczas. Nie może przecież za 7 groszy dać 1 ec.
Zagłębiając się dalej, można wyliczyć, że przy pewnych poziomach kursu
dostaniemy tylko centa. Ale to wąskie i mało realne przedziały:
Połowa odsetek, € 0,01 (Belka efektywna 50% !!!):
2,67-3,00
3,34-3,50
5,34-5,50
Odsetki € 0,02, jak dotychczas:
1,51-2,66
3,01-3,33
3,51-5,33
5,51-10,00
Potrafią to naliczyć mniej korzystnie?"

OK. Belka 2012, nadal 0,00 od walutowych.